شرکت فاکتوری فایو در نمایشگاه SEMA ماه آینده پیشنمایشی از سوپرکار پیشرانه جلوی خود خواهد داشت. این خودرو ظاهراً در فوریه سال آینده رونمایی میشود.
خودروی یاد شده که پروجکت رومولان نام گرفته از شاسی کشیده شده و پهنتر شلبی دیتونا استفاده میکند. البته این شاسی نیست که سفارشی شده بلکه پیشرانه نیز بخش بسیار مهمی از رومولان را تشکیل میدهد.
نیروبخش این سوپرکار پیشرانهی شرکت استرالیایی ریس کست است که بر پایه نسخه LS3 شکل گرفته و ۱۲ سیلندر و ۹.۵ لیتر حجم دارد. این پیشرانه حداقل قدرت ۷۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۹۴۰ نیوتون متری داشته و بنابراین رومولان از این نظر در دستهی سوپرکارهایی همچون لامبورگینی آونتادور SVJ و فراری F12 برلینتا قرار میگیرد. این دو خودرو دارای قویترین پیشرانههای ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی در بازار هستند.
فاکتوری فایو این سوپرکار را به برخی از سیستمها همچون شوکهای کانی قابل تنظیم و ترمزهای ویلوود مجهز کرده است. شرکت سازنده قول داده رومولان یک هیولای قاطع خواهد بود.
خودرویی که در SEMA به نمایش درخواهد آمد تنها بهصورت شاسی و پیشرانه خواهد بود. خودروی نهایی از بدنهای متمایز و ساخته شده از فیبر کربن سود خواهد برد.
این کمپانی به دنبال تولید تجاری محصول خود در اواخر سال ۲۰۲۰ بوده ولی هنوز سقف تولید رومولان و قیمت آن را اعلام نکرده است. البته با وجود چنین پیشرانهی خاصی انتظار قیمت ارزانی را نداریم.
یکی دیگر از محصولات این شرکت سوپرکار GTM بوده که بیش از یک دهه در خط تولید بوده است. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر نصب شده در وسط استفاده کرده بود.
جواد
۹ آبان ۱۳۹۸ماکه دستمون نمیرسه ولی خوشحالیم که حداقل کمپانی های تولید محدود میتونند موتوراشون رو حفظ کنند
ایمان
۹ آبان ۱۳۹۸بنازم سلطان V۱۲ ها رو با اون نسبت قدرت به حجم موتور
۸۱۲ سوپرفست با حجم ۶.۵ لیتر و قدرت ۷۸۹ اسب بخار
پادشاه بلامنازع ۱۲ سیلندرها ” فراری بزرگ “
joojoo
۹ آبان ۱۳۹۸اونتادور SVR با 830 اسب از 6.5 لیتر حجم رو یادت نره
ایمان
۱۰ آبان ۱۳۹۸آونتادور SVR ماشین پیست هست
منم اگه بخوام ماشین پیست رو مثال بزنم
Ferrari Enzo FXX Evoluzione مدل ۲۰۰۸
با ۶.۳ لیتر حجم و ۸۶۰ اسب بخار قدرت
در بحث انجین جلوی فراری عرض اندام کردن سخته
ساسان
۱۰ آبان ۱۳۹۸پیشرانهی ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۵ لیتری استون مارتین والکری با قدرت ۱۱۳۰ اسب بخار، قدرتمندترین پیشرانهی تنفس طبیعی جهانه.
تنظیم یه موتور 6.5لیتری و کشیدن اسب بخار بیشتر ازش کار چندان سختی برای قولهای خودروسازی نیست…اینفقط بسته به سیاستها و برنامه ریزی زمانی برای. ارائه قدرت بیشتره.
شما همه کارتهای بازیتو یکجا رو نمیکنی.
ایمان
۱۰ آبان ۱۳۹۸آقا ساسان عزیز
موتور والکری ساخت آستون مارتین نیست
گرچه باید به Cosworth بابت این انجین غول تبریک گفت ولی باید منتظر V۱۲ جدید فراری که به تازگی در سازمان ثبت اختراع و برندهای تجاری آمریکا ثبت شده باشیم
قدرت بیشتر و آلایندگی کمتر از ویژگی های انجین V۱۲ جدید فراری هست
joojoo
۱۰ آبان ۱۳۹۸این موتور چقدر دووم داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و آیا اوولوزیون قابل روندن توی جاده هست؟؟؟
درحالی که SVR هایپرکاری پیست محوره…نه مختص پیست
حسین دهمرد
۱۰ آبان ۱۳۹۸چرا غرش نمیکنه؟
شاهین
۱۰ آبان ۱۳۹۸چون نمایشگاه SEMA هنوز شروع نشده!