شرکت دالارا با معرفی نسخههای سفارشی استراداله و EXP اقدام به گرامیداشت اولین پیروزی خود در مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ خواهد کرد.
کمپانی موردبحث اولین بار در سال ۱۹۹۸ و با خودروی IR8 و رانندگی ادی چیور توانست پیروز مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ لقب بگیرد. به همین خاطر و برای گرامی داشت بیست و پنجمین سالگرد این پیروزی، دالارا نسخههای سفارشی و تولید محدود استراداله و EXP را معرفی میکند. پوشش بدنه این دو خودرو با همکاری استودیو طراحی BorromeodeSilva تولید میشود.
۲۳ ستاره روی بدنه خودروهای موردبحث نشان دهنده تعداد پیروزیهای دالارا در ایندیاناپولیس ۵۰۰ است. پوشش XXV بدنه استراداله و EXP نیز بیست و پنجمین سالگرد پیروزی چیور در مسابقات سال ۱۹۹۸ را نشان میدهد. شرکت یاد شده علاوه بر پوشش خاص بدنه مواردی همچون صندلیهای آلکانترا با رنگ خاکستری تیره، گرافیک سفارشی داشبورد و پدال شیفترهای زرد رنگ را نیز ارائه میکند. به این موارد باید طرح خاص خودروی مسابقهای سال ۱۹۹۸ را نیز اضافه کرد.
دالارا همچنین بهبودهای فنی را نیز برای استراداله ۲۰۲۳ در نظر گرفته است. تمامی مدلها هماکنون با سیستم گیربکس AMT جدید برگرفته از مدل EXP عرضه میشوند. این خودروساز میگوید سیستم یاد شده باعث کاهش ۵۰ درصدی زمان تعویض دندهها میشود و راحتی تعویض را نیز بهبود میبخشد. استراداله همچنین از سیستم ترمز و اینترکولر جدید بهره میبرد. استراداله اولین خودروی جادهای شرکت محسوب میشود و پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوی آن ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این نیرو به چرخ های عقب فرستاده میشود که حاصل آن ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲۵ ثانیهای خواهد بود.
EXP نسخه مخصوص پیست از استراداله است و بهبودهای زیادی دارد. این مدل از مونوکوک فیبر کربن مشترک با استراداله سود میبرد اما فاقد سقف است و طراحی آن برای افزایش داون فورس تغییر میکند تا در سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۲۵۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید کند. البته حداکثر سرعت مدل جادهای استراداله به ۲۶۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. EXP اگرچه از پیشرانه مشابهی استفاده میکند اما ۴۹۲ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد. این ارقام برای خودرویی که فقط ۸۹۰ کیلوگرم وزن دارد بسیار خوب خواهند بود. تنها ۲۵ نمونه از پوشش بدنه سفارشی استراداله و EXP عرضه خواهد شد.
ساسان
۲۹ بهمن ۱۴۰۱جلو شبیه 488 و عقب بخصوص پوشش موتور شبیه918 هست.
از یه موتور2.3لینتری خرجی خوبی گرفته.
منتها فک کنم با یه بوست بالا طرفیم که میتونه طول عمر موتور رو کم کنه.
یه 6 سیلندر توربو با که موتور با فشار کمتری کار کنه فک کنم مناسبتر بود.
امیر
۲۹ بهمن ۱۴۰۱قطعا تاثیر منفی در عمر موتور میزاره اما این انجین متعلق به فورده و همینطور این موتور یه جورایی از روی سری موتورهای L مزدا طراحی شده که قطعا دوام و ظرفیت بسیار بالایی داره و در خیلی از محصولات شرکت های دیگه طی سالهای اخیر استفاده شده و مشکلی ازین بابت نداشته
Amiro
۲۹ بهمن ۱۴۰۱تنها ۲۵ نمونه از پوشش بدنه سفارشی استراداله و EXP عرضه خواهد شد.
🥲 چرا اینقدر کم؟
به هر حال جذابه😍🙂
♥️💙🖤♥️
محمدهادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۱چه چیزیه
ملومه سازنده ش تخصص رو ماشینای مسابقه یی داره
وزنش منو یاد لوتوس الیزه فقید انداخت
مانی
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ملومه سازنده ش تخصص رو ماشینای مسابقه یی داره!!!
سازنده دالارا هست که هنوز هم تو خیلی از مسابقات شاسی خیلی از تیمها رو تامین میکنه
arshiaSVJ
۲۹ بهمن ۱۴۰۱وااااای عجب چیز حقیه
انصافا حال کردم باهاش