چند ماه پسازاینکه هایپرکار زینگر 21C رکورد خودروهای تولیدی پیست لاگونا سکا را شکست، حالا دوباره این کار را انجام داده و رکورد پیست Circuit of the Americas در آستین را شکسته است. این همان پیستی است که مسابقهٔ فرمول یک آمریکا در آن برگزار میشود. رکورددار قبلی این پیست، مکلارن P1 بود که زینگر به میزان چشمگیر ۶ ثانیه از آن سریعتر بوده است. 21C با ثبت تایم ۲ دقیقه و ۱۱.۳۳ ثانیه که توسط چندین GPS تأیید شده است، سریعترین خودروی تولیدی جهان در پیست Circuit of the Americas لقب گرفته است.
این رکورد در ۲۳ سپتامبر در ساعت ۹ و نیم صبح با رانندگی «جوئل میلر» ثبت شده است. این هایپرکار در حالت استوک با لاستیکهای خیابانی و قانونی میشلن پایلوت کاپ 2R اقدام به ثبت این تایم کرده است. زینگر هایپرکار رکوردشکن خود را در گرند پری فرمول یک که یکشنبهٔ آینده در این پیست برگزار میشود به نمایش درخواهد آورد. نسخهٔ تولیدی 21C برای اولین بار در ژوئن گذشته با مجموع قدرت ۱۲۳۳ اسب بخار معرفی شد. قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربوی میللنگ تخت به همراه دو موتور الکتریکی در جلو تشکیل شده است و انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال انجام میگیرد.
به لطف تکنولوژیهای تولیدی مثل چاپ سهبعدی و هوش مصنوعی، وزن این هایپرکار به زیر ۱۲۴۰ کیلوگرم رسیده و نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱ را فراهم کرده است. زینگر ادعا میکند که 21C میتواند به حداکثر سرعت ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. ادعای بزرگ دیگر این خودرو پیمودن مسافت ۴۰۰ متر در ۸.۱ ثانیه است که اگر اثبات شود میتواند هایپرکار تمام الکتریکی ریماک نِورا را مغلوب کند. از این هایپرکار آمریکایی فقط ۸۰ دستگاه تولید خواهد شد و اولین نمونههای آن در سال ۲۰۲۳ به خریداران تحویل داده میشود.
Hamid
۳۰ مهر ۱۴۰۰اوووووف
عجب چیزیه!
الدهنش سرویس همه رکوردا رو زد … این نزنه کی بزنه!!!!
و صد البته اینکه پی وان خب … حدودا واسه 7 – 8 سال پیشه طبیعیه !
RezaRs
۳۰ مهر ۱۴۰۰حمیییید چطوریییییییی
خیلی دلم برا ماشینی به دلچسبی p1 تنگ شده
Hamid
۳۰ مهر ۱۴۰۰قربونت …
والا پی وان که واقعا از خاص ترین هایپر کار هاست ؛ یکم پیرشده … خیلی توان رقابت ندارن (هولی ترینیتی) با توجه به اینکه تکنولوژی با سرعت نور! در حال جلو رفتنه و سن به نسبت زیاد اون (+918 + لافراری) نوید بخش این مسئله هست که جانشینی شایسته و لایق در آینده ای نه چندان دور معرفی خواهد شد براشون… و دوباره اون بازی شکل میگیره!
همونطور که دیدیم ، با معرفی 765LT ؛ تمام نگاه ها بهش جلب شد و یه طورایی همه تحسینش کردن ، بعدش با فاصله زمانی بسیااااار کم SF90 به دست خریدارن رسید که تونست مک لارن رو شکست بده و تاج پادشاهی رو بزاری روی سرش!
اما پادشاهی اس اف نود هم خیلی طول نکشید و در مدتی کوتاه ریمک نورا اومد و اس اف نود و مک لارن و … رو در نوردید! (اگر چه نه 765 رقیب اس اف نود هست نه اس اف نود رقیب ریماک!)
میبینی!؟ توی یه سال اخیر (شایدم کمتر) چقدر سبقت گیری انجام شده!
شاید هایپرکار های جذابی به جذابیت لافراری – پی وان – 918 و صد البته با انجین های بنزینی دیگه تولید نشن و همچین رقابتی شکل نگیره اما به هر حال جانشین های اونا قطعا سدان های مثلا لوکس مثلا با کیفیت مثلا پر تکنولوژی مثلا خودران مثلا با قیمت مناسب رو زیر چرخ هاشون له میکنن!
هر چند طراحی پی وان واقعا تکرار نشدنیه! چی خلق کرده جناب استفنسون!
RezaRs
۳۰ مهر ۱۴۰۰غم انگیزه برام اینو بگم اما شاید وقتشه به خاطر عملکردم که شده دو دستی به ساخت هایپر کار برقی بچسبن برای لامبو این سخته برام از همه سختر هم نمی تونم باخشو تو درگ ببینم هم نبود v12 نچرال رو
porsche
۳۰ مهر ۱۴۰۰وای واقعا سال ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۵ عجب سالهایی بود…
طرفدار های مکلارن و فراری عین قارچ بودنو کلا اسما شده بود نصف the prince of England نصف دیگش بود الهه مارانلو
یه داداشی هم بود به به اسم کینگ ۹۱۸ و مهران ۹۱۱ عزیز
چه کیفی میداد طرفدار های فراری و مکلارن از ۹۱۸ میخوردن بهشون زور میومد میگفتن ما کارمون رولینگه😂😂😂
حالا نسل بعد😐
نه صدای ۹۵۹ رو شنیدن…
نه آرزو دارن بشنون…
نه پوستر ۲۵۰ به در و دیوار زدن…
نه دوست دارن بزنن…
به عنوان کسی که سوار ۹۱۸ و لافراری و p1 شده
و به عنوان کسی که پشت اس پلید و نورا نشسته
و به عوان کسی که سوار پراید و ۴۰۵ و سمند شده میخوام بگم
لذت رانندگی صدا نیست
لذت رانندگی بوی بنزین نیست
لذت رانندگی شتاب بالا هم نیست
لذت رانندگی تو سه تا کلمه خلاصه میشه
عشق
عشق
و حرف زدن با ماشین
وقتی ۹۱۸ اسپایدر خریدم،مستقیم رفتم بیابون(میخواستم الکی بنویسم نورنبرگ رینگ😄😄)
از ماشین پیاده شدم رفتم جلوش وایستادم گفتم چهل سال زحمتمو دادم پای توی پِدَ سگ اگه از نیم ساعت دیر تر منو ببری
دبی می****
لعنتی ***به خودش دنده پنج پر میش با یه صدای کر کننده
فکر نمیکردم صدای اندازه وایپر باشه ولی بود بیشترم بود
پففففف الان که رو تخت بیمارستانم دلم براش تنگ شده
تا سه سال میتونم پول بیمارستانو بدم بعدشم یا پولشو گیر میارن یا میرم اون دنیا پیش عشقم پورشه ۹۹۹ فیکس فایر (یه خودرو تک ساخت بود که قرار بود یکی ازش بخرم)
ممد ژانگولر
۳۰ مهر ۱۴۰۰حمید داداش کلا بهت تبریک میگم 😉
مهدی
۳۰ مهر ۱۴۰۰نمیگم به درد نخور هستن اما اینجور خودروها تو صنعت خودروسازی نقشی رو ایفا نمیکنن
RezaRs
۳۰ مهر ۱۴۰۰میشه بپرسم استدلالتون چیه اقا مهدی؟
امیرعلی
۳۰ مهر ۱۴۰۰استدلالشون اینه چون امریکایی ه
RezaRs
۱ آبان ۱۴۰۰کامارو داره خودش💔 منم کامارو اروندی می خوام هعیییب
مهدی
۳۰ مهر ۱۴۰۰خب خیلی واضحه کافیه به تاریخ خودروسازی نگاه کنید . سالهای نه چندان دور هم خودروهایی بودن که سریعتر از امثال پورشه و فراری و … مثل سالین ، مثل همین ونوم مثل tvr و خیلی برندهای دیگه . چون این خودروها سازها فناوری رو ارائه نمیدن و خودشون مصرف کننده فناوری و تکنولوژی خودروسازهای بزرگتر هستن. کونیگزگ رو قبلا کسی به حساب نمیآورد چون از موتور فورد و غیره استفاده میکرد الان فرق کرده ، پاگانی که هرچند خودروساز بدی نیست و تایم های عالی هم میزنن کسی حسابش نمیکنه چون اون هم مصرف کننده تکنولوژی بنز و غیره هست . شما باید به حرف من دقت میکردین عرض کردم تو صنعت خودروسازی تاثیرگذار نیستن ، صنعت اسمش روشه بحث کلان و تاثیرگذار تو آینده خودروسازیه
RezaRs
۱ آبان ۱۴۰۰خب الان اینا که خیلی نو آوری داشتند بخشایش خارج از صنعت خودرو بوده اصلا پرینت سه بعدی رو اوردن تو کار و سعی کردن نقش بلندی به دیوار خودروسازی بزنند و حقیقتا اگه بتونن اعداد اعلامی رو بزننن در یک قله بسیار رفیع قرار گرفتند
پیش از من و تو بسیار بودند و نقش بستند
دیوار زندگی را وین گونه یادگاران
Alireza
۳۰ مهر ۱۴۰۰خوب همین جور خودروها هستن ک رقابت رو ایجاد کردن دیگه
AMIR / ARMI
۳۰ مهر ۱۴۰۰آها اره احتمالا چون ایتالیایی نیست تاثیر گذار نیست
اینم که برای اولین بار تونستن با الهام گرفتن از سوپربایک ها خودرو بسازن و یه چیز کاملا متفاوت با تکنولوژی های جدید بسازن اصلا مهم نیست
حتی اینم مهم نیست که اولین بار به خودرو به صورت کامل با چاپ سه بعدی و طراحی هوش مصنوعی ساخته میشه هم مهم نیست
چون فقط باید فراری نقش مهم رو داشته باشه
Reza Waffen SS
۱ آبان ۱۴۰۰دقیقا چون محدودن و ناشناس
Aboaldazl demon
۳۰ مهر ۱۴۰۰آمریکا خدای صنعت
بهترین هواپیما های نظامی مسافربری . بهترین صنایع دریایی و بهترین ماشین ها
ای کاش منم آمریکایی بودم
یانکی
۳۰ مهر ۱۴۰۰همیشه گفتم آمریکاییها هر وقت اراده کنن وارد داستانی بشن به روش خودشون دنیا رو شگفت زده میکنن.در حالی که سالهاست بنز با هایپر کارش که هنوز جرات تولیدش رو نداره یا استون مارتین با والکریش که البته فقط آرمش برا آستونه و هنوز تولید نشده قمپز در میکنن یه شرکت نوپای آمریکایی هایپر ساختن رو بهشون یاد داد.پدال در مورد انجینش چیزی پیدا نکردی.سبکش مثل ترکیب دوتا انجین 4 سیلندر موتوری مثل هوندا cbr هست.قبلا هم دیدم دوتا انجین 4 سیلندر سیکیلت رو باهاش وی8 میسازن.برید تو یوتیوب ببینید
محمد امین
۳۰ مهر ۱۴۰۰خب از ماشین ۱۰ سال پیش تند تر رفته ، همین الان ماشین هایی هستن که میتونن خیلی به این رکورد نزدیک بشن در صورتی که خیابانی هستن
مکلارن سنا میتونه
فراری sf90 هم میتونه
تازه خودرو های پیست محوری مثل r8 lms gt3 و ferrari 488 gt3 و …. این پیست رو زیر ۲ دقیقه میرن با اینکه نصف این ماشین هم قدرت ندارن و دانفورسشون به جای ۲۵۰۰ کیلو فقط حدود ۱۰۰۰ کیلو گرم هست و تازه rwd هستن….
کلاس هایپر کار wec و lmp2 که به راحتی حدود ۱و ۵۰ میتونن تایم بزنن
پس دلیلی وجود نداره که بشه گفت آمریکا میتونه بهترین هارو بسازه …. بلکه هر شرکتی خارج از ملیت ، نسبت به توانایی های خودش میتونه سطح کارش رو ارائه بده
AMIR / ARMI
۳۰ مهر ۱۴۰۰نه مکلارن سنا نه فراری sf90 نمیتونن نزدیک این رکورد بشن دلیل :
اول این که رکورد مکلارن سنا رو توی پیست laguna sca با ۲ ثانیه اختلاف شکست
دوم اینکه این ماشین برای هر کیلو وزنش ۱ اسب بخار داره
فراری برای هر کیلو 0/6 اسب بخار داره
و مقایسه خودرو های موتور اسپورت با خودروی جاده ای بی معنی هستش
محمد امین
۳۰ مهر ۱۴۰۰گفتم نزدیک میشن نگفتم رکورد رو میشکونه
وقتی sf90 توی پیست ایندیا پولیس حدود ۵ ثانیه سریع تر از ۹۱۸ رفت ، پیستی که بسیاز کوتاه تر از آستین هست ، پس میتونه از p1 هم توی اسپین با اختلاف خوبی سریع تر باشه و رکوردش بسیار نزدیک به این ماشین هست در صورتی که یک چهارم این ماشین هم قیمت نداره و دو تا صندلی مثل آدم توش گذاشتن
هم sf90 و هم سنا میتونن خیلی نزدیک بشن، سنا توی یه سری از پیست ها خیلی سریع تر از p1 بوده و میتونه این پیست رو هم با سرعت خوبی بره
دلیل اینکه ماشین های پیست محور رو نام بردم این بود که بگم با نصف این قدرت و دانفورس چه کار میشه کرد
AMG GT R
۳۰ مهر ۱۴۰۰خوبه ولی 8 سال اختلاف تکنولوژی هست
Sina10
۳۰ مهر ۱۴۰۰عجب چیزیه
حیف که مثل بقیه زیاد مورد توجه قرار نگرفته وگرنه هزاران بار از ریماک و رودستر و بقیه بهتره
فقط کافیه بیاد نوربرگرینگ ، اونجا خیلی بیشتر از بقیه پیست ها مورد توجه قرار میگیره
محمد امین
۳۰ مهر ۱۴۰۰ولی به نظر من نسبت به مشخصاتش اونقدر ها هم سریع نیست ، مثلا با وجود ۱۲۳۳ اسب قدرت و سیستم 4wd و هایبرید و کلی تکنولوژی های آیرودینامیکی برای تولید ۲۵۰۰ کیلوگرم دانفورس و نسبت قدرت به وزن یک ، فقط توی پیست لاگونا حدود ۳ ثانیه از سنا سریع تره… ماشینی که نصف اینم مشخصات فنی نداره
Sina10
۳۰ مهر ۱۴۰۰اگه بحث ائرودینامیک باشه فقط کافیه به سنا نگاه کنید متوجه میشید
دوم اینکه خب بوجود اوردن همون مشخصات هم کار هر کسی نیست!!
نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱ رو واسه خود مکلارن کار ساده ای نیست
و پیست لاگونا سکا پیست خیلی بزرگ( از نظر طول پیست) نیست ، ۳ ثانیه اونجا عدد کمی نیست ، خودتون که بهتر اطلاع دارین!! البته که پیست اسونی هم نیست ، پیچ های سختی داره ولی طولش کوتاهه
و اینکه یه شرکت کوچیک رو نمیشه با امکانات مکلارن مقایسه کرد ، به نظرم کارشون عالی بوده ، تا حدی سعی کردن رو خط مستقیم هم تمرکز کنن ، از شتاب و تایم ۴۰۰ مترش مشخصه
در واقع عملکردی توی خط مستقیم داره که هیچکسی نداره ( البته با توجه به ادعا ها) و توی پیست هم از همه سریعتره ، خب این مشخصات اگه قرار بود فقط روی هر کدوم از این موارد تمرکز کنه توی اون خیلی بهتر میشد ولی توی این یکی که تمرکز نکرده عملکرد خوبی نداشت
با این اطلاعات فنی میشد توقع داشت که سریعتر بره ولی همینم خوبه
محمد امین
۳۰ مهر ۱۴۰۰منظورم این هست که سنا از مشخصاتش و قدرتش بیشتر استفاده میکنه ، خیلی بیشتر
Sina10
۳۰ مهر ۱۴۰۰خب معلومه دیگه ، تجربه و توانایی یه شرکت گمنام رو نمیشه با مکلارن مقایسه کرد ،
AMIR / ARMI
۳۰ مهر ۱۴۰۰مثلاً میتونست متن این جوری باشه
با وجود تعویق های مکرر و طولانی شدن انتظار برای ساخت AMG project one و استون مارتین والکری
هیولای پیست جدیدی برای بلعیدن پیست ها ظهور کرده
یه چیزی مثل همون متنی که برای اون هایپر کار هندی و تسلا رودستر نوشته شده بود 😂
sam
۳۰ مهر ۱۴۰۰اینم شده مثل وایپر (رکورد دار ۱۴ تا پیست 😂)
میره تو چند تا پیست ناشناخته که رکورد قبلیش برای سوپرکارای ۱۰ سال پیشه رکورد ثبت میکنه آخر سر میاد نوربرگ رینگ یه تایم افتضاح میزنه
یانکی
۳۰ مهر ۱۴۰۰گل پسر وایپر همچنان سریعترین موتور جلو دف عقب گیربکس دستی تارخ نورنبرگه.در ضمن متن رو بخون پیست فرمول یکه.حتمن باید بیاد رینگ پورشه رو قهوه ای کنه.نترس میاد ولی بد میاد.
Ninja
۳۰ مهر ۱۴۰۰ببخشید ولی باید بگم که هیچ وقت وایپر سریعتترین موتور جلو دنده دستی نبوده و نخواهد بود باید کمی دقت کنیم و این رو حداقل بدونیم که وایپر موتور وسط هست مثل لامبورگینی اما بعضیا لامبورگینی را موتور عقب و وایپر رو موتور جلو خطاب میکنند
خیلیا هارو دیدم ادعای امریکایی فن بودن ادعای عشق وایپر بودن داشتن حتی تعداد پیست هایی که توش رکورد زده رو میدونستن اما حتی نمیدونستن وایپر موتور وسط هست
الانم بهترین و کم تعصب ترین پر اطلاعات ترین امریکایی فن رو به شخصه رامین میدونم
یانکی
۳۰ مهر ۱۴۰۰وایپر موتور وسطه.سرمون دد گرفت
Ninja
۱ آبان ۱۴۰۰با این حرفات فقط به سنت شک کردم
MOHAMMAD.Z06
۳۰ مهر ۱۴۰۰وایپر تو پیست هایی مثل
Laguna Seca / Road Atlanta / Virginia International Raceway رکورد زده بود
که پیست های بسیار مشهوری هستن همچنین acr سریع ترین خودروی دنده دستی هستش که نوربررینگ به خودش دیده
همچنین acr از مکلارن 720s تو همین پیست سریع تر بوده و همچنین از 488 pista فقط یک ثانیه کند تر بوده
تا قبل از AMG GT Black Series هم سریع ترین خودروی موتور جلوی این پیست بوده
Ninja
۳۰ مهر ۱۴۰۰الته وایپر موتور وسطه برا همین توی هیچ مجله ای نگفتن سریعترین موتور جلو دنده دستی یا مقاله رسمی نبوده
MOHAMMAD.Z06
۳۰ مهر ۱۴۰۰موتور وسط یعنی قرار گرفتن موتور بین محور عقب و کابین
قرار گرفتن موتور بین محور جلو و کابین میشه موتور جلو وسط
وایپر یه ماشین موتور جلو وسط هستش ولی همه جا میگن موتور جلو
چون اسطلاح موتور جلو وسط عامیانه نیست
وایپر acr سریع ترین ماشین موتور جلو دنده دستی دیفرانسیل عقب با موتور تنفس طبیعی هستش
Ninja
۱ آبان ۱۴۰۰دارین اشتباه میکنین
من اونجوری که میدونیم به قرار گیری موتور بین محور جلو و وسط میگن موتور وسط وایپر هم یه موتر وسطه و تا الان این دومین باره که اسم موتور جلو وسط رو میشونم
Ninja
۱ آبان ۱۴۰۰به قرار گیری موتور بین محور عقب و جلو موتور وسط میگن خیلیا مثل اونتادور موتور وسط هستن و عقب ماشین موتور قرار گرفته بعضیا مثل وایپر موتور وسط هستن ولی موتورش قسمت جلوی ماشین قرار گرفته
واژهی موتور جلو وسط رو دومین بار میشنوم
M.K karimi
۳۰ مهر ۱۴۰۰عجب هیولاییه
ولی از قرار معلوم بیشتر از یک دو سال نمیتونه خیلی تو صدر باشه …
چیزی که معلومه کله گنده های پیست و دنیای ماشین پشت درن و بزودی وارد گود میشن …
MOHAMMAD.Z06
۳۰ مهر ۱۴۰۰تیزر جدیدی از کوروت c8 z06 منتشر شده
ارشیا
۳۰ مهر ۱۴۰۰انصافا باحاله.
MC20
۱ آبان ۱۴۰۰به لطف تکنولوژیهای تولیدی مثل چاپ سهبعدی و هوش مصنوعی، وزن این هایپرکار به زیر ۱۲۴۰ کیلوگرم رسیده و نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱ را فراهم کرده است . . . زینگر ادعا میکند که ۲۱C میتواند به حداکثر سرعت ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند . گفتنی است به نقل از جوئل میلر ، راننده آزمایشی تیم زینگر ، اگر زینگر ۲۱C با حداکثر سرعت 450 کیلومتر برساعت ، در پیست ، دچار سانحه شود ، زینگر یک عدد تابوت چاپ سهبعدی اختصاصی این محصول با بج زینگر دای ادیشن نیز ، برای این محصول ، در نظر گرفته است . . .
محمد مختاری آذر
۱ آبان ۱۴۰۰واقعا عجب هایپرکاری هستش با یه موتور 2.88 لیتری قابل تحسین هستش این مهندسی
Hamed
۱ آبان ۱۴۰۰رکوردی که زده 2:11 دقیقه هست تو جایگاه خودش فوق العادس ولی ماشینای فرمول میتونن تو محدوده 1:34 دقیقه یا 1:33 تایم بزنن تو همین پیست یعنی ظرف 3 4 دور لپ میکنن این ماشین رو
نشون میده بهترین هایپرکارا هم نمیتونن نزدیک بشن به ماشینای فرمول 1 و این قطعا چیز واضحیه پس خیلی نباید گول تبلیغات کمپانی ها رو خورد که میگن داریم ماشینای جاده ای میسازیم که تو پیست هم با فرمول 1 برابری میکنه.
Hamed
۱ آبان ۱۴۰۰رکوردی که زده 2:11 دقیقه هست تو جایگاه خودش فوق العادس ولی ماشینای فرمول میتونن تو محدوده 1:34 دقیقه یا 1:33 تایم بزنن تو همین پیست یعنی ظرف 3 4 دور لپ میکنن این ماشین رو
نشون میده بهترین هایپرکارا هم نمیتونن نزدیک بشن به ماشینای فرمول 1 و این قطعا چیز واضحیه پس خیلی نباید گول تبلیغات کمپانی ها رو خورد که میگن داریم ماشینای جاده ای میسازیم که تو پیست هم با فرمول 1 برابری میکنه.