تولید خودروی کاملاً جدید ریویان R1T آرامآرام افزایش یافته و تا اواخر اکتبر تعداد ۱۸۰ دستگاه از این خودرو تولید شده است. همچنین اولین نمونههای این محصول الکتریکی برای تست و بررسی در اختیار خبرنگاران خودرویی قرار داده شده است. ما در اینجا میتوانیم اولین تست و بررسی مستقل ریویان R1T توسط تیم ادموندز را تماشا کنیم و سؤال کلیدی این است: آیا ریویان R1T واقعاً به اندازهای که قول داده خودروی خوبی است؟!
اول بیایید کار را با آمار و ارقام شروع کنیم. این خودرو در تستها شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتری را ثبت کرده که اندکی بیشتر از شعاع حرکتی ۵۰۵ کیلومتری اعلامی توسط EPA بوده و با شعاع حرکتی تسلا مدل Y لانگ رنج چهار چرخ محرک برابر میباشد. مصرف انرژی این خودرو نیز بالاترین میزان اندازهگیری شده روی یک خودرو تاکنون بوده و حدود ۲۹۸ واتساعت در هر کیلومتر بوده است. البته نباید از چنین رقمی با توجه به نوع و کاربری خودرو متعجب شد.
این وانت علیرغم وزن ۳۲۴۳ کیلوگرمی خود که بهطور قابلتوجهی بیشتر از وانتهای لایت دیوتی سنتی است عملکرد بسیار خوبی را در بخش پرفورمنس و شتاب به نمایش میگذارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ریویان R1T در حدود ۳.۵ ثانیه (در حالت اسپورت و با استفاده از لاستیکهای چهارفصل) ثبت شده که کمی کندتر از شتاب ۳ ثانیهای اعلامی توسط ریویان است. مسافت ۴۰۰ متر نیز در ۱۱.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت طی شده است. این خودرو هم در مسافت ۳۵.۷ متری توانسته سرعت خود را از ۹۶ کیلومتر در ساعت به صفر برساند.
ریویان R1T همچنین در تست اسکید پد نیز شتاب جانبی ۰.۸۷ را ثبت کرده است. در کل باید گفت این وانت حس سنگینوزنی نداشته و البته چابکی خود و تجربه سواری بسیار مثبتی را به رخ کشیده است. اگرچه کیفیت سواری R1T برای یک وانت خوب است اما نمیتواند با خودرویی همچون رم ۱۵۰۰ رقابت کند. همچنین نکته قابلتوجه درباره این وانت الکتریکی صدای جاده اضافی در کابین بوده است.
کیفیت کلی کابین نیز بسیار خوب است. ادموندز میگوید تنها برخی مشکلات در برخی تریم های کابین و پد شارژ بیسیم برای گوشی وجود داشته است. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نیز باید بهبود یابد. به خاطر اینکه وانت ریویان پهنای زیادی ندارد، شاید نشستن سه فرد بزرگسال در عقب کابین خیلی خوب نباشد.
نکته جالبی که تیم ادموندز به آن برخورد داشته تغییر ارتفاع سیستم تعلیق در حداکثر تنظیمات بوده اما این کار به خاطر داغ شدن کمپرسور هوا انجام نشده است. حدس میزنیم این یک مشکل موقتی بوده و نیازمند سپری شدن زمان خنک شدن میباشد. باید منتظر ماند و دید آیا کارشناسان دیگر نیز چنین مشکلی را گزارش میکنند یا خیر. در کل گفته میشود ریویان R1T یک خودروی لوکس بسیار جالب بوده و کلاس وانتهای الکتریکی را دگرگون خواهد کرد.
مشخصات ریویان R1T
- شعاع حرکتی اعلامی توسط EPA: 505 کیلومتر
- عرضه نسخه با برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر در ژانویه ۲۰۲۲
- عرضه نسخه ارزانتر با برد فراتر از ۴۰۲ کیلومتر در آینده نزدیک
- ظرفیت باتری اعلام نشده: حدود ۱۳۵ کیلووات ساعت
- سلولهای استوانهای تیپ ۲۱۷۰، تأمین شده توسط سامسونگ SDI
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳ ثانیه
- چهار پیشرانه الکتریکی، چهار چرخ محرک
- شارژر فابریک: ۱۱.۵ کیلووات، قابلیت شارژ سریع DC
- عمق غوطهوری: بیش از ۰.۹۱ متر
- ظرفیت یدک کشی: حداکثر ۴۹۹۰ کیلوگرم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲ آذر ۱۴۰۰تشکر بابت مطلب 🙏
بنظرم فعلا اشکالات خودشو داره، هنوز قابل اعتماد نیست…
new RAMIN
۲ آذر ۱۴۰۰آقای احمدزاده نوشتید “برسی تخصصی” فکر کردم 6 دقیقه خوندش طول میکشه! الان این برسی تخصصی بود؟😐😑
(تولید خودروی کاملاً جدید ریویان R1T آرامآرام افزایش یافته و تا اواخر اکتبر تعداد ۱۸۰ دستگاه از این خودرو تولید شده است)
آقای احمدزاده درست نوشتید؟ 180 تا تولید شده؟🤔😑
راستی زوایای ورود خروج حمله شکست این ماشین چه قدره؟
شاهین
۲ آذر ۱۴۰۰سلام گلچینی از مطالب ادموندز رو خدمتتون منتشر کردیم ان شالله در آینده تست های مفصل تر این خودرو رو هم کار خواهیم کرد.
R@m!n
۲ آذر ۱۴۰۰یکی از احمقانه ترین نکاتی که تو بررسی های ماشین های الکتریکی، تاکید روی شتاب پایین بدون توجه به کلاس اون خودرو هست. شاید رو سدان ها و کراس های تسلا و بقیه جذاب باشه اما روی پیکاپ یا خودروهای وظیفه سنگین چی ؟؟؟
کسی تا حالا به این نکته اشاره کرده که این پیکاپ با بکسل یا جابجایی وسایله سنگین بردش چقدر میشه ؟؟
این ظرفیت حمل در برابر رقبای بنزینی مثله یه شوخیه.
وزن این خودروها فاجعه هست بیشتر از 3 تن !!! فورد F-250 HEAVY DUTY با اون عظمت و ابعاد 3 تن هست اما این پیکاپ که نصفه F-250 که هیچ، نصفه F-150 و رم و سیلورادو و حتی تاندارا کارایی نداره چرا باید خریداری بشه ؟؟؟
حتی آفرودشم نزدیک پیکاپ های بنزینی نیست که بشه برای گردش و تفریح توجیحش کرد.
این کلاسه خودروهای کاری هست نه اسباب بازیه نمایشی. چرا انقدر این زباله هارو بزرگ جلوه میدن ؟؟؟
مانی
۴ آذر ۱۴۰۰وزن این ماشین فاجعه واقعیه
با این وزن زیاد و باطری بزرگ آلودگی زیادی داره
آلودگی لاستیکها خیلی زیاده که هیچ جا ازش صحبتی نمیشه،با این وزن خیلی بیشتر هم میشه
به قول شما تو شرایط سخت کار همراه با یدک کشی سنگین بردش چند کیلومتره؟
سوالم اینه که تو چه شرایطی اینو به فورد ۱۵۰ فول ترجیح میدی؟
و نظرت چیه که این شرکت با تولید کم از فوردی که کلی ماشین برقی میسازه با ارزشتره؟
اگه کس دیگهای هم جواب بده ممنون میشم،خوبه که طرز فکر سایرین رو بدونیم
R@m!n
۴ آذر ۱۴۰۰چرا انقدر دیر کامنت میزاری کامنت میزاری مانی جان 😄😄
این ماشین در هیچ حالتی نزدیک فورد و بقیه پیکاپ ها نمیشه. من شخصه در هیچ شرایطی یه پیکاپه بنزینی رو به برقی ترجیح نمی دم چون بشدت معتقدم تکنولوژی الکترونیکی تحت شرایطه پرفشار کاملا بازنده هست.
بحثه ارزش گذاری هم گفتم این حبابه ساختگیه خوده فورد و آمازون بود که کلی سود کردن ازش . در کل این برند در حده یه استارتاپ می مونه و در نهایت با یه کمپانیه مادر ادغام میشه.
net
۲ آذر ۱۴۰۰طراحی داخلی ساده و خوبی داره مخصوصا دو ال سی دی مستطیلی افقی با حاشیه کم پشت فرمان و روی داشبورد خیلی زیباست و محل قرارگرفتن دو ال سی دی داشبورد خوبه.محافظ رول شدنی مشکی اتاق بار برای محافظت وسایل در مقابل باد و باران خوبه.اگر برای هربار شارژ ۷۰۰ کیلومتر میشد رانندگی کرد خوب بود و ۵۰۰ کیلومتر برای هر بار شارژ کمه در سال ۲۰۲۱.چراغ جلو شکل کپسول و خط سفید افقی جلو کاپوت خیلی زشته و خیلی تو ذوق میزنه و تعجبه چرا همچین کار عجیبی کرده.اگر دو ستون سقف شیشه جلو متضاد مشکی نبود قشنگتر میشد مثلا در همین رنگ قرمز ماشین اگر دو ستون سقف شیشه جلو بجای مشکی رنگ قرمز بود قشنگتر میشد.اگر طراحی داخلی و داشبورد یکپارچه مشکی می بود و چراغ باریک افقی عقب متصل نبود و چراغ عقب جدا از هم بود قشنگتر میشد
علی
۲ آذر ۱۴۰۰به شخصه خیلی ترجیح ش میدم به سایبر تراک
میثم
۲ آذر ۱۴۰۰کسی که می خواد از یه تراک کار بکشه به مولفه هایی مثل: قابلیت اطمینان، طول عمر بالا، قیمت پایین، تعمیر پذیری راحت و کم هزینه، یدک کشی بالا، گشتاور خوب، انجام سفرهای طولانی و این قبیل موارد نیاز داره.
مولفه هایی مثل شتاب، سرعت، نتایج درگ با ماشینای معمولی، شتاب جی و این قبیل موارد بیشتر مناسب ماشینهای سواریه نه یه تراک که قراره بی دردسر و نامحدود خدمات سنگین به مصرف کننده بده.
با این اعداد و ارقام، ناخودآگاه یه مقایسه ای بین برقیها و تراکهای بنزینی و دیزلی در ذهن مشتری ایجاد میشه و دیگه اصل قضیه و معیارهای مهم به حاشیه میره.
تکنولوژی حال حاضر الکتریکی ها در زمینه خودروهای کار و وظیفه سنگین فعلا مناسب نیست.
بیشتر مناسب ماشینهای سواری و سبکه
فرامرز
۲ آذر ۱۴۰۰آی قربون آدم چیز فهم
Erfan
۲ آذر ۱۴۰۰اگه قرار باشه این رقیب سایبرتراک باشه انتخاب ریویان خیلی منطقی تره
net
۲ آذر ۱۴۰۰اگر وسط ماشین سوراخ مثل تونل نبود جایی که وسایل اشپزخونه هست خیلی بهتر میشد و به جای این سوراخ تونل اگر باطری بیشتر گذاشته بود تا برای هربار شارژ ۷۰۰ کیلومتر طی کند بهتر میشد و این سوراخ تونل کاربردی انچنانی نداره