چند ماه پس از پیشنمایش خودروی هیدروژنی هایپریون XP-1، نمونه اولیه استتار شده این خودرو در آزمایشهای اخیر آن در لاسوگاس مشاهده شد.
در زیر پوسته چشمگیر XP-1 یک پیشرانه پیشرفته هیدروژنی قرار دارد که به گفته هایپریون شامل یک پیل سوختی با غشای تبادل پروتون، سیستمهای ذخیره هیدروژن از جنس فیبر کربن و فناوری ذخیره انرژی ابرخازن میشود. بعلاوه چند موتور الکتریکی، وظیفه به حرکت درآوردن هر چهار چرخ این خودرو را همراه با یک گیربکس ۳ سرعته بر عهده دارند.
این استارت آپ از بیان جزئیات بیشتر درباره پیشرانه خودداری میکند اما ادعا کرده که این خودرو میتواند ظرف تنها ۲.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. نهایت سرعت این خودرو هم ۳۵۶ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ارقامی که برای هر خودرویی، بسیار تحسینبرانگیز میباشند مخصوصاً اینکه آن خودرو از نوع هیدروژنی هم باشد.
نکته جالبتر اینکه ادعا میشود این خودرو با هر بار سوختگیری که تنها ۵ دقیقه زمان نیاز دارد، میتواند به شعاع حرکتی ۱۶۳۵ کیلومتر برسد که بسیار فراتر از شعاع حرکتی و برد خودروهای الکتریکی است.
بااینکه در تصاویر، این خودرو ممکن است تنومند و بزرگ به نظر برسد اما به لطف شاسی مونوکوک تیتانیم کربن و بدنه سبک، وزن آن کمتر از ۱۰۳۲ کیلوگرم میباشد.
طراحی خارجی هایپریون XP-1 هم همانند فیلمهای علمی تخیلی بوده و یک هایپرکار خشن را تداعی میکند. درهای جالب بال مانند، پوشش عجیب و پهن سرتاسری کابین و شیشهها با روکش استتاری که باعث شده پنجرههای جانبی بسیار باریک به نظر برسند، تیغههای غلاف مانند جانبی که برای آئرودینامیک فعال طراحی شدهاند و خروجیهای اگزوز بخار آب در عقب، به اندازه کافی برای برگرداندن سرها کفایت میکنند.
هایپریون قصد دارد تا تولید این خودرو را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند و ۳۰۰ نسخه از آن را به فروش برساند. هنوز در مورد قیمت این خودرو خبری منتشر نشده است.
میثم
۲۸ دی ۱۳۹۹ایول
هیدروژن راهکار آیندست
طراحی واقعا خیره کننده
برد عالی
قطعا این تکنولوژی رو میتونن کم کم ارزونترش کنن
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۳۹۹طراحیش نامفهوم و چشمگیره !
یه جاهایی میگی عجب طراحیای داره !
یه جاهای دیگش میگی کند زده به این طراحی !
در کل دنیا باید هیدروژنی باشه تا برقی یا بنزینی !
برقیها امروزه مد شدهاند اما یعنی میشه تَبِش بخوابه و اونوقت هست که مشخص میکنه هیدروژن حرف اول را میزنه و دوباره همه میفهمند این تویوتا بوده که مثل هایبرید که با پریوس معروف شد و همهگیر شد ، هیدروژن را زودتر فهمید و سرمایهگذاری کرد و با میراژ به دنیا شناسوند !
Mazda3
۲۸ دی ۱۳۹۹درمورد هیدروژن بی سر و ته نظر میدی آخرشم وصلش میکنی به تویوتا که ازبیخ و بن غلطه چون از پیشرفته بودن که بگی این هایپرکار خیلی پیشرفته تره و از اختراع هم بگی سالها پیش ناسا ازش استفاده کرده فقط بیخودی واسه تویوتا زور میزنی
حرفات مثل خداحافظیت میمونه یه چیزی میگی خودتم میمونی توش.
Reza
۲۸ دی ۱۳۹۹بی ریخته
میثم
۲۸ دی ۱۳۹۹من طرفدار هیدروژنم
نه فقط در حمل و نقل، تو بخشهای دیگه هم میتونه کاربرد داشته باشه و جایگزین پاک برای سوختهای فسیلی بشه
مثلا سیستمهای گرمایشی یا تو هواپیماها که وزن و حجم باتریها براشون معضل خیلی بزرگیه
Moein
۲۸ دی ۱۳۹۹یه جوارایی با این استتار مثه بوگاتی ویرون دیده میشه
اگزوزش رو هم میتونستن بهتر دربیارن
ولی خداکنه اینا خوب از آب دربیان
Hadi
۲۸ دی ۱۳۹۹واقعاً محشره ?
عجب طراحی خوب و متفاوتی داره این ماشین همچنین مشخصات و برد بی نظیرش ?
کاش بجای اینکه همه الکتریکی میشدن هیدروژنی میشدن
خیلی بهتر و پاک تر از برق هستش و راه حل مناسب آینده هستش
فقط نمای قبش خیلی جالبه
اگزوز با اون عظمت برای خروج بخار آب؟؟
challenger
۲۸ دی ۱۳۹۹خیلی خفنه
Aran Milan
۲۸ دی ۱۳۹۹شعاع حرکتی این ماشین آدمو به وجد میاره!!!
Omid622
۲۸ دی ۱۳۹۹مشخصاتش که عالیه
ツSAMURAIツ
۲۸ دی ۱۳۹۹مشخصات فنی عالیه ?
اما ظاهرش یه جوریه ?
Benz
۲۸ دی ۱۳۹۹اخیش بعد چند روز از شر الکتریکی ها راحت شدیم
Ramin
۲۸ دی ۱۳۹۹واقعا عالی است
خودم از 6 ماه پیش که خبرشو خوندم واقعا ازش خوشم اومد
ولی 2 تا مشکل داره…
1 = تنها 2 نفر میتونن سوار بشن…
2 = قیمت گزاف…
با اینکه قیمتش رو نگفتن ولی قطعا گران خواهد بود….
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… باسپاس…
مهدی،:امید اینده
۲۸ دی ۱۳۹۹????????
akrh78
۲۸ دی ۱۳۹۹آفرین به هیدروژن
وزن و برد رو مقایسه کنین با پرچمدارای برقی
آلایندگی به کنار
طراحیش منو یاد یه کانسپت قدیمی سیتروئن میندازه
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۲۹ دی ۱۳۹۹یه جورایی…
هم عااااااااااااللللللیه!!!!!
هم مزززززززخرررررفه!!!!
R
۳۰ دی ۱۳۹۹فوق العادس