به تازگی یک دستگاه زیمر گلدن اسپریت کوپه ۲۰۱۱ برای عرضه در حراجی پدیدار شده است. احتمالاً این نام برای شما آشنا نیست اما تاریخچه شرکت زیمر موتورکارز یا آرت زیمر نئو کلاسیک موتور کار به اواخر دهه ۷۰ میلادی بازمیگردد. با توجه به سابقه این شرکت، محصولات اولیه زیمر را میتوان خودروهایی کلاسیک دانست. البته احتمالاً از این موضوع نیز آگاه نیستید که شرکت زیمر موتورکارز تا همین چند سال پیش نیز به کار تولید خودرو مشغول بود. با این تفاسیر شما فرصت خرید یکی از محصولات کمیاب زیمر را خواهید داشت چراکه یک دستگاه زیمر گلدن اسپریت کوپه شکل گرفته بر اساس فورد موستانگ GT مدل ۲۰۱۱ برای فروش آماده شده است.
این خودرو به شدت غیرطبیعی به نظر میرسد و تیم زیمر بخش جلوی موستانگ را کاملاً جدا کرده و بر طول آن افزودهاند. آنها همچنین گلگیرهای خمیده و مشابه خودروهای دهه ۳۰ میلادی را در بخشهای جلو و عقب نصب کردهاند. به این موارد باید لاستیک زاپاس موجود در بخش عقب و دو لاستیک دیگر در پشت گلگیرهای جلو را نیز اضافه کنیم که بر عجیب بودن ظاهر خودرو افزودهاند. ظاهراً مدیران زیمر موتورکارز به شدت نگران پنچر شدن لاستیکهای این خودرو در سفرها بودهاند!
چرخ های واقعی نیز ابعاد ۱۸ اینچی دارند و لاستیکهای میشلین نیز آنها را همراهی میکنند. چراغهای جلوی بزرگ و کاپوت وسیع و عظیم در بخش جلو خودنمایی میکنند. این شرکت همچنین دستی بر سر و روی صندلیهای جلو، پانل دربها و فرمان کشیده و تریم چرم قرمز را در نظر گرفته تا بر حس کلاسیک زیمر گلدن اسپریت کوپه بیفزاید. نشانهای زیمر را نیز میتوان روی رکابهای داخلی و دیگر بخشهای کابین مشاهده کرد.
علیرغم وضعیت ظاهری کلاسیک و سنتی، سایر بخشها همچنان به فورد موستانگ ۲۰۱۱ وفادار باقی ماندهاند. علاوه بر خط سقف، این خودرو همان پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت موستانگ را حفظ کرده و قدرت ۴۱۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۹ نیوتون متری را ارائه میکند. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده میشود. همین قوای محرکه باعث میشود زیمر گلدن اسپریت کوپه بتواند دونات های زیبایی بزند. البته همین موضوع یک سؤال فلسفی را ایجاد میکند: اگر شما تقریباً تمامی قطعات موستانگ را عوض کنید آیا این خودرو هنوز هم در گردهماییهای خودرویی با دیگران تصادف خواهد کرد؟ تنها یک راه برای فهمیدن این موضوع وجود دارد و آنهم خرید این خودروی عجیبوغریب است!
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۱ مهر ۱۴۰۱بسیار سم
ali+a
۲۱ مهر ۱۴۰۱شتر گاو پلنگ …
abbas
۲۷ آبان ۱۴۰۱سازنده اش ضربه سختی از پنچر شدن و پنچری خورده
ford GT
۲۱ مهر ۱۴۰۱فورد نام تو همه جا می درخشه
بهترین شرکت خودروسازی آمریکایی
کرایسلر و جنرال موتورز باید واس دومی تلاش بکنن
PRPR
۲۱ مهر ۱۴۰۱خیلی ازش خوشم اومد
Reza Waffen SS
۲۱ مهر ۱۴۰۱سممممممم
بهنام
۲۱ مهر ۱۴۰۱این خودرو به شدت غیر طبیعی بنظر میرسد. خیلی خندیدم با این جمله .
کرگدن باواریا
۲۱ مهر ۱۴۰۱نمای جلو دهه هفتاد میلادی + نمای عقب 2011 = زیمرگلدان کوپه
احمدرضا
۲۱ مهر ۱۴۰۱منکه پولش ندارم
اما داشتمم نمیرفتم سراغش
خیلی نافرمه
از بغل واضحه که موستانگه
یکم بیشتر کار میکردن روش
علی جردن
۲۱ مهر ۱۴۰۱اگه کلکسیونر بودم بجای این یه مورگان چوبی دست ساز صفر می خریدم خیلی خوشگل تر و اصیل تر و شیک
Royal Driver UK 70
۲۱ مهر ۱۴۰۱این چیه دیگه ترکیبه زیر دل بزنیه
Kamy
۲۱ مهر ۱۴۰۱: اگر شما تقریباً تمامی قطعات موستانگ را عوض کنید آیا این خودرو هنوز هم در گردهماییهای خودرویی با دیگران تصادف خواهد کرد؟ تنها یک راه برای فهمیدن این موضوع وجود دارد و آنهم خرید این خودروی عجیبوغریب است!
این جمله فک کنم بخاطر سیستم تعلیق عقب موستانگ تو مدلهای ۲۰۱۱ بوده که برطرف شده
❤BMW❤
۲۱ مهر ۱۴۰۱انگار فقط دماغه ی موستانگ رو عوض کردن
با ظاهر پشتش رو :/
پدرام
۲۱ مهر ۱۴۰۱حیف موستانگ که این روز بر سرش آوردن
اون پوزه درازی که براش گذاشتن خیلی تاثیر منفی تو عمکلرد ماشین داره
مهردادکمال
۲۱ مهر ۱۴۰۱من یکی که خوشم اومد
فرید
۲۱ مهر ۱۴۰۱مسخره بود
ظاهر کلاسیک رو با برخی المانهای امروزی تلفیق کرده بود که نتیجه جالبی نداشت
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۱سالها دنبال زشت تر از ال نود میگشتم، بالاخره پیدا کردم.
جمشیدی
۲۲ مهر ۱۴۰۱جَک S3
abbas
۲۳ مهر ۱۴۰۱تا چند سال نیاز به رفتن به اپارتی ندارید چهار چرخ اضافه داره این ماشین رسما
همایون
۲۴ مهر ۱۴۰۱به نظرم اگه چرخهای زیر ماشین هم رینگ کالسکه ای داشت و یه خورده با نمای بغل و ستون و شیشه ها بازی میکردن تا انقدر تابلو داد نزنه که ماستانگه قابل تحمل میشد و اگر نمای داخلی رو دستخوش تغییرات اساسی میکردن و یه ظاهر ساده و کلاسیک با ترکیب چوب و چرم و کروم ایجاد میکردن احتمالا شانسش واسه فروش بیشتر بود.اصل ایده جالبه ولی درست اجرا نشده و برای کاهش هزینه نصف و نیمه ولش کردن تغییرات رو