این روزها خودروهای بازتولید (رستومود) زیادی برای فروش گذاشته میشوند که ویژگیهای مدرن را به خودروهای کلاسیک پیوند میزنند اما این پلیموث باراکودا مدل ۱۹۷۰ که بهزودی به حراج گذاشته خواهد شد واقعاً خاص و منحصربهفرد است. این خودرو یک باراکودای سدان است که خیلی خوب توسط «دیو والدن»، مالک فقید شرکت ECS (شرکت ساخت اسپریها و محصولات ترمیمکننده و تمیزکنندهٔ رنگ خودروها) برای نمایشگاه سما ۲۰۱۶ ساخته شد اما هرگز شبیه خودروهایی که انتظار داریم در این نمایشگاه ببینیم نیست.
وی بجای تیونینگ عجیبوغریب باراکودا، تصمیم گرفت دو در به این ماسل کار جذاب اضافه کند. این کار را میتوان دستاورد بزرگی دانست زیرا این تنها باراکودای چهاردر روی کره زمین محسوب میشود. همچنین این خودرو با وجود تجربهٔ یک عمل جراحی سخت با پانلهای بدنهٔ فولادی دستساز، سقف منحصربهفرد و درهای جدید، آنقدر تمیز کار شده که بهراحتی میتوانست در سال ۱۹۷۰ برای فروش در نمایندگیهای پلیموث عرضه شود.
درواقع، والدن و تیمش قصد داشتند به این سؤال پاسخ دهند که یک ماسل کار سال ۱۹۷۰ در قالب یک سدان چه شکلی خواهد شد؟ به همین دلیل، آنها سعی کردند این خودرو را کاملاً مشابه نمونهای کارخانهای بسازند. در همین حال، آنها برای زیر کاپوت خودرو هم سراغ پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 با کاربراتور چهار دهنه، منیفولد دود جریان بالا و اگزوز دوگانه رفتند. البته برای اینکه همهچیز استاندارد باشد، هیچ تقویتی روی این پیشرانه انجام نگرفته و همان ۲۷۵ اسب بخار قدرت کارخانهای را تولید میکند.
برای انتقال نیروی پیشرانه نیز بجای گیربکس دستی، نمونهٔ سه سرعتهٔ اتوماتیک باراکودا در نظر گرفته شده که انتخاب هوشمندانهای برای یک سدان محسوب میشود. بهطورکلی، این خودرو را میتوان نتیجهٔ ایدهای خیالی دانست که به بهترین شکل ممکن به واقعیت تبدیل شده و از تغییرات و اصلاحات اغراقآمیزی که معمولاً روی خودروهای نمایشی سما انجام میگیرد فاصله گرفته است. این باراکودای منحصربهفرد در حراجی Mecum’s Kissimee که از ۴ تا ۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳ (۱۴ تا ۲۵ دی) برگزار میشود به حراج گذاشته خواهد شد.
امیرحسین
۶ آبان ۱۴۰۱زنده باد موپار زنده باد موپار ✊✊
میلاد زد ام
۶ آبان ۱۴۰۱به نظرم موپار دیگه امروز اون کاریزما و ابهت قبلیش رو از دست داده و این وظیفه مهم رو به عهده شرکت هم وطنش تسلا گذاشته .
توی دهه های 60 و 70 موتور های همی و کلا خانواده موپار داشتن توی خیابون ها حکمرانی میکردن و کسی توان مقابله باهاشون رو نداشت
همین کار رو تسلا داره به زبان نوین و امروزی ( الکتریسیته ) با بقیه میکنه .
تسلا یه جورایی جانشین خلف خانواده موپاره .
کاراکتر
۶ آبان ۱۴۰۱عاشق هیوندای و ماشین برقی
چه میشه گفت
باید خندید و گذشت
میلاد زد ام
۶ آبان ۱۴۰۱چقد دارم از اون ضربه ای که مقاله موتورترند به شماها زد لذت میبرم 🔥🔥🔥
هر روز یه اکانت توی سایت سبز میشه :)
Radmehr
۶ آبان ۱۴۰۱مگه ما گفتیم هیوندا بده؟
فقط مشکلمون اینه که داری اصالت همه چیزو همه کس رو زیر سوال میبری فرکم میکنی راس میگی
واقعا نمیشه به امثال شماها گفت عشق خودرو
میلاد زد ام
۶ آبان ۱۴۰۱رادمهر
بهترین شاسی بلند سال به گفته موتورترند چی بود ؟
آآآآفرین بگو بگو دهنت عادت کنه
هیوندای آیونیک ۵
جاپن اصالت نداره که من بخوام زیر سوال ببرم .
Radmehr
۶ آبان ۱۴۰۱هعی طرز حرف زدنت واقعا قابل ستایشه…
Hadi
۶ آبان ۱۴۰۱…Mopar or no car 🇺🇸
PURIYA
۶ آبان ۱۴۰۱به به منو یاد یه مدل شورلت قدیمی انداخت اون بهتر از این بود البته اینم خوبه فقط اون سقف مشکی رو نگاه کنین!! چقد ماشینو اسپرت کرده
TML BN
۶ آبان ۱۴۰۱شورلت شول؟
PURIYA
۶ آبان ۱۴۰۱نه داداش کاماروی ینکو بود چون اونم سقفش مشکی بود البته حالا که فکر میکنم میبینم بیشتر شبیه داج چلنجر قدیمیه
TML BN
۶ آبان ۱۴۰۱آها کلا ماسل های دهه هفتاد و شصت که نسلی بی تکرار بودن خیلی تیپ هم بودن
Hadi
۶ آبان ۱۴۰۱وای خدا چقدر زیبا و جذابه 👌🏼
چقدر تمیز و با دقت کار شده روش انگار از اول سدان بوده…
ایده مایل کار چهار در واقعا جذابه و خیلی خوب رو این باراکودا نشسته 👌🏼
خیلی قشنگه روزمو ساخت😍…
علی جردن
۶ آبان ۱۴۰۱گرن کوپه کلاسیک بازسازی شده!
پدرام
۶ آبان ۱۴۰۱بس که فرایند اضافه شدن درها تمیز و اصولی بود اولش که متن رو نخوندم فکر کردم فابریک کارخونه است
احمدرضا
۶ آبان ۱۴۰۱کوپش خیلی زیباتره
meysam
۶ آبان ۱۴۰۱اگه فیلم سینمایی آمریکایی “”راننده”” رو ندیدین، حتما برین ببینین
ماشین زیر پای آرتیست فیلم پلیموث باراکودا است
اولین بار حدود 15 سال پیش این فیلمو دیدم عشق کردم
بی خیال اسم
۶ آبان ۱۴۰۱رخ گنگ خوبی داره…
بی خیال اسم
۶ آبان ۱۴۰۱چهار در بهش نمیاد
همون دو درش عالی بود