در سال ۱۹۸۸ شرکت کالاوی رکورد غیررسمی سریعترین خودروی دنیا را با یک دستگاه کوروت C4 تیون شده که قدرت ۸۹۸ اسب بخاری داشت ثبت کرد. این خودرو در تستهای کار اند درایور به سرعت ۴۰۹.۹ کیلومتر در ساعت دست یافت؛ اما ریویز کالاوی مؤسس این کمپانی میگوید دیگر واقعاً هدف مشخصی را برای ثبت چنین رکوردهایی متصور نیست.
اگرچه کالاوی هنوز هم خودروهای بسیار قدرتمندی تولید میکند اما حالا که رکوردهای سرعت وارد محدودههای بسیار بالاتری شدهاند الزامات بسیار زیادی برای آنها وجود دارد که یکی از سادهترین آنها یافتن مکان مناسب میباشد.
کالاوی میگوید:
مشکل اصلی نمایش حداکثر سرعت ساختن خودرویی برای این کار نیست بلکه یافتن مکانی است که شما بتوانید بهصورت ایمن این رکورد را ثبت کنید.
اگرچه برخی شرکتها همچنان مشتاق ثبت رکوردهای سرعت جدید هستند اما دیگر تلاشهای خود را کمتر کردهاند. بوگاتی شیرون رکوردی بسیار جنجالی را در این زمینه بر جای گذاشت اما فرانسویها سریعاً اعلام کردند که دیگر اقدام به ثبت رکورد جدید نخواهند کرد.
استفان وینکلمن مدیرعامل بوگاتی در سال ۲۰۱۹ گفته بود:
ما در آینده روی بخشهای دیگری تمرکز خواهیم کرد و این رکورد آخرین رکورد سرعت ما خواهد بود.
SSC نیز مشکلاتی را برای ثبت رکورد سرعت خود با تواتارا تجربه کرد که آن نیز بسیار جنجالی بود. این شرکت از آن زمان تاکنون به دنبال یافتن مکان مناسب برای ثبت رکوردهای بیشتر و بهتر است.
حتی برخی پیستهای مشهور نیز شرایط لازم برای ثبت رکوردهای سرعت را ندارند. کالاوی میگوید برای ثبت سرعتهای بالای ۴۵۰ کیلومتر در ساعت شما باید در سرعتهایی به خط مستقیم ورود/خروج پیدا کنید که انجام آن عملاً غیرممکن است. او میگوید:
در نهایت خط مستقیم کافی وجود ندارد. من نمیدانم ارزش واقعی تستهای حداکثر سرعت به غیر از خودنمایی چیست؟
او همچنین گفته که مکانهایی همچون دریاچه نمک بونویل که میتوان به سرعتهای بالایی دست یافت به خاطر نبود سطحی صاف و مناسب جذابیت خود را از دست دادهاند. در خاتمه کالاوی اینگونه سخنان خود را به پایان رسانده است:
من فکر نمیکنم ثبت رکورد سرعت اهمیتی برای مصرفکنندگان محصولات ما داشته باشد. از نظر من این کار تلف کردن وقت است.
ارش
۲۹ اسفند ۱۳۹۹همیشه ماشینهایی آمریکایی یه طوری ساخته میشن که قابلیت ارتقا بی نهایت دارن و قادرن رکوردهای دوره خودشون رو تا حد زیادی جابجا کنن نمونه اش همین کالاوی که به سرعت ۴۱۰ کیلومتر رسیده در حالی که سریعترین های اون زمان فراری و پورشه با ۳۲۰ کیلومتر بودن بر عکس اروپائیها مخصوصا آلمانیها که با حداقل بهترین نتیجه رو میگیرن مثل پورشه .
AMIR / ARMI
۲۹ اسفند ۱۳۹۹سال 88 مییلادی یعنی 33 سال پیش به سرعت 409 کیلومتر رسیدن
دمشون گرم 900 اسب بخار از موتور کوروت بابا ایول
بعد برخی تازه از راه رسیده میگفتن توتارا نمیتونه 450 تا رو رد کرده باشه
البته اینکه با تحصیلات سیکل حساب کتاب کرده بودن هم بی دلیل نبود
تو سایت هم زیاد بودن از این افراد
Khosrow
۲۹ اسفند ۱۳۹۹کالاوی حرف درست رو زد / اخ این تند میره اون تندتر میره – چه معیار راه گشایی / مجموعه ی یک اتومبیل باید ایده ال باشه نه یک فاکتور اونم نه چندان کاربردی / شیرون عامل دردسره تا یک ایده ال / شاید فقط تو تولیدات مرسدس بشه همه فاکتورها رو یک جا دید ..
محمد رستمی نژاد
۲۹ اسفند ۱۳۹۹آقا شاهین عزیز
من از عکس پروفایل شما که یک شاهین است بسیار خوشم میآید
طرح بسیار جالبی دارد
چه طور میتونم این عکس رو داشته باشم؟؟؟؟
شاهین
۲۹ اسفند ۱۳۹۹سلام وقت بخیر
ممنونم از شما
این تصویر رو چند سال پیش بصورت اتفاقی دانلود کردم الان لینکشو واستون میزارم
https://www.google.com/search?q=hawk%20logo&tbm=isch&hl=en-US&client=ms-android-samsung-gj-rev1&prmd=inv&sa=X&ved=0CEcQrNwCKAFqFwoTCMiqruXJvO8CFQAAAAAdAAAAABAH&biw=412&bih=758#imgrc=XpEahl8YRaxfoM
محمد رستمی نژاد
۳۰ اسفند ۱۳۹۹دست شما درد نکند آقا شاهین عزیز ❤❤❤
R
۲۹ اسفند ۱۳۹۹باید یه جاده ۱۵ کیلومتری صاف بسازن
همه برای تست میرن اونجا سازنده هم میتونه با گرفتن ورودی مخارجشو دربیاره
محمد رستمی نژاد
۲۹ اسفند ۱۳۹۹نه حاجی
اینا اگه بیان ایران جاده های مارو ببینن
تو همون جاده های خودشون رکورد رو میزنن
Benz309 1974
۲۹ اسفند ۱۳۹۹بنظرم سرعت از این بیشتر نشه به نفع خودمونه چون واقعا کی میتونه در آینده ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت رو کنترل کنه؟ اصلا کی با این سرعت میخواد رانندگی کنه ؟
Sajjad
۲۹ اسفند ۱۳۹۹شاید حرف من رو عده کمی قبول داشته باشن اما سرعت بالای 160 واقعا دیگه لازم نیست
بالای 120 همینجوری به شدت مرگباره
ارش
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ژاپن هم اجازه نمیده ماشینهای تولید شده برای داخل کشور از ۱۸۰ کیلومتر فراتر برن جدیدا ولوو هم میخواد سرعت محصولاتش رو به ۱۸۰ کیلومتر محدود کنه .
R@m!n
۲۹ اسفند ۱۳۹۹دیگه 1000 کیلومترو راننده کنترل نمی کنه. کامپیوتر و سیستم خودرانه که همه کاره میشه. کلمه راننده (driver) هم دیگه از بین میره و همه میشن سرنشین (occupant)
ارشیا
۲۹ اسفند ۱۳۹۹به نظر من خودش دیگه نمیتونه کورد ثبت کنه میگه اینجوری.
مهدی
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ماشین های امریکایی خوراک تیونن خداوکیلی یه ماشین امریکایی تیون میکنی انگار به یه درختی که برگ نداره رو بهش برگ وصل میکنی
( منظورم این نیست که ماشین های امریکایی در واقع همون بی برگ هستن و خوب نیستن )
Mf1
۲۹ اسفند ۱۳۹۹دقیقا برای خیلی از خودروسازها مثل مکلارن و فراری اهمیتی نداره وگرنه این توانایی داشتن که خودرویی بهتر وسریعتر از f1و f40 تولید میکردن
Amin
۶ فروردین ۱۴۰۰نمیدونم چرا بعضی ها فکر میکنن رسیدن به سرعت های بالا کار سخت هست و از ملاک های مهندسی ماشین محسوب میشه
اگر اینچنین بود الان باید ماشین هایی مثل شیرون یا تواترا باید بهترین ماشین های جهان بودن، در صورتی که شیرون تو پیست از یه ۴۸۸ پیستا کند تره و کونیخزگ 1 هم اصلا چابک نیست
این ماشین ها چون حرفی برای گفتن ندارن فقط سرعت را بالا میبرن
اصل کار مهندسی و طراحی هست و حس رانندگی هست که ماشین های خیلی کمی تونستن به این مرحله برسن، وگر نه این اعداد بعد از چند روز تکراری و خسته کننده میشه