هایپرکار کاملاً جدید هنسی ونوم F5 تنها برای یک کار ساخته شده و آن دست یابی به عنوان سریعترین خودروی جادهای جهان است. با سقف سرعت بیشتر از ۴۸۲ کیلومتر در ساعت، همه میتوانیم بگوییم که آنها این کار را انجام دادهاند.
به منظور دستیابی به چنین سرعت بالایی، تیم خودروهای مخصوص هنسی مجبور بوده طراحی کاملاً جدیدی برای بدنه فیبر کربنی و شاسی خودرو در نظر بگیرد بنابراین تا جایی که امکان داشته پایینترین ضریب درگ را دارد.
مدیرعامل و موسس کمپانی آقای جان هنسی میگوید:
انتظار میرود ونوم F5 که نام خود را از قدرتمندترین بادها گرفته اولین خودروی جادهای جهان باشد که بتواند به سرعت بیشتر از ۴۸۲ کیلومتر در ساعت برسد.
پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی ونوم F5 که به گیربکس ۷ سرعته تک کلاچه پدال شیفت متصل شده قدرت بیش از ۱۶۰۰ اسبی خود را به لاستیکهای عقب منتقل میکند. وزن این خودرو ۱۳۳۸ کیلوگرم بوده و تمامی این موارد در ترکیب با قدرت بالا، درگ و وزن پایین باعث میشوند شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۱۰ ثانیهای ایجاد شود و بدین ترتیب ونوم F5 سریعتر از خودروهای فرمول ۱ کنونی باشد!
شتاب صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر در ساعت این غول آمریکایی زیر ۳۰ ثانیه به دست میآید. خب میپرسید بهای راندن سریعترین خودروی جادهای جهان چقدر است؟ ۱.۶ میلیون دلار. همچنین هنسی تنها برای تولید ۲۴ دستگاه از ونوم F5 برنامهریزی کرده است.
معاون بازاریابی Shell که از همکاران هنسی در تولید این خودرو بوده میگوید:
همکاری با هنسی در تولید یکی از برجستهترین خودروهای دنیا تجربه باورنکردنیای بوده است.
در کل، اعدادی که هنسی ونوم F5 نشان میدهند بسیار دیوانهوار هستند. شتاب صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر در ساعت زیر ۳۰ ثانیه نه تنها رکورد بوگاتی شیرون را نابود میکند بلکه باعث میشود بیش از ۶ ثانیه سریعتر از کونیگ زگ آگرا RS باشد.
ایمان
۱۵ آبان ۱۳۹۶تماشایی ترین رقابت دنیای خودرو
آستون مارتین والکِری
بوگاتی شیرون
کوئنیگزگ آگرا وان
مرسدس بنز پروجکت وان
هنسی ونوم اف ۵
vahid 956
۱۵ آبان ۱۳۹۶طراحیه جلوش خوبه ولی بشخصه طراحی عقبشو نپسندیدم سپرعقبش بیش از حد قطوره و ظرافت و زیبایی نداره
و اینکه نفهمیدم چرا درچه های هوای جلوش بستس احتمالا باز شدنیه چون برای چنین خودرویی که به شدت به هوا احتیاج داره نباید دریچه های جلو بسته باشه
Aminspoort
۱۵ آبان ۱۳۹۶هر چی از زشتی این ماشین بگم کم گفتم،یه ذره اصالت و پختگی تو طراحیش به چشم نمیخوره،شما یه نیگا به انزو یا ویرون بندازین، هنوزم بعد از این همه سال مثل روز اول جذاب و گیران، هنسی یه تیون کار تازه کاره که میخواد از بغل بوگاتی اسم در بیاره تا دیده شه، اوناییم که سنگ این تازه کارا رو به سینه میزنن قطعا چیزی از هدف کمپانی هایی مثل بوگاتی و فراری و پورشه نمیدونن که همچین ماشینی رو تحسین میکنن،کمپانی های برتر دنیا به فکر ساخت ماشینایی هستن تا دنیای خودروسازی رو تو هر زمینه یه گام به جلو ببرن و باعث رقابت و پیشرفت بشن،مثه ویرون که سال ۲۰۰۵ متولد شد باعث شد سوپراسپرت سازا واسه رسیدن به رکورداش شب و روز تلاش کنن تا بتونن شتاب رو به زیر سه ثانیه و تاپ اسپید رو با بالای ۳۵۰ برسونن که بعد از ۹ سال تازه پورشه تونست یه خودرو خارقالعاده مثه ۹۱۸ تولید کنه تا بتونه تو شتاب با ویرون کهنه کار رقابت کنه،یا مرسدس بنز با ساخت هر نسل جدید s کلاس یه پله سطح تکنولوژی و ایمنی رو تو سگمنت خودروهای لوکس بالا میبره تا رقابت و پیشرفت خودروهای لوکس رو شاهد باشیم، اما هنسی فقط میخواد با بالا بردن اسب بخار و سودای شکستن رکورد سرعت چند وقتی سر زبونا بیفته و بعد تبش بخوابه و هیچی به هیچی ،تمااااام
Reventon
۱۵ آبان ۱۳۹۶یه بار دیگه بخون ببین چی نوشته!!
اصلا میدونی داری در مورد چی حرف میزنی؟
کمپانی شل رو ببین داره چجور ازش تعریف میکنه
میدونی این ماشین از فرمول یک سریعتره یعنی چی؟
یعنی هم کمخرخرج تر از فرمول یکه،هم خیابانی،و هم سریعتر
میدونی شورلت ،فورد داج میان هنسی رو گارانتی میکنن یعنی چی؟میدونی ۱۶۰۰ اسب به ۱۳۰۰ کیلو وزن یعنی چی؟
ضریب درگ،میدونید چقدر کار شده تا تو این سرعت دووم بیاره و بجلو بره.
پختگی تو طراحیش نیست؟
در بازهایی که صدم های ثانیه رکورد رو تعیین میکنن،اومده ۶ ثانیه پایین تر زده
درست بخون متنو عشقی❤️
امیرحسین
۱۵ آبان ۱۳۹۶فقط با بالا بردن اسب بخار؟؟؟؟؟
فک کنم کم ترین چیزی که راجع به این ماشین شنیدم قدرتش بوده
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ آبان ۱۳۹۶اولا که جناب امین من بخش زیادی از حرفتون رو متوجه نمیشم انگار به زبانی غیر از فارسی و یا انگلیسی کامنت گذاشتین!!!
دوما اون زمانی هم که مک لارن اف1 رکورد دار بود ،بوگاتی برای اینکه توجهات رو به خودش جلب کنه((در دوران تصاحب فولکس)) اومد رکورد اف1 رو شکوند،اونم تازه با یه انجین حجیم 16 سیلندر با چهارتا توربو و نزدیک 1000 اسب قدرت.
اگه بوگاتی صرفا تو نهایت سرعت نمیتونست رکورد دار باشه مطمئن باش اینقدر در توجهات قرار نمیگرفت.((با دید شما نگریستن))
من نمیگم هنسی اف5 پیشرفته تر و تکنولوژیکی تر از بوگاتی هستش،ولی این کارشون کاملا قابل ستایشه.
هنسی خوب نیست ،کوئنیگزگ هم که چندان مورد توجه شما نیست پس چی خوبه و کار کی ارزش داره؟؟
((در ضمن شما از استون والکیِری هم خوشتون نمیاد پس اینطور کامنت هایی که احتیاج زیادی به مترجم داره حداقل برای من ارزشی نداره))
#التماس مطالعه
Aminspoort
۱۵ آبان ۱۳۹۶بگو کجاشو متوجه نشدی!؟؟قبل از اینکه بیای اینجا یکمی سواد خوندن و نوشتنت رو ببر بالا تا متوجه شی پهلوان خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ارش
۱۵ آبان ۱۳۹۶شدیدا موافقم بوگاتی و کونیخ زگ علاوه بر مقوله کمی به مقوله کیفی هم توجه زیادی دارند در این زمینه حتی فراری و پورشه بیشتر اهمیت میدهند و به این دلیله که محصولات فراری مدلهای 60 سال پیش گران قیمت ترین ماشینهای کلکسیونی هستند در حالیکه ونسی هنوم فقط مقوله کمی رو در نظر داره نه طراحی خوبی داره و نه شخصیت مستقلی وصرفا ماشینیه برای جابه جایی رکورد.
ونوم اف ۵
۱۵ آبان ۱۳۹۶ارش جان هنسی تازه شروع کرده ایشالله صبر کن مدل هایی که الان تولید میکنه کلاسیک بشه بعدش درباره ی ارزشش بحث کن
کوروش
۱۵ آبان ۱۳۹۶در دومین محصول انتظار اصالت دارید ؟؟؟
دمتان گرم !!!!!
ارش
۱۵ آبان ۱۳۹۶مک لارن f1 در اولین نمونه تولیدی خود یه ماشین با اصالت وبا کیفیت بود و در زمان خودش تقریبا زیباترین بود وعملکرد خیره کننده ای داشت و حرفش رو ثابت که کرد هیچ فراتر از از اون رفت و رکوردی رو زد که ده سال باقی ماند هنسی هنوز 450 رو ثبت نکرده ادعای 480 رو کرده اول باید اثبات کنه بعد سر و صدا راه بندازه اینجوری منم ادعا می کنم از یوزپلنگ سریعتر می دوم.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ آبان ۱۳۹۶آرش جان حرف شما درسته،حتی اون زمان هم مهندسین مک لارن فکر نمیکردن اف1 عملکردی تا این حد درخشان داشته باشه.
بگذریم…
مک لارن وقتی اف1 رو ساخت حدوده 30 سال در فرمول یک حضور داشت و با تجربه از اون پیشینه مهندسی تونست اف1 رو بسازه و اکثریت هم به خاطر همین، اف1رو مورد توجه قرار دادن.
هنسی 28 سال قدمت داره و هیچ حضوری هم در بالاترین سطح خودرویی نداشته((فرمول یک)) و فقط یک تیونره.
اگه تمام معیارها رو بسنجیم میبینیم که کار هنسی ارزشمنده.
بالأخره باید از یک جایی شروع کنن دیگه.
بعدشم بزارید بیاد تست کنن بعد زود قضاوت کنیم.((نه جوگیری بیش از حد و نه بی توجهی))
شاید در آینده مثل مک لارن و شاید فراری الان بشن کی میدونه؟؟
Sajjad
۱۵ آبان ۱۳۹۶انجین 16 سیلندر بوگاتی باعث میشه دنیای خودرو یک قدم بره جلو یا انجین 8 سیلندر هنسی؟؟؟؟
الان مثلا لوکس بودن بوگاتی باعث شده دنیای خودرو پیشرفت کنه؟؟
ونوم اف ۵
۱۵ آبان ۱۳۹۶امین جان اونوقت بوگاتی نمیخواست رکورد سرعت رو بشکنه و اسمش سر زبونها بیوفته ؟ مشکل شما اینه بوگاتی با هزینه های کمر شکن و کمک فولکس واگن هر چی تلاش میکنه کمپانی های جدیدتر مثل هنسی و کونیخ زگ نابودش میکنن
Hemichan
۱۵ آبان ۱۳۹۶Oct. 3, 2013
According to a recent report from Wall Street research firm Bernstein Research, Bugatti (and its parent company Volkswagen) loses a whopping $6.24 million for every Veyron it sells.
Take that number with a big grain of salt. The authors of the report warn, “Don’t take these numbers too seriously,” explaining that their estimates “are obviously very, very approximate.”
But, they say, “we’ve tried to be reasonably systematic about it.”
A spokesperson for Bugatti said the company does not supply financial data, but added, ” The quoted figures of Bernstein Research are not plausible.”
The report calls the Veyron “the most ambitious and complex vehicle ever put on sale,” and “a tour de force of engineering.” Last month, BBC Top Gear magazine editors and readers named it the greatest car of the last 20 years. It’s easy to argue it’s the most impressive car ever made.
So how could a great car with a price tag around $1.5 million lose so much money? The analysts put the blame on enormous R&D costs (about $1.62 billion), and very low volume (Bugatti has sold about 40 Veyrons annually since 2009).
Hemichan
۱۵ آبان ۱۳۹۶با هر عدید 6.24 میلیون دلار از دست میده
این جدا از قیمتشه
این احتمال اینکه هزینه تولید شیرون بالای 10 میلیون دلار باشه هم زیاده
Hemichan
۱۵ آبان ۱۳۹۶عدد *
Reventon
۱۵ آبان ۱۳۹۶و نکته مهم دیگه میدونید چقدر کم خرج تر از رقیباش بوده توطراحیو و ساخته شدن
اینهمه شکوه مهندسی براتون کم نیس؟
Iman mclaren p1
۱۵ آبان ۱۳۹۶خط اول کامنتتو خوندم دیگه ادامشو نخوندم دیگه…
همون حرف آقا مهدی فکر کنم در جواب شما کافی باشه
Sina
۱۵ آبان ۱۳۹۶هنسی و کوئینک زگ ماشینهای منحصر به فردی هستند و تفاوت عمدشون با شیرون اینه که هنسی و کوئینگ زک فقط سریع میرن اما شیرون یه قصر لوکسه که سریع میره نمایی داره که سالهای روش کار شده و از وجب به وجب دیدنش سیر نمیشی
تفاوت اون دوتا با شیرون یه چیزی تو مایه های هولدن کومودور و بنز اس کلاسه هر دو واقعا سریع هستن اما شکوه و جلال اس کلاس کجا و هولدن کومودور که فقط یه ماشین تقویت شدست کجا
David
۱۵ آبان ۱۳۹۶موافقم که هنسی اصل و نصبی درش دیده نمیشه ولی کوئینگ زگ خود اصالته و معنی لوکس بودن با تمام وجود بیان میکنه یه کم برو در مورد ساخته شدنش تحقیق کن . کوئینگ یه هنر دست سازه که بوگاتی خیلی باید زحمت بکشه تا بهش برسه
:::فرشاد:::
۱۵ آبان ۱۳۹۶داداش سلیقه شخصیه، نمیشه گفت بوگاتی قطعا خوش چهرهتره، از نظر من و اطرافیانم، کونیگزگ چهره دلچسبتری داره. تو بحث لوکس بودن هم قبول دارم بوگاتی بهتر عمل کرده اما فاصلشون در حدی که شما میگی نیست، در واقع اینجا بحث عالی و عالیتره، کونیگزگ تو بحث فنی برتره، بوگاتی تو لوکسگرایی و پرسیژ.
Hemichan
۱۵ آبان ۱۳۹۶آدم از دیدن عکساش سیر نمیشه
آخه یه ماشین چقد میتونه خوب باشه
مهدی
۱۵ آبان ۱۳۹۶مکلارن اف وان زمانی روی تاپ اسپید تمرکز کرد که دهه نود میلادی بود و شاید واسه اون دوره چیز عجیبی بود چون علم ایرودینامیک تا این حد پیشرفت نکرده بود اما الان جنگ سرعت از نظر من کار احمق هاست الان تو این دوره زمونه تفاوت سطح تکنولوژی اینقدر نزدیک هست که کمپانیی مثلا تاتای هند هم اراده کنه میتونه خودش رو قاطی این رقابت تبلیغاتی کنه همونطور که خود هنسی هم خودش تیونری بیشتر نبود و هنوزم هست. تمام کمپانی ها دارن سرعت های بالا رو فدای داون فورس و پایداری بیشتر میکنن و رو چیزای دیگه غیر از تاپ اسپید تمرکز میکنن
Meysam..LaFerrari
۱۶ آبان ۱۳۹۶یکی از رفقا میگفت این ماشین از خودروهای فرمول یک سریعتره اولش میخواستم پاسخ بدم ولی بارها قبلا از این بحث ها کردیم تو سایت و واقعا فایده نداره ، سطح دانش خودرویی ما چندان بالا نیست.