شرکت کارما در نمایشگاه لسآنجلس نسخهٔ عملکرد بالایی از سدان پلاگینهیبریدی ریورو را با نام ریورو GTS معرفی کرده است. این نسخه هم مانند ریورو GT به دو موتور الکتریکی و یک پیشرانهٔ سه سیلندر توربوشارژ بنزینی مجهز است که بهعنوان ژنراتور عمل میکند. اما ریورو GTS در کمتر از ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این خودرو به باطریهای لیتیوم یون ۲۸ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن ۱۳۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند درحالیکه در صورت استفاده از ژنراتور بنزینی، مجموع بُرد خودرو به ۵۸۰ کیلومتر میرسد.
مدیرعامل کارما «دکتر لنس ژو» در مورد این خودرو میگوید:
ریورو GTS ادامهٔ ویژهٔ موفقیت مدل الکتریکی لوکس ریورو GT ما است. GTS پرفورمنس ارتقاءیافتهای را برای علاقهمندان به رانندگی فراهم کرده و به تنوع در حال رشد محصولات ما اضافه میکند. تمام محصولات ما در مرکز نوآوری و شخصیسازی ۱۰۰ میلیون دلاری ما در کارولینای جنوبی بهصورت دستساز تولید میشوند و حد نهایی شخصیسازی و سفارشیسازی را به خریداران ارائه میکنند
ریورو GTS در بیرون بهمنظور ایجاد تمایز با نسخههای ضعیفتر از تریم فیبر کربنی استفاده شده است درحالیکه در داخل هم به تکنولوژی صوتی جدید Soloscape کارما و کلیدهای لمسی روی غربیلک فرمان مجهز شده است.
در هنگام رانندگی با این سدان پلاگینهیبریدی میتوان از سه حالت رانندگی مختلف شامل Stealth، Sustain و Sport یکی را انتخاب کرد. علاوه بر این، در این خودرو برای آغاز حرکت و شتاب گیری سریع، یک سیستم لانچ کنترل هم تعبیه شده که از طریق حالت رانندگی اسپرت قابل انتخاب است. با فعال کردن این سیستم، ژنراتور بنزینی برای به حداکثر رساندن توان الکتریکی خودرو به کار میافتد و روی صفحه آمپر دیجیتالی خودرو شمارش معکوس برای آغاز حرکت به نمایش درمیآید. پس از رها کردن پدال ترمز، خودرو با تمام قوا حرکت را آغاز میکند و سرعتسنج به کرنومتر تبدیل میشود تا زمان سپری شده را نمایش دهد.
ریورو GTS همچنین به تهویهٔ صندلیها، کنترلهای لمسی روی غربیلک فرمان، تریم داخلی چوب بلوط و نارون، چرم باکیفیت، سیستم فعال مقابله با سروصدا و… هم مجهز شده است. علاوه بر این، به لطف آپشنهای سفارشیسازی کارما، خریداران میتوانند حتی برای فضای داخلی، صندلیها و دوخت تودوزی، رنگهای اختصاصی خود را سفارش دهند تا خودروی خود را به نمونهای منحصربهفرد تبدیل کنند. هماکنون امکان پیشخرید کارما ریورو GTS در آمریکای شمالی وجود دارد اما تولید آن در سهماههٔ نخست سال آینده آغاز خواهد شد. قیمت این ماشین از ۱۴۹,۹۵۰ دلار آغاز میشود.
the notorious critic
۷ آذر ۱۳۹۸nice
Just bentley continental
۷ آذر ۱۳۹۸خیلی ماشین خاصیه حس خوبی داره.
از نظر ظاهر خیلی لوکس تر و خاص تر از تسلا مدل s هست
JDM
۷ آذر ۱۳۹۸اقای دهقان اگر امکانش هست مطلب ماشین سال،SUV سال و پیکاپ سال موتورترند هم بذارید.با تشکر
پیام
۷ آذر ۱۳۹۸سلام لطفا درباره ی کانسپت کارما SC1 وSC2 که تازه رونمایی شده مطلب بزارید. ممنون
علیرضا
۷ آذر ۱۳۹۸اگه قراره سوپراسپرت های الکتریکی به این شکل طراحی بشن واقعا دنیای قشنگی میشه…تسلا افتضاحه.
ADAK
۹ آذر ۱۳۹۸چرا نباید تایکان را خرید بجا این !
یا حتی تسلا رودستر