مطمئناً بسیاری از طرفداران خودروهای آمریکایی همواره چنین آرزویی داشتهاند، که یک بدنهٔ کلاسیک را روی پیشرانه ای قوی و چابک سوار کنند. Equus Bass770 آنها را به این آرزو خواهد رساند. خودرویی با موتور ۶.۲ لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر که از شورلت کوروت ZR1 عاریه گرفته شده و بدنه ای با طراحی کلاسیک که از فورد موستانگ های دهه ۱۹۶۰ برای ساخت آن الهام گرفته شده است.
برخلاف خودروهای سنگین وزن کلاسیک، فریم تمام آلومینیومی، موجب کاهش وزن Equus Bass770 شده است. پیشرانهٔ نصب شده با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر این هیولا را به جلو میراند و همچنین شتاب صفر تا صد ۳.۴ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورده است. برخلاف کوروت ZR1 که از جعبه دنده ۶ سرعته دستی بهره میگیرد، در این خودرو برای انتقال قدرت موتور از جعبه دندهٔ ۶ سرعته مجهز به سیستم دو کلاچه بهره گرفته شده است. برای مهار این اسب سرکش از ترمزهای کربن سرامیکی برمبو استفاده خواهد شد. از دیگر ویژگیهای فنی آن میتوان به سیستم تعلیق پیشرفتهٔ مغناطیسی و کمک فنرهای قابل تنظیم اشاره کرد.
بدنهٔ این خودرو شباهتهای بسیاری به موستانگ های دههٔ ۱۹۶۰ دارد اگرچه سعی شده تا با طراحی مجدد قسمت جلو و عقب ظاهر آن اندکی بروزتر شود. در کابین نیز شما با خودرویی به روز طرف هستید. صندلیهایی با روکش چرم و تجهیزاتی همچون GPS، رادیو در کنار CD/DVD player، کروز کنترل، پورت USB، تهویه هوا و نشانگر فشار چرخها از جمله مواردی است که در کابین قابل مشاهده است.
بدترین قسمت ماجرا قیمت Equus Bass770 است. قیمت پایهٔ این خودرو ۲۵۰ هزار دلار است و اگر مالک تمایل به منحصر به فرد کردن خودرویش داشته باشد باید تا ۳۰۰ هزار دلار برای این اسب سرکش پرداخت کند.
slr722
۴ مهر ۱۳۹۲اخ اخ اخ واقعا ماشین های عضله ای قشنگیه…
aventador twin turbo
۴ مهر ۱۳۹۲ببینید این ماشین ها چه قدر طرفدار داره که هنوز در سال 2013 از این دست ماشین ها باز هم تولید خواهند شد . ببینید این ماشین ها در دوران خود چه تکنولوژی پیشرفته ای داشته و آن قدر که کیفیتش بالا بوده که مردم هنوز براش حاظر اند پول بدهند . شاید پراید هم 60 سال آینده با100 اسب بخار تولید کنند و باز به خورد مردم بدهند!!!!!!!!!!!!
slr722
۴ مهر ۱۳۹۲طراحی امریکایی زیباست به خاطر همین ابهت و خطوط خمیده…
عرفان
۴ مهر ۱۳۹۲erfan-s
قیمتش خیلی مسخرس…….
منو یاد پونتیاک 1973 دماغه کوسه ای انداخت.
عاشق خودرو های عضلانی دهه 70 میلادیم.
erfan-s
pride
۴ مهر ۱۳۹۲ماشین مردونه به این می گن
TONDAR90
۴ مهر ۱۳۹۲از جولو و کنار زشت
اما توش و عقبش خیلی باحاله
محسن.د
۴ مهر ۱۳۹۲به این میگن یه امریکایی واقعی! اصلا خوشم نمیاد طراحی امریکاییها شبیه اروپاییها بشه(که متاسفانه داره این اتفاق میفته مخصوصا تو محصولات فورد)
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۴ مهر ۱۳۹۲درود.
محسن جان اصولا طراحی های اروپا و اسیا عامه پسند تر هستند.
مثلا همین ایران خودمون عاشق طراحی های امریکاست.
ولی یکسری از مردم اروپا حالا متعلق به هر کشور طراحیه امریکارو نمیپسندند.به خاطر همین است که بعضی از خودروساز ها یک نسخه ی خاص برای دیگر کشور ها میزنند.
مثل تویوتا که برای بازار اروپا ، تویوتا اونسیس را با طراحیه اروپا پسند روانه ی بازار ان ها کرده است.
زمانی که هنرستان درس میخوندم توی کارگاهمان یک فورد که برای دهه ی 70 میلادی بود وجود داشت که ساخت المان بود.ولی هیچ گونه شباهتی نسبت به دیگر محصولات فورد که در امریکا تولید میشدند نداشت.چون اون فورد مخصوص بازار اروپا بود.
برای این که بتونی طراحیه اون فورد رو تجسم کنی میتونم یک راهنمایی برات بکنم:
شما نسل اول فولکس گلف که برای دهه ی 1970 میلادی است را در نظر بگی ولی استیشن.
یا میتونم بهتر بگم این فولکس شباهت 95 % ی با اون فورد داره.
http://www.netcarshow.com/volkswagen/1973-passat_variant/1024×768/wallpaper_01.htm
((( رها شدن از اسارت خاک ، برای درخت ازادی نیست )))
HASSANBMW
۴ مهر ۱۳۹۲چه حجمی یرا یه موتور 8سیلندر در نظر گرفته!!!
امین
۴ مهر ۱۳۹۲نه به طراحی کلاسیکش ، نه به چراغ های LED جلو و عقبش!
ماشین
۴ مهر ۱۳۹۲به اینجا یه سری بزنین؛ آخه مجله ماشین می فروشن!
http://esam.ir/search2.aspx?set=111630&order=%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87%20%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C%D8%8C%20%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86%D8%8C%20%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%20%D9%88%20%D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C
mojtaba..designer
۴ مهر ۱۳۹۲سلام جناب پدال….ببخشیدا بعضی وقتا تذکر میدیم…..
اسم ماشینو زیر عکسا اشتباه تایپ کردین !! equus boss نوشته شده……………
equus bass درستشه دیگه نه !
هادی
۴ مهر ۱۳۹۲البته معمولا موتور را رو بدنه سوار میکنن، نه بدنه را رو موتور!
سیاوش
۲۱ آبان ۱۳۹۷برای ماشین های معمولی اره ولی برای ماشین های خاص نه
amir.t.
۴ مهر ۱۳۹۲ادمو محو خودش میکنه.زبون ادمو بند میاره …
feri
۴ مهر ۱۳۹۲یه لگن واقعی گرون و کلاسیک مصرف سوختش می نوشتی با اون رینگ پهن
رضا
۴ مهر ۱۳۹۲واقعا مردونه اس این ماشین
احسان
۴ مهر ۱۳۹۲250 هزار دلار……!
چی فکر کردند با خوشون…..
کسی که شتاب و قدرت و دینامیک بخواد نمیاد که این را بخره .میره پورشه و فراری و جی تی آر و لامبو و ……میخره
این ماشین ها را بخاطر کلاس خاص و خاطرات و نوستالژی و کیف نشیمنش میخرن و دوست دارن
به نظر من به این موتور و شتاب و قدرت اینقدر قوی هم هیچ نیاز نداشته
یه موتور 8 سیلندر معمولی و در حد استاندارد با یه صدای موتور و اگزوز دلنشین براش میذاشتن
و با قیمت حداکثر 25000 دلار میدادن اونوقت فروشش میترکوند
سینا
۴ مهر ۱۳۹۲واسه خودش عالمی داره ولی نه 250-300 هزار دلار!
با هزینه ای کمتر میشه CL65 AMG , SLS-AMG , SL65 AMG و ده ها گزینه بهتر داشت!!
عادل
۴ مهر ۱۳۹۲بسیار زیباست. ولی اصلا به قیمتش نیست با پولش میشه حداقل 4-3 تا شلبی جی تی 500 خرید که از لحاظ ظاهری هم زیباست و هم پرقدرت و هم کلاسیک وحس این ماشین زیبا رو هم میده….
محسن.د
۴ مهر ۱۳۹۲میلادجان ممنون بابت توضیحات کاملت ;-)
ESI
۵ مهر ۱۳۹۲I LOVE THE AMERICA
AMIRREZA
۶ مهر ۱۳۹۲سلام
ببخشید این 2 سرنشینست یا 4سرنشین؟
aventador twin turbo
۹ مهر ۱۳۹۲از عکس هاش معلومه که 4 نفرست!!
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲از نمای داخلیش بیشتر خوشم میاد…
Ali
۱۱ اسفند ۱۳۹۲عاشقه این جور ماشینام دیگه
سعید
۲۰ آبان ۱۳۹۳همه جیش عالیه ولی نه قیمتش
Caaacctus
۲۶ تیر ۱۳۹۵یه سوال ذهن منو مشغول کرده ، این ماشین الان تولید شده ؟ به تولید انبوه رسیده ؟؟ و اینکه چرا لوگو ی اون رو تغییر دادن ؟؟