لوسید ایر جزو سدانهای الکتریکی و لوکسی است که هدف خود را محصولاتی همچون تسلا مدل S، پورشه تایکان و مرسدس بنز EQS میداند. نایبرئیس بخش طراحی این شرکت در ویدئویی به بررسی برخی جنبههای ایر میپردازد.
طراحی داخلی این خودرو دارای نمایشگر شناوری است که ابعاد ۳۴ اینچی آن روی داشبورد کاملاً به چشم میآید. این نمایشگر دارای سه بخش متمایز است. در سمت چپ کنترلهای اساسی همچون چراغهای جلو، برفپاککنها و… قرار دارند. بخش میانی برای اطلاعات مهم پشت آمپرها همچون سرعت و شعاع حرکتی بکار میرود و بخش سمت راست نیز برای مولتیمدیا و ناوبری در نظر گرفته شده است.
در بخش مرکزی داشبورد تبلتی وجود دارد که لوسید آن را پنل خلبان مینامد. این بخش دارای کنترلهایی برای سیستمهای گوناگون همچون سیستم تهویه، چراغهای کابین و صندلیها میباشد.
کلید اصلی در بحث بسته نرمافزاری لوسید به هماهنگی آن با نیازهای راننده مربوط میشود. یک سوئیچ و چند دکمه در هر طرف فرمان وجود دارد و همچنین نمایشگری بین صفحات بخش میانی داشبورد تعبیه شده که اینها برای افرادی هستند که کنترلهای فیزیکی را دوست دارند. رانندگان همچنین میتوانند از کنترلهای صوتی آمازون الکسا استفاده کنند.
بخش سمت راست نمایشگر بالایی و پنل خلبان همچنین با یکدیگر همکاری میکنند. پایین کشیدن صفحه باعث فرستاده شدن اطلاعات به نمایشگر بزرگتر میشود و اطلاعات در بخش بزرگتری به نمایش درمیآید.
کابین همچنین از تکنولوژی صدای دالبی اتم سود میبرد که لوسید از آن برای ایجاد هشدارهای صوتی استفاده میکند. برای مثال اگر خودرویی در نقطه کور سمت راست راننده باشد صدای هشدار از سمت راست منتشر خواهد شد.
مدل پرچمدار ایر دریم ادیشن قیمت ۱۶۹ هزار دلاری پیش از مشوقها داشته اما پیشفروش این خودرو قبلاً تمام شده است. نسخه پایه هم قیمت ۷۷۴۰۰ دلاری دارد. در میانه خانواده هم مدل تورینگ و گرند تورینگ با بهای ۹۵ و ۱۳۹ هزار دلار قرار میگیرند.
سهند
۹ خرداد ۱۴۰۰این پیشرفته تر است یا مرسدس eqs؟
Philipp
۹ خرداد ۱۴۰۰EQS
Mr.t.e.s.l.a
۹ خرداد ۱۴۰۰بلاشک لوسید
توی تکنولوژی خودرو های برقی آلمانیا حتی نزدیک هم نیستن به تسلا و لوسید…
چه از لحاظ باتری و برد و پرفومنس
چه از لحاظ بازدهی موتور های برقی
بخش اعظم مهندسی و تکنولوژی برقی به این بخش مربوط میشه
میمونه کابین که کنترل صوتی رو بنز هم داره لوسید هم داره…
جفتشون هم ماشین لوکس و با کیفیت هستن
هایپر اسکرین مرسدس باور کن چیز خاصی نیست جز این که 3 تا مانیتور رو چسبوندن به هم
همین کارو هوندا چند سال پیش کرده بود والا…
لوسید پکیج کامل تر و بهتریه..
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۹ خرداد ۱۴۰۰باشه .
اصلا تسلا همه رو نابود میکنه و فقط تسلا میمونه توی بازار .
به دیدن فیلم های تُحمی ( خودم ح گذاشتم) تخیلی ات ادامه بده.
سهند
۹ خرداد ۱۴۰۰کاملا مخالفم مرسدس eqs بسیار بهتر از لوسید و تسلا است و جای هیچ بحثی وجود ندارد.
Hamid
۱۰ خرداد ۱۴۰۰خیلی آدم عجیبی هستی
حالا الان که مرسدسه
قبلا درباره فراری و مک لارن هم بود
میپرسیدی فراری بهتره یا مک لارن!
بعد اگه یکی میگفت مک لارن میومدی میگفتی نه فراری بهتره و …
الانم EQS
اول پرسیدی کدوم بهتره
بعد خودت میگی مرسدس بهتره!
فازت چیه بچه!!!؟
اصلا یعنی چی کدوم بهتره؟! از چه لحاظ؟! تاپ اسپید؟! نسبت قیمت به پرفورمنس؟! چی آخه چی رو میخوای مقایسه کنی! فکر میکردم با حضور نسبتا طولانیت توی سایت حداقل این چیزا رو از بچه های دیگه یاد میگرفتی که اینطوری سوال نکنی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ خرداد ۱۴۰۰معلوم نیست هی چی میگه!
سهند
۱۰ خرداد ۱۴۰۰در جواب به حمید: من پرسیدم کدام پیشرفته تر است یعنی کدام تکنولوژی بیشتری دارد
من نپرسیدم کدام بهتره چون جوابش را همه میدانند.
واقعا به عقل بعضی ها شک میکنم.
در ضمن سواد من از اکثر افراد پدال بیشتره (با توجه به کامنت های که دیدم)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰تسلا توی برد و پرفورمنس از آلمانیا بهتره؟طرفدار آلمانیا نیستم اما بگم که تکنولوژیی که تسلا توی باتریاش به کار برده باعث شده باتری دوام کمی داشته باشه و در تصادفات آتیش بگیره😂اسم فلزات رو یادم نمیاد اما توی زومیت هست که در مورد همین آتش سوزی های تسلاهه…
راستی کدوم مدل هوندا هایپر اسکرین ساخته میشه بیشتر توضیح بدی؟
تازگیا هم که داره گند جاسوسی تسلا و گیگافکتوری هاش درمیاد،چیزی نمونده تا تسلا به آخراش برسه،خوش باشی!😂😂
Ali
۹ خرداد ۱۴۰۰هردوشون خوبن و در بالاترین سطح هستن و دوروی یه سکه هستن هم مرسدس با هایپر اسکرین و سیستم های پیشرفته رقیب نداره و تا قبل از این نمونه نداشته و اولین درنوع خودش و هم لوسید ایر پیشرفته هست و تکنولوژی بالایی داره و میتونه رقیب مرسدس باشه.
Hamid
۱۰ خرداد ۱۴۰۰آها … تا دیروز میگفتی لوسید حتی نزدیک تسلا هم نمیشه الان شدن داداش!؟
عجبا
عجب
Porsche 911
۹ خرداد ۱۴۰۰بنویس که خوش مینویسی😂😂😂😂
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۹ خرداد ۱۴۰۰نوشتم.
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۹ خرداد ۱۴۰۰با اینکه خیلی خوبه ولیEQS یه چیز دیگه است مخصوصا با هایپر اسکرین .
خدایی تا چنین برقی های جذابی هستن برای چی باید تسلا پلاستیکی بازیافتی خرید!؟!؟
کیفیت که معلومه خیلی خوبه .
ولیEQSرو بیشتر دوست دارم .
ولی نسخه اولیه یا لانچ ادیشن خیلی گرونه .
اس کلاس یه چیز دیگه است.
اصلا چرا برقی بخریم؟!
آهای اس کلاس !
خوابی یا بیدار.
تو شهر سیاه ، تو شهر برقی ، از دور و نزدیک یه برقی میاد،
آهای باتری که مثل یه بختک ، روی اگزوز من ، شده یه آوار ، از انجین من ، دستاتو بردار ، دستاتو بردار، از انجین من.
parsa_ashgh.mashine
۹ خرداد ۱۴۰۰من که اینو به eqs ترجیح میدم زیاد از اون خوشم نیومد امسال
porsche
۹ خرداد ۱۴۰۰بهبه بهبه شعر عالی زیبا
RezaRs
۹ خرداد ۱۴۰۰بس کننننننننننن بازم همایونو سیبل این هذلیات و هجویات قرار دادی 🤦🏼♂️
parsa_ashgh.mashine
۹ خرداد ۱۴۰۰خب محمد رستمی نژاد جان ایشون از سال 89 که من تو پدال بودم داره کامنت میده شما تو هر مطلبی که پدال میزاره دوازده تا کامنت میدی به هر کی جواب میدی ولی باز دمت گرم پدال دست های کامنت های شما میچرخه و من خوشم میاد کسی انقدر فعال باشه و یه چیز دیگم بگم شما مگه چند روز پیش اعلام خداحافظی کردی داش؟
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۹ خرداد ۱۴۰۰چرا اعلام خداحافظی کردم ولی آقا ماهان خیلی ناراحت شد و اصرار کرد که بیا و ما هم به حرف ماهان جان گوش دادیم ❤
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰آقا رضا این چه وضعیه؟حداقل یه کامنت درست و حسابی بزار آدم بتونه بخونه!
RezaRs
۹ خرداد ۱۴۰۰بس کن از آهنگای همایون جان شجریان سو استفاده نکن هذل و هجو به معنی اشعار بی معنی و هرزه درایانست اشعاری که لغو و بی ارزشند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰حالا بهتر شد!👏
Erfan
۹ خرداد ۱۴۰۰الان توی برقی ها واقعا هیچ شرکتی توانایی رقابت با کیفیت و لوکس بودن EQS رو نداره…
در هر حال این لوسید طراحی داخلی نسبتا مناسبی داره و کیفیت هم از توی تصاویر مشخصه که خوبه بر خلاف پلاستیک بازیافتی های ایلان درخت، تکنولوژی های مناسبی هم داره.
نظر شخصی من اینه که طراحی داخلی EQS و تایکان قشنگ تره و طراحی بیرونشون هم ازین بهتره.
در کل از تسلا خیلی سرتره و اگر شرکت رو بدست یه آدمی مثل ایلان الکل نسپارن که به باد بده میتونه موفقیت های خوبی کسب کنه.
NAVID۰۰۹۸
۹ خرداد ۱۴۰۰آزاد شدم
خوشحالم ننه
ایشالاه آزادی
قسمت همه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰😂😂😂😂😂😂
porsche
۹ خرداد ۱۴۰۰درسته خوبه ولی نه در حد پورشه و بنز (رقیب تسلایی با بزرگتر از خودت شاخ و شونه نکش)
دانیال_Surrey،England
۹ خرداد ۱۴۰۰عکس اول کسی هستش که تسلا رو از منجلاب فنی با التماس ایلان ماسک کشید بیرون بعدش ایلان عزیز حتی یادش نمیاد پست مهندسی این مرد چی بوده!!
Tesla+🏁
۹ خرداد ۱۴۰۰دقیقا گندش هم بعدا دروامد که گفت اون اصلا کاره ای نبوده !!!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰تو که خودت فن تسلا هستی!😂😂
محمد مختاری آذر
۹ خرداد ۱۴۰۰به نظر من لوسید ایر عالی هستش هم سبک طراحی داخلی و خارجی و هم قدرت و موتور امیدوارم پیتر رالینسون موفق بشه
نسخه دریم ادیشن لوسید ایر 1000 اسب بخار داره و 621 مایل رنج حرکتی واقعا یک رقیب برای تسلا و از همه حهت از تسلا بهتره
Philipp
۹ خرداد ۱۴۰۰آهان
این شد زبان طراحی زیبا که با بنزینی ها متفاوت هستش
ماشینی که از چند صد متری هم معلومه برقیه و نیازی نیست برسی به ده متریش تا بتونی از روش فیک بودن یا نبودن جلوپنجره متوجه بشی که برقی هست یا نه
مهدی
۹ خرداد ۱۴۰۰به نظرم EQS از این بهتره
درسته از این سریع تر نیست ولی به نظرم از این خوشگل تر هست و کابینش و اپشن ها و امکاناتش از این بهتر هست
محمد امین
۹ خرداد ۱۴۰۰من کلا از ماشین الکتریکی که گیربکس داشته باشه بیشتر خوشم میاد ، در کل بازدهی موتور های الکتریکی رو بیشتر میکنه و جالب تر و فنی تر میشه ،الان هم اکثر برند ها دارن از گیربکس ۲ سرعته استفاده میکنن و در آینده گیربکس های سه سرعته هم ممکنه استفاده بشه براشون
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰لوسید یا تسلا،چه فرقی میکنه حالا،جفت جاروبرقی….
زیزیگولو
۹ خرداد ۱۴۰۰من چند بار گفتم که لوسید از نظر طراحی مشابهی تو جهان نداره و من ندیدم …… البته تنها ماشینی که شاید مقداری به طراحی لوسید نزدیک باشه پانامرا هستش که اگه دقت کنین تو قسمت پشتیش کمی تشابه رو میتونین احساس کنین
AHMET 2002
۹ خرداد ۱۴۰۰هر وقت سرمایه گذار پیدا کردن و یه دونشو ساختن بیان با هم بحث کنیم
Tesla+🏁
۱۰ خرداد ۱۴۰۰صندوق سرمایه گذاری عربستان سرمایه گذار اصلیشون هست کارخونشن هم توی اریزونا فاز اولش افتتاح شده تا اخر همین سال هم تحویل رو شروع مکینن