زینگر که رکورد دو پیست در آمریکا را به هنسی و کونیگزگ واگذار کرده بود، دوباره به میدان بازگشته و هردو رکورد را پس گرفته است.
زینگر نبردی را با برترین سازندگان هایپرکار جهان آغاز کرده و قصد عقبنشینی ندارد. هایپرکار این شرکت یعنی 21C رکورد سریعترین خودروی تولیدی جهان در پیست فرمول یک آمریکا و پیست لاگونا سکا را بنام خود ثبت کرده بود ولی هنسی ونوم F5 روولوشن و کونیگزگ یسکو اتک چندی پیش هردوی این رکوردها را از زینگر گرفتند. بااینحال، زینگر که نمیخواهد کوتاه بیاید، دوباره به پیست بازگشته و هردو رکورد را پس گرفته است. 21C ابتدا با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۱۰.۷ ثانیه، رکورد ۲ دقیقه و ۱۰.۹ ثانیهٔ هنسی را در پیست فرمول یک آمریکا شکست و سپس راهی پیست لاگونا سکا شد تا کونیگزگ را هم سر جایش بنشاند.
هایپرکار سوئدیها حدود دو هفته پیش، در پیست لاگونا سکا زمان ۱ دقیقه و ۲۴.۸ ثانیه را به ثبت رساند و رکورد زینگر را با اختلاف بیش از نیم ثانیه شکست اما همین دوشنبهٔ گذشته، 21C بازگشت و زمان ۱ دقیقه و ۲۴.۷ ثانیه را ثبت کرد تا با اختلاف تنها یکدهم ثانیه، یسکو اتک را مغلوب کرده باشد. این نشان از عملکرد بسیار نزدیک سه هایپرکار هنسی ونوم روولوشن، کونیگزگ یسکو اتک و زینگر 21C در پیستها دارد و به نظر میرسد رقابت آنها بر سر رکوردشکنی همچنان ادامه داشته باشد خصوصاً با توجه به اینکه هردو رکورد 21C با اختلاف بسیار اندکی ثبت شده و حاشیهٔ امنیت بالایی ندارد.
همچنین زمانی که کونیگزگ یسکو رکورد لاگونا سکا را شکست، هم خودرو و هم راننده برای اولین بار بود که راهی این پیست ۳.۵ کیلومتری میشدند که این یعنی با بهینهسازیهای بیشتر خودرو و تنظیم مجدد برخی قسمتها، احتمالاً خواهد توانست دوباره رکورد زینگر را بشکند. علاوه بر این، هنسی هم با F5 روولوشن که مخصوص پیست طراحی شده، به دنبال شکستن رکوردهای بیشتر است. در بین این سه هایپرکار، 21C کمترین قدرت را دارد. پیشرانهٔ ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو که تا ۱۱ هزار rpm دور میگیرد، بهتنهایی ۹۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و سه موتور الکتریکی هم مجموع خروجی را به ۱۳۵۰ اسب بخار میرسانند.
از سوی دیگر، در سینهٔ یسکو یک نیروگاه ۵ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که با بنزین معمولی ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند ولی در صورت استفاده از سوخت E85، خروجی آن به ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش میابد. پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی هنسی هم در ونوم F5 روولوشن قدرت ویرانگر ۱۸۱۷ اسب بخاری تولید میکند و برای استفادههای پیست کالیبره شده است. بااینوجود، زینگر قصد شکستن رکوردهای بیشتری را دارد و بنیانگذار شرکت «کوین زینگر» هنگامیکه 21C رکورد مسیر فستیوال گودوود را شکست، اظهار داشت که این شرکت چند پیست دیگر را هم برای فتح کردن در نظر دارد و به دنبال عملی کردن آن در سال ۲۰۲۵ است.
سریعترین رکوردهای پیستهای فرمول یک آمریکا و لاگونا سکا
رتبه | خودرو | پیست فرمول یک | خودرو | پیست لاگونا سکا |
۱ | زینگر 21C | ۲:۱۰.۷۰ | زینگر 21C | ۱:۲۴.۷۵ |
۲ | هنسی ونوم F5 روولوشن | ۲:۱۰.۹۰ | کونیگزگ یسکو اتک | ۱:۲۴.۸۶ |
۳ | زینگر 21C | ۲:۱۱.۳۳ | زینگر 21C | ۱:۲۵.۴۵ |
۴ | مکلارن P1 | ۲:۱۷.۴۹ | مکلارن 765LT | ۱:۲۷.۵۰ |
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳چرا نمیرن نوربرگرینگ؟
amirkhanzadeh
۱۰ شهریور ۱۴۰۳بازم توسط یک اروپایی شکسته میشه شک نکن
nima.jdm
۱۰ شهریور ۱۴۰۳اشتباه نکن
Alimopar
۱۰ شهریور ۱۴۰۳و بازم دوباره توسط یک آمریکایی پس گرفته میشه
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳یه نفر سوال منو جواب نداد،
شیکستن رکورد توسط اروپایی پیش کش، چرا نمیرن نوربرگرینگ؟
Alan.r
۱۰ شهریور ۱۴۰۳چون نوربرگ رینگ پیستی نیست که با قدرت و شتاب بهتر بشه رکورد رو شکست
مپ نوربرگرینگ رو با لاگونا سکا مقایسه کن میفهمی جریان چیه
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳جالب بود، مقایسه شون کردم دیدم نوربرگرینگ خیلی پیچ های شدید تر و بیشتری داره.
حسن
۱۱ شهریور ۱۴۰۳دقیقا
هر راننده ای به نوربر مسلط تر باشه تایم بهتری میزنه
نوربر راننده محوره بقیه پیستا خودرو محور
Taha Ayoobi
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اگه بخوان برن نوربرگرینگ باید خیلی تایم بزنن تا بهترین به دست بیاد
B
۱۰ شهریور ۱۴۰۳فکر کنم برنامه دارن در حال آماده سازین چون اون غول مرحله آخره
مازیار
۱۰ شهریور ۱۴۰۳نوربرگ رینگ قمار بزرگی هست. یک تیغ دولبه بخصوص برای هایپ هایپرکار
همه دلشو ندارن
منظورم فقط زینگر نبود شایدم یه روز بره
کلا گفتم
حسن
۱۱ شهریور ۱۴۰۳کمپانیهای بزرگ وارد شو اف نوربر نمیشن
نوربر پیست راننده محوره نه خودرو 30 تا پیچ خطرناک راننده خودش را میخواد اکثر مانورها هم مال فولکس و پورشه و المانیاست
راننده ی مخصوص دارن که با پتو تو نوربر خوابن فقط و فقط مختص اینکارن
مجلات خودرویی از نوع رانندگی لارس کرن تو نوربر تجلیل کردن و گفتن سبک خاصی را برای رانندگی در نوربر اعمال میکنه
لارس کرن :روش منحصربهفرد او برای رانندگی در نوربرگ رینگ باورنکردنی است.(اینا تعاریف مجلات خودرویی از راننده پورشه است)
لارس کرن به عنوان راننده تست رسمی پورشه شناخته میشود و تجربه زیادی در جهنم سبز دارد
ببین راننده پورشه انقد تو نوربر بوده که اصلا نوع رانندگیش در نوربر به یک سبک خاص معروفه یعنی تخصصش رانندگی در نوربررینگه
Taha Ayoobi
۱۱ شهریور ۱۴۰۳حسن خیلی خوب گفتی.
از اینکه لارس کرن برای نوربرگرینگ روش داره میشه فهمید چندبار دور زده اون پیستو.
حتی خود من تو بازی موبایلی هم وقتی یه مرحله رو چند دور میرم قلقش دستم میاد.
راننده های دیگه هم میتونن تایم بزنن تو نوربرگرینگ ولی باید چندبار تست کنن و قلق گیری کنن، چون واقعا خیلی پیچیده اس.
Bmw
۱۱ شهریور ۱۴۰۳حسن خودت با این …. توجیه کن جالبه رکورد وایپرم میگین تو ترافیک ثبت شده 😂😂😂
راننده حرفه ای تعریفش یعنی چی ؟ یعنی هر پیچی با هر زاویه و هر شیبی رو رو قلقشو بلد باشه الان شبیه سازم هست می تونن تو شبیه ساز تست کنن بعد چند دور آروم و نهایتا برای رکورد اصلی اقدام کنن
ناتوان بودن آمریکن کارزو به لنگ راننده ننداز با تعریف تو راننده نوربرگ رینگ می تونه با گلف رکورد amg one توسط یه راننده حرفه رو بشکنه آره ؟ 😂😂😂
در ضمن اینو بهت بگم که مکانیک بنز ( نه رانندش) با amg چهار در رکورد پانامرارو هم نسلشو شکست …
حسن
۱۱ شهریور ۱۴۰۳بزرگوار نوربر نیاز به راننده ی مخصوص و کارکشته داره که تو نوربر پیراهن پاره کرده باشه
نوربر جزو خطرناکترین پیستهای دنیاست پیچها متمادی از 90 تا 180 نزدیک سی پیچ خطرناک
برن نوربر تو همون تگ اول یا خودرو چپ میشه یا از جاده منحرف میشه خسارتش ملیون دلاریه اصلا ارزشش را نداره برا یه رکورد متحمل خسارت بشن
نوربر مال المانیا و خصوصا گروه فولکس و توابعه که راننده ی مختص نوربر دارن غودویی میرن فاز عقاب میگیرن
در اصل نوربر راننده میخواد نه ماشین
Taha Ayoobi
۱۱ شهریور ۱۴۰۳داشتم فکر میکردم نمیشه برا بقیه ماشینا هم لارس کرن بشینه؟
Mr AR
۱۰ شهریور ۱۴۰۳چه خوش رنگه
nima.jdm
۱۰ شهریور ۱۴۰۳عجب هیولاییه
علی جردن
۱۰ شهریور ۱۴۰۳بجز لامبورگینی و چندتا دیگه سوپراسپرت ها هویت برند خودشونو ندارن و اکثرا شبیه همن
hosen
۱۰ شهریور ۱۴۰۳الان مثلا همین ماشین شبیه کدوم ماشین دیگه ایه؟
SMS
۱۰ شهریور ۱۴۰۳اختلافش خیلی کمه و شکسته خواهد شد
آرین
۱۰ شهریور ۱۴۰۳خیلی رنگش خوبههههه
mosafer
۱۰ شهریور ۱۴۰۳آخه دو دهم ثانیه اختلاف چجوری دقیق در میاد ،لحظه حرکت تا لحظه انتهایی جور در نمیاد
Scuderia Ferrari
۱۰ شهریور ۱۴۰۳به نظرم این رکوردها به زودی شکسته میشن و صبر کردن برای GT2RS و جانشین LaFerrari ارزش داره
اسب های زین شده اشتوتگارت و مارانلو به همه نشون میدن برای رکوردشکنی به ۱۸۰۰ و ۱۶۰۰ اسب بخار نیازی نیست !!
برند زینگر بخاطر نوآوری ها و تلاش زیاد برای در اوج بودن بیشتر مورد پسندمه
mmd@
۱۰ شهریور ۱۴۰۳امیدوارم رکوردش شکسته بشه
Siyavash
۱۰ شهریور ۱۴۰۳جالب بود..
خاص
۱۰ شهریور ۱۴۰۳پدال رکورد ونوم، در انتهای مقاله (توی جدول) اشتباه ثبت شده.
درستش اینه:
02:10.90
ab0lf4zl
۱۰ شهریور ۱۴۰۳فکر کنم درست و منطقی اینه ک هر ماشین فقط یکبار رکوردش ثبت بشه. نه ک با یه ماشین صدبار رکورد بگیرن و هرسری ی تنظیم جدیدی باشه و دوپتا وسیله کم کنن ک وزن بیاد پایین. شده شبیه دیس و دیس بک رپر ها !!!!
R@min
۱۰ شهریور ۱۴۰۳موضوع مشترک بین سه محصول، دور گیری تنبل نسبت به قدرت و گشتاور موتور و گیربکس ضعیفه که نمی تونه موتور تو دور بالا نگه داره که هر دو نقیصه بخاطر ضعف دانش مهندسی و کمبود تجربه هست.
حالا عملکرد موتور و گیربکس کوروت یا پورشه با یه یک سوم قدرت مقایسه کنید !!
JDM سابق
۱۰ شهریور ۱۴۰۳موضوع اینکه گیربکسی که بتونه همچین گشتاوری تحمل کنه و هوشمند هم باشه پیدا نمیشه
مگه اینکه سکوئنشال بذارن که اونم اصلا تو ماشینی که میخواد برسه دست مشتری مناسب نیست
R@min
۱۰ شهریور ۱۴۰۳که یعنی یک مشت اسباب بازی برای شوآف و دلالی هستن.
قدرتی بی فایده و بلااستفاده !!
JDM سابق
۱۰ شهریور ۱۴۰۳خوبه هرزگاهی رکوردی جا به جا بشه ولی اگر فقط بخوان هر یه مدت چهار عکس و ویدیو ازشون بیاد بیرون، آره بی استفاده ان
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳JDM یه سوال داشتم
JDM سابق
۱۰ شهریور ۱۴۰۳جانم بفرما
Taha Ayoobi
۱۰ شهریور ۱۴۰۳دوست داشتم نظر خودتونو در مورد ZR1 بدونم،
که میتونه بزنه رو دست بقیه یانه مثلا، در برابر رقبا در چه سطحیه و…
کلا پیشبینی شما چیه.
JDM سابق
۱۱ شهریور ۱۴۰۳من نظرم رو زیره پست معرفی کوروت نوشته ام
https://www.pedal.ir/chevrolet/2025-corvette-zr1-facts-figures/
اینهاش میتونی بخونی 👆
ولی یه موردی هست
اینکه zo6 یه مقدار مشکل ترکشن داشت، البته نمیشه گفت مشکل ترکشن چون شورلت تو دفترچه راهنمایی ماشین درباره لانچ کم کاری کرده بود که باید یه چند روزی ماشین زیره پات باشه تا قلقش رو یاد بگیری
مثلاً جی ام گفته تو مدل کوپه چهارصد متر رو ۱۰.۶ میزنه، درحالی که بروکس از کانال درگ تایمز با لانچی که کرد تونست با یه سرنشین و سقف باز ( کانورتیبل) همچین تایمی بزنه، تو اغلب نشریه ها هم از تایم اعلامی شورلت بهتر زده مثلا کار اند درایور چهار صد متر رو تو ۱۰.۵ ثانیه باهاش زده که کاملاً قابل تحسینه، حالا من نگران همین ترکشن بود که بروکس از داستین گاردنر درباره ترکشن ماشین میپرسه، گاردنر میگه من ماشین های ۱۰۰۰ اسب بخاری زیادی رو روندم و باید بگم این از همشون بهتر از قدرتش استفاده میشه در واقع تمام ۱۰۰۰ اسب در خدمت راننده هستن، بروکس هم یه تست شتاب ۶۰ مایل تا حدوده صدو خورده ای مایل ازش میگیره
میگه تو این شتاب از sf90 ، 765lt و… سریعتره،
خودش میگه با یه ستاپ خوب تا ۹.۲ هم میزنه، البته من این رقم تایید یا رد نمیکنم ولی جوری که فهمیدم اینکه ۴۰۰ متر این ماشین بدون مشکل طی میشه
Taha Ayoobi
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ممنون، پیداش کردم.
اون پست چون خیلی شلوغ شده بود نتونستم همه رو بخونم.
از این به بعد کامنت های شما رو با دقت دیگه ای میخونم👌
من که برا کوروت خیلی هیجان دارم.
بازم ممنون.
JDM سابق
۱۱ شهریور ۱۴۰۳خواهش میکنم 🙏
حسین
۱۱ شهریور ۱۴۰۳الان یه هایپرکار معتبر مثل بوگاتی فرقش با اینا چیه
حسین
۱۱ شهریور ۱۴۰۳کلاس هایپرکار انگار بیخودی ایجاد شد
الان ویژگی مثبت بوگاتی به جز صرف میلیون ها دلار هزینه و تکنولوژی اضافه چیه دقیقا
میشه گفت تنها برای نماد ساخته شده باشند
R@min
۱۱ شهریور ۱۴۰۳بوگاتی و دلیل احیاش بخاطر نوآوری های گروه فولکس در دهه ۹۰ بود با موتورهای VR و W شکل که با اسم فولکس و آئودی و پورشه کسی خریدار نبود برای همین لامبو و بوگاتی و بنتلی خریدن تا این تکنولوژی ها هدر نره که تصمیم درستی بود و کلی سود و اعتبار کسب کردن.
حسین
۱۲ شهریور ۱۴۰۳راجب اینکه کارخونه بهره برده یا نه صحبت نکردم ، راجب کارایی خود ماشین گفتم
MasouD
۱۰ شهریور ۱۴۰۳زینگر چالش جدیدی رو آغاز کرد
بقیه هایپرکار ها رو دعوت به پرفرمنس میکنه
بیایید ادعاهای خودتونو به اثبات برسونید
و جالبی بحث اینه که توی پیست هایی مث نوربرگرینگ ممکنه قضیه عکس بشه
اما توی یه پیست کوچیک و وزن کمتر و بودن موتور الکتریکی یه چیز دیگه س
جنگ زیباییه امیدوارم بقیه هایپرکارها برسن شاید هم سوپرکارهای خوب بتونن خودی نشون بدن
جانشین لافراری،پورش GT2RS،تواتارا پیست محور،بوگاتی توربیون،حتی شاید کوروت زورا
علی
۱۴ شهریور ۱۴۰۳نوربرینگ هم راننده حرفه ای لازم داره هم ماشین حرفهای واقعی لازم داره تا بتونه رکورد بزنه. مگه شوخیه که هرکسی از جاش بلند بشه یه ماشین دوهزار اسبی بزنه بعدش بیاد رکورد نوربرینگ رو بشکنه
نوربرینگ خودرو های حساب شده با مهندسی بسیار بالا و پرفورمنس بسیار بسیار بالاتر لازم داره علاوه بر راننده فوق حرفهای .
این شرکت های کوچیک وارد نوربرینگ بشن انگار وارد باتلاق میشن و اونجا گیر میکنن