سایر خودروهای آمریکایی

زینگر 21C رکورد سریع‌ترین خودروی پیست لاگونا سکا را از کونیگزگ پس گرفت

زینگر که رکورد دو پیست در آمریکا را به هنسی و کونیگزگ واگذار کرده بود، دوباره به میدان بازگشته و هردو رکورد را پس گرفته است.

زینگر نبردی را با برترین سازندگان هایپرکار جهان آغاز کرده و قصد عقب‌نشینی ندارد. هایپرکار این شرکت یعنی 21C رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان در پیست فرمول یک آمریکا و پیست لاگونا سکا را بنام خود ثبت کرده بود ولی هنسی ونوم F5 روولوشن و کونیگزگ یسکو اتک چندی پیش هردوی این رکوردها را از زینگر گرفتند. بااین‌حال، زینگر که نمی‌خواهد کوتاه بیاید، دوباره به پیست بازگشته و هردو رکورد را پس گرفته است. 21C ابتدا با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۱۰.۷ ثانیه، رکورد ۲ دقیقه و ۱۰.۹ ثانیهٔ هنسی را در پیست فرمول یک آمریکا شکست و سپس راهی پیست لاگونا سکا شد تا کونیگزگ را هم سر جایش بنشاند.

هایپرکار سوئدی‌ها حدود دو هفته پیش، در پیست لاگونا سکا زمان ۱ دقیقه و ۲۴.۸ ثانیه را به ثبت رساند و رکورد زینگر را با اختلاف بیش از نیم ثانیه شکست اما همین دوشنبهٔ گذشته، 21C بازگشت و زمان ۱ دقیقه و ۲۴.۷ ثانیه را ثبت کرد تا با اختلاف تنها یک‌دهم ثانیه، یسکو اتک را مغلوب کرده باشد. این نشان از عملکرد بسیار نزدیک سه هایپرکار هنسی ونوم روولوشن، کونیگزگ یسکو اتک و زینگر 21C در پیست‌ها دارد و به نظر می‌رسد رقابت آن‌ها بر سر رکوردشکنی همچنان ادامه داشته باشد خصوصاً با توجه به اینکه هردو رکورد 21C با اختلاف بسیار اندکی ثبت شده و حاشیهٔ امنیت بالایی ندارد.

همچنین زمانی که کونیگزگ یسکو رکورد لاگونا سکا را شکست، هم خودرو و هم راننده برای اولین بار بود که راهی این پیست ۳.۵ کیلومتری می‌شدند که این یعنی با بهینه‌سازی‌های بیشتر خودرو و تنظیم مجدد برخی قسمت‌ها، احتمالاً خواهد توانست دوباره رکورد زینگر را بشکند. علاوه بر این، هنسی هم با F5 روولوشن که مخصوص پیست طراحی شده، به دنبال شکستن رکوردهای بیشتر است. در بین این سه هایپرکار، 21C کمترین قدرت را دارد. پیشرانهٔ ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو که تا ۱۱ هزار rpm دور می‌گیرد، به‌تنهایی ۹۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سه موتور الکتریکی هم مجموع خروجی را به ۱۳۵۰ اسب بخار می‌رسانند.

از سوی دیگر، در سینهٔ یسکو یک نیروگاه ۵ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که با بنزین معمولی ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند ولی در صورت استفاده از سوخت E85، خروجی آن به ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش میابد. پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی هنسی هم در ونوم F5 روولوشن قدرت ویرانگر ۱۸۱۷ اسب بخاری تولید می‌کند و برای استفاده‌های پیست کالیبره شده است. بااین‌وجود، زینگر قصد شکستن رکوردهای بیشتری را دارد و بنیان‌گذار شرکت «کوین زینگر» هنگامی‌که 21C رکورد مسیر فستیوال گودوود را شکست، اظهار داشت که این شرکت چند پیست دیگر را هم برای فتح کردن در نظر دارد و به دنبال عملی کردن آن در سال ۲۰۲۵ است.

سریع‌ترین رکوردهای پیست‌های فرمول یک آمریکا و لاگونا سکا

رتبه خودرو پیست فرمول یک خودرو پیست لاگونا سکا
۱ زینگر 21C ۲:۱۰.۷۰ زینگر 21C ۱:۲۴.۷۵
۲ هنسی ونوم F5 روولوشن ۲:۱۰.۹۰ کونیگزگ یسکو اتک ۱:۲۴.۸۶
۳ زینگر 21C ۲:۱۱.۳۳ زینگر 21C ۱:۲۵.۴۵
۴ مک‌لارن P1 ۲:۱۷.۴۹ مک‌لارن 765LT ۱:۲۷.۵۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4361 ديدگاه)

    چرا نمیرن نوربرگ‌رینگ؟

    موافقم 39
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      بازم توسط یک اروپایی شکسته میشه شک نکن

      موافقم 21
      مخالفم 34
      1. nima.jdm

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (303 ديدگاه)

        اشتباه نکن

        موافقم 21
        مخالفم 10
      2. Alimopar

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (166 ديدگاه)

        و بازم دوباره توسط یک آمریکایی پس گرفته میشه

        موافقم 34
        مخالفم 21
    2. Taha Ayoobi

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4361 ديدگاه)

      یه نفر سوال منو جواب نداد،

      شیکستن رکورد توسط اروپایی پیش کش، چرا نمیرن نوربرگ‌رینگ؟

      موافقم 27
      مخالفم 4
      1. Alan.r

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        چون نوربرگ رینگ پیستی نیست که با قدرت و شتاب بهتر بشه رکورد رو شکست
        مپ نوربرگرینگ رو با لاگونا سکا مقایسه کن می‌فهمی جریان چیه

        موافقم 19
        مخالفم 11
        1. Taha Ayoobi

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4361 ديدگاه)

          جالب بود، مقایسه شون کردم دیدم نوربرگ‌رینگ خیلی پیچ های شدید تر و بیشتری داره.

          موافقم 23
        2. حسن

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          دقیقا
          هر راننده ای به نوربر مسلط تر باشه تایم بهتری میزنه
          نوربر راننده محوره بقیه پیستا خودرو محور

          موافقم 13
          مخالفم 8
        3. Taha Ayoobi

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4361 ديدگاه)

          اگه بخوان برن نوربرگ‌رینگ باید خیلی تایم بزنن تا بهترین به دست بیاد

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. B

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (869 ديدگاه)

        فکر کنم برنامه دارن در حال آماده سازین چون اون غول مرحله آخره

        موافقم 13
        مخالفم 1
      3. مازیار

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        نوربرگ رینگ قمار بزرگی هست. یک تیغ دولبه بخصوص برای هایپ هایپرکار
        همه دلشو ندارن

        منظورم فقط زینگر نبود شایدم یه روز بره
        کلا گفتم

        موافقم 13
        مخالفم 2
      4. حسن

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        کمپانیهای بزرگ وارد شو اف نوربر نمیشن
        نوربر پیست راننده محوره نه خودرو 30 تا پیچ خطرناک راننده خودش را میخواد اکثر مانورها هم مال فولکس و پورشه و المانیاست
        راننده ی مخصوص دارن که با پتو تو نوربر خوابن فقط و فقط مختص اینکارن
        مجلات خودرویی از نوع رانندگی لارس کرن تو نوربر تجلیل کردن و گفتن سبک خاصی را برای رانندگی در نوربر اعمال میکنه
        لارس کرن :روش منحصربه‌فرد او برای رانندگی در نوربرگ رینگ باورنکردنی است.(اینا تعاریف مجلات خودرویی از راننده پورشه است)
        لارس کرن به عنوان راننده تست رسمی پورشه شناخته می‌شود و تجربه زیادی در جهنم سبز دارد
        ببین راننده پورشه انقد تو نوربر بوده که اصلا نوع رانندگیش در نوربر به یک سبک خاص معروفه یعنی تخصصش رانندگی در نوربررینگه

        موافقم 12
        مخالفم 4
        1. Taha Ayoobi

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4361 ديدگاه)

          حسن خیلی خوب گفتی.

          از اینکه لارس کرن برای نوربرگ‌رینگ روش داره میشه فهمید چندبار دور زده اون پیستو.

          حتی خود من تو بازی موبایلی هم وقتی یه مرحله رو چند دور میرم قلقش دستم میاد.

          راننده های دیگه هم میتونن تایم بزنن تو نوربرگ‌رینگ ولی باید چندبار تست کنن و قلق گیری کنن، چون واقعا خیلی پیچیده اس.

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. Bmw

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (662 ديدگاه)

          حسن خودت با این …. توجیه کن جالبه رکورد وایپرم میگین تو ترافیک ثبت شده 😂😂😂
          راننده حرفه ای تعریفش یعنی چی ؟ یعنی هر پیچی با هر زاویه و هر شیبی رو رو قلقشو بلد باشه الان شبیه سازم هست می تونن تو شبیه ساز تست کنن بعد چند دور آروم و نهایتا برای رکورد اصلی اقدام کنن

          ناتوان بودن آمریکن کارزو به لنگ راننده ننداز با تعریف تو راننده نوربرگ رینگ می تونه با گلف رکورد amg one توسط یه راننده حرفه رو بشکنه آره ؟ 😂😂😂

          در ضمن اینو بهت بگم که مکانیک بنز ( نه رانندش) با amg چهار در رکورد پانامرارو هم نسلشو شکست …

          موافقم 5
          مخالفم 6
    3. حسن

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      بزرگوار نوربر نیاز به راننده ی مخصوص و کارکشته داره که تو نوربر پیراهن پاره کرده باشه
      نوربر جزو خطرناکترین پیستهای دنیاست پیچها متمادی از 90 تا 180 نزدیک سی پیچ خطرناک
      برن نوربر تو همون تگ اول یا خودرو چپ میشه یا از جاده منحرف میشه خسارتش ملیون دلاریه اصلا ارزشش را نداره برا یه رکورد متحمل خسارت بشن
      نوربر مال المانیا و خصوصا گروه فولکس و توابعه که راننده ی مختص نوربر دارن غودویی میرن فاز عقاب میگیرن
      در اصل نوربر راننده میخواد نه ماشین

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4361 ديدگاه)

        داشتم فکر میکردم نمیشه برا بقیه ماشینا هم لارس کرن بشینه؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
  2. Mr AR

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    چه خوش رنگه

    موافقم 17
  3. nima.jdm

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    عجب هیولاییه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. علی جردن

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    بجز لامبورگینی و چندتا دیگه سوپراسپرت ها هویت برند خودشونو ندارن و اکثرا شبیه همن

    موافقم 8
    مخالفم 26
    1. hosen

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (665 ديدگاه)

      الان مثلا همین ماشین شبیه کدوم ماشین دیگه ایه؟

      موافقم 25
      مخالفم 1
    2. SMS

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      اختلافش خیلی کمه و شکسته خواهد شد

      موافقم 12
      مخالفم 1
  5. آرین

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (339 ديدگاه)

    خیلی رنگش خوبههههه

  6. mosafer

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    آخه دو دهم ثانیه اختلاف چجوری دقیق در میاد ،لحظه حرکت تا لحظه انتهایی جور در نمیاد

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. Scuderia Ferrari

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    به نظرم این رکوردها به زودی شکسته میشن و صبر کردن برای GT2RS و جانشین LaFerrari ارزش داره
    اسب های زین شده اشتوتگارت و مارانلو به همه نشون میدن برای رکوردشکنی به ۱۸۰۰ و ۱۶۰۰ اسب بخار نیازی نیست !!
    برند زینگر بخاطر نوآوری ها و تلاش زیاد برای در اوج بودن بیشتر مورد پسندمه

    موافقم 20
    مخالفم 6
  8. mmd@

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (333 ديدگاه)

    امیدوارم رکوردش شکسته بشه

    موافقم 8
    مخالفم 4
  9. Siyavash

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (806 ديدگاه)

    جالب بود..

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. خاص

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (239 ديدگاه)

    پدال رکورد ونوم، در انتهای مقاله (توی جدول) اشتباه ثبت شده.

    درستش اینه:
    02:10.90

  11. ab0lf4zl

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    فکر کنم درست و منطقی اینه ک هر ماشین فقط یکبار رکوردش ثبت بشه. نه ک با یه ماشین صدبار رکورد بگیرن و هرسری ی تنظیم جدیدی باشه و دوپتا وسیله کم کنن ک وزن بیاد پایین. شده شبیه دیس و دیس بک رپر ها !!!!

    موافقم 4
    مخالفم 4
  12. R@min

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    موضوع مشترک بین سه محصول، دور گیری تنبل نسبت به قدرت و گشتاور موتور و گیربکس ضعیفه که نمی تونه موتور تو دور بالا نگه داره که هر دو نقیصه بخاطر ضعف دانش مهندسی و کمبود تجربه هست.

    حالا عملکرد موتور و گیربکس کوروت یا پورشه با یه یک سوم قدرت مقایسه کنید !!

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. JDM سابق

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (720 ديدگاه)

      موضوع اینکه گیربکسی که بتونه همچین گشتاوری تحمل کنه و هوشمند هم باشه پیدا نمیشه
      مگه اینکه سکوئنشال بذارن که اونم اصلا تو ماشینی که می‌خواد برسه دست مشتری مناسب نیست

      1. R@min

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        که یعنی یک مشت اسباب بازی برای شوآف و دلالی هستن.

        قدرتی بی فایده و بلااستفاده !!

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. JDM سابق

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (720 ديدگاه)

          خوبه هرزگاهی رکوردی جا به جا بشه ولی اگر فقط بخوان هر یه مدت چهار عکس و ویدیو ازشون بیاد بیرون، آره بی استفاده ان

      2. Taha Ayoobi

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4361 ديدگاه)

        JDM یه سوال داشتم

        1. JDM سابق

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (720 ديدگاه)

          جانم بفرما

        2. Taha Ayoobi

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4361 ديدگاه)

          دوست داشتم نظر خودتونو در مورد ZR1 بدونم،

          که میتونه بزنه رو دست بقیه یانه مثلا، در برابر رقبا در چه سطحیه و…
          کلا پیش‌بینی شما چیه.

        3. JDM سابق

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (720 ديدگاه)

          من نظرم رو زیره پست معرفی کوروت نوشته ام
          https://www.pedal.ir/chevrolet/2025-corvette-zr1-facts-figures/
          اینهاش میتونی بخونی 👆
          ولی یه موردی هست
          اینکه zo6 یه مقدار مشکل ترکشن داشت، البته نمیشه گفت مشکل ترکشن چون شورلت تو دفترچه راهنمایی ماشین درباره لانچ کم کاری کرده بود که باید یه چند روزی ماشین زیره پات باشه تا قلقش رو یاد بگیری
          مثلاً جی ام گفته تو مدل کوپه چهارصد متر رو ۱۰.۶ میزنه، درحالی که بروکس از کانال درگ تایمز با لانچی که کرد تونست با یه سرنشین و سقف باز ( کانورتیبل) همچین تایمی بزنه، تو اغلب نشریه ها هم از تایم اعلامی شورلت بهتر زده مثلا کار اند درایور چهار صد متر رو تو ۱۰.۵ ثانیه باهاش زده که کاملاً قابل تحسینه، حالا من نگران همین ترکشن بود که بروکس از داستین گاردنر درباره ترکشن ماشین میپرسه، گاردنر میگه من ماشین های ۱۰۰۰ اسب بخاری زیادی رو روندم و باید بگم این از همشون بهتر از قدرتش استفاده میشه در واقع تمام ۱۰۰۰ اسب در خدمت راننده هستن، بروکس هم یه تست شتاب ۶۰ مایل تا حدوده صدو خورده ای مایل ازش میگیره
          میگه تو این شتاب از sf90 ، 765lt و… سریعتره،
          خودش میگه با یه ستاپ خوب تا ۹.۲ هم میزنه، البته من این رقم تایید یا رد نمیکنم ولی جوری که فهمیدم اینکه ۴۰۰ متر این ماشین بدون مشکل طی میشه

        4. Taha Ayoobi

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4361 ديدگاه)

          ممنون، پیداش کردم.
          اون پست چون خیلی شلوغ شده بود نتونستم همه رو بخونم.

          از این به بعد کامنت های شما رو با دقت دیگه ای میخونم👌

          من که برا کوروت خیلی هیجان دارم.
          بازم ممنون.

        5. JDM سابق

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (720 ديدگاه)

          خواهش میکنم 🙏

      3. حسین

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (148 ديدگاه)

        الان یه هایپرکار معتبر مثل بوگاتی فرقش با اینا چیه

    2. حسین

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      کلاس هایپرکار انگار بیخودی ایجاد شد
      الان ویژگی مثبت بوگاتی به جز صرف میلیون ها دلار هزینه و تکنولوژی اضافه چیه دقیقا
      میشه گفت تنها برای نماد ساخته شده باشند

      1. R@min

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        بوگاتی و دلیل احیاش بخاطر نوآوری های گروه فولکس در دهه ۹۰ بود با موتورهای VR و W شکل که با اسم فولکس و آئودی و پورشه کسی خریدار نبود برای همین لامبو و بوگاتی و بنتلی خریدن تا این تکنولوژی‌ ها هدر نره که تصمیم درستی بود و کلی سود و اعتبار کسب کردن.

        1. حسین

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (148 ديدگاه)

          راجب اینکه کارخونه بهره برده یا نه صحبت نکردم ، راجب کارایی خود ماشین گفتم

  13. MasouD

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    زینگر چالش جدیدی رو آغاز کرد
    بقیه هایپرکار ها رو دعوت به پرفرمنس میکنه
    بیایید ادعاهای خودتونو به اثبات برسونید
    و جالبی بحث اینه که توی پیست هایی مث نوربرگرینگ ممکنه قضیه عکس بشه
    اما توی یه پیست کوچیک و وزن کمتر و بودن موتور الکتریکی یه چیز دیگه س
    جنگ زیباییه امیدوارم بقیه هایپرکارها برسن شاید هم سوپرکارهای خوب بتونن خودی نشون بدن
    جانشین لافراری،پورش GT2RS،تواتارا پیست محور،بوگاتی توربیون،حتی شاید کوروت زورا

  14. علی

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    نوربرینگ هم راننده حرفه ای لازم داره هم ماشین حرفه‌ای واقعی لازم داره تا بتونه رکورد بزنه. مگه شوخیه که هرکسی از جاش بلند بشه یه ماشین دوهزار اسبی بزنه بعدش بیاد رکورد نوربرینگ رو بشکنه
    نوربرینگ خودرو های حساب شده با مهندسی بسیار بالا و پرفورمنس بسیار بسیار بالاتر لازم داره علاوه بر راننده فوق حرفه‌ای .
    این شرکت های کوچیک وارد نوربرینگ بشن انگار وارد باتلاق میشن و اونجا گیر میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا