شرکت استارتاپی دراکو دومین محصول خود را معرفی کرده است. این یک هایپر شاسیبلند الکتریکی است که دراگون نام دارد. این ماشین که ۵,۰۵۴ میلیمتر طول، ۲,۰۵۷ میلیمتر عرض و ۱,۶۰۰ میلیمتر ارتفاع دارد، در ایتالیا طراحی شده و دو درب بزرگ گالوینگ، سقف کوپه، رینگهای ۲۳ اینچی و ورودی هوای بزرگی در جلو از ویژگیهای ظاهری قابلتوجه آن هستند.
در داخل کابین پنجنفرهٔ خودرو نیز شاهد یک نمایشگر لمسی عظیم ۱۷.۱ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی کوچکتر، دو نمایشگر برای دوربینهایی که جایگزین آینههای جانبی شدهاند و دو تبلت بزرگ برای سرنشینان عقب هستیم. مهمترین ویژگی دراگون اما قوای محرکهٔ آن است که از چهار موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. به گفتهٔ دراکو، این ماشین با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۱.۹ ثانیه، مسافت ۴۰۰ متر ۹ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، سریعترین و پرشتابترین شاسیبلند فوق لوکس تولیدی تاریخ محسوب میشود.
دراگون بر اساس ساختاری تمام فیبر کربنی شکل گرفته که وزن را ۵۰ درصد کاهش میدهد و درعینحال دو برابر استحکام بیشتری نسبت به شاسیبلندهای معمولی دارد. به گفته دراکو، این اولین شاسیبلندی است که از چنین ساختاری استفاده میکند. به لطف این ساختار، وزن خودرو به ۲۲۵۴ کیلوگرم رسیده که از تسلا مدل X پلاد کمتر است. البته بخش عمدهای از این وزن به خاطر باطریها است که هرچند ظرفیت آنها اعلام نشده اما به گفتهٔ دراکو، بردی ۶۷۵ کیلومتری را فراهم میکنند و از قابلیت شارژ ۵۰۰ کیلوواتی برخوردار هستند. با این شارژرهای سریع، ۸۰ درصد باطریها ظرف تنها ۱۰ دقیقه شارژ میشود.
دراگون از سیستم تعلیق تطبیقی بهره میبرد که میتواند ارتفاع خودرو از زمین را بسته به حالتهای مختلف تغییر دهد. با این سیستم، فاصلهٔ شاسیبلند الکتریکی دراکو از زمین در حالت ترمک ۱۶۳ میلیمتر، در حالت کروز ۲۱۳ میلیمتر و در حالت اوورلند ۳۱۵ میلیمتر خواهد بود. وظیفهٔ متوقف کردن این هیولای قدرتمند برقی هم بر عهدهٔ ترمزهای کربن سرامیکی با دیسکهای ۴۲۰ میلیمتری و کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو و دیسکهای ۴۱۰ میلیمتری و کالیپرهای شش پیستونه در عقب است.
قیمت دراکو دراگون ۲۹۰ هزار دلار اعلام شده که در مقایسه با قیمت ۱.۲۵ میلیون دلاری محصول قبلی این شرکت یعنی GTE بسیار کمتر است. دراکو قبلاً پذیرش سفارشات خرید برای شاسیبلند جدید خود را با پرداخت ۵۰۰ دلار آغاز کرده است. برای این خودرو یک نسخهٔ ویژهٔ فرست ادیشن هم در نظر گرفته شده که تنها ۹۹ دستگاه از آن ساخته میشود و برای رزرو آن باید ۵ هزار دلار پرداخت کرد. تحویل دراگون به خریداران تا پیش از سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد و طبق برنامهریزیها قرار است سالانه ۵ هزار دستگاه از آن تولید شود.
ممد ژانگولر
۲۷ آبان ۱۴۰۱دمش گرم برعکس ظاهر اسپورت و آیرودینامیکش چه زیر بلندی داره 👏👏👏
shayan1renault
۲۷ آبان ۱۴۰۱نه به خودروی برقی!
خودرو برقی هیچوقت اون صدا ولذت موتور بنزینی
رو ندارع
PURIYA
۲۷ آبان ۱۴۰۱مرگ بر خودروی برقی که داره شور و هیجان ماشین بازی رو از ما میگیره
با شتاب ۱.۹ ثانیه ای بی صدا و با سکوت کامل پیش به سوی مرگ
Ferrari 🇮🇹
۲۷ آبان ۱۴۰۱یک ماشین بنزینی با شتاب صفر تا صد 10 ثانیهای میارزه به این الکتریکی ها …
این نظر شخصیه شاید بقیه مردم دوست داشته باشند..
Hemn
۲۷ آبان ۱۴۰۱چند سال دیگه نظر شخصی شما هم همون نظر شخصی ما میشه
زیاد طول نمیکشه
Sobhan
۲۷ آبان ۱۴۰۱دیگه 10ثانیه نه لعنتی 🤣ولی تا 5ثانیه می ارزه به این
Ferrari 🇮🇹
۲۸ آبان ۱۴۰۱ن مثال زدم😂😂😂
PURIYA
۲۷ آبان ۱۴۰۱واسه من هم تا ۱۲ ثانیه می ارزه به صد تا اینا تسلا هم همین طور نه رخ دارن نه کیفیت دارن نه سواری خوب فقط برای کمپین گل و گیاه اینا رو ساختن🤣
Ferrari 🇮🇹
۲۸ آبان ۱۴۰۱دمت گرم👍😅
سوشیانت
۲۸ آبان ۱۴۰۱فعلا که تسلا حتی سدانش شتابش از بوگاتی بهتره🤣🤣🤣
امثال شما از همین حرص میخورین
Ghawami
۲۸ آبان ۱۴۰۱با احترام به نظرتون ولی به شما چ ما حرص میخوریم امثال شماها هم از این حرص میخورید که صدای یه نیش گاز موتور بنزینی به هزار تا تسلا میارزه
امثال شما ها فقط میتونید با همین زره شتاب پز بدید
Payfast
۲۸ آبان ۱۴۰۱اوکی اوکی تسلا شتابش از بوگاتی بهتره قبول، پودر شدن تو همه بخش های پرفورمنس توسط لوسید و ریمک رو هم میخوای بگی تسلا خودروی برقی رو اختراع کرده!
سوشیانت
۲۹ آبان ۱۴۰۱شما اول برو کلاس بندی ماشین ها رو یاد بگیر از کی تاحالا سدان رو با هایپرکار مقایسه میکنن؟؟؟ ریمک فقط تو سوپر اسپرت های برقی یکی از بهترین هاست ولی تسلا هم تو سدان هم تو شاسی بلند های سه ردیفه یکی از بهترین هاست پس تسلا از ریمک بهتره و این ریمک هست که در برابر تسلا پودر شده در ضمن من نمیگم تسلا بهترین خودروسازه اما قطعا یکی از بهترین هاست
سوشیانت
۲۹ آبان ۱۴۰۱من واسه چی باید حرص بخورم؟ من از اونایی نیستم که بگم بنزینی بدرد نمیخوره فقط برقی خوبه من میگم هر کدوم خوبی های خودشون رو دارن اگه دقت کنی انجین های بنزینی در حال حاضر نسبت به برقی ها تاپ اسپید بیشتری دارن ولی از طرفی برقی ها شتاب بهتری دارن
GMA
۲۷ آبان ۱۴۰۱زشت،بی مصرف،افراطی و غیر منطقی
Sobhan
۲۷ آبان ۱۴۰۱اگه موتور برقی نبود اینا اصلا بلد نبودم ماشین بسازن ،تسلا اومدن راه رو باز کرد باعث شد اینا شاخ بشن، شتابش از بوگاتی بیشتره خب که چی به چه دردی میخوره
PURIYA
۲۷ آبان ۱۴۰۱کاملا کاملا درست
دیجی
۲۷ آبان ۱۴۰۱لایک
DoctoR
۲۷ آبان ۱۴۰۱با شتاب1.9 چطوری پارک میکنن
Amir Ali Aventador
۲۷ آبان ۱۴۰۱عین آدم
R
۲۷ آبان ۱۴۰۱شما دنده پرایدتو میزاری تو یک گازو تا ته فشار میدی؟
Payfast
۲۸ آبان ۱۴۰۱این تک سرعته هست فک کنم
Sobhan
۲۷ آبان ۱۴۰۱کاش همونقدر که قدرتشون خوبه طراحیش شونم خوب بود 🤗
سبحان
۲۷ آبان ۱۴۰۱قیمتش از 290 هزار دلار شروع میشه که زیاد هم نیست به نظرم
اتفاق جالبی که قرار بیوفته اینه
دو نفر که یکی صاحب فراری پورسانگوئه هستش
و یکی هم دراکو دراگون خریده تو خیابون درگ میزان
کسی که فراری خریده به خاطر اینکه ماشین کندتری رو صاحب هستش حس بدی بهش دست نمیده ؟؟
به نظرم فراری باید شاسی بلند خودش رو برقی میساخت چون به دفعات مکرر گفتن توانایی این کار دارن ! با اینکار هم توانایی خودش رو ثابت میکرد هم اینکه اولین سازنده در این کلاس میشد یعنی هایپر suv
چون فراری باید اولین هارو بسازه هم اینکه خودروی بسیار سریع تری ساخته بود چون دیگه suv که پیست نمیره
Ferrari 🇮🇹
۲۷ آبان ۱۴۰۱🙄😬
abbas
۲۷ آبان ۱۴۰۱خداروشکر فراری با اون همه سابقه مثل شما فکر نکرد
elonlion
۲۷ آبان ۱۴۰۱اولین شاسی بلند دو در . قوی ترین شاسی بلند دنیا
خیلی میتونه جلب توجه بکنه
این گروه یه ماشین دیگه ساخته بودن که روی شاسی فیکسر بود ۱.۲ میلیون قیمت داشت
SRT
۲۷ آبان ۱۴۰۱پرادو دو در ۱۶ سال پیش:
Im i a joke to you?
Just toyota
۲۷ آبان ۱۴۰۱تا سال ۲۰۲۶ !!! تا اون موقع بنتلی برقی با صفر تا صد ۱/۵ ثانیه تولید میشه یا فراری برقی که خودرویی دیوانه کننده است سال ۲۰۲۵ رونمایی میشه و هیچ بعید نیست که تا اون موقع تسلا یه نسخه سریع تر از مدل s و x پلد هم بسازه ، دیگه زمانی که ایشان تازه وارد بازار بشن خودرو هایی خیلی سریع تر هم حضور پیدا میکنن ، این کارش زمانی ارزش داشت که این ماشین رو همین امسال یا سال دیگه به بازار عرضه میکرد
Just toyota
۲۷ آبان ۱۴۰۱در ضمن لامبورگینی تایید کرده که قصد داره سال ۲۰۲۶ یه شاسی بلند برقی افراطی بسازه ( به همراه یه یه ۴ درب برقی فوق سریع ) ، فک نکنم دیگه وقتی این دو هیولا از لامبو بیان دیگه کسی بره سمت این برند های گمنام
Sobhan
۲۷ آبان ۱۴۰۱همین الانشم کسی نمیره سمت اینا همه چی صفر تا صد نیست که رخ لامبور می ارزه کل کارخونه اینو 🙌
سوشیانت
۲۸ آبان ۱۴۰۱اون بنتلی که میگی با شتاب ۱.۵ کانسپته معلوم نیست که مدل تولیدی هم همین مشخصات رو داشته باشه در ضمن بنتلی فعلا خودرو هاش بیشتر لوکسه ولی سعی میکنه که کمی هم اسپرت باشه
سوشیانت
۲۷ آبان ۱۴۰۱میشه گفت هیچ رقیبی نداره چون هیچ شاسی بلند دو دری نیست که بخواد باهاش رقابت کنه ولی پرفورمنسش واقعا فوق العاده ست
❤BMW❤
۲۷ آبان ۱۴۰۱بله ، ولی پرفورمنسش واسه الان خوبه نه واسه ۲۰۲۶
علی
۲۷ آبان ۱۴۰۱تا ۲۰۲۷ کی زندس کی مرده میذاشتی همون موقه نه یک سال قبلش معرفی میکردی
علی جردن
۲۷ آبان ۱۴۰۱تا سال ۲۰۲۶ کا دراگون ماشین هاشو تحویل بده شک نکنین شتاب ۱.۹ ثانیه ایی قابل دسترس تر خواهد بود و مثل الان نایاب نخواهد بود
THE1
۲۸ آبان ۱۴۰۱برقی سازی صنعت خودرو نه تنها به رقابتی ترین و جذاب ترین بخش این صنعت یعنی پیشرانه ها، ضربه زده، بلکه زبان طراحی رو هم به کل کرده زبان یاجوج و ماجوج
ماکان
۲۸ آبان ۱۴۰۱سلام . این خودرو برای من جزء یکی از ایده آل ترین ماشین ها هستش .
سلطان
۲۸ آبان ۱۴۰۱حتما وقتی شارژش ضعیف میشه سرعتش کم میشه مثل ماشین شارژی. خخخخخخ
ارشک
۲ آذر ۱۴۰۱برد ماشین های برقی اگه به هزار کیلومتر برسه و سرعت شارژ کامل هم برسه به زیر ده دقیقه کاملا عالی میشه البته با قیمت حدود سی هزار دلار