زینگر یک ابرخودروسازی مستقر در لسآنجلس است که در هفته خودرویی مونتری که اخیرا به اتمام رسید، از دو محصول جدید خود با نامهای 21C V Max و Hyper GT رونمایی کرد درحالیکه خبری از جزئیات فنی این خودروها نبود.
زینگر اعلام کرده که ابرخودروی چهارسرنشینی Hyper GT از همان فناوری ساخت پبشرفته ساخت ابرخودروی 21C استاندارد استفاده خواهد کرد و به یک موتور هیبریدی V8 مجهز خواهد شد. تنها تفاوت آن در عدم تمرکز بر قابلیتهای موتوراسپرت این خودرو و توجه بیشتر به راحتی سواری خواهد بود.
Hyper GT قصد دارد تا ترکیب قابلیتهای یک ابرخودرو قدرتمند با یک گرنتورر چهارنفره به هدفی مشابه ابرخودروی چهارسرنشینی کونیگزگ یعنی جمرا برسد. این دو خودرو مسلما رقابت را از خودروسازان لوکسی چون بنتلی و رولزرویس دور کرده و رقابت جدیدی را رقم میزنند.
موتور Hyper GT همان V8 تویین توربو ۲.۸۸ لیتری تخت موجود در ابرخودروی 21C استاندارد خواهد بود اما درکنار آن از دو موتور برقی نیز استفاده خواهد کرد. سازنده هر یک از این موتورهای برقی را به یکی از چرخهای جلو اختصاص داده است. مجموع قدرت تولیدشده توسط تمامی موتورهای این خودرو برابر ۱۲۳۳ اسب بخار است که آن را در رده ابرخودروها قرار میدهد. براساس اعلام زینگر، Hyper GT تنها در زمان ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که رقمی تحسین برانگیز محسوب میشود. دور موتور این خودروی هیبریدی نیز تا ۱۱,000rpm ادامه پیدا میکند.
زینگر برای توسعه و ساخت Hyper GT از فناوری «هوشمصنوعی انسانی»، چاپ سهبعدی و روش ساخت فلزافزایی سهبعدی و مواد کامپوزیتی پیشرفته خود بهره برده است که باعث افزایش استحکام و صلبیت اجزای بدنه شده و وزن خودرو را کاهش میدهد.
طراحی بیرونی Hyper GT اشارات زیرکانهای به محصول کنونی این شرکت، 21C، دارد ازجمله طراحی کشیده عقب خودرو که در 21C V Max نیز مورداستفاده قرار گرفته است. با این وجود، طراحی چهره Hyper GT با دیگر برادران خود تفاوت داشته و خط مشی آینده زینگر را مشخص میکند. کابین این خودرو ظرفیت ۴ سرنشین را دارد و صندلیهایش برخلاف 21C چینش متداولی دارد. Hyper GT تنها دو در دارد که بهشکل گالوینگ باز میشوند؛ این مکانیزم باعث ورود و خروج راحت و بدون دردسر سرنشینان عقب میشود.
زینگر اعلام کرده که اطلاعات بیشتری در مراحل نهایی توسعه این خودرو منتشر خواهند شد؛ بنابراین قیمت این خودرو و تاریخ تولید آن نیز در آینده اعلام میشود. از انجا که زینگر این رقابت را بسیار جدی گرفته است و سعی دارد برندهای بهنام بازار را به چالش بکشد، راه دشواری در پیش دارد؛ البته اگر نگاهی به محصولات این شرکت بیاندازیم میبینیم که احتمال موفقیت بالایی در این زمینه خواهد داشت. نظر شما درباره Hyper GT و 21C V Max چیست؟! آیا زینگر میتواند مشتریان کونیگزگ و بوگاتی را برباید؟
حق گوی باطل
۵ شهریور ۱۴۰۱الان چی شد که شتاب اس پلد و این با اختلاف ۱۰۰ و خورده ای اسب نزدیک همه
امین
۵ شهریور ۱۴۰۱بایدم نزدیک باشه حول و حوش ۲ تا ۳ ثانیه طول میکشه تا موتوری یا ماشینی به ۱۰۰ تا برسه زیر ۲ ثانیه با ۳ هزار اسب بخار هم امکان نداره مشکل کشش و محدودیت فیزیکی هست(تو قیر چسبناک منظور پیست درگ با تایر های فنری بادکنکی مثلا ۱.۶ ثانیه میزنن یا ۱.۴ و…)
ویدیو جستجو کن در مورد تایر درگستر ها/
حق گوی باطل
۵ شهریور ۱۴۰۱ممنون
T
۵ شهریور ۱۴۰۱ماشینش یک طوریه . من نتونستم درکش کنم…
aryan 25
۵ شهریور ۱۴۰۱دقیقا منم باهات موافقم
Opinion
۵ شهریور ۱۴۰۱طراحیش عجیبه ولی جالب
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۵ شهریور ۱۴۰۱اصلا شبیه سوپر اسپرت نیست بدنه بیشتر به سدان شبیه
R@min
۵ شهریور ۱۴۰۱کی این موتور لامصبشو ساخته هر چیم می گردم اطلاعاتی نیست.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ شهریور ۱۴۰۱یک حسی بهم میگه یاماها
همین طوری الکی به ذهنم اومد
موتوری که 11 هزار دور مجاز داشته باشه، شبیه پیشرانه موتورسیکلته
یاماها برای لکسوس LFA پیشرانه ساخت، حالا شاید برای ابرخودرو هم بسازه
هرچند این استدلال خیلی بی منطقه چون موتور V8 تویین توربو ۲.۸۸ لیتری هست
R@min
۵ شهریور ۱۴۰۱ول کن نیستم اون نامردایی که موتورو ساختن و اطلاعات نمیدن پیدا می کنم 😄
فکر نمی کنم برای موتور سیکلت باشه چون به قول شما v8 هست، حدس من اینه که بیس یه موتور آمریکایی رو داره شاید حدس منم اشتباه باشه.
مازیار
۵ شهریور ۱۴۰۱پیدا کردی اشتراک بزار اگه شرحی هم داره
سبحان
۵ شهریور ۱۴۰۱تا جایی که من متوجه شدم آقای کوین زینگر علاقه به موتور سیکلت ها داره فلسفه ساخت اولین خودرو این کمپانی هم همین بود
من احتمالا میدم این انجین دور بالا بیسش از اتصال دو موتور سوپر بایک باشه
موتور های یک لیتری چهار سیلندر ۳۰۰ و خورده ای اسبی کم نداریم که تا این مقدار هم دور میگیرن که مورد فوق العاده خوبی هستن برای توسعه یه انجین جدید
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ شهریور ۱۴۰۱احتمال میدم از اتصال دوتا انجین 4سیلندر موتور سیکیلت ساخته شده.قبلا هم نمونه های زیادی دیدم ولی اینکه این حجم از قدرت رو ارائه کنه آدم رو به شک میندازه.به انجین هایابوسا فکر میکنم.ولی بدون شک نبوغ زیادی در این انجین به خرج داده بی نظیر انجامش داده.
aMiRsHaYaN
۵ شهریور ۱۴۰۱۱۱۰۰۰ ردلاین
خیلیه ها
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۵ شهریور ۱۴۰۱طراحی خوبی به غیر از رینگ و لاستیک ها به نظرم میبایست کمی بزرگتر میبود
JDM lover
۵ شهریور ۱۴۰۱این انجین خیلی خفنه
شیر مادر و نان پدر حلالت
هیچ اطلاعاتی هم ازش نیس لا.مصب
ارسلان
۵ شهریور ۱۴۰۱دو تا پست عقب تر مطلب “آیا بی وای دی سهم تسلا را در اروپا خواهد گرفت ” رو داشتم نگا میکردم تمومش کردم دوباره رفتم صفحه ی اصلی نگا این پست کردم فک کردم اینم بی وای دی هست شبیه بی وای دی در اورده طراحی رو