شرکت امریکایی زینگر، عزم جدی برای تولید ابر خودرو با قابلیتهای مشابه بوگاتی و کونیگزگ دارد. تنها سه سال از تاسیس زینگر (Czinger) در کالیفرنیا گذشته است اما سبک طراحی و فناوریهای مورد استفاده در محصول اصلی این شرکت، نزدیک به برندهای سطح اول جهانی به نظر میرسد.
سال ۲۰۲۱، زینگر 21C با آستانه قیمت ۲ میلیون دلار معرفی شد. شرکت سازنده، بهزودی نسخهی دیگری از این خودرو با نام 21C V مکس تولید خواهد کرد که علاوهبر ساختار متفاوت در بدنه، قدرت بیشتری دارد. به بیان بهتر، مدل V مکس، مشابه خودروهای لانگتیل مکلارن و بوگاتی شیرون سوپراسپرت +۳۰۰، طول بدنهی بیشتر با نیروی عمود بر سطح بالاتر ارائه میدهد.
در زینگر 21C V مکس، ادوات فیبرکربن برای هدایتکنندهی هوا در سپر، رکاب و پشت بدنه نصب شده است. حتی چرخهای سیاه رنگ این ابرخودرو، فیبرکربن هستند. زینگر 21C V مکس فاقد بال عقب خواهد بود و اگزوزهای نصب شده در انتهای بدنه خواهد داشت. مجموع این تغییرات، مشخصات آیرودینامیک و ضریب درگ 21C V مکس را بهبود داده است.
پیشرانهی زینگر 21C V مکس تفاوت خاصی با مدل اصلی ندارد. موتور V8 توئین توربوشارژ ۲/۸۸ لیتری همراه با ۲ موتور الکتریکی، مجموع قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار ارائه میدهد. نهایت دور موتوز مجاز زینگر، ۱۱,۵۰۰ دور بردقیقه است. جالبتر اینکه پیشرانهی بنزینی به تنهایی، ۹۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۶ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. زمان لازم برای سرعتگیری زینگر 21C توسط شرکت سازنده، ۱/۹ ثانیه اعلام شده است.
زینگر امیدوار است ابرخودرویی تولید کند که در زمان ۲۷ ثانیه، فرایند سرعتگیری و ترمز صفر تا ۴۰۲ کیلومتربرساعت و توقف کامل (۰-۲۵۰-۰ مایل برساعت) را انجام دهد. هماکنون کونیگزگ رگرا رکورددار ۰-۴۰۲-۰ کیلومتر برساعت با زمان ۳۱/۴۹ ثانیه است. زینگر 21C برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت، تنها ۸/۵ ثانیه زمان لازم دارد. این عملکرد، بسیار بهتر از بوگاتی شیرون با زمان صفر تا ۳۰۰ کیلومتربرساعت ۱۲ ثانیه است.
سبحان
۳ شهریور ۱۴۰۱مالکان این برند آدم های جالبی هستن با نوع لباس پوشیدن های خاص کلاه لبه دار استایل خاصی دارن
اگه اشتباه نکنم پدر و پسر هستن خیلی نظرم جلب کرد خودروی اولی که ساختن
حق گوی باطل
۳ شهریور ۱۴۰۱اینا CNGهم میشن؟
مهراد
۳ شهریور ۱۴۰۱داداش CNG و بالاتر از اون LPG که سهله
اگر به این ماشین بهترین بنزین دنیا با اکتان بسیار بالا هم بزنی ، انجین از پنجره سرش رو میکنه تو کابین و فحش های ناجور رو میکشه از اول تا آخر راننده 😂
کسی که همچین هایپرکاری میخره باید سر کیسه رو شل کنه و برای هر بار گردش باک رو با E85 با بالاترین استانداردای مسابقه ای پرکنه
در آخر میدونم حرفت شوخی بود و شوخیه بامزه ای بود 😁
MAHDI_GERMANY
۳ شهریور ۱۴۰۱اره داش من گرفتم
CNG هم میخوره
فقط داش بهت بگم بنزین سوپر بهش بزن😂
Scuderia Ferrari
۳ شهریور ۱۴۰۱در گذشته منتظر بودیم که برندهایی مثل پورشه ، فراری و مکلارن هایپرکار معرفی کنن تا یه پله جایگاه این کلاس رو ارتقاء بدن ولی در حال حاضر اوضاع به شکلی داره پیش میره که معرفی هایپر کارهای جدید این برندهای با سابقه و ریشه دار شاید آدمو به وجد نیاره و برامون عادی باشه
همیشه با خودم فکر میکردم هایپرکار جدید فراری میتونه قواعد بازی رو تغییر بده چه در خط مستقیم و چه در پیست ولی حالا نظرم تا حدی عوض شده با معرفی هایپر کارهای جدیدی مثل AMG ONE ، والکری و ….
بحث بوگاتی ، زینگر ، SSC ، کوئنیگ زگ و هنسی که کاملاً جداست و در سطح دیگری دارن رقابت میکنن
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۱اما تا توی پیست محک زده نشن ارزش خاصی نداره
حالا میخواد برند گمنام باشه یا خوشنام
سالها پشت درهای بسته گاراژ تیونینگ سروکله زدن و فقط خط و نشون کشیدن که هنر نیست باید پا به میدان گذاشت
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ شهریور ۱۴۰۱کلیپ برای همین گذاشتیم
کارشناسان تاپ گیر تست کردن و خیلی راضی بودند
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۱ممنون بخاطر زحمات شما
منظور من به این خودرو خاص نبود
همون طور که ایمان عزیز اشاره کردن هایپرکارهایی که تعدادشون هم زیاد شده
akrh78
۳ شهریور ۱۴۰۱دیگه محک بهتر از اینکه رکورد لاگونا سیکا که دست مکلارن سنا بود رو شکست؟ در واقع با اختلاف حدود 2 ثانیه رکورد سنا رو پودر کرد
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۱پودر کرد؟!!
اونوقت پنج ثانیه تایم کمتر والکری تو همون پیست اسمش چی میشه؟
منظور من به یه حرکت نیست دوست عزیز
موتوراسپرت باید همیشه در حال آزمون باشه مثل پورشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ شهریور ۱۴۰۱بله
کوین زینگر و پسرش لوکاس زینگر
https://csq.com/wp-content/uploads/2022/08/Untitled-design-2.jpg
البته لوکاس خیلی جوان هست و به نظرم اهمیتی نداره
فقط اسمش در هیئت مدیره اومده
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱داستان فراری و پورشه و بوگاتی و مقررات و سخت گیری هایی که برای تولید یک خودرو بهشون فشار میاره اصلا قابل قیاس نیست. این ماشین زینگر یا Koenigsegg مشکلی براش پیش بیاد هم سازنده مسئولیت آنچنانی قبول نمیکنه در حالی که مشتری میتونه با همین شکایت دهن فراری و پورشه رو صاف کنه.
من نعش فراری و پورشه رو هم با اینا عوض نمیکنم
این عدد و رقم ها و حتی بررسی های چند دقیقه ای تاپ گیر ارزشی ندارن؛ آدم با ماشین زندگی میکنه و اونجاس که عیار کار خودروسازان بزرگ دست آدم میاد.
mostafa
۳ شهریور ۱۴۰۱فراری و پورشه که ۲۰ سال یه بار هایپر کار میسازن
در دنیای رنگارنگ خودرو های گران و پرفورمنس امروزی اسم پورشه و فراری گم شده
Amard
۳ شهریور ۱۴۰۱با طراحیش واقعا حال کردم چیزی که تو قسمت جلوی بوگاتی مخصوصا شیرون تو ذوق میزنه غیافه به نسبت زشت ولی این انگار تکنولوژی ازش میباره و خیلی متمدن تر مصرفشم فک کنم از بوگاتی کمتر باش باتوجه به اینکه موتور الکتریکی داره
JDM lover
۳ شهریور ۱۴۰۱خیلی خفنه
🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺
۳ شهریور ۱۴۰۱به نظرم چیز خوبی درمیاد
حالا ببینیم در پیست چکار می کنه
R@min
۳ شهریور ۱۴۰۱موتورشو کی ساخته ؟؟؟ از سه لیتر هزار اسب گرفتن !!
مازیار
۳ شهریور ۱۴۰۱همیشه یه توازنی هست بین بالا بردن قدرت _ حالا با افزایش فشار بوست و غیره _ و قابلیت اطمینان و استفاده به عنوان یه خودرو جاده ای
که باید دید به کدوم طرف متمایل شده وگرنه مثلا کوئنیگ زگ هم به حدود ۳۰۰ اسب بر هر لیتر رسیده
R@min
۳ شهریور ۱۴۰۱حالا به این مسائل کاری ندارم اما این ۳۳۰ اسب در هر لیتر قدرت تولید می کنه. بیس موتور از کجاست که همچین قدرتی گرفتن اونم با ردلاین ۱۱۵۰۰ !!!! واقعا اعداد خیلی عجیبه.
سبحان
۳ شهریور ۱۴۰۱اگه اشتباه نکنم در اصل انجین این ماشین تشابهاتی با انجین های موتور سیکلت ها داره
در واقع ایده ساخت این هایپر کار این بوده که
تجربه یه موتور سیکلت رو در یه خودرویی داشته باشید که چهار چرخ داره برای همین هم هستش که صندلی ها به صورت 1+1 چیده شدن