جدیدترین خودروی برقی ساخت امریکا، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۴ ثانیه و توان پیمایش ۶۰۰ کیلومتر دارد. فارادی فیوچر FF91 یک کراساور برقی با ابعاد مناسب برای خانواده است.
فارادی فیوچر با هدف تولید خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد. دفتر اصلی و کارخانهی این شرکت در امریکا است اما سرمایهگذاران اصلی پروژه، چینی هستند. فارادی فیوچر در ابتدا، عرضهی سدان برقی مشابه تسلا مدل S را هدف قرار داد؛ اما سال ۲۰۱۷، نمونهی پیشتولید از FF91 را با بدنهی کراساور کوپه رونمایی کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ هم، ابرخودروی مفهومی تک سرنشین به نام FF ZERO1 به نمایش گذاشت.
نمای ظاهری از مدل نهایی FF91، تفاوت چندانی با خودروی مفهومی رونمایی شده در سال ۲۰۱۷ ندارد. چراغهای باریک و بههم پیوسته در لبهی کاپوت، حالتی شبیه شکاف دارند. روشنایی روز، در سراسر این بخش، کشیده است. سپر جلو به گونهای ساخته شده که نمای دایرهای داشته باشد و هماهنگ با خمیدگی کاپوت جلو، حالت تخم مرغی بدنه را تاکید کند.
در عقب، برجستگی چراغها با زاویه نسبت به درپوش صندوق و سپر ساخته شده است. این شرایط باعث میشود، خلاقیت در طراحی نمای پشت بیش از جلو، نمود پیدا کند. از سویی دیگر، حجم نسبتا زیاد پلاستیک سیاهرنگ در سپرها و رکاب، ارزش FF91 را به عنوان یک خودروی لوکس برقی، کاهش میدهد.
هنوز اطلاعات کامل از امکانات رفاهی FF91 منتشر نشده است. در تصاویر موجود، نمایشگر بزرگ سرتاسری برای داشبورد دیده میشود. این خودرو در نسخهی فول، ۱۱ نمایشگر با مجموع اندازهی ۱۰۰ اینچ خواهد داشت. همچنین، شرکت سازنده وعده داست که راحتی صندلیها و سرعت اینترنت داخل خودرو برای FF91، کیفیتی برتر از رقبا ارائه دهد. فاصله محورهای این خودروی الکتریکی به گونهای است که فضای جلوی زانو برای سرنشین عقب، ۱,۲۴۲ میلیمتر باشد.
فارادی فیوچر FF 91 با سه موتور برقی، مجموع قدرت ۱۰۵۰ اسب بخار خواهد داشت. گشتاور این خودرو هنوز مشخص نیست اما سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۴ ثانیه و توان پیمایش ۶۰۸ کیلومتر برای FF 91 اعلام شده است. این مدل، باتری ۱۳۰ کیلووات ساعت خواهد داشت.
مدیران فارادی فیوچر در مراسم رونمایی از نسخهی نهایی FF 91، رقابت با خودروهای لوکس آلمانی را هدف خود دانستهاند. هنوز اطلاعاتی از قیمت FF 91 در دسترس نیست اما میتوان مطمئن بود که نخستین خودرو تولید انبوه فارادی فوچر، آستانه قیمت بیش از ۸۰ هزار دلار داشته باشد.
زیزیگولو
۵ اسفند ۱۴۰۰شتاب صفر تا صد داره میرسه به ۱ ثانیه !!! و در آینده نزدیک به زیر ۱ و صدم ثانیه !!!!
حسین
۵ اسفند ۱۴۰۰فایدش چیه؟ تو شهر که کسی نمی تونه از این ظرفیت ها استفاده کنه. بیشتر شوی تبلیغاتی هست که برندهای نوپا برای جلب توجه راه انداختن.
بهنام
۵ اسفند ۱۴۰۰با عرض سلام و خسته نباشید خدمت سر دبیر محترم پدال
با توجه به مشکل پیش اومده حذف قسمت مربوط به فعالیت های کاربر بعد از آخرین تغییرات پنل کاربری (عدم نمایش سوابق دیدگاه ها ، اطلاع از دریافت پاسخ دیدگاه و…) خواهشمند است در صورت امکان این موارد را اصلاح کنید
با تشکر از زحمات شما
از دیگر دوستان دبیر سایت خواهشمندم در صورت امکان این اشکال را به سر دبیر اطلاع دهید با تشکر
دوستان و پدالی های عزیز در صورت موافق بودن با این متن لطفا زیر این دیدگاه اعلام کنید
جواد عقیلی
۵ اسفند ۱۴۰۰درود بر شما.
اصلاحات زیرساختی عمیقی در سایت ایجاد خواهد شد که بخش کاربری جدید را با امکانات بسیار بهتر در اختیار شما قرار می دهد. امیدوارم تا آن زمان کاستی های سیستم فعلی را بر ما ببخشید.
بهنام
۵ اسفند ۱۴۰۰🙏🌹
۷۷۸۸
۵ اسفند ۱۴۰۰سلام
لطفا دیدن عکس مطالب رو مثل قبل حالت پشت سرهم قرار بدید.
new RAMIN
۵ اسفند ۱۴۰۰((دفتر اصلی و کارخانهی این شرکت در امریکا است اما سرمایهگذاران اصلی پروژه، چینی هستند. ))
🙂🙂ای کاش مینوشتید کدام خودروساز چینی سرمایه گذاری کرده… اما خب مثل اینکه اگه بگید مدار زمین کج میشه! سرمایه گذار اصلی این شرکت جیلی چین هست. که خبرش پارسال اومد.
درخصوص فارادی فیوچر باید بگم ماشین خوب و عالی هست من خوشم اومد ولی منو خیلی یاد hiphi X می اندازه…
اگر واقعا این خودرو با این ظاهر و این شکلی بدون تغییر وارد خط تولید بشه اونم با این مشخصاتش واقعا دلیلی نمیبینم یه سری ماشین های الکی گرون برقی دیگه بخرم…اللخصوص بحث بحث برقی هست و مهمترین فاکتور میزان پیمایش هست.
پویان
۵ اسفند ۱۴۰۰سلام اقا رامین خوبی
اون hiphiتوی چین در کلاس هودروهای گرون قیمت برقی از همه بیشتر فروخته بود.
چانگان ماشین برقی جدیدی رو میخواد تولید انبوه کنه؟
Mad.z.Max
۵ اسفند ۱۴۰۰داداش یه سرچ بزن خودت خب
ینی الان چند ماهه همین یه سوال درباره خودرو برقی چنگال رو میای زیر کانت رامین میپرسی، تو این چند ماه اگه خودت روزی ۵ دقیقه هم تحقیق کرده بودی الان علامه شده بودی تو زمینه چانگان و باقی عجایب چین.
new RAMIN
۵ اسفند ۱۴۰۰(سلام اقا رامین خوبی.اون hiphiتوی چین در کلاس هودروهای گرون قیمت برقی از همه بیشتر فروخته بود.چانگان ماشین برقی جدیدی رو میخواد تولید انبوه کنه؟)
سلام.Hipphiمدل X تو چین سال2021 حدود5هزار دستگاه فروخته که بیشتر از خودروهای برقی برندهای بین اللمی تایکان و بنزeqc تسلا مدل X جگوار ipace تو چین هست. البته قیمتش هم ارزان نیست. 100 الی120هزار دلار…تا اواسط 2022 هم مدل جدید Z رو میده بازار. اون واقعا خیلی خفنه یه چیزی میگم شما یه چیزی میشنوید.
درخصوص چانگان مدل C385 اطلاعات بیشتری منتشر شده که حتی سایت غربی carbuzz هم اونو پوشش داده! میدانستیم C385 سیستم گرمایشی زمستانی داره و میدانستیم اتوپارک APA7.0داره که تو دنیا کم رقیبه و میدونستیم از نسل جدید موتورهای الکتریکی چانگان بهره میبره که خود انجین برا خودش یه پا تایکانه!!(شوخی. منظورم مهندسیش بود)هر3 تکنولوژی رو چند ماه پیش تو درگ تایکان با آئودی rs6 توضیح دادم.
اما اطلاعات بیشتری منتشر شده… پیمایش 600کیلومتر و شارژ سریع 200کیلوات در 10دقیقه قابلیت پیمایش 200کیلومتر فراهم میکنه همچنین میگن شتابش 4ثانیه هست و همچنین خودران سطح 3 نیز مجهزه. سایت های چینی شایعه کردن قیمت این خودرو 200هزار یوان هست که میشه تقریبا 28هزار دلار! همچنین ماه پیش گفته شد این ماشین در 4 روز 50هزار پیش سفارش تو چین گرفته. اینکه این خودرو که عرضه میشه معلوم نیست ولی احتمالا تا حداکثر 3ماه دیگه عرضه بشه بازار.
جدا از چانگان C385 که بر روی پلتفرم چانگان هواوی کتل EPA1 شکل گرفته خودرو A158 قراره تا حداکثر 1 الی 2 ماه دیگه معرفی بشه که پلتفرمش EPA0هست و رقیب خودرو وولینگ هست. میگن خودرو چانگان C673 هم قراره نمایشگاه شانگهای یا پکن رونمایی بشه. درکل چانگان میخواد قبل پایان امسال 3خودرو برقی در3کلاس مختلف بده بیرون. خودرو برقی ارزان زیر 8هزار دلار که A158هست وخودرو برقی رقیب تسلا مدل3 و byd هان که اسمش C385 هست و زیر 35هزار دلار قیمت داره احتمالا. یکی هم کراس اوور C673 هست که جالبه اونم پلتفرم EPA1 هست. اونم رقیب byd سانگ و تانگ و مدل Y هست. نمیدونم پلتفرم EPA2 چانگان برای چه مدل هایی هست هنوز هیچی نگفتن ولی احتمالا شاسی بلند نیمه فول سایز یا کراس اورر فول سایز باشه.
درخصوص اخبار خودروی چین شما را دعوت میکنم به car news china و carscoops و chinapev و car intogo و صد البته وبسایت هر کمپانی🙂
GMA
۵ اسفند ۱۴۰۰اگر اشتباه نکنم فارادی فیوچر بعد از معرفی این کانسپت کاملا ورشکست و منحل شد و تمام مدیرانش استعفا دادن و حتی نمونه کانسپت را هم برای فروش گذاشتند! اما بعدا یک سرمایه گذار چینی جونی دوباره بهش داد، بنظرم این بار دیگه به مرحله تولید میرسه، در تعجبم چینی ها روی استارت آپ های آمریکایی سرمایه گذاری میکنن، درست مثل لوسید که با سرمایه گذاری کلان چین و عربستان داره ماشین تولید میکنه
مردیم از خوشی
۵ اسفند ۱۴۰۰چرا اینقدر این آمریکایی ها خوبند 😁
GMA
۵ اسفند ۱۴۰۰اگه چین سرمایه گذاری نکرده بود فارادی فیوچر باس برای همیشه به فراموشی سپرده میشد، با همون کانسپتی که برا فروش گذاشت🙃
https://www.pedal.ir/american/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c-%d9%81%db%8c%d9%88%da%86%d8%b1-ff-91/
مردیم از خوشی
۵ اسفند ۱۴۰۰تف توش یبار هم که میای طرف داری گندش درمیاد
GMA
۵ اسفند ۱۴۰۰💔🙂😂🤣 متاسفم ولی اتفاقه دیگه
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۵ اسفند ۱۴۰۰صداقتتو دوس داشتم 😂
new RAMIN
۵ اسفند ۱۴۰۰نمیدونم کامنت اولم منتشر شد یا نه ولی تو کامنت اولم گفتم این خودرو فارادی فیوچر خیلی شبیه hiphi X هست.👇
https://www.autocar.co.uk/car-review/human-horizons/hiphi-x/first-drives/human-horizons-hiphi-x-founders-edition-2021-review
تست درایو hiphi X توسط اتوکار. جالبه از 5 ستاره 4 دادن!جالبه تسلا مدل xوبنز eqc هم تست کردن از 5 ستاره 4دادن! Bmw ix هم از 5ستاره 4.5دادن! میتونید برید تاریخچه review اتوکار رو ببینید.میشه گفت چین اگه بخواد ماشین خفن در رنج قیمت 100هزار دلار تولید کنه نتیجش میشه hiphi X و درنهایت میشه خودرویی در حد رقبای بین اللمی و در بعضی زمینه ها بهتر از اونا…
Hiphi X و فارادی فیوچرFF91 خودروهای جالبی هستن ولی نمیدونم در چه کلاسی هستن!درواقع شاسی بلند و کراس اوور و شوتینگ بریک هستن! ترکیبی از هرسه.
Alan.r
۵ اسفند ۱۴۰۰خیییییییییییلی از تسلا مدل اس بهتره
ح . ح
۵ اسفند ۱۴۰۰شتاب زیر ۳ دیگه عادی شده …. اما تو مملکت ما همچنان ….
امیرحسین
۵ اسفند ۱۴۰۰چ کابین مهیجی
خیلی لذت بخش این ماشین
کیانوش
۵ اسفند ۱۴۰۰قعا درک نمیکنم چرا یک کراس اور باید شتاب دو ثانیه ای داشته باشه و قدرت هزار اسب بخاری
یا چرا هامر الککریکی باید شتاب سه ثانیه ای داشته باشه با هزار اسب بخار نمی ارزه وقتی قرار باشه باطری باعث بشه که وزن هامر به چهار تن و خورده ای برسه که یک تنش فقط وزن باطریه به تنهایی سه تا موتورشم احتمالا حداقل صد و پنجاه کیلو باشه یا احمقانه ترین محصول برقی هم کامیون های الکتریکی هستن مثل کامیون تسلا دو و نیم تن باطری لامصبا میدونید دو نیم تن باطری چطور ساخته میشه و چقدر باعث تخریب محیط زیست میشه گاز گلخانه ای که فقط تو فرایند ساختش به اندازه الودگی ایجاد توسط طی کردن مسافت پونصد هزار کیلومتری با ی کامیون دیزلی هستش یعنی حتی قبل از این که کامیون برقی به کارکرد پونصد هزار کیلومتری برسه تا بعد از اون نسبت به دیزلی ها تو الودگی مزیت داشته باشه قبل از اون باید باطری ها عوض بشه شاید پنج سال دیگه با سه برابر شدن ظرفیت انرژی به وزن باطری ها استفاده ازشون تو خودروهای کوچیک مثل هاچ بک ها و کراس اور ها کوچیک یا موتور سیکلت ها و اسکوتر ها منطقی بشه اما ابدا ابدا واسه پیک اپ ها و سدان ها و شاسی بلند ها بزرگ و کامیون ها هیچ وقت منطقی نمیشن
و بنظرم وقتی تولید هیدروژن ارزون تر بشه باطری ها جاشون رو پنج کیلو هیدروژن میدن که موتور های برقی رو تغذیه میکنن این روش حتی میشه کشتی ها و هواپیما ها هم استفاده کرد و بازدهیش خیلی از سوخت های فسیلی هم بیشتره انرژی به وزن هیدروژن سه برابر بنزین و شصت برابر باطری های امروزیه وهیدروژن میتونه تاثیر خیلی خیلی زیادی رو صنعت حمل و نقل هوایی و دریایی داشته باشه چون حمل سوخت واسه هواپیما ها و کشتی ها باعث میشه ظرفیت حمل و بردشون محدود بشه ی هواپیما میتونه با همون وزن هیدروژن مسافتی سه برابر بیشتر طی کنه