هنسی ونوم F5 سفر بسیار طولانیای را پشت سر گذاشته است. اولین بار در سال ۲۰۱۴ بود که تولید چنین خودرویی اعلام شد و بیش از ۵ سال از معرفی نسخه تولیدی ونوم F5 هم گذشته است. در آن زمان هدف دستیابی به سرعت ۴۶۷ کیلومتر در ساعت به منظور رکوردشکنی در این زمینه بود.
هنسی در ادامه جزئیات بیشتری از هایپرکار خود منتشر کرد. هماکنون میدانیم پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربوی ونوم F5 قدرت ۱۸۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۱۷ نیوتون متری تولید میکند. بهتر اینکه هنسی به دنبال شکستن رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعتی میباشد.
اما جان هنسی به همین موارد اکتفا نکرده است. او در مصاحبه با تاپ گیر گفته که در آینده تولید نسخه ونوم F5 GTR با داون فورس بالاتر کار هیجانانگیزی خواهد بود.
البته این اولویت اصلی هنسی در حال حاضر نیست. این شرکت اذعان داشته روی رساندن F5 به حداکثر مشخصات خود تمرکز کرده است. علیرغم وجود سؤالاتی درباره تولید نسخهای پیست محورتر و دیگر نسخهها، این شرکت روی خود خودرو تمرکز دارد.
جدای از تمرکز روی تولید سریعتر ونوم F5 هنسی خبرهای قبلی درباره رکوردشکنی در نوربرگ رینگ را رد نکرده است. البته انتظار ثبت رکوردهای خیره کننده توسط این خودرو را نداشته باشید زیرا جان هنسی گفته شرکت به دنبال ثبت رکورد ۵ دقیقهای در جهنم سبز نیست. این شرکت در بهترین حالت به دنبال ثبت رکورد زیر ۷ دقیقهای میباشد.
هنسی همچنین تائید کرده خبری از نسخه الکتریکی شده ونوم F5 نخواهد بود. او اظهار داشته است:
ما خواهیم دید در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد اما میتوانیم بگوییم F5 فقط از پیشرانه درونسوز استفاده خواهد کرد.
محمد رستمی نژاد
۸ فروردین ۱۴۰۰حاجی اشتباه نوشتی
6 سیلندر چیه دیگه???
8 سیلندر هست ماشین (V شکل)
توی معرفی خود ماشین هم گفته بود 8 سیلندر
غلط نوشتی اصلاحَش کن
Benz SLR
۸ فروردین ۱۴۰۰رکورد سرعت رو میزنه
Mr.t.e.s.l.a
۸ فروردین ۱۴۰۰از این که رکورد سرعت رو میزنه شکی نیست
روی آیرودینامیک خیلی کار شده
اکثر ناک اسکوپ های بدنه بسته شده تا هوا به بهترین و راحت ترین شکل ممکن رد بشه و درگ اضافی نداشته باشه
یکم ممکنه پشت ماشین خلا ایجاد بشه که یکم نا خوشایند هستش
ولی اون انجین جبران میکنه بهرحال نکات منفی رو!
امیدوارم نسخه های پیست محور این ماشین با Ssc بیان و رقابت جالبی داشته باشن…
امین
۸ فروردین ۱۴۰۰حالم از اینایی که یه قرن طول میکشه اثبات خودشون به هم مبخوره مطمعن باشید آخرش هم کار شاخی نمیکنه فقط ادعاااااااااا بالای ۵ سااااااااله ففط حرررررررررف جونننننننن بکن عمووووووووووووو
Moein
۸ فروردین ۱۴۰۰چه جالب
منم به اونایی که با رکابی از پشت صفحه گوشی تز و ایده میدن هم همین حس رو دارم?
عرفان
۸ فروردین ۱۴۰۰همین که یه تیونر تونسته همچین اثر هنری رو خلق کنه باید بگی دمش گرم
یه شرکت تیونری بالاخره داره با شرکتایی که بودجه چند میلیونی دارن رقابت میکنه
من که تحسینش میکنم
Elmiraj
۸ فروردین ۱۴۰۰F5 رو بیشتر از Tuatara و Jesko قبول دارم…
جوری بنظر میاد که رکورد هاش دست نیافتنی خواهد بود .
ADAK
۸ فروردین ۱۴۰۰البته اینکه شما f5 را از jesko بیشتر قبول داری تعجبی نداره!
اما خدایش jesko یه چیز دیگه اس
اصلا طراحیش با آدم حرف میزنه…
Reza
۸ فروردین ۱۴۰۰۵ سال از تولید F5 گذشته چرا هنوز رویت نشده میخوان نسخه GTR رو هم معرفی کنن
RezaRs
۸ فروردین ۱۴۰۰از انتظار برای f5 خسته شدیم
امیرعلی
۸ فروردین ۱۴۰۰امریکاییه؟
reza
۸ فروردین ۱۴۰۰نه روسیه!!
نا شناس.
۸ فروردین ۱۴۰۰نه اقای امیر علی ساخت آمریکا نیست …..
.
ساخت مصر هست !!
ملکه کلوپاترا زحمت طراحیشو کشیده
برادر توتون خامون هم ساختتش….
حداقل ای کاش مطلبو میخوندید.
شاهین
۸ فروردین ۱۴۰۰اینم دیگه عسلشو درآورده بابا بزار برسی به جاده یه کار عادی نه خاص! یه حرکت عادی بزن ببینیم اصن چی هستی چند ساله همش حرف و همش حرف
بعد مدلای دیگه رو هم از روی همینی که هستی درک میکنیم دیگه اصن نمیخواد چند سال حرف بزنی!
دیگه همتون میدونید تو این بحث ها امریکایی بازم ولی این هنسی دیگه شورشو درآورده انگار میخواد سریال تاریخی با بودجه میلیارد دلاری بسازه انقدر تو این چند سال ازش حرف شنیدیم
چیزی داری رو کن مثل ssc موفق یا ناموفق ولی همونقدر پُر رو باش نه فقط حرف و حدیث
یانکی
۸ فروردین ۱۴۰۰نه که حالا بنز آستون مارتین خیلیا دیگه با کلی دب دبه کب کبه هایپر کارهاشون کف خیابونن.والا
Mad.z.Max
۱۰ فروردین ۱۴۰۰بابا معمولیشو بدین بیاد بیرون، جی تی آر پیش کش