اخیراً خبر آغاز تولید محصولات الکتریکی ریویان در اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. تولید پیکاپ ریویان R1T از ماه دسامبر آغاز خواهد شد و شاسیبلند R1S نیز سه ماه بعد از آن مونتاژ میشود. در حالتی اتفاقی (شاید هم غیر اتفاقی!)، اولین نمونههای تسلا سایبرتراک هم در سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان خواهند رسید؛ به عبارت دیگر، دو پیکاپ ریویان و تسلا تقریباً در یک سال کامل وارد بازار خواهند شد؛ اما موضوعی درباره ریویان R1T وجود و آن اینکه با خودرویی ارزانقیمت طرف نیستیم.
اگرچه قیمت نهایی این خودرو اعلام نشده اما نسخه رده میانی این پیکاپ با بهای حدود ۶۹ هزار دلار به فروش خواهد رسید. این مدل برد ۴۸۲ کیلومتری خواهد داشت. در طرف مقابل باید گفت سایبرتراک قیمت ۳۹۹۰۰ دلاری و شعاع حرکتی ۴۰۲ کیلومتری را ارائه خواهد کرد. به نظر میرسد سایبرتراک علیرغم طراحی بسیار غیرعادی خود خودرویی ارزانتر است؟ شاید هم نه؟!
رویترز میگوید مدیرعامل ریویان در مراسمی که اواخر هفته پیش برگزار شده بود اعلام کرده قیمت نهایی R1T و R1S کمتر از قیمتهای قبلی اعلامی خواهد بود.
هنوز مشخص نیست که قیمت این خودروها چقدر کمتر خواهد بود. پیکاپ و شاسیبلند رده میانی ریویان قیمت حدود ۷۰ هزار دلاری خواهند داشت بنابراین بخش اعظم مشتریان از دسترسی به آنها ناکام خواهند ماند. مشتریان کنونی ریویان سپرده هزار دلاری را در نزد این شرکت به امانت گذاشتهاند. سؤال جدید این است که ریویان چه راهی برای کاهش قیمت محصولات خود پیدا خواهد کرد؟
اگر سرمایهگذاری ۳.۶ میلیارد دلاری آمازون و فورد بتواند چنین موضوعی را حل کند سورپرایز نخواهیم شد. بخشی از این سرمایه میتواند صرف کاهش قیمت شود چیزی که مشتریان بسیار دوستش خواهند داشت. البته مطمئن نیستیم که آیا قیمت مدل پایه R1T حدود ۴۰ هزار دلار خواهد بود یا خیر.
هنوز هم تسلا رقیب ریویان بوده و افرادی که بههرحال طراحی سایبرتراک را دوست ندارند محصولی دیگر را خریداری خواهند کرد. فقط شاید آنها نتوانند با قیمت محصولات ریویان کنار بیایند.
همچنین گفته شده شاسیبلند جدید لینکلن از شاسی اسکیت بورد ریویان استفاده خواهد کرد ولی قطعاً این مدل بینام در بخش لوکسها حضور خواهد داشت. همچنین در آیندهای نسبتاً نزدیک نسخه تمام الکتریکی فورد F-150 عرضه خواهد شد هرچند قیمت این خودرو نیز مشخص نشده است.
NAVID۰۰۹۸
۸ بهمن ۱۳۹۸خداوکیلی این به تسلا شرف داره
ظاهر و باطنش چشمگیرتر از تسلاست
نمیدونم چرا با تسلا حال نمیکنم با اینکه تقدیرش میکنم و نوآورترین برقی دنیا میشناسمش .
meysam
۸ بهمن ۱۳۹۸طراحی داخلی و خارجی این خیلی از تسلا زیباتره. شما فقط طراحی داخلی این دو را با هم مقایسه کنید خودتون میفهمید که سایبرتراک چرا انقدر ارزونتره. البته از جهاتی ارزونی و سادگی سایبرترک خیلی خوبه اگه فقط برای کار استفاده بشه اما درکل من نمیپسندم
بی نام
۹ بهمن ۱۳۹۸حالا شما به بزرگی خودتون ببخشید این دفعه بپسندید دفعه بعد بهترش رو براتون ارسال میکنند
Farzad
۸ بهمن ۱۳۹۸(نظر شخصی : سایبر تراک یه عتیقه زشت به درد نخوره بی ریخته ، نمیدونم چرا انقد ازش بدم میاد ؟؟
اما این واقعا عالیه ومجذوب کنندس … اما اگه چراغ جلوش گرد بود خوشگل تر بود.
s\i\,v
۹ بهمن ۱۳۹۸تمام زیباییش به چراغ هاش ه و متمایز بودنش .
مهردادكمال
۸ بهمن ۱۳۹۸ماشین فقط بنزینی
Malt hill
۸ بهمن ۱۳۹۸عکس دوم رو دوست دارم.
رسما با این عکس ها گفته یه آفرودر خوبم?
doubt
۹ بهمن ۱۳۹۸بدون تعصب طراحیش خیلی معقولتر و زیباتر از سایبر تراکه.
رحیم
۹ بهمن ۱۳۹۸قیمت ، فاکتور تعیین کنندهای برای هر کالای تجاریه ، از جمله برای یک تراک لوکس.
مردم که تابلوی عتیقه داوینچی نمیخرن ، تراک میخرن .
و عده کمی حاضرند ۳۰هزار دلار بیشتر از تسلا بابت ریویان بپردازند تا صرفا کفته بشه فلانی سوار خودروی گرانتری است.
میم
۹ بهمن ۱۳۹۸سایبر تراک ب طراحی چندان دل انگیزی ندارد اما طراحی همه چیز نیست قدرت و توانایی سایبرتراک بیشتر از ریویان هست و در ضمن از نظر افرود استحکام بدنه ی سایبرتراک بشدت بالا هستش در حدی که در المان حق فروش ندارد به این علت که در صورت تصادف با عابر اسیب شدیدی به عابر وارد میشود که در خودروهای افرود استحکام مهمترین گزینه است