رویداد جذاب اورلند اکسپو هم اکنون در آریزونا در حال برگزاری بوده و شرکت تازه تأسیس ریویان نیز با پیکاپ تراک R1T خود روانهی این رویداد شده است. ریویان در این رویداد که مناسب افراد ماجراجو میباشد تصمیم به تجهیز پیکاپ الکتریکی خود به برخی ویژگیهای جذاب کرده است. این شرکت در رویدادی که حدود ۱۰ سال است برگزار میشود نظرات مثبت زیادی را به خود جلب نموده است.
محصول ریویان در مقایسه با دیگر محصولات حاضر در اورلند اکسپو ظاهری محافظهکار اما کاربردی داشته و به عنوان یک آفرود فول سرویس برای آخر هفتهها مطرح است. یک چادر نصب شده در محفظه بار با دسترسی نردبانی فضای کافی برای دو نفر را ایجاد کرده و روف راک آن نیز فضای بیشتری را ارائه میکند. البته ویژگی بسیار جذاب این پیکاپ آشپزخانهی سفارشی با محفظهای برای قرار دادن غذاها و یک اجاقبرقی میباشد. این آشپزخانه در بخش جلویی محفظه بار قرار میگیرد و از آنجایی که R1T خودرویی کاملاً الکتریکی است بنابراین اجاق یاد شده نیروی خود را از مجموعه باتری میگیرد.
ریویان R1T هنوز در حال توسعه بوده اما ادعا میشود احتمالاً فورد و جنرال موتورز را از نظر فروش پشت سر خواهد گذاشت زیرا اولین پیکاپ تمام الکتریکی بازار خواهد بود. انتظار میرود این خودرو اواخر سال آینده به فروش برسد.
(JONATHAN (TESLA
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸بحثی بود در مورد ایمیل ایلان ماسک به کارکنانش
که رویترز گفته بود این ایمیل اینجوری هستش
( همه هزینه های هر نوع ، از جمله قطعات، حقوق و دستمزد، هزینه های سفر، اجاره، به معنای واقعی کلمه هر پرداختی که حساب بانکی ما را ترک می کند، باید برسی و دقیق محاسبه بشه )
حالا چرا اینو گفته
چون اخرین بودجه نقد حدود 2.3 میلیارد دلار داره تزریق میشه به خط تولید تسلا مدل y
و تا همین لحظه تسلا فقط خرج کرده و هنوز سودهی نداشته
ولی قرار برسی شه کاهش نیرو بدن و با عرضه سریع مدل y تسلا به سودهی برسه
ولی خیالتون راحت هیچ ورشکستگی وجود نداره
فرامرز
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸یه زمانی منطقی بود که تسلا رو هر خودرو ضرر بده ولی با کاهش هزینه باتری ها و تکمیل خط تولید تسلا رو خودروهای جدید ضرر نمیده. به نظرم ضرر اصلی تسلا رو قول هاییه که به مشتری های نمونه هایی از مدل اس و ایکس داده و اون ها رو تا آخر عمر خودرو از پرداخت هزینه شارژ معاف کرده. تو اروپا تعداد زیادی مدل اس هست که تو حدود ۵ سال به حدود ۱ میلیون کیلومتر کارکرد رسیدن چون هزینه نگهداری پایین و هزینه شارژ صفر دارن. الآن ۱۰۰ کیلووات ساعت برق شهری تو آلمان برای مصارف خانگی تا حدود ۳۰ یورو میرسه و شاید برای تسلا شارژ کامل هر خودرو (با این ظرفیت باتری) حداقل ۱۰ یورو هزینه داشته باشه و اگه هر خودرو با یک بار شارژ ۵۰۰ کیلومتر بره و ۱۰۰۰ بار تو عمرش از شارژهای رایگان استفاده کنه در واقع تسلا رو هر خودرو ۱۰ هزار یورو ضرر میده!!!
me84
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸.
باید تو ماشینهای الکتریکی مثل این که 4 تا موتور دارن یه گزینه باشه که در مواقعی که به حداکثر توان نیاز نیست بشه 2 تا از موتورها رو از مدار خارج کرد. مثلا تو مسیرهای شهری بزرگراهی با سرعت معمول یه کلید باشه که برق ورودی به 2 تا از موتورها رو قطع کنه تا انرژی کمتری مصرف بشه. حتی فراتر از اون یه سویچ باشه تو این جور موارد دوتا از موتورها تبدیل بشن به ژنراتور تا برق تولید کنن برای باتری.