پس از انتشار تیزرهای متعدد و قول رسیدن به سرعت ۴۸۲ کیلومتر در ساعت هنسی ساعتی پیش از محصول کاملاً برجسته خود یعنی ونوم F5 در نمایشگاه SEMA رونمایی کرد. همانند مدل قبلی ونوم GT، این خودرو نیز روی یکچیز تمرکز کرده است: سرعت! اما برخلاف مدل قبلی، جدیدترین محصول هنسی محصولی کاملاً جدید است.
اینبار لوتوس بجای نقشآفرینی در بدنه به ساخت شاسی این هیولا مبادرت ورزیده و ساختار فیبر کربنی سفارشی را برای هنسی تدارک دیده است. در بدنه ونوم F5 از متریال سبکوزن سود برده شده و طراحی جدید این خودرو بهطور قابلتوجهی صاف و روانتر از مدل قبلی است. F5 جدید ضریب درگ ۰.۳۳ را دارد که در مقایسه با ضریب درگ ۰.۴۴ ونوم GT کاهش قابل ملاحظهای را نشان میدهد. شایان ذکر است بوگاتی شیرون نیز ضریب درگ ۰.۳۸ را دارد.
اینجا انتظار قوای محرکه هیبریدی را نداشته باشید. هنسی در مصاحبه با تاپ گیر گفته بود:
من به دنبال اصول و جزئیات اصیل هستم. من کاربرد ساده و ظریف را دوست دارم و اگرچه این حرف در تضاد با هیبریدیها نیست اما روش من چیز دیگری است.
نیروبخش هنسی ونوم F5 جدید پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۴ لیتری بای توربوی آلومینیومی است که قدرت ۱۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۶۲ نیوتون متری تولید میکند. تمامی این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۷ سرعته تک کلاچه پدال شیفتر به لاستیکهای میشلین پایلوت کاپ ۲ در عقب منتقل میشود. البته گیربکس دستی نیز قابل سفارش بوده اما هنسی میگوید شما باید تا سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت با کنترل کشش خودرو بجنگید.
زمانی که f5 به حالت مخصوص Vmax مجهز باشد بال عقب و مجاری اسپویلر به منظور بهبود راندمان آئرودینامیکی ارتفاع کمتری پیدا میکنند. این امر باعث میشود ونوم F5 بتواند تنها در ۱۰ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت و در زیر ۲۰ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و بتواند تا سرعت ۴۸۴ کیلومتر در ساعت اوج بگیرد! این هیولا چند ثانیهای سریعتر از کونیگ زگ آگرا RS و بوگاتی شیرون است.
کابین که پر بوده از چرم، فیبر کربن و آلکانترا واقعاً خودنمایی کرده و دارای اینترفیس اپل آیپد هست. این کابین جادار نیز بوده و هنسی قول داده یک بازیکن فوتبال قدبلند به راحتی در کابین بنشیند.
تنها ۲۴ دستگاه از هنسی ونوم f5 در تگزاس ساخته خواهند شد و هریک برچسب قیمتی ۱.۶ میلیون دلاری خواهند داشت. البته با انتخاب آپشن های ۶۰۰ هزار دلاری قیمت خودرو از مرز ۲ میلیون دلار عبور میکند. مالکان بالقوه خودروی خود را از خود جان هنسی دریافت خواهند کرد.
Msport
۱۱ آبان ۱۳۹۶تو طراحی قوای محرکه فوقولعاده خشم شب زده به تاج دارای این کلاس ،محشره…
اما انتظار طراحی بی نقص داشتیم ….
حداقل طراحی عقب ماشینو بهتر انجام میدادن واقعا بی روح و بی اصالته….واسه تخت پادشاهی باید هزینه کرد….فقط که نمیشه گاز داد!!!
بهنام طیبی
۱۱ آبان ۱۳۹۶با این سرعت قیمتش چرا پایین تر از بوگاتی و کنیخ زگ
پارسا ss
۱۱ آبان ۱۳۹۶بهترین مگا کار تاریخ خودروسازی!!! خدا کنه بوگاتی یه مدل از شیرون رو مثلا بانام chiron r بسازه! خدا کنه ssc هم وارد این جمع بشه و کوینگزک با رگرا ار
sami
۱۱ آبان ۱۳۹۶صدای هشت سیلندر مو به تن آدم سیخ میکنه.تبریک به همه آمریکایی بازا ??و عشق ماشینا❤?
R
۱۱ آبان ۱۳۹۶هنوز لاستیکی وجود نداره تا به اون سرعت برسه وگرنه شیرون هم میتونه یادتون باشه رو کیلومتر شیرون ۵۰۰ نوشته شده
MAHDI . VENOM-DEMON
۱۱ آبان ۱۳۹۶روش کیلومتر پیکان هم ۲۰۰ تا زده
R
۱۱ آبان ۱۳۹۶من باور دارم قبل از این که شیرون بیاد کونیگزگ وان وان سریعترین خودروی دنیا بود ولی ویرون اسمشو تو کتاب گینس ثبت کرد چون یه مسیر ده کیلومتری مستقیم تو دنیا وجود نداره یه جورایی حق کونیگزگ خورده شد ونتونست تست نهایت سرعت انجام بده ولی ویرون تو پیست اختصاصی فولکس واگن این کارو انجام داد. مطمئن باش همین ماجرا سر شیرون و ونوم می افته
MOBIN POURMAND
۱۱ آبان ۱۳۹۶مهدی جان دادا نمیدونم با چ عبارتی حرفتو تحسین کنم؟!
R
۱۳ آبان ۱۳۹۶یه حرف بی فکر و هشتاد همفکر!!! انتظاری بیش از این هم نمیره…
ونوم اف ۵
۱۱ آبان ۱۳۹۶شیرون ۱۵۰۰ اسب قدرت داره و ۲ تن وزن این هم قوی تره هم سبک تر و هم ائرودینامیکتر لاستیک هم بهانه ای بیش نیست
بهنام طیبی
۱۱ آبان ۱۳۹۶احتمالش خیلی زیاد رکورد بوگاتی بزنه
کوروش
۱۱ آبان ۱۳۹۶قطعا اینطور نیست
R
۱۱ آبان ۱۳۹۶و در ضمن شتابشو اعلام نکردن. تستی انجام نشده. فقط به صورت تئوری گفتن زیر ده و بیست ثانیه یکم جو سازی کردن
آرش آمریکایی
۱۱ آبان ۱۳۹۶داداچ تستاشو تو مدل پروتوتایپ میگیرن و خودرویی که آماده فروشه تست شده
ایول به هنسی عاشقشم اصن من این ماشین و داشته باشم محاله باهاش تند برم
آروم آروم تو باهاش میرم تو یه خیابون شلوغ صدا ضبط زیاد میکنم که همه فقط برگردم نگاش کنن
شاهین
۱۱ آبان ۱۳۹۶طراحی بیرونیش زیاد خوشم نیومد.جلوش شبیه فراریه عقبشم شبیه مکلارن
طراحی رو از لامبو به ارث ببرن خیلی خوب میشه بقیه شو خودشون درست کنن فقط شکل ظاهری بیرونیشو بدن دست لامبو ی طرح بهشون بده ماشین با خطوط شکسته و تیز طراحی بشه.گرچه بجز لامبو ندیدم هیچ خودرو سازی رو این اصول طراحی بشن حیف
درکل از تکنولوژیشون خوشم اومد از موتور 8سیلندر این همه قدرت میکشن بیرون!!!
abbas us.c
۱۱ آبان ۱۳۹۶حالا حرفت اینه که اینا از رو مک لارن و فراری اسکی رفتن!!!!!
اونوقت بدن لامبو طرح بزنه!!!!از عکس پروفایلت معلوم بود همچین حرفی میزنی.درضمن اون موتوره هشت سیلندر که میگی دوتا توربو داره که انقدر قدرت ازش کشیدن بیرون
شاهین
۱۱ آبان ۱۳۹۶راجب موتورش تعریف خوب کردم وگرنه بوگاتی هم 4 تا توربو داره ولی بازم به این نمیرسه خودم میدونم چی به چیه.
راحب طراحیشم من از ونوم جی تی خیلی خوشم میومد ارتفاعش کمتر از یک متره و خوابیده و تراشیدس ولی این اصن جلوش با عقبش نمیخونه
لامبو هم رو سر کل سوپر اسپرت سازا جا داره اینو توی رشد این چند سالش باید فهمید من به شخصه احترام قائلم براش.این روزا که طراحی ماشینا مثل سمند خمیده و تخم مرغیه لامبو داره از فرم جت های جنگنده تقلید میکنه واس ماشیناش
abbas us.c
۱۲ آبان ۱۳۹۶خو به این میگن تعصب الکی.
کونینگ زگ و فراری مک لارن هنسی هیچن لامبو تاج سره!!!.
همینطوری نظرتون رو بقیه تحمیل میکنید برای مثال بنده طراحی صاف و کشیده رو بیشتر دوست دارم تا طراحی تخم مرغی و خمیده حالا باید حتما عقیدمو عوض کنم!!.و درمورد موتور هم باید بگم یه موتور هشت سیلندر با یه توربو نسبتا بزرگ 1600تا که هیچ 2000تا هم راحت تولید میکنه.بوگاتی بخاطره اینکه لگ و تاخیر و به حداقل برسونه اینکارو کرده.و در اخر باید بگم هیچ موقع لامبو رو به سمند تشبیه نکن
abbas us.c
۱۱ آبان ۱۳۹۶اها این خوبه.موتور الکتریکی میخواد چیکار.دلمون لک زده برا 7.4لیتری بیگ بلاک صداش هر چی سه لیتری چهار لیتریه می ارزه .دمش گرم از اینکه به فکر اصالته
ali a
۱۱ آبان ۱۳۹۶من شیرون رو مهندسی تر و حرفه ای تر از این ماشین میبینم و شیرون فعلا در قلعه سوپرکارهاست…
مهدی
۱۱ آبان ۱۳۹۶همون شترگاو پلنگ که قبلا گفتم
کوروش
۱۱ آبان ۱۳۹۶اقا من خودم المانی باز تیرم با دوستان امریکایی هم گاهی اوقات بحث داریم
متنها نمی فهمم این حرفا که بعضی می زنند یعنی چی
من خودم ازون ماشین قبلی مسخره ونوم که ده بار گفتند تستش می کنند اخرم یک فیلم درست بیرون نیامد دو تا فیلم هم دادند که یهو ده ثانیه وسطش می رفت تو خط تبلیغ خوشم نمی امد
اما این واقعا عالیه ضریب ایرو و عملکرد قطعا کم نقص موتور و خنک کننده و یک طراحی عالی برای این تویونر که حالا میشه گفت یک سوپر اسپورت ساز عالیه من واقعا حال کردم رکورد بزنه یا نزنه این ماشین حرف نداره
فنتاز ماهان
۲ آذر ۱۳۹۶واقعا عالیه.انگار چند مدتی از خبرها دور مونده بودم.ایرودینامیک و موتورش بینظیره.طراحیش هم زیباست.اما در کل طراحی شیرون بنظر من بهتره.هم خیابونیه هم زیبا و هم گیرا.شبیه ساعت هابلته.طراحی سیلوان موتور خودمون از این قشنگتره