هایپرکارهای الکتریکی زیادی در چند وقت اخیر معرفی شدهاند اما این یکی واقعاً جلب نظر میکند. خودرویی که دربارهاش بحث خواهیم کرد توسط یک شرکت کالیفرنیایی با نام دراکو تولید میشود و نام سادهی GTE برای آن انتخاب شده است. این خودروساز امروز در پبل بیچ خودروی خود را بهصورت رسمی معرفی کرده اما گفته میشود GTE فقط نام سادهای دارد و باقی موارد کاملاً برجسته است.
چنین مشخصات برجستهای از یک خودروساز ناشناخته خیلی غیرعادی نیست اما قبل از آنکه وارد بحث شویم بهتر است ویدئوی مربوط به آن را مشاهده کنید. این خودرو بسیار سریع و بسیار واقعی است.
وجود چهار پیشرانهی جدا همچنین به این معناست که GTE میتواند از هدایت گشتاوری هم برخوردار باشد. هر پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس دایرکت درایو به چرخ مربوطه میفرستد و یک سیستم کامپیوتری هم میتواند بهصورت دقیق قدرت ورودی به هر چرخ را کنترل کند. دراکو میگوید این الگوریتم هدایت گشتاوری در نوربرگ رینگ توسعه یافته و میتواند در هر ثانیه بیش از ۱۰۰۰ بار گشتاور هر چرخ را کنترل کند. این عدد واقعاً خیالانگیز به نظر میرسد اما بازهم باید گفت خودرو واقعاً در پیچها وجود چنین ویژگیهایی را اثبات میکند.
موضوع دیگر اینکه اگر دراکو GTE به چشمان شما همانند یک فیسکر کارما میآید اشتباه نمیکنید زیرا که فیسکر شاسی را تأمین کرده و بله یک هایپرکار جادهای با ظرفیت ۴ نفر تولید شده است. یک باتری ۹۰ کیلووات ساعتی هم پیشرانهها را پشتیبانی کرده و میتواند با شارژر ۱۵۰ کیلوواتی هماهنگ شود. البته فعلاً زمان شارژ و برد حرکتی این خودرو اعلام نشده است.
MOHAMMAD.DEMON
۲۷ مرداد ۱۳۹۸این هم قدرتمند ترین
و سریع ترین سدان دنیا
هایپر کار سدان !!!!
قیمتش ۱.۲۵ میلیون دلار !!!!!
تو پیست عملکردش باید جالب باشه
آریا ماشین
۲۷ مرداد ۱۳۹۸۸۸۰۰ نیوتن متر گشتاور!!!!
چجوری زیر این عدد له نمیشه
لاستیک ها چجوری دووم میارن
علی
۲۷ مرداد ۱۳۹۸دوس عزیز این عدد چیز عجیبی نیست
بطور معمول خودروساز ها ، گشتاور سر فلایویل رو میگن
اگه بخوایم گشتاور سر چرخ رو حساب کنیم ، با فرض ضریب نهایی ۴به۱ و ضریب دنده ۱ سه به یک ، گشتاور سر چرخ ۲۰۶ حدود ۱۶۰۰ نیوتن متر هستش
مانی
۲۷ مرداد ۱۳۹۸۲ تا پیشنهاد میدم حتما عملی کنن خخخ
رو محور جلو قدرت موتور ها رو یکمی کم کنن
همون میزان به محور عقب اضافه کنن ولی محور عقب گیرباکس ۲ دنده داشته باشه
تو ماشین دور شمار موتور هم بذارن،خیلی حال میده آدم ببینه دور موتور رو
۱۵هزار و بیشتر هست
نوید جهرمی
۲۷ مرداد ۱۳۹۸یاد خواننده های جدید میفتم که چن تا تک آهنگ میخونن معروف میشن. به همون سرعتی که اومدن هم فراموش میشن.
بهراد
۲۸ مرداد ۱۳۹۸اینا یه مدت شعر مینویسن ملودی آماده می کنن ،یهو میدن بیرون ، بعد توقع ازشون زیاد میشه و همزمان مجبور میشن بنویسن و آهنگ بدن بیرون
آخرشم پخش آهنگ ازشون جلو میزنه چیزی برا ارایه ندارن میرن تو کار دستگاه سریع فتوکپی از همکاران که زودم گندش در میاد.
ارش
۲۸ مرداد ۱۳۹۸واقعا ماشین جذابی زیبا و پرقدرت??
doubt
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ینی چی 8800 نیوتن متر؟ اشتباه تایپیه؟
MAHDI
۲۸ مرداد ۱۳۹۸نه درسته.البته BMW هم چندوقت پیش یه سری 5 با موتور برقی معرفی کرد که حدود 750 اسب بخار قدرت داره با 10 هزار نیوتن متر گشتاور!!!
بله 10000 نیوتن گشتاور
حمید
۲۸ مرداد ۱۳۹۸آینده توی دستان چنین شرکتهایی هست
البته طراحی خیلی محا فظه کارانه ای داره میتونست با وارد کردن یکسری المانهای جذابتر به خطوط جلو و ساید خورد و جذابیت بصری بیشتری داشته باشه
End
۳۰ شهریور ۱۴۰۳اتفاقا ۹۰ درصد این پروتایپ ها ناپدید میشن و به تولید نمیرسن
محمد علی فردین
۲۸ مرداد ۱۳۹۸تنها ماشین الکتریکی که تا الان معرفی شده و میشه باهاش حال کرد البته اگر در دسترس باشه
End
۳۰ شهریور ۱۴۰۳من که انقد ازینا دیدم دیگه صبر میکنم تا تولید شه
۹۹ درصد یا تولید نمیشن یا نسخه تولیدی خیلی تعدیل شده