سرانجام پس از انتشار تیزرهای فراوان لوسید از اولین شاسیبلند خود با نام گراویتی رونمایی کرد. این خودروی برقی قرار است حداکثر شعاع حرکتی فراتر از ۷۱۰ کیلومتر و قیمت پایه زیر ۸۰ هزار دلار داشته باشد.
لوسید میگوید کار تولید گراویتی از اواخر سال ۲۰۲۴ شروع خواهد شد و کابین آن ظرفیت حمل حداکثر هفت نفر را خواهد داشت. همچنین در صورت خواباندن صندلیهای ردیف دوم و سوم فضای ۳۱۷۱ لیتری در اختیار سرنشینان خواهد بود. از دیگر ویژگیهای لوسید گراویتی میتوان به ظرفیت حمل بار ۶۸۰ کیلوگرمی و ظرفیت یدک کشی ۲۷۲۰ کیلوگرمی اشاره کرد. لوسید ادعا میکند بدون وجود تریلر این خودرو در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
چنین سرعت و شتاب تند و تیزی به لطف استفاده از پلتفرمی حاصل میشود که از صفر توسعه یافته و از معماری برقی ۹۰۰ ولتی سود میبرد. لوسید میگوید از مجموعه باتری کوچکتر، سبکتر و پاکتر برای این خودرو استفاده کرده و در عرض ۱۵ دقیقه میتوان به برد حدود ۳۲۰ کیلومتری دست یافت. بنا به گفته برند یاد شده، موتورهای برقی گراویتی بیشترین میزان تراکم قدرت را در بین تمامی رقبا دارند. لوسید گراویتی از نظر آفرود نیز حرفهایی برای گفتن دارد و سیستم تعلیق بادی سفارشی در آن قابل انتخاب است. این سیستم بسته به نیازهای مسیر ارتفاع خودرو را افزایش میدهد. افرادی که دوست دارند ارتفاع سیستم تعلیق را بهصورت دستی تنظیم کنند چنین امکانی میسر شده است. لوسید تمرکز زیادی روی طراحی کابین گراویتی داشته و میگوید آن را برای بدن و مغز طراحی کرده است.
به همین منظور کمپانی یاد شده از ویژگیای بنام فضاهای لوسید استفاده میکند که با فشار یک دکمه در نمایشگر لمسی کابین به فضای متمایزی تبدیل شده و راننده احساس میکند در فضایی شبیه جنگلها حضور دارد. چنین حسی با استفاده از تصاویر روی نمایشگرها، تنظیم نور داخل کابین و موسیقیهای آرامبخش تداعی خواهد شد. همانند دیگر محصول لوسید یعنی سدان ایر، بخش اعظم داشبورد لوسید گراویتی را نمایشگرها به خود اختصاص دادهاند و یک پشت آمپر بزرگ ۳۴ اینچی در جلوی چشم راننده و بخش مرکزی داشبورد وجود دارد. بالای کنسول مرکزی میتوانید پانل پایلوت لوسید را ببینید که در واقع یک نمایشگر دیگر برای کنترل تنظیمات خودرو و سیستم تعلیق است. گراویتی از نظر طراحی ظاهری نیز دنبالهروی برادر سدان خود است و نمای جلو و عقب مشابهی دارد. در بدنه این خودرو میتوانیم دماغه تیغه مانند و چراغهای نازک و تیز را مشاهده کنیم.
از نظر ما لوسید گراویتی طراحی ظاهری جذابی دارد و یک سر و گردن بالاتر از برخی خودروهای لوکس با طراحی بیروح و خستهکننده قرار میگیرد. اگرچه اطلاعاتی همچون حداکثر شعاع حرکتی و قیمت پایه شاسیبلند برقی لوسید منتشر شده اما جزئیاتی همچون شعاع حرکتی و قیمت نسخههای دیگر این خودرو در دسترس نیست. اگر مبنا را سدان ایر در نظر بگیریم، انتظار میرود نسخه زیر ۸۰ هزار دلاری گراویتی شعاع حرکتی حدود ۴۸۰ کیلومتری داشته باشد. از طرفی اگر قیمت نسخه فول و پرچمدار گراویتی به بالای ۱۰۰ هزار دلار برسد اصلاً تعجب نخواهیم کرد.
محمد
۲۷ آبان ۱۴۰۲دقیقاً مثه سدانش
خوش خط و خال و جذاب
عادل
۲۷ آبان ۱۴۰۲عالیه قیمتش نسبت به امکاناتس عالیه الان آلفا هم suv ۷ نفره زده با قیمت ۲۲۰ هزار دلار و با برد ۶۵۰ کیلومتر اونم لوکسه ولی با قیمت خیلی بیشتر.
همه شرکت های تازه تاسیس درآمد تراز منفی دارن عادی هستش .
مزدا
۲۷ آبان ۱۴۰۲عربستان هم میخواهد بزرگترین خودروساز خاورمیانه بشه!
بنازم به…
اشکان
۲۷ آبان ۱۴۰۲فقط مازراتی و…شانس آوردند که ایران کل سهاماش و به باد داد ، وگرنه الان ادعای مالکیت اروپارو داشتند!! عقل ام چیز خوبه که باید قبل از حرف زدن ازش استفاده کرد !
سوشیانت
۲۷ آبان ۱۴۰۲چه ربطی به عربستان داره؟! لوسید شرکت آمریکاییه
عادل
۲۷ آبان ۱۴۰۲بله آمریکایی هستش و بن سلمان تمام سهامشو خرید
Ferrari
۲۷ آبان ۱۴۰۲واقعا بی نقص هست براوو 👌🏼
طراحان بنز و بیامو یاد بگیرید
ARIAN
۲۷ آبان ۱۴۰۲زیبایی و هماهنگی در جای جای خودرو مشاهده میشه. طراحی با خطوط سیال و روان و در آخر من شیفته ستون d ماشین و اون خط زیر چراغ عقب شدم! استیچ ها و دوخت های باکیفیت روی صندلی نشون میده که اصلا با زباله بازیافتی ای به نام تسلا قابل مقایسه نیست. لوسید اگر قدرت گرفت مجالی به تسلا نخواهد داد.
amir
۲۷ آبان ۱۴۰۲برد به این میگن نه اون ۳۰۰ ۴۰۰ های تسلا و کره ای ها
Tesla
۲۷ آبان ۱۴۰۲پس حتما bz4x افسانه ای با ۱۰۰ کیلومتر برد خوبه !!! دیگه هر کسی در مورد الکتریکی ها صحبت کنه باید جاپونی به خاطر عقب ماندگیش ساکت یه گوشه بشینه 🤣🤣🤣⚡️⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪
amir
۲۷ آبان ۱۴۰۲چی میگی تو
حالا خدارو شکر ۴۰۰ کیلومتر اش شد ۳۰۰ که تو بیکار نمونی از اینکارا تسلا هم داشته
سالار فصل
۲۷ آبان ۱۴۰۲لوسید ، افتخار خاورمیانه
GMA
۲۷ آبان ۱۴۰۲خیلی سالاری 😂😂😂
Enzo Ferrari 2008
۲۷ آبان ۱۴۰۲خیلی خوب شده
اشکان
۲۷ آبان ۱۴۰۲خرس کالیفرنیارو رو رینگش !! 😍
بهزاد
۲۷ آبان ۱۴۰۲بیشتر شبیه استیشن مدل سدانشه ….اصلا فرم و نمای کلی یک اس یو وی رو نداره
همایون
۲۷ آبان ۱۴۰۲واقعا بهترینه فکر نمیکردم شاسیبلند لوسید دیگه تا این حد زیبا و بی نقص از آب دربیاد.خداییش همه چی تمومه.و جالب اینه کابین تماما کپی مدل سدان نیست برخلاف تسلا.در کل عالیه خوش به حال خریدارانش
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ آبان ۱۴۰۲زبان طراحی ساده و چشمگیر
حسین
۲۷ آبان ۱۴۰۲احتمالا از همین الان
تحسین ها و جوایز هارو
تصاحب کرده
blackwing
۲۷ آبان ۱۴۰۲طراحیش خوبه ، چون ساده و مدرن هست همیشه ماندگار میمونه
Mercedes
۲۷ آبان ۱۴۰۲خیلی عالیه
منتهی واسم جالبه چرا کسی به چراغ های خطی گیر نمیده (خودم دوست دارم خطی رو منتهی در جواب کسانی که از آلمانی ها و چینی ها ایراد میگیرن عرض کردم)
یا چرا کسی نمیگه عقبش دقیقا همون BMW IX هست!؟ چون اسم آمریکا پشته
در هر صورت خودم عاشقش شدم خیلی جذابه
𝐀𝐥𝐢
۲۷ آبان ۱۴۰۲جزو جذابای هیبیریدی
رومانی>چین>فرانسه
۲۷ آبان ۱۴۰۲شیر جده
RAM1500TRX
۳۰ آبان ۱۴۰۲عالییییییی
Benz gle
۱۹ آبان ۱۴۰۳به نظرم خوبه ولی اگر کابینشو با مانیتور سدانش ایر یکی می کرد عالی می شد.