هماکنون استارت آپ های تازهنفس زیادی در صنعت خودرو حضور دارند و یکی از جدیدترین آنها ادیسون فیوچر است که به دنبال خودنمایی در نمایشگاه خودروی لسآنجلس میباشد. وانت EFT-1 و ون EF1-V این شرکت از طراحی منحصربهفردی سود برده و به دنبال رقابت در کلاسی هستند که فشردهتر از هر زمان دیگری بوده و رقبای صاحب نامی در آن حضور دارند. اگرچه رقبای سرسختی در انتظار ادیسون فیوچر هستند اما وانت EFT-1 با دست پر در میدان حضور یافته و بهصورت سفارشی از پوشش خورشیدیای بهرهمند شده که میتواند روی فضای بار باز شده و در صورت نیاز به حمل بار مجدداً جمع شود.
این شرکت اشاره چندانی به مشخصات وانت الکتریکی خود نکرده اما از ویژگیهای ظاهری آن میتوان به چراغهای جلوی LED، خطوط سرراست بدنه و دستگیرههای درب متمایز اشاره کرد. پلههای جانبی برقی، چراغهای عقب T شکل و آینههای جانبی دیجیتالی نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند. این آینهها تصاویر را در نمایشگرهای ۷ اینچی داخل کابین نمایش میدهند.
خب صحبت از کابین شد و باید گفت در این بخش فضا برای ۶ نفر وجود داشته و یک نمایشگر مرکزی ۱۷.۵ اینچی هم نصب شده است. پشت آمپرهای دیجیتالی، نورپردازی داخلی، جعبهابزار آلومینیومی داخل پانل دربها و… نیز از دیگر موارد برجسته میباشند. نکته جالب دیگر درباره این وانت پانلهای خورشیدی موزاییکی هستند که بالای داشبورد دیده میشوند. ادیسون فیوچر میگوید EFT-1 با سه پیکربندی متفاوت عرضه خواهد شد. مدل پایه دارای یک پیشرانه بوده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۶.۵ ثانیه میشود. این مدل همچنین شعاع حرکتی ۴۸۳ کیلومتری و ظرفیت یدک کشی فراتر از ۳۴۰۰ کیلوگرمی خواهد داشت.
تریم پریمیوم به دو پیشرانه مجهز بوده و شتاب آن به زیر ۴.۵ ثانیه میرسد. این مدل هم با شعاع حرکتی ۶۱۲ کیلومتری و ظرفیت یدک کشی فراتر از ۴۰۸۲ کیلوگرم در دسترس خواهد بود. نهایتاً به مدل سه موتوره میرسیم که ظاهراً شتاب ۳.۹ ثانیهای خواهد داشت. ادیسون فیوچر همچنین مدعی است این نسخه از وانت موردبحث با برد ۷۲۴ کیلومتری و ظرفیت یدک کشی بالاتر از ۴۹۹۰ کیلوگرم عرضه خواهد شد.
ون EF1-V نیز اساساً مشابه نسخه وانت بوده اما فضای بار را کنار گذاشته و از دربهای کشویی برخوردار شده است. این ون تنها به دو صورت تک و دوموتوره در دسترس خواهد بود. ادیسون فیوچر اشارهای به موعد عرضه این دو محصول نکرده است هرچند موضوع اصلی به توانایی تولید آنها مربوط میشود نه زمان تولید!
new RAMIN
۲ آذر ۱۴۰۰پدل چرا زدی سایر خودرو های آمریکایی؟ ادیسون فیوچر برند چینی هست…
https://www.pedal.ir/chinese/edisonfuture-ef1t-electric-pickup/
اینجا وانت این شرکت به طور کلی معرفی شد من هم نظرمو گفتم که نمیشه نظر آنچنانی داد دربارش،چون ازش چیزی نمیدونیم… اما الان مشخصاتش منتشر شده و میشه آیندشو پیش بینی کرد…
(مدل پایه دارای یک پیشرانه بوده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۶.۵ ثانیه میشود. این مدل همچنین شعاع حرکتی ۴۸۳ کیلومتری و ظرفیت یدک کشی فراتر از ۳۴۰۰ کیلوگرمی خواهد داشت.تریم پریمیوم به دو پیشرانه مجهز بوده و شتاب آن به زیر ۴.۵ ثانیه میرسد. این مدل هم با شعاع حرکتی ۶۱۲ کیلومتری و ظرفیت یدک کشی فراتر از ۴۰۸۲ کیلوگرم در دسترس خواهد بود. نهایتاً به مدل سه موتوره میرسیم که ظاهراً شتاب ۳.۹ ثانیهای خواهد داشت. ادیسون فیوچر همچنین مدعی است این نسخه از وانت موردبحث با برد ۷۲۴ کیلومتری و ظرفیت یدک کشی بالاتر از ۴۹۹۰ کیلوگرم عرضه خواهد شد.)
اگر واقعا با این مشخصات به بازار بیاد موفقیتش حتمیه ولی قیمت نهایی هم روی موفقیت این شرکت تاثیر گذاره. من که از وانتش خیلی خوشم اومد.
(هرچند موضوع اصلی به توانایی تولید آنها مربوط میشود نه زمان تولید!)
به نظر من کمپانی که پا شده رفته آمریکا برای نشان دادن محصولاتش به دنیا، قطعا توانایی تولیدش هم داره.
شاهین
۲ آذر ۱۴۰۰سلام وقت بخیر
در واقع مخلوطی از چین و امریکاست!
EdisonFuture is an American startup company that plans to produce electric pickup trucks and vans based in Livermore, California, established in 2020. It belongs to the Chinese company SPI Energy.
Ardy
۲ آذر ۱۴۰۰دقیقا همینه کاملا امریکاییه فقط متعلق به spi انرژی چین هست
Mohsen990
۲ آذر ۱۴۰۰خیلی قشنگه باکلاس وقلدر ظاهر خوبی داره با موتوره قوی ویدک کشی بالا.اگه همینجور بیاد تو بازار با قیمت مناسب خوب فروش میفروشه.
Mohsen990
۲ آذر ۱۴۰۰خیلی قشنگه باکلاس وقلدر ظاهر خوبی داره با موتوره قوی ویدک کشی بالا.اگه همینجور بیاد تو بازار با قیمت مناسب خوب میفروشه.
ARMAN
۲ آذر ۱۴۰۰ایول خوشم اومد
امیرحسین
۲ آذر ۱۴۰۰یه سوال واسم پیش اومده واسه چی وقتی میان جای آینه های بغل خودرو دوربین میذارن بعد صفحه نمایش مخصوصا سمت شاگردرو نصب میکنند کنار درب ؟
واسه چی جلو دید راننده نمیذارن یارو سرشو نچرخونه اینطوری هم حواسش بیشتر به جلو هست و همچنین خیلی سریع دید بزنه
شاهین
۲ آذر ۱۴۰۰اون موقع باید نمایشگر مرکزی ۲۴ ساعته فقط تصاویر بیرون رو نشون بده. باقی اطلاعات و مثلا سرگرمی سرنشینان چی میشه؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰آقا شاهین فیلم جنون سرعت رو دیدین؟ همون نید فور اسپید، اون فورد موستانگ شلبیه که توبی مارشال داشت روی شیشه (هدآپ دیسپلی) وسطش سرعت سنج بود و کناره هاش هم نمای آینه های جانبی رو نشون میداد، یعنی اونجوری نمیتونن درست کنن؟
شاهین
۲ آذر ۱۴۰۰سلام والا اون فیلمو ندیدم ولی کلا با این نمایشگرهای زیاد تو ماشینا حال نمی کنم. کلا ماشینای مدرن روح قدیمارو ندارن بنظرم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰اتفاقا نظر شما حرف دل منم هست! منم چندان علاقه ندارم سرتاسر داشبورد بشه نمایشگر ولی خب توی این فیلم یه همچون چیزی درست کرده بودن گفتم شاید اینجوری فکر خوبی باشه…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰اون فیلمم ممکنه دیده باشید همون فیلمه که دوسه تا کویینیخ زگ رو انداختن به جون هم…
میثم
۲ آذر ۱۴۰۰یکی از موسسان گوگل یه زمانی گفته بود:
ترس من از شرکتهای رقیب فعلی نیست، ترس من از کسیه که الان تو اتاقش نشسته و استارتاپشو داره لانچ میکنه.
این میتونه در مورد تسلا هم صدق کنه
همونطور که تسلا برای قدیمیترها شاخ شد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰باز خوبه این وانتشو زده تسلا اینهمه برای سایبرتراک تبلیغ کرد هی بهونه میاره نمیده بیرون!