پس از ورشکستگی شرکت فیسکر که توسط هنرینک فیسکر تأسیس شده بود و سرانجام به چینیها فروخته شد، حالا مجدداً او در حال راهاندازی شرکت جدیدی جهت تولید جایگزین سدان لوکس پلاگینهیبریدی کارما است. هدف این شرکت جدید که فعلاً «Fisker Inc» خوانده میشود، ساخت اولین خودروی پریمیوم الکتریکی خود در نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۷ است. این شرکت ادعا میکند با فناوری جدید باطریهای خود میتواند بُردی بیش از ۶۵۰ کیلومتر را با یکبار شارژ برای خودرو فراهم کند.
فیسکر بسیاری از جزئیات این خودروی جدید را اعلام نکرده است اما تیزر اولیهٔ طرح این شرکت (تصویر بالا) طراحی جسورانهای را نشان میدهد. این خودرو به نظر جمعوجور میرسد که دارای کاپوتی کشیده و قسمت سرنشینان بزرگی است. همچنین گلگیرهای عقب عظیم این خودرو که هنوز نامش مشخص نشده نشان میدهد که احتمالاً فیسکر همچنان عملکرد را اولویت قرار داده است. در رزومهٔ کاری هنریک فیسکر طراحی خودروهایی چون آستونمارتین ونتیج و DB9 دیده میشود درحالیکه این تیزر ترکیبی از یک خودروی سرعتی و لوکس را نشان میدهد.
فیسکر دراینباره به بلومبرگ گفته است:
«اینیک خودروی اسپرتِ بزرگ و جادار خواهد بود و طراحی بسیار زیبایی خواهد داشت زیرا باوجود فناوریهای جدید هیچ بهانهای برای ساخت یک ماشین زشت وجود ندارد. همچنین قطعاً برخی از عناصر طراحی این خودرو دارای امضای من خواهد بود».
تکنولوژی قوای محرکهٔ این خودروی جدید نیز توسط یکی دیگر از بخشهای شرکت جدید یعنی بخش «نانوتکنولوژی فیسکر» تأمین خواهد شد درحالیکه برخی از نهادهای نزدیک و مرتبط با فیسکر گفتهاند که این شرکت بر روی ساخت باطریهای انقلابی تمرکز کرده است. در این رابطه جزئیات بسیار اندکی منتشر شده است اما سازنده گفته است که به روشهای گوناگونی از باطریهای لیتیوم یون جهت ذخیرهسازی انرژی مدرن استفاده خواهد کرد. دراینارتباط رئیس بخش نانوتکنولوژی فیسکر «Jack Kavanaugh» به بلومبرگ گفته است: «ما در حال توسعهٔ پروتوتایپهایی هستیم که هیچ جای دیگری پیدا نمیشود».
شرکت جدید فیسکر همچنین قصد ساخت یک مدل ارزانقیمتتر را هم دارد. البته این برنامه با شک و تردید روبرو است زیرا ساخت یک محصول برای شرکتی نوپا و جدید بهاندازهٔ کافی دشوار هست. البته هنریک فیسکر پس از ورشکستگی شرکتش در سال ۲۰۱۴ همچنان علاقه و تخصص اصلیاش یعنی طراحی خودرو را ادامه داد بهگونهای که در سال ۲۰۱۵ خودروی Thunderbolt را بر اساس آستونمارتین ونکوئیش ساخت و سپس یک موستانگ خاص با نام Galpin را هم معرفی نمود. او حتی یک قایق بادبانی غولپیکر را هم طراحی کرده است.
در سوی دیگر پس از خرید داراییهای شرکت ورشکستهٔ فیسکر توسط یک شرکت چینی، هماکنون خودروی کارما نیز با نام جدید Revero به خط تولید بازگشته و سازندهٔ سفارشات خرید آنرا با قیمت ۱۳۰ هزار دلار میپذیرد. همچنین نمونهٔ دیگری از سدان کارما هم توسط شرکتی بنام «VLF Automotive» تولید میشود. در این مدل جدید که Destino نام دارد، قوای محرکهٔ هیبریدی کارما با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 شورلت کوروت ZR1 جایگزین شده است.
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵.
ماستنگ رو ببین تو رو خدا.❤❤❤
.
.
3 خودروساز خاص رو خیلی دوست دارم. طرح هاشون هم زیباست هم با اصالت
اسپایکر
پگانی
فیسکر کارما
king 918
۱۵ مهر ۱۳۹۵چقدر لاته این فورد بدکردار
بابا لات بابا الوات نکشیمون
دوتا انگشتر یاقوت بزرگ کم داره با یه تسبیح که بچرخونه سر کوچه گیر بده به بچه سوسول هایی مثل لامبو فراری پورشه ………..
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵طراحیش عالی بی نظیره
volvo fh
۱۵ مهر ۱۳۹۵اگه بخاد ادامه بده,باید زیر مجموعه یه شرکت خودروسازی بزرگ بشه,که اگه ضرر هم داد,هواشو داشته باشن.اینجوری دوباره ورشکسته میشه.
احسان آرسنالی
۱۵ مهر ۱۳۹۵از این فیسکر ها و لامبوها و بنزها و پاگانی هاو … کشور ما نداره!!!!؟ یعنی کل کشور ۸۰ میلیونی ما یه مهندس واقعی تربیت نکرده?.
فربیو و منصوری و اون سومی اسمش یادم.نیست تو ایران نیستند پس ایرانی محسوب نمیشند چون پولشون میره تو جیب و بانکهای خارجی
حسین
۱۵ مهر ۱۳۹۵ما در ایران نوابغ خیلی زیادی تو زمینه خودرو داریم ولی طبق معمول مشکلات هم زیاد داریم.
انحصار بازار خودرو و تکنولوژیهای مربوط به اون و رقابتی نبودن که باعث میشه که شرکتهای خودروساز سرمایه گذاری نکنند .یعنی نیازی نیس دنبال طرح و ایده نو باشند. تنوع هم خیلی مردم میخوان چین هست چهار تا ماشین از اونها میارند میدن به ملت.
افرادی هم که فقط و فقط با علاقه خودشون وارد این کار میشند بخاطر عدم دسترسی به تکنولوژی روز دنیا و هزینه های وحشتناک و دردسرهای زیاد اداری و قانونی چه اینور چه اونور برای خرید لوازم از خارج از کشور و مهمتر از همه نبود قانون جهت ثبت طرح و باز نبود مشتری واسه اون طرح و ….
بخام بگم یک رمان میشه نوشت بهتره فقط نگاه کنیم و بگیم به به .
در پایانبرای مثال اگه یک سری به سایت تی تی بزنید و کارهای استاد رضا گیلاسی را ببینید که با قطعات خودروهای 50 سال پیش واس خودش کلی ماشین و این آخریش یک هامر اچ 1 ساخته ، میفهمید که ایران هم نابغه و طراح زیاد داره ..
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵طراح و نابغه داریم ولی بها داده نمیشه
mojtabaaston
۱۵ مهر ۱۳۹۵زیاد هم موفق نبود که حالا میخواد یک شرکت دیگه بزنه