طی یک بررسی دقیق و موشکافانه، نگاهی به ویژگیهای جالب سدان الکتریکی لوسید ایر داشتهایم که شاید تاکنون ندیده باشید.
لوسید ایر یکی از جالبترین خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار محسوب میشود و حالا این استارتاپ آمریکایی یک دستگاه ایر گرند تورینگ پرفورمنس ۱۸۰ هزار دلاری را برای بررسی در اختیار ما قرار داده است. بهترین ویژگیهای این خودرو سرعت وحشیانه، برد ۷۲۰ کیلومتری و ماساژورهای فوقالعادهٔ صندلی هستند. البته در سال ۲۰۲۳ خودروهای الکتریکی متنوع و هیجانانگیز زیادی برای فروش عرضه میشوند اما تعداد اندکی از آنها بهاندازهٔ ایر هیجانانگیز هستند.
صرفاً همینکه لوسید موفق به ساخت و تحویل خودرو به خریداران شده قابلتحسین است زیرا در صنعتی که تحت سلطهٔ غولهای صدساله است، راهاندازی یک خودروسازی جدید بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر این، ایر بهعنوان اولین محصول یک استارتاپ نوپا بسیار چشمگیر است. در طول این بررسی، از ویژگیها و قابلیتهای ایر شگفتزده شدیم و قصد داریم این تجربه را با شما به اشتراک بگذاریم.
ایر صندوق بار بزرگی با درب زیبایی دارد که شیوهٔ باز شدن آن فوقالعاده جالب به نظر میرسد. البته لبهٔ صندوق کمی بلند و پهن است که میتواند در بارگیری اشیاء بزرگ کمی مشکل ایجاد کند اما از سوی دیگر، یک محفظهٔ مخفی زیر کف صندوق تعبیه شده است و با تا کردن صندلیها نیز امکان حمل اشیاء درازی مثل چوب اسکی فراهم میشود. علاوه بر این، در جلوی خودرو هم یک صندوق بار تعبیه شده که با برداشتن پانل کف به یکی از جادارترین صندوقهای جلو در خودروهای الکتریکی تبدیل میشود.
کابین شیک ایر که پر از چوب، آلکانترا و چرم نرم است، بهتنهایی یکی از ویژگیهایی محسوب میشود که میتواند دلیل خرید این خودرو باشد. با ورود به داخل ایر یکی از اولین چیزهایی که جلبتوجه میکند سقف شیشهای بزرگ است. همچنین شیشهٔ جلو هم فوقالعاده بزرگ بوده که روی سر راننده کشیده شده و آفتابگیرهای جالبی را پدید آورده است. این ویژگی کابین بسیار دلباز و روشنی را فراهم کرده اما از سوی دیگر وقتی خورشید در وسط آسمان قرار دارد میتواند سرنشینان را مثل غذا در قابلمه بپزد.
یکی دیگر از ویژگیهای لوکس ایر درهایی است که بهصورت نرم بسته میشوند. در این خودرو فقط کافی است در را کمی به سمت خود بکشید تا بهطور خودکار بسته شود. نمایشگر منحنی ۳۴ اینچی ایر هم ظریف و واضح به نظر میرسد اما جالبترین ویژگی آن در گوشهٔ سمت چپ این نمایشگر به چشم میخورد. در اینجا مجموعهای از دکمههای لمسی تعبیه شدهاند که هرگز تغییر نمیکنند و از این طریق بهراحتی میتوان به عملکردهای مهم دسترسی داشت.
علاوه بر این، یک نمایشگر تبلت مانند هم روی کنسول مرکزی جای گرفته استو تمام تنظیمات خودرو از گرمکن صندلیها گرفته تا حالات رانندگی از طریق آن صورت میگیرد؛ اما جالبترین ویژگی این نمایشگر امکان جمع شدن آن به داخل داشبورد است که محفظهٔ بزرگی را برای قرار دادن اشیاء آشکار میکند. یکی دیگر از ویژگیهای نمایشگر مذکور امکان نمایش چند تصویر است که هنگام پارک کردن، هم نمای بالا و هم نمای عقب را بهطور همزمان در اختیار راننده قرار میدهد.
ایر مورد آزمایش ما به ماساژور صندلیهای جلو با تنظیمات مختلف مجهز بود. این ماساژور حتی باسن سرنشینان را هم ماساژ میدهد که شاید در ابتدا کمی مزاحم به نظر برسد اما در رانندگیهای طولانی کارایی مفید خود را نشان میدهد.
علاوه بر همهٔ اینها، ایر عملکرد بسیار چشمگیری دارد و برد بینظیری را هم ارائه میکند. برد ایر گرند تورینگ ۸۳۰ کیلومتر اعلام شده که در نسخهٔ آزمایشی ما یعنی گرند تورینگ پرفورمنس به ۷۲۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند. برای مقایسه، دوربردترین نسخهٔ تسلا مدل S با هر بار شارژ میتواند نهایتاً ۶۴۵ کیلومتر را طی کند درحالیکه برد معمول اکثر خودروهای الکتریکی بازار بین ۳۷۰ تا ۴۸۰ کیلومتر است.
سرعت ایر گرند تورینگ پرفورمنس واقعاً ماورایی بوده و شبیه قطار سریعالسیر احساس میشود. این ماشین با دو موتوری که ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهند، ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و آنقدر نرم و بدون مشکل به جلو شلیک میشود که گویی بینهایت قدرت دارد. یکی دیگر از بهترین ویژگیهای این سدان الکتریکی اما سرعت شارژ ۳۰۰ کیلوواتی آن است که از همهٔ خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار بیشتر است.
در طول آزمایش، ۱۲ دقیقه برای شارژ متوقف شدیم و ۲۵۵ کیلومتر به برد خودرو اضافه شد که برای چندین ساعت رانندگی دیگر در بزرگراه کافی بود. به گفتهٔ لوسید، در بهینهترین شرایط، با ۱۲ دقیقه شارژ ۳۲۰ کیلومتر به برد ایر افزوده خواهد شد.
بدون شک، لوسید ایر خودروی خارقالعادهای است اما آیا آنقدر برای خریداران جذابیت خواهد داشت که بتواند در بازار رقابتی خودروهای لوکس الکتریکی پابهپای بازیگران بزرگی مثل مرسدس بنز و بامو پیش برود؟ فقط زمان میتواند پاسخ این سؤال را مشخص کند.
محمد
۲۱ خرداد ۱۴۰۲با اینکه بیشتر طرفدار خودرو های درونسوز هستم ولی خیلی این ماشین رو دوست دارم مخصوصا طراحی بیرونش.ولی خب قیمتش یخورده کهکشانی و خا ج از دسترس خیلی از مردمه.ای کاش برای شروع تو رنج قیمت تسلا s تولیداتشو شروع میکرد.امیدوارم بازم برگرده به اوج و ارزش واقعیش رو پیدا کنه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۲یه حِسی به من میگه دستهای پشتپرده از طرف تسلا هدف تخریب برند لوسید را داره !
لوسید ۱۰۰ هیچ از هر نظر نسبت به تسلا ارزشمندتره !
AMANTE
۲۱ خرداد ۱۴۰۲در بین سدان های الکتریکی لوکس از نظر من اول بی ام و، لوسید و بنز به همین ترتیب طراحی های خوبی دارن و از نظر کیفیت و تکنولوژی دو آلمانی برتر ان و بعد لوسید.
ولی در آینده برند های دیگه ای مثل پورشه، کادیلاک، رولزرویس و…. هم مدل های خودشون رو به بازار میفرستن.
R@min
۲۱ خرداد ۱۴۰۲فراری و کوروت برنده لمان شدن.
JDM سابق
۲۱ خرداد ۱۴۰۲عجب رقابتی این اواخر بین فراری و تویوتا سر گرفته بود
کوروت هم تو کلاسGT چهار پنج ساعت اخر کلا اول بود
بعد کوروت هم پورشه و بعدش فراری دوم و سوم شدن
کادیلاک هم خوش درخشید یه موقع هایی اول هم بود
R@min
۲۱ خرداد ۱۴۰۲به معنای واقعی کلمه کوروت و فراری پاره شدن تا قهرمان شن. بهترین مسابقه 10 سال اخیر بود. اون خرابی بد موقع تویوتا کار دستش داد البته فراری ماشینی ساخته که کاملا پا ب پای تویوتا اومد. خرابی و مشکلات کوروت اوایل یه جورایی همه رو مطمئن کرده بود مسابقه براشون تموم شده اما امسال عزمشون جزم بود برای جبران ناکامی پارسال.
ف.م
۲۱ خرداد ۱۴۰۲کجا نشون میده نگاه کنیم
مازیار
۲۱ خرداد ۱۴۰۲خیلی شیک و چشمگیره و به عنوان یه استارت آپ واقعا قابل تحسین
ارش
۲۱ خرداد ۱۴۰۲به جز قیمت وحشتناک هیچ ایرادی نمیشه گرفت طراحی فوق العاده ای داره.
elonlion
۲۱ خرداد ۱۴۰۲پتانسیل و توانایی های لوسید درس های زیادی برای شرکت های اروپایی داره
یه کلاس درس واسه سه گانه آلمانی !
بهزاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ببینید لوسید میتونه تا ۱۰ سال آینده سر پا بمونه بعد درس دادنش پیشکش!
این شرکت در نهایت خوش بینی در یک مجموعه ی بزرگتر حل میشه و در حالت عادی بعد از بالا رفتن بدهی ها اعلام ورشکستگی میکنه.
Tesla
۲۱ خرداد ۱۴۰۲اگه رقیب تسلا هست ، پس چرا تو سال ۲۰۲۲ یک بیستم فروش مدل s رو هم نداشته !!؟ 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
aryan 25
۲۲ خرداد ۱۴۰۲میگم توی پست های قبلی خیلی دوستان سراغتو میگرفتن
داشتی برای امتحان های دوم دبستانت درس میخونی؟😂😂
Elmiraj
۲۱ خرداد ۱۴۰۲وقتی اعداد و ارقام بازدهی Air و model S رو کنار تازه وارد های آلمانی قرار میدی ، میبینی آلمانیا غیر چرم کاری و نصب نمایشگر هیچ کار دیگری انجام ندادن…
کاش لوسید کارشو در کلاس model 3/y شروع میکرد…
امیدوارم بتونه سرپا بمونه.
حسین
۲۲ خرداد ۱۴۰۲اتفاقاً با همین کارایی که تو مسخرشون میکنی تو جهان خیلی محبوبترن تا تسلا
سوشیانت
۲۲ خرداد ۱۴۰۲محبوب بودن هیچ اهمیتی نداره مشخصات ماشینه که مهمه
درود
۲۱ خرداد ۱۴۰۲لوسید شاه الکتریکی هاست
محی
۲۱ خرداد ۱۴۰۲فقط اونجاش که نوشته ماساژورش باسن رو ماساژ میده،اولش خوشت نمیاد ولی بعدش خوشت میاد
مجتبی .
۲۲ خرداد ۱۴۰۲فکرکنم اون قسمتش طراحش یک هموطن غیور ازاستان قهرمان پرور قزوین هستش که رضایت مشتری رودردراز مدت جلب میکنه
GMA
۲۱ خرداد ۱۴۰۲یکی از دوست داشتنی ترین خودروهای الکتریکی جهان
شاهکار طراحیه، بهترین طراحی الکتریکی ها رو داره
BMW
۲۲ خرداد ۱۴۰۲همه جاش اوکیه فقط غیر از صندوق عقب اصلا جالب نیست
AMIN JAFARI
۲۲ خرداد ۱۴۰۲شتاب یهتر از بوگاتی داره ولی کاملا خانوادگی هستش و4 درب
این یعنی اوج مهندسی و طراحی
قیمتشم خیلی کمتر ار سوپر اسپرت هاست
کاوه
۲۲ خرداد ۱۴۰۲چه ربطی به مهندسی و طراحی داره شتاب اولیه اش؟؟؟؟؟؟شتاب اولیه اش از بوگاتی بیشتره چون برقیه.ماشین های برقی از دم همشون شتاب صفر تا صد اشون خیییییلی سریعه.مگه ماشین بنزینیه که بگیم بخاطر مهندیسش سریعه؟!؟؟ماشینای برقی کلا همینن رفیق شتاب سریعشون بخاطر گشتاور انی که تا پاتو میذاری روی گاز بهت تحویل میده.همین.