اپل هنوز پروژه تولید خودروی خود را رها نکرده است. این غول تکنولوژی حتی با استخدام یکی از مدیران ارشد لامبورگینی تحولات جدیدی را رقم میزند. اپل لوئیجی ترابورلی که ۲۰ سال سابقه خدمت در لامبورگینی را دارد برای کار روی خودروی خود استخدام کرده است. این را اتوموتیونیوز به نقل از منابع ناشناس نزدیک به این پروژه میگوید.
به گزارش وبسایت Motor1، تارابورلی مدیر تحقیق و توسعه بخش شاسی و دینامیک لامبورگینی از سال ۲۰۰۸ تاکنون بوده و در این بخش کارهای مربوط به تنظیم سیستم تعلیق، فرمان، ترمز و سیستمهای کمکراننده صورت میگیرد. او روی شاسیبلند اوروس، نسخههای گوناگون اوراکان و آونتادور و همچنین خودروهای تولیدی محدودی همچون سنتناریو و وننو کار کرده است.
در سال ۲۰۲۱ اخبار زیادی درباره تحرکات غول تکنولوژی برای تولید خودروی خود منتشر شد. هیوندای تائید کرد در حال گفتوگو با اپل روی تولید خودرو بوده اما ظاهراً این معامله به خاطر اینکه کرهایها نمیخواستند فقط سازنده قراردادی خودروی این شرکت باشند از این کار پا پس کشیدند. اپل سپس با نیسان برای تولید این خودرو وارد مذاکره شد اما این همکاری نیز به دلایل مشابه با هیوندای میسر نشد. ژاپنیها نمیخواستند فقط سازنده خودروهایی با برند سیب باشند. همچنین شایعاتی درباره گفتوگوی اپل با تویوتا به گوش رسید اما ظاهراً این کار هم راه به جایی نبرد.
ظاهراً این شرکت تا سپتامبر ۲۰۲۱ تصمیم گرفت خودش این خودرو را توسعه دهد و از خودروسازان دیگر کمک نگیرد. گفته میشود این غول بزرگ به دنبال تولید خودروی خود در سال ۲۰۲۴ است. اخبار ضدونقیض مدعی هستند خودروی اپل شاید کاملاً خودران باشد و از کنترلهای فیزیکی استفاده نکند. از طرف دیگر برخی رسانهها هم میگویند این خودرو دارای فرمان و پدالها خواهد بود. ظاهراً اپل به دنبال توسعه باتری پیشرفتهای برای خودروی خود است. سابقه انتشار اخبار مربوط به خودروی اپل به سال ۲۰۱۵ بازمیگردد. ظاهراً این شرکت در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت وارد بازی خودروسازی نشود و روی تکنولوژی خودران تمرکز کند اما بعداً نظر خود را تغییر داد و بیش از ۲۰۰ نفر را دوباره به کار گرفت.
نکته: تصاویر این مطلب تنها رندرهای دیجیتالی هستند.
meysam
۸ مرداد ۱۴۰۱هواوی که ماشینشو شروع به تولید کرده
سونی هم که با هوندا قرارداد تولید خودرو الکتریکی مشترک رو بست تمام شد
اپل هنوز داره این پا اون پا میکنه
نمیخواد قرارداد مشترک ببنده توقعش اینه که طرف تولید کننده صرف باشه که اونم هیچکی قبول نمیکنه
AMIR / ARMI
۸ مرداد ۱۴۰۱بینهایت منتظرم ببینم اپل در بخش نرم افزار و خودران
چه چیزی رو میکنه تنها شرکتی که تسلا باید ازش در بخش نرم افزار و خودران بترسه همین اپل هستش
قطعه اپل نرم افزار و خودران خودش رو با برند های دیگه شریک نمیشه برای همین آسیایی ها تن به این کار نمیدن چون انتظار دارن اپل در قبال تولید خودرو باهاشون در این بخش های استراتژیک هم سهیم بشه که اپل ممکن نیست چنین کاری بکنه
اپل با خودرو سازان آمریکایی شروع بکنه ممکنه موفق تر بشه
Moon
۹ مرداد ۱۴۰۱با کدومشون همکاری کنه امکان موفقیتش بیشتر GM ، استلانتیس یا شایدم فورد تنها شرکتی که تو آمریکایی ها تو برقی ها خوب ( صرفا خوب ) تسلا هست اونم تا حد زیادی مدیون پاناسونیک که اگه نبود الان تسلا یه چی بود در حد لوسید ( البته نباید از حاشیه های بی حد و حصر جناب ایلان واکس آخ ببخشید ایلان ماسک هم گذر کنیم که در سر زبون افتادن تسلا بی تاثیر نبود « خرید توییتر ، رابطش با امبر هرد و وراجی کردن در مورد کمپانی های بزرگ و ..» ) در هر صورت تو آمریکایی ها کمپانی نبود که اپل بتونه بهش اعتماد کنه وگرنه نمیرفت دست به دامن هیوندای و امثالهم بشه
نوید AJ
۸ مرداد ۱۴۰۱ماشین هم تبدیل به گجتی میشه که برای جابجایی ازش استفاده میکنن. میشه گفت خوبه؟ مهم بازاره که به نظرم اقبال نشون میده و خواه نا خواه بقیه ی خودروسازی ها هم باید با این موج همراه بشن. امیدوارم اون موقع دیگه یا سلیقم عوض شده باشه یا آلزایمر گرفته باشم .
امیرشایان فرازی
۹ مرداد ۱۴۰۱احساس می کنم این کانسپته دقیقا کپی ون هیوندای هست