هنریک فیسکر قصد تأسیس شرکت جدیدی را دارد

پنج‌شنبه 15 مهر 1395 - 03:16
مطالعه 4 دقیقه
henrik fisker karma
پس از ورشکستگی شرکت فیسکر که توسط هنرینک فیسکر تأسیس شده بود و سرانجام به چینی‌ها فروخته شد، حالا مجدداً او در حال راه‌اندازی شرکت جدیدی جهت تولید...
تبلیغات

پس از ورشکستگی شرکت فیسکر که توسط هنرینک فیسکر تأسیس شده بود و سرانجام به چینی‌ها فروخته شد، حالا مجدداً او در حال راه‌اندازی شرکت جدیدی جهت تولید جایگزین سدان لوکس پلاگین‌هیبریدی کارما است. هدف این شرکت جدید که فعلاً «Fisker Inc» خوانده می‌شود، ساخت اولین خودروی پریمیوم الکتریکی خود در نیمهٔ دوم سال 2017 است. این شرکت ادعا می‌کند با فناوری جدید باطری‌های خود می‌تواند بُردی بیش از 650 کیلومتر را با یک‌بار شارژ برای خودرو فراهم کند.

فیسکر بسیاری از جزئیات این خودروی جدید را اعلام نکرده است اما تیزر اولیهٔ طرح این شرکت (تصویر بالا) طراحی جسورانه‌ای را نشان می‌دهد. این خودرو به نظر جمع‌وجور می‌رسد که دارای کاپوتی کشیده و قسمت سرنشینان بزرگی است. همچنین گلگیرهای عقب عظیم این خودرو که هنوز نامش مشخص نشده نشان می‌دهد که احتمالاً فیسکر همچنان عملکرد را اولویت قرار داده است. در رزومهٔ کاری هنریک فیسکر طراحی خودروهایی چون آستون‌مارتین ونتیج و DB9 دیده می‌شود درحالی‌که این تیزر ترکیبی از یک خودروی سرعتی و لوکس را نشان می‌دهد.

فیسکر دراین‌باره به بلومبرگ گفته است:

«این‌یک خودروی اسپرتِ بزرگ و جادار خواهد بود و طراحی بسیار زیبایی خواهد داشت زیرا باوجود فناوری‌های جدید هیچ بهانه‌ای برای ساخت یک ماشین زشت وجود ندارد. همچنین قطعاً برخی از عناصر طراحی این خودرو دارای امضای من خواهد بود».

تکنولوژی قوای محرکهٔ این خودروی جدید نیز توسط یکی دیگر از بخش‌های شرکت جدید یعنی بخش «نانوتکنولوژی فیسکر» تأمین خواهد شد درحالی‌که برخی از نهادهای نزدیک و مرتبط با فیسکر گفته‌اند که این شرکت بر روی ساخت باطری‌های انقلابی تمرکز کرده است. در این رابطه جزئیات بسیار اندکی منتشر شده است اما سازنده گفته است که به روش‌های گوناگونی از باطری‌های لیتیوم یون جهت ذخیره‌سازی انرژی مدرن استفاده خواهد کرد. دراین‌ارتباط رئیس بخش نانوتکنولوژی فیسکر «Jack Kavanaugh» به بلومبرگ گفته است: «ما در حال توسعهٔ پروتوتایپ‌هایی هستیم که هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود».

شرکت جدید فیسکر همچنین قصد ساخت یک مدل ارزان‌قیمت‌تر را هم دارد. البته این برنامه با شک و تردید روبرو است زیرا ساخت یک محصول برای شرکتی نوپا و جدید به‌اندازهٔ کافی دشوار هست. البته هنریک فیسکر پس از ورشکستگی شرکتش در سال 2014 همچنان علاقه و تخصص اصلی‌اش یعنی طراحی خودرو را ادامه داد به‌گونه‌ای که در سال 2015 خودروی Thunderbolt را بر اساس آستون‌مارتین ونکوئیش ساخت و سپس یک موستانگ خاص با نام Galpin را هم معرفی نمود. او حتی یک قایق بادبانی غول‌پیکر را هم طراحی کرده است.

در سوی دیگر پس از خرید دارایی‌های شرکت ورشکستهٔ فیسکر توسط یک شرکت چینی، هم‌اکنون خودروی کارما نیز با نام جدید Revero به خط تولید بازگشته و سازندهٔ سفارشات خرید آن‌را با قیمت 130 هزار دلار می‌پذیرد. همچنین نمونهٔ دیگری از سدان کارما هم توسط شرکتی بنام «VLF Automotive» تولید می‌شود. در این مدل جدید که Destino نام دارد، قوای محرکهٔ هیبریدی کارما با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 شورلت کوروت ZR1 جایگزین شده است.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.