سایر خودروهای آمریکاییلوسید

اعلام مشخصات دو نسخهٔ مختلف از لوسید ایر دریم ادیشن پرچم‌دار

لوسید اعلام کرده است که از مدل پرچم‌دار ایر دریم ادیشن دو نسخهٔ مختلف تولید خواهد کرد. این نسخه‌ها پرفورمنس و برد نام دارند و کسانی که قبلاً دریم ادیشن را رزرو کرده‌اند می‌توانند هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنند. هردو نسخه از همان قوای محرکهٔ دو موتوره استفاده می‌کنند اما نسخه پرفورمنس ۱۱۱۱ اسب بخار و نسخه برد ۹۳۳ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که گشتاور هردو به بیش از ۱۰۰۰ نیوتن متر می‌رسد.

حداکثر سرعت هردو نسخه ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود اما نسخۀ پرفورمنس ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخۀ برد برای انجام این کار به ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. نسخهٔ پرفورمنس به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۲۱ اینچی با لاستیک‌های پیرلی P Zero مجهز است درحالی‌که برای نسخهٔ برد رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده و نمونه‌های ۲۱ اینچی برای آن قابل سفارش هستند.

فعلاً برد رسمی ایر توسط EPA اعلام نشده اما اخیراً لوسید آزمایشی را با دو دستگاه نسخهٔ برد از لس‌آنجلس تا سانفرانسیسکو در مسافتی ۷۰۰ کیلومتری انجام داده که پس از پایان سفر، ۴۸ کیلومتر از شارژ یکی از خودروها و ۱۱۵ کیلومتر از شارژ دیگری باقیمانده است. قیمت لوسید ایر دریم ادیشن در هر دو نسخهٔ پرفورمنس و برد با تجهیزات کامل به ۱۶۹ هزار دلار می‌رسد و تحویل آن به خریداران از اواخر امسال آغاز خواهد شد. مدت کوتاهی بعد نیز لوسید نسخهٔ ارزان‌تر گرند تورینگ را به بازار عرضه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    بهترین خودروی الکتریکی موجود

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Iman99

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      آره لوسید ایر و پورشه تایکان و خودروی الکتریکی مرسدس بهترین الکتریکی های جهان هستن

  2. حسام

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (151 ديدگاه)

    هم زیباست هم برد خوبی داره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. Reza Waffen SS

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    بهترین الکتریکی ها تا به الان

  4. تورج

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    تو یکی از استوری های جانی لیبرمن یکی پرسیده بود این یا تسلا جانی یه جواب باحال بش داد و نوشت لوسید یه اینتریور یا فضای داخلی توی ماشیناش گذاشته و فرق عمده همینه. در حقیقت طوری نوشت که تسلا چیزی بعنوان اینتریور تقریبا میشه گفت نداره و البته فضای بیرونیشم خیلی خوشگلتر از مدل اس هست. واقعا با در نظر گرفتن همه فاکتورها و برایند کلی این ماشین بهترین ماشین برقی موجوده تا به امروز

    موافقم 1
    مخالفم 3
  5. Mad.z.Max

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    قیمتش 4 برابر مدل 3 و بیشتر از دو برابر تسلا مدل S هست. ولی پرفورمنس و بردش دو برابر و 4 برابره مدلای تسلا هست آیا؟

    خیلی با طراحی و تکنولوژی لوسید حال میکنم ولی نمیدونم آیا ارزش خرید در مقابل تسلا داره یا نه…

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Philipp

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      شما پول متریال داخلو میدی+ اون پولی که به این طراح خوش ذوق دادن

      کاش بتونید درک کنید که همه چیز پرفورمنس نیست

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Mad.z.Max

        ۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        درک میکنم، ولی هرجور نگاه میکنم میبینم معقول نیست. خداروشکر داریم درباره دوتا کمپانی آمریکایی هم صحبت میکنیم که دیگه حرفی از صنعت و قدرت ماورایی و فرابشری کشورای دیگه وسط نیست!
        دیزاین و چرم سوسمار ابلغ و اینا سر جای خودش، ارزش مبلغ پرداختی درمقابل کالای دریافتی هم جای خودش. لوسید که تولید محدود نیست که بگیم 80 هزااار دلار بابت متریال و دیزاین بگیره! ضمن اینکه تسلا اس هم متریال و دیزاین بدی نداره! حالا سوای صحبت کارشناسای وطنی، توی وبسایتا و بلاگهای مالکین، به نسبت وجه پرداختی از ماشینشون راضی هستن.
        درکل از نظر من قیمتش اصلا رقابتی نیست. البته که نظر شما هم محترمه

        1. new RAMIN

          ۶ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @mad-z-max
          خوندن و دیدن فیلم پایانی که در این لینک هست خالی از لطف نیست.
          https://www.pedal.ir/%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7%db%8c%db%8c/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%84%d9%88%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%b1/
          اما بریم سر سوال شما که آیا ارزش داره یا نه. یه نکته جالب درباره لوسید ایر هست اینکه نسخه پایه که تورینگ هست قیمتش 60 هزار دلاره و نسخه کامل که دریم ادیشن است و پیش سفارش هاش تمام شده 161 هزار دلار قیمتشه.

          جالب اینکه که به وبسایتش سر بزنید و برید قسمت”ساخت خود” بیشتر آپشن ها (درهر نسخه) در نسخه پایه تیک خورده!! یعنی ماشین فول آپشن هست و شما فقط رنگ بیرونی تریم داخلی و اینکه آیا خودران باشه نباشه رو انتخاب میکنی ! تازه قیمت آپشن هاش هم زیاد نیست. در نسخه دریم ادیشن که من رفتم هرکاری کردم قیمتش از 169 هزار دلار بیشتر نشد. یعنی کلا رنگ بیرون، تریم داخل، خودران ،نوع رینگ ،سیستم صوتی خودرو، کلا 8 هزار دلار براتون خرج بر میدار!!!

          اما تسلا برای خودران 10 هزار دلار. رنگ بیرون 2500 دلار. نوع رینگ 4500 دلار و تریم داخلی 2000 هزار دلار از مشتری پول میگیره. جالبه اینکه بری سایت تسلا و اس پلاد خودتو سفارش بدی نسخه نهایی 148هزار دلار میشه!! تسلا مدل اس لانگ رنج هم اگه اینکارو کنی قیمت حدود 108 هزار دلار میشه!

          اما یه فاکتور مهم در خودرو الکتریکی میزان پیمایش هست که تسلا غافله به لوسید باخته که هیچ… به چینی ها هم باخته (البته منظورم تناسب بین قیمت خودرو و میزان پیمایش هست)

          لوسید ایر به نظر من “فعلا” بهترین سدان الکتریکی بالای 100 هزار دلار هست
          طراحی زیبا. لوکس. جذاب. مشخصات فنی چشمگیر. ساده. بی ادعا.

          البته اگه بودجه 130 و 160 هزار دلاری برای خرید 2 مدل رده بالای لوسید ایر ندارید میتونید نسخه تورینگ رو بخرید که 60 هزار دلار قیمتشه (نسخه فول آپشن 68 هزار دلار) و باز هم مشخصات چشمگیری داره

          موافقم 3
          مخالفم 2
    2. ..Hossein

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (156 ديدگاه)

      بنظر من هم حق با شماست
      درسته که خیلی زیبا و با کیفیته اما فکر کنم ارزش خرید تسلا مدل s بیشتر باشه
      اینکه دوستان همه چیز رو در طراحی میبینن و نمیتونن ارزش خرید کالا رو درک کنن عجیبه
      قیمت ۱۶۹ هزار دلاری بازارش رو‌ محدود تر میکنه و جزو خودروهای گرون قیمت حساب میشه که همه مردم توان خریدش رو‌ندارن

      1. Mad.z.Max

        ۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        ممنون، منم دقیقا منظورم ارزش این وسیله دربرابر مبلغ پرداختیشه..
        از اونجا که رقیبش هم اصلا دست و پا بسته نیست، احساس میکنم این قیمت براش زیاده خیلی! یعنی اگه مثلا ۲۰ هزار دلار از مدل اس پرفورمنس گرونتر بود، قابل هضم بود، ولی دوبرابر بیشتر…
        واسه همین حس میکنم تسلا ارزش بیشتری داره در مقابل لوسید

    3. پارسا

      ۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (289 ديدگاه)

      تسلا اس با این ظاهر بیرون و داخلش ۲۰ هزار تا هم بده طرفش نمیرم

  6. امیرحسین

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    همه چی تموم
    رینگ ۲۱ 👌🏻
    طراحی داخلی و بیرونی 👌🏻

    مسافت طی شده هم عالی
    با اینکه عاشق درون سوز ها هستم باعث شد برای اولین بار حس کنم عاشق این لعنتی جذا شدم به حدی که اینو به خیلی از درون سوزها ترجیح میدم واقعا عاشقش شدم

  7. ARMAN

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    من با اینکه درون سوز ها رو با هیچی عوض نمی کنم ولی از این خیلی خوشم اومد

  8. Ali

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    واقعا زیباست

  9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    خیلی زیباست ولی سگمنت بدیو برای شروع انتخاب کرده ، امیدوارم موفق باشه

  10. AMG GT R

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    من دیوانه فضای داخلیش هستم

  11. KASTECH

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    بالاخره بعد سالها داره میاد به بازار، امیدوارم ارزشش داشته باشه

  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    از یه جهت زیباترین الکتریکیه،من خوشم اومد فقط یه بنزینی مینداختی روش بهتر میشد…

  13. آریا ماشین

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    برای تسلا فن ها اصلا مهم نیس طراحی بیرونی و داخلی چشم نواز داشته باشی یا کیفیت کابین لاکچری تر باشه فقط صفر تا صد مهمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا