سایر خودروهای آمریکایی

نسخه تولیدی آرِس مودنا S1 پروجکت معرفی شد، سوپرکاری بر اساس کوروت

کمپانی آرس مودنا که قبلاً با نام آرس دیزاین شناخته می‌شود نسخه تکامل یافته S1 پروجکت را معرفی کرد. این خودرو نسخه‌ای تولیدی معدود از سوپرکاری ۸ سیلندر است که بر اساس شورولت کوروت C8 شکل گرفته است و در نسخه‌های اسپیدستر با سقف تارگا و اسپایدر با سقف بازشونده عرضه می‌شود.

هر دو خودرو در وب‌سایت رسمی آرس مودنا به نمایش درآمده است و این خودرو در مقایسه با کانسپت های سال ۲۰۲۰ کاملاً نزدیک به خط تولید به نظر می‌رسند زیرا تغییراتی در بدنه و کابین آن‌ها اعمال شده است. در نظر داشته باشید که از آرس خاطر کپی کردن طراحی کانسپت دیجیتالی پورشه الکتریک لمانز ۲۰۳۵ انتقاد شده بود. آن خودروی مفهومی توسط گیلسانگ پارک و به عنوان پروژه‌ای که حمایت پورشه را با خود داشت معرفی شده بود.

اگرچه طراحی S1 پروجکت تعدیل شده است اما همچنان پروفایل مشابه کونیگ زگ، دم الهام گرفته از بوگاتی و خروجی‌های اگزوز دوبل مشابه مک لارن 600LT را حفظ کرده است. کل بدنه از فیبر کربن ساخته شده است و به نظر می‌رسد علیرغم دارای زیرساخت مشترک با کوروت، پانل بدنه مشترکی وجود ندارد. معمولاً چنین خودروهایی شیشه جلو، پنجره‌ها و مکانیسم درب محصولات اصلی را حفظ می‌کنند زیرا طراحی قطعات خاص برای این خودروها بسیار پیچیده است.

آنچه در کابین جلب‌توجه می‌کند طراحی سه نمایشگر با پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر سوم سمت سرنشین است. شکل داشبورد مشابه نسخه‌های پیشین کوروت است تا نسل هشتم و فرمان نیز برخی دکمه‌ها را از کوروت پیشرانه وسط قرض کرده است. چرم ناپا باکیفیت نیز به همراه آلکانترا و فیبر کربن در کابین بکار رفته است.

از نظر ابعاد باید گفت S1 پروجکت طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۸۴/۲۰۰۹/۱۲۱۴ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۷۲۲ میلی‌متر می‌رسد. به‌این‌ترتیب خودروی موردبحث اندکی طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر از کوروت C8 است اما فاصله بین محوری یکسانی با آن دارد. رینگ‌های آلیاژی سفارشی نیز ابعاد ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب دارند.

پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری نصب شده در وسط خودرو از جنرال موتورز گرفته شده است و ظاهراً تغییری ندارد. البته آرس سیستم اگزوز خودش را روی خودرو نصب کرده است. قدرت و گشتاور تولیدی این نیروگاه آهنین هنوز معلوم نیست هرچند گفته می‌شود اگزوز جدید به‌طور قابل‌توجهی پرفورمنس پیشرانه را بهبود بخشیده است. این پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود همکاری می‌کند. آرس مودنا قیمت این سوپرکار را اعلام نکرده است اما می‌گوید فقط ۲۴ دستگاه از آن را تولید خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    به این میگن یه طراحی جذاب .
    این مدل طراحی را بارها و بارها میشه تکرار کرد و دلزده نشد و این راز ماندگاری سادگی در عین به روزرسانی هست !
    مثل چیزی که در محصولات پورشه شاهدش هستیم و طراحی این خودرو من را یاد محصولات خفن پورشه میندازه !
    در نوشتار مقاله ، نام خودروها و شرکت‌های مختلف برده شده اما شما تکرار در طراحی نمیبینید ولی شباهت میبینید چون زیبا طراحی شده که نمیشه دوستش نداشت !

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. Amard

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      من یه مکلارن میبینم با چراغ بوگاتی و موتور شورولت البته به معنی بد بودن نیست الگو گرفتن از طرح های موفق راه پیشرفت سرعت میده

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. Taha Malek

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    من از طراحی داخلیش خیلی خوشم اومد
    طراحی خارجی میتونست بهتر باشه
    از نظر پرفورمنس باتوجه به بدنه فیبر کربنی خوبه ولی واقعا باید موتور رو تقویت میکردن مگه سیستم اگزوز چقدر تاثیر داشته باشه
    در کل بازم خریدش خیلی عقلانی نیست چون ی کروته حالا با بدنه فیبر کربنی و کابین خیلی زیبا البته اگه با ی قیمت خوب همراه شه چرا ک نه ولی با تیراژ24 تایی بعیده

    موافقم 11
    مخالفم 5
  3. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    اگرچه طراحی S1 پروجکت تعدیل شده است اما همچنان پروفایل مشابه کونیگ زگ، دم الهام گرفته از بوگاتی و خروجی‌های اگزوز دوبل مشابه مک لارن ۶۰۰LT را حفظ کرده است. کل بدنه از فیبر کربن ساخته شده است و به نظر می‌رسد علیرغم دارای زیرساخت مشترک با کوروت، پانل بدنه مشترکی وجود ندارد.
    اینکه هیچیش مال خودش نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. Jdm باز

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    یه سوپر شارژری چیزی مینداخت رو موتور حداقل ، مگه سیستم اگزوز چقدر کمک میکنه
    البته احتمالا بخاطر بدنه فیبر کربنی، نسبت وزن به قدرت خوبی داشته باشه ولی بازم کافی نیس بنظرم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. GMA

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بنظرتون رقباش چه خودروهایی هستند؟با تولید 24 دستگاهی احتمالا میلیون دلاری خواهد بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. مهراد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (862 ديدگاه)

    زیباترین خوردروی کم اصالته تاریخ

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Mad.z.Max

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      بنظرم یه تحقیق درباره آرس دیزاین و محصولاتش کن

  7. مسعود

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    خیلی زیباست…

  8. reza342

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    خیلی بهتر از کوروت جدید هست

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. سروش روش

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری . از هر کی یه جا رو زده .

  10. rezars pc

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    هر جاشو نگا میکنم خیلی خوشکله

  11. علی جردن

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    سم خالص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا