در این مقاله تمامی اطلاعات لازم درباره خودروی جدید شول ۷۰/SS در اختیار شما عزیزان قرار داده میشود.
امسال شاهد بازگشت یک اسطوره خواهیم بود. شورولت شول SS 454 مدل ۱۹۷۰ یکی از زیباترین و قویترین خودروهای عضلانی دهه ۷۰ میلادی محسوب میشود و در سال جاری میلادی نسخهای مدرن از آن تجسم خواهد شد. با توجه به خداحافظی خودروهای عضلانی مشهور با بازار و رخنمایی خودروهای برقی، قطعاً طرفداران این خودروها از شنیدن تولید شول ۷۰/SS خوشحال خواهند شد. استایل رترو و کلاسیک، پیشرانههای قدرتمند، تریم ها و آپشن های مختلف، شخصیت خاص و… جزو ویژگیهای اصلی این خودرو هستند. ما در ادامه تمامی اطلاعات رسمی منتشر شده درباره ۷۰/SS را در اختیار شما قرار میدهیم.
بر اساس اطلاعات موجود، شول ۷۰/SS مدل ۲۰۲۴ با سه تریم برگرفته از خودروهای کلاسیک عرضه خواهد شد تا ضربان قلب طرفداران خودروهای قدیمی بالا برود. این خودروها که توسط Trans Am Worldwide تولید میشوند از بدنهای فیبر کربنی سود میبرند و ویژگیهایی همچون کاپوت مشابه مدل قدیمی، آپشن های بدنه و رنگ متنوع، نوارهای تزئینی روی بدنه، کابین زیبای برگرفته از شول دهه ۷۰ میلادی و… در آنها وجود دارند. شول ۷۰/SS با سه تریم عرضه خواهد شد که شامل مدلهای پایه، ۳۶۹ هریتیج شکل گرفته بر اساس مدل SS 369 سال ۱۹۷۰ و نهایتاً تریم پرچمدار ۴۵۴ LS6X لیمیتد ادیشن هستند. مدل پرچمدار یاد شده ادای احترامی به قویترین مدل قدیمی یعنی SS 454 LS6 سال ۱۹۷۰ محسوب میشود. شرکت یاد شده تنها ۲۵ دستگاه از ۴۵۴ LS6X را تولید خواهد کرد که حکایت از وضعیت خاص و انحصاری آن دارد. هر تریم با ۲۰ رنگ مختلف بدنه، رینگهای متنوع، آپشن سقف نرم یا سخت، پیشرانههای گوناگون و… در دسترس خواهد بود.
مدل پایه شول ۷۰/SS با آپشن هایی همچون رینگهای سنتی رالی و پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی یا سوپرشارژردار عرضه میشود. مدل هریتیج از پلاک خاص پیشرانه و کلاچ پرفورمنس برای مدلهای گیربکس دستی سود میبرد و از جمله آپشن های آن میتوان به رینگهای متفاوت و پیشرانه سوپرشارژردار یا توئین توربو اشاره کرد. نهایتاً به مدل پرچمدار LS6X میرسیم که دارای سیستم اگزوز جدید و پکیج درگ است که تنها در مدل ۱۵۰۰ اسب بخاری وجود دارد. رینگهای مختلف، سه نوع قوای محرکه گوناگون و رنگهای جذاب جزو آپشن های این تریم هستند.
شورولت شول SS 454 LS6 سال ۱۹۷۰ از پیشرانه ۸ سیلندر بلوک بزرگ ۷.۴ لیتری با ۴۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکرد بنابراین مدل جدید شول ۷۰/SS هم باید حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد. در بخش قوای محرکه چندین گزینه برای خریداران وجود دارد که همگی پرقدرت هستند و حتی امکان انتخاب وضعیت تنفس طبیعی، سوپرشارژر یا توئین توربو برای پیشرانهها وجود دارد. هر مدل هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک عرضه میشود. مدل پایه ۷۰/SS بهصورت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی LT1 با ۴۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. اگر سوپرشارژر ۲۶۰۰ مگنوسن را روی این مدل سفارش دهید قدرت پیشرانه به رقم قابلتوجه ۶۷۵ اسب بخار خواهد رسید؛ اما اگر چنین ارقامی نظر شما را جلب نمیکند میتوانید مدل هریتیج را با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۵ لیتری و مدل LS6X لیمیتد ادیشن را با پیشرانه ۸ سیلندر ۴۵۴ بلوک بزرگ سفارش دهید.
مدل هریتیج از پیشرانهای با بلوک آلومینیومی سود برده و به سوپرشارژر ۲۶۰۰ مگنوسن استاندارد مجهز است. خروجی این پیشرانه به ۸۰۰ اسب بخار میرسد. البته امکان سفارش توئین توربو برای این پیشرانه وجود دارد که قدرت پیشرانه را به ۹۰۰ اسب بخار افزایش خواهد داد. نهایتاً به گل سرسبد خانواده یعنی مدل LS6X میرسیم که در حالت استاندارد ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما در حالت توئین توربو قدرتش به ۱۰۰ اسب بخار میرسد. در صورت سفارش قطعات توربوی متفاوت خروجی پیشرانه به رقم دیوانهوار ۱۵۰۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت.
به جرات میتوان گفت صرفنظر از تریم انتخابی، شول ۷۰/SS مدل ۲۰۲۴ ظاهری مخوف و جذاب خواهد داشت. به خاطر اینکه مدل اولیه بسیار زیبا بود بنابراین مدل جدید هم با الهام از آن طراحی شده و چشمنواز به نظر خواهد رسید. هر سه تریم این خودرو از ارتفاع کم نسبت به سطح زمین، استایل گیرا، جذابیتهای مشابه خودروهای کلاسیک، چراغهای جلوی باابهت و کاپوتی طویل سود میبرند. آینههای جانبی سفارشی، رینگهای ۲۰ اینچی و بدنه فیبر کربنی هم جزو دیگر مشخصات شول مدرن هستند.
بخشهایی که از فیبر کربن ساخته میشوند عبارتاند از سپرهای جلو و عقب، پانلهای بدنه، درها، اسپلیتر و کاپوت. باید گفت مدل پایه ۷۰/SS از پکیج فنرهای کم ارتفاع استفاده میکند و کالیپرهای ترمز رنگی و سیستم اگزوز پشت اکسل در آن وجود دارد. مدل ۳۶۹ هریتیج نیز از پکیج فنرهای یاد شده، کالیپرهای ترمز رنگی و لاستیکهای میشلن سوپر اسپرت بهره برده است. نهایتاً باید گفت مدل فول ۴۵۴ LS6X لیمیتد ادیشن با رنگهای متفاوت بدنه، فنرهای کم ارتفاع، لاستیکهای میشلن سوپر اسپرت و کیت ترمز بزرگتر شامل کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب و روتورهای سوراخدار برخوردار است.
کابین شول ۷۰/SS مدل ۲۰۲۴ نیز همانند بدنه آن از مدل اصلی ۱۹۷۰ الهام گرفته هرچند تکنولوژیهای مدرن زیادی در آن وجود دارند. این خودرو ویژگیهای لوکس محصولات لوکس را با طراحی رترو و کلاسیک قدیمی ترکیب کرده و فضای راحتی را در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد. هر مدل از صندلیهای اسپرت و چرمی با دوخت سفارشی، صندلیهای عقب، شیفتر هریتیج مدلهای گیربکس دستی، ورودیهای هوای آسترو، کفپوش های متفاوت، تریم کربنی روی درها، پلاکهای آلومینیومی ۷۰/SS، غربیلک فرمان سفارشی و پشت آمپرهای کلاسیک سود میبرد. شرکت TAW در طراحی پوشش داخلی این خودرو از ششمین نسل کامارو و شول SS مدل ۱۹۷۰ الهام گرفته و آنها را با ویژگیهای مدرن ترکیب کرده است.
نهایتاً باید به بحث قیمتگذاری بپردازیم. شول ۷۰/SS مدل ۲۰۲۴ جزو خاصترین و منحصربهفردترین خودروهای عضلانی بازار خواهد بود و قطعاً خرید یکی از آنها به معنی تصاحب بخشی از تاریخ صنعت خودروست. به همین خاطر انتظار میرود قیمت هر سه تریم آن فراتر از چیزی باشد که فکر میکنیم. در واقع قیمت پایه شول ۷۰/SS بیش از ۱۵۰ هزار دلار اعلام شده و زمانی که به دیگر محصولات تولیدی Trans Am Worldwide نگاه کنید از این قیمتگذاری تعجب نخواهید کرد. اگر قدرت ۴۵۰ اسب بخاری مدل پایه شما را راضی نمیکند میتوانید با پرداخت هزینه بیشتر سوپرشارژر را انتخاب کنید. احتمالاً قیمت فول ترین نسخه این خودرو به راحتی از ۲۵۰ هزار دلار عبور خواهد کرد. همانطور که گفته شد تنها ۲۵ دستگاه از مدل فول LS6X لیمیتد ادیشن تولید میشود و بنابراین انتظار داریم در آینده با قیمت بالاتری در حراجیها دست به دست شود.
Arshia m3csl
۱۶ بهمن ۱۴۰۲جااانم شول قراره بیاد دوباره😍 حسم میگه یگ ماسل کار رترو مثل چلنجر ازآب در میاد چه رقابت جذابی بشه بین شورولت شول و فورد ماستنگ gt😍🔥
Joker
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ما نفهمیدیم این دیگه چه مدلیه و چه میزان قدرت داره🤔فقط میخوام بدونم کامارو جانشین داره یا نه؟کسی میدونه آیا؟
MatriX
۱۶ بهمن ۱۴۰۲نام کامارو نابود نمیشه و قطعا برمیگرده اما به بصورت برقی .
بعید هم نیست کراس اور با اسم کامارو تولید بشه . فعلا خبرای زیادی از جانشین نیومده اما نام کامارو قطعا زنده خواهد ماند و در آینده ازش استفاده میشه .
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۴۰۲مطمئناً با این ظواهری که در مقاله میبینید نمیاد ، چرا که انگاری تو یه کارگاه صافکاری ساختنش و سَرِهَمبَندیش کردن!!!
اما خودمونیما ، در آینده خودروها چنان پیشرفته میشن که حتی فکر نکنم دیگه ماشین پلیس نیاز باشه گشت بزنه ، از مرکز میتونه ماشین مُتهم را خاموش کنه ، درهاشم قفل کنه و کَت بسته تحویل مامور پلیس بده بدون تعقیب گریز و حادثه و … !!!
با این وضعی که از تکنولوژی میبینیم مثل عینک ریبن که دوربین داره یا ترونها و … ، دیگه هیچکس امنیت خصوصی نداره و دست تو دماغ هم بکنیم دنیا میبینه میفهمه و این یعنی خوش به حال ثروتمندان و بد به حال ۹۹٪ مردم دنیا که کار میکنند برای اون ۱٪ ثروتمند دنیا که عملاً همه جا میشه اَرباب رعیتی و از طرفی هم دولتها عاشق جریمه کردن و پول گرفتن هستند که به صورت دیجیتالی از تو خونه گرفته تا ماشین موبایل و … میتوانند اعمال قانون کنند و دیگه هیچکسی نمیتونه پنهانکاری کنه و گُم بشه چون همه جا زیر نظر دوربین حسگر و … هستش !
☆ این خوبه چون امنیت از هر نظر بالا میره و دزدی و کلاهبرداری عملاً نیست میشه !
♧ اما از طرفی ، آدمها مثل ربات زندگی میکنند و دیگه مکانی خصوصی برای آسایش نخواهند داشت و همه چیزشان کنترل میشود!
در کل ، دیگه این دنیا به درد نمیخوره ، چون زندگیها طبیعی نیست ، شوقی نیست ، آسایشی نیست و هیچکسی خودِ واقعیش نیست و همه عروسک میشوند ، البته برای ما فعلاً خوبه ولی فکر کنم یه ۲۰ سال دیگه دنیا چنان تغییر کنه که وقتی با امروز مقایسهاَش میکنیم گویی از ۲۰۰ سال پیش گذر کردهایم!!!
عینک ویژن اپل رو که دیدید ، به چشم میزنید هم به کار روزانه میرسید حتی رانندگی میکنید پیادهروی میکنید ورزش میکنید و از طرفی بدون نیاز به کیبُرد با انگشتان مبارک سرچ میکنید مینویسید و چند اکانت مختلف را چک میکنید ، بازی میکنید و….😯!
نمیدونم توجه کردید یا نه ، ولی در مورد یه موضوع یا محصولی مثلاً صبح با دوست همسایه فامیل گفتگو میکنیم بدونِ اینکه در گوگل سرچش کنیم و همون شب که گوگل را باز میکنیم سایتهایی رو میاره در مورد محصول یا موضوعی که در موردش گفتگو میکردیم!!!!!
مطمئناً یا شنود میشویم یا کنترل و تازه هوش مصنوعی هم اومده تَنگش و…!
حالا فکر کنید ۲۰ سال دیگه چه شود ، واااااای!!!
شاید برای شماها تکنولوژی جذاب باشه ، ولی این چیزها برایم اصلاً جذابیتی نداره ، داشته باشه هم گذراست!!!
علی یوسفی
۱۶ بهمن ۱۴۰۲کاربر عزیز joker من بشخصه فکر میکنم جنرال موتورز باز هم کامارو تولید میکنه و خودروی دیگه ای با اسم دیگه جانشین کامارو نمیشه منتها حدسم اینه مدیران gm منتظر گرفتن بازخورد از شرایط بازار هستن چون برقی و هایبرید شدن مدل های افسانه ای نیاز به جا افتادن داره.
Taha Ayoobi
۱۶ بهمن ۱۴۰۲عالی
خیلی خوشگله
اون نسخه 1500 اسبی دل آدمو میبره
داخلش چرا کروت بود؟
MatriX
۱۶ بهمن ۱۴۰۲اولش فکر کردم خود شورلت تصمیم به بازتولید این ماشین گرفته و تعجب کردم اما بعد دیدم یه پروژه با تعداد کمه .
فرمونش لوگوی کوروت داره و شباهت زیادی هم داره . انگار از اون ماشین قرض گرفته شده .
اگر سعی میکرد بیشتر به شول وفادار بمونه و به طور سفارشی هم بدنه و هم اتاق شول رو به صورت کلاسیک باز تولید کنه خیلی جذاب تر میشد . اما اینم برای طرفدارای دو آتیشه اوکیه .
جرمی کلارکسون
۱۶ بهمن ۱۴۰۲من عاشق مدل ۴۵۴ بودم و هستم ولی این عکس هایی که تو مقاله بود از طراحیش زیاد خوشم نیومد فقط چراغ و ورودی هوا تغییر نکرده کاش هنوز کامارو ساخته میشد
KHashYAR
۱۶ بهمن ۱۴۰۲سپرش نصبت به 1970 بزرگتره و تناسبی نداره . مدل 1970 از نظر زیبایی خیلی بهتر بود.
𝐀𝐥𝐢
۱۶ بهمن ۱۴۰۲کلاسیکش یه ابهت دیگه ای داره
MehdiTurbo
۱۶ بهمن ۱۴۰۲شورولت کامرو و وایپر فوق العاده دوست داشتنی وایپر هنوز برای من زیباترین خودرو و چقد زود فراموش شد هم از لحاظ کابین هم بیرون چرا یه خودرو وقتی اینقدر فوق العاده و کامل باید متوقف بشه
هر چند موستانگ نسل اکنون اصلا حس حال موستانگ دو نسل قبل نداره و این خودروها افت کردن فقط دوج چلنجر چارچر بود که همون قدر دوست داشتنی قلدر باقی موند
مازیار
۱۶ بهمن ۱۴۰۲اما در عمل این داج هست که به آخر خط رسید اما ماستنگ پویا تر از قبل داره ادامه میده دلیلش هم به نظرم در بند گذشته هرچند پر افتخار نموندن و همگام رفتن با تکنولوژی روز هست
MehdiTurbo
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ارع شاید خدافظی کرد ولی اختلاف فروششون خیلی نبود و فروشش توجیح ادامه تولید داشت نمیدونم این سیاستا بابت چیه چون فروشش حتی نسبت به چند سال قبلش رشد داشت
ولی در هر حال اون ماسل کار بودنش حفظ کرد و تو اوج خدافظی کرد پایبند بودن به طرح اولیه و دربند گذشته بودن باعث توقف نمیشه اتفاقا خیلی جذاب تر میکنی اگه مسیر درست باشه مثل تمام محصولات پورشه یا ائودی یه سری محصولات نمادی به نظرم همیشه باید نمادین بمونن شایدم اشتباه میگم ولی من دوج و موستانگ دو نسل گذشته و وایپر با وجود خودروهای امروزی و نسل جدید اگه همزمان تولید میشد اونا را میخریدم و فک کنم شاید درصد زیادی باشن تو این مورد
مازیار
۱۶ بهمن ۱۴۰۲البته منظور من از پایبند بودن به گذشته به لحاظ ظاهری نبود (مثال شما از پورشه)
واضحه که تو تمام سالهای تولید چلنجر تمایل کمی برای ارتقاء تکنولوژیکی وجود داشته هرچند سوشیانت معتقده که سطح مهندسی اون از موتوراسپرت اروپا بالاتره
OM.01
۱۶ بهمن ۱۴۰۲اولش فکر کردم جنرال موتورز زده به سیم آخر و تصمیم داره شول رو دوباره تولید کنه! اما وقتی چند خط اول رو خوندم فهمیدم تیتر رد گم کنی بود!
شرکت Trans Am Worldwide شرکت جدیدی نیست خیلی سال هست که فعالیت میکنه و شورلت کامارو هارو شبیه پونتیاک ترنس ام و GTO میکنه و اکثرا 150هزار دلار قیمت دارن و البته تولید محدود هستن. چند وقته که شورلت کامارو هم میره دیزاین شورلت شول قدیمی میکنه.
این شول هم پلتفرمش برای کامارو هست و فقط دیزاین شول رو داره چیز خاصی نیست
بنظرم شرکت Trans Am Worldwide یه شرکت کاستوم هست نه چیز دیگه ای
تبدیل یه ماشین امروزی به ظاهر قدیمی اون مدل اصلا ایده جذابی نیست چون از لحاظ ابعادی و حجمی به هم نمیخورن و کار خوب در نمیاد.
بهترین کار رستوماد کردن و یا در یک سطح بالاتر پروتورینگ کردن اون خودروی قدیمی هست که کاملا مدرن بشه و بتونه جدیدارو به قولی خرد و خاکشیر بکنه :)
۱۶ بهمن ۱۴۰۲کاش به جای ش اول اسم میزاشت د
اینطوری طرفدارای ایرانی زیادی داشت
گرچه الآنم داره و همون معنی رو میده :)
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۴۰۲فقط کامارو
BMW
۱۶ بهمن ۱۴۰۲یادش به خیر اون قدیما رو 🥲😁
Piero Ferrari
۱۶ بهمن ۱۴۰۲بیاد بترکونه
هیچ
۱۶ بهمن ۱۴۰۲این نظر منه و اصلا تعصبی نیست ولی احساس میکنم وجود این طراحی بدنه بدون سپر استیل یا همچین چیزی یکم لخت و عور به نظر میرسه و میتونستن یه چیزی بذارن که حس همونو بده یا از یه طراحی جذاب قدیمی دیگه استفاده میکردند.
امیر علی
۱۷ بهمن ۱۴۰۲موافقم
با این طراحی
یک SS کلاسیک تمیز بنظرم خیلی بهتره
mehran
۲۶ بهمن ۱۴۰۲قدیمیش خیلی خوشگلترو دلرباتره کاش همون بدنه دقیقا زده میشد