بر اساس گزارش رسانهها، گفتوگوهای فیسکر با نیسان جهت همکاریهای گسترده به بنبست رسیده و فیسکر در شرایط بغرنجی قرار گرفته است.
بحران فیسکر برای همه عیان شده است. این استارت آپ تولید کننده وسایل نقلیه برقی چندی پیش اعلام کرد فاقد سرمایه لازم برای ادامه تولید خودروست هرچند فیسکر امید داشت با همکاری یک برند دیگر از ورشکستگی دور شود اما بر اساس گزارشهای جدید این گفتوگوها به بنبست رسیده است. بر اساس گزارشی که دیروز توسط رویترز و به نقل از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شده، فیسکر نتوانسته به توافقی با برندهای معتبر جهانی دست یابد. در واقع گفته میشود گفتوگوهای اولیه با یک خودروساز متوقف شده است. ظاهراً فیسکر در حال گفتوگو با ۵ برند مختلف برای نجات خود بوده اما راه به جایی نبرده است. یکی از بزرگترین نامهایی که برای همکاری با فیسکر به میان آمده نیسان است که به تولید محصولات برقی علاقه دارد اما همکاریاش با فیسکر هرگز بهصورت رسمی تائید نشد.
رویترز میگوید نیسان علاقه زیادی به وانت پیکاپ برقی آلاسکا داشته و ظاهراً ۴۰۰ میلیون دلار را برای تولید این وانت در یکی از کارخانههای فیسکر در آمریکا پیشنهاد کرده است. فیسکر آلاسکا سال قبل و به فرم کانسپت معرفی شد. این وانت بدون آلایندگی قیمت پایه ۴۵ هزار دلاری دارد و با یکبار شارژ مسافت ۵۴۷ کیلومتری را طی میکند. فول ترین نسخه آلاسکا به دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. البته مدل پایه این وانت تنها ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد. انتظار میرفت فروش آلاسکا از سال جاری میلادی شروع شود اما با وضعیت فعلی فیسکر چیزی مشخص نیست.
شرکت موردبحث هماکنون مجبور شده به دنبال گزینههای جایگزین باشد. اسناد نشان میدهند فیسکر همچنان در حال بررسی گزینههای دیگر همچون تجدید ساختار کسبوکار خود در دادگاه یا بازخرید سهام است. در همین اثنا ارزش سهام فیسکر ۲۸ درصد کاهش یافته و نماد آن متوقف شده است. تا به اینجا فیسکر ۱۵ درصد از نیروهای خود را به منظور کاهش هزینهها تعدیل کرده است. بسیاری از این افراد در بخش فروش فعالیت میکردند چراکه فیسکر در حال تغییر مدل فروش مستقیم به مشتری به مدل نمایندگی سنتی است. ظاهراً این شرکت با ۱۳ نمایندگی در آمریکا و اروپا به توافق رسیده و به دنبال فروش ۲۰ هزار شاسیبلند اوشن در سال ۲۰۲۴ است.
اما در ادامه اقدامات فیسکر برای ادامه حیات خود شاهد کاهش قابلتوجه قیمت شاسیبلند اوشن هستیم. هماکنون قیمت مدل پایه اوشن اسپرت به ۲۵ هزار دلار میرسد تا به این ترتیب عنوان ارزانترین خودروی برقی آمریکا را به خود اختصاص دهد. در واقع اوشن اسپرت حتی از نیسان لیف نیز ارزانتر خواهد بود. البته قیمت مدل فول اکستریم نیز ۲۴ هزار دلار کاهش یافته و به ۳۷۵۰۰ دلار رسیده است. با این مبلغ شما صاحب شاسیبلندی دو موتوره با ۵۶۴ اسب بخار قدرت و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه میشوید.
اوشن اکستریم با یکبار شارژ مسافت ۵۸۰ کیلومتری را طی میکند. از جمله تجهیزات این خودرو میتوان به سقف پانورامیک، سیستمهای کمکراننده متنوع، سیستم صوتی و… اشاره کرد. همچنین باید دانست مدل رده میانی اوشن اولترا هم ۳۵ هزار دلار قیمت دارد و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعتش به زیر ۴ ثانیه میرسد. باید گفت کاهش قیمت این خودرو به حدی شدید است که قطعاً میتواند نظر خریداران را به خود جلب کند.
SpZ01
۱۰ فروردین ۱۴۰۳برام جالبه که چینیا چرا برای خریدش پیش قدم نشدم
میتونه دروازه ورودشون به اروپا و امریکا باشه
پیام
۱۰ فروردین ۱۴۰۳چینیا بیشتر تو کار کپی و دزدی هستن
سبحان
۱۰ فروردین ۱۴۰۳چینی ها ممنوعیت سرمایه گذاری تو امریکا دارن
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۳چون برای چینی ها توجیهی نداره،
از نظر تکنولوژی که چینی ها جلوتر هستن پس فقط امکانات تولیدش رو میتونن استفاده کنند که اون هم ارزش خرید کل برند رو نداره.
آرش
۱۳ فروردین ۱۴۰۳چون تکنولوژی خاصی ندارد الان چینی ها خیلی عملکرد بهتری دارند
اما یک خبر موثق دارم که گروه توفاش ترکیه برای خرید این برند وارد مذاکره شده.توفاس تاسیسات تولیدی خوبی دارد و برند فیات رو در ترکیه تولید می کند
MehdiTurbo
۱۰ فروردین ۱۴۰۳برند دوست داشتنی طراحیاشم جذاب امیدوارم برگرده
NAVID۰۰۹۸
۱۰ فروردین ۱۴۰۳برگرده برنگرده به کنار !!!
واقعاً نمیدونم نیسان چرا اصلاً باید برای خرید یه برند دیگه تیک بزنه!!!
نیسان اگر تمرکزش را بذاره روی خودش و اینفینیتی مثل همون کاری که هوندا تویوتا مزدا میکنه ، مطمئناً موفقیت و پول بیشتری به دست میاره تا اینکه شرکتی را بخره یا حتی شراکت بلند مدت بکنه!!!
Zz
۱۰ فروردین ۱۴۰۳اتفاقا به دردش میخورد . هزینه خرید پایین فیسکر در قبال پلتفرم و امکاناتی که داره بسیار براش به صرفه تر بود تا خودش بره پلتفرم پیکاپ و غیره بزنه
همون پلتفرم فیسکر اوشن رو برمیداشت و پیکاپ و شاسی میزد و میفروخت
heshmat021
۱۰ فروردین ۱۴۰۳برای اینکه این که فیسکر روند کار رو برای نیسان یا هر شریک دیگه تی تسریع میکنه
۱-متخصص ها و نیروی کار استخدام شدن
۲-خط تولید داره فیسکر
۳-مسلما پتنت و مجوز هایی هم داره
۴- زنجیره تامین قطعات و قرار داد های آماده
خرید این پکیج میتونه ضرفه جویی زمان و هزینه باشه
Killer
۱۰ فروردین ۱۴۰۳نیسان بدبخت خودش نیاز داره یکی بهش کمک کنه از این بدبختی در بیار هی ضرر میکنه بعد میخواست یه برند دیگه رو بخره؟ معلوم بود الکیه
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ای کاش تولید برقیا برای همیشه متوقف میشد …….. حتی “روآن اُتکینسون” هنر پیشه نقش مستربین هم از مخالفان جدی خودروهای برقی هستش
jalopy
۱۰ فروردین ۱۴۰۳نکنه سر جانی انگلیش میگی یا واقعا مخالف این قضیه است ؟🤣🤣🤣
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۳نه واقعاً میگم ….. خبراش هستش
ارسلان
۱۰ فروردین ۱۴۰۳فیسکر ام متخصص ورشکست کردن شرکته کلا 🤣
فیات کرایسلر ام قرار بود با رنو ادغام شه!!! کسی از مذاکره با نیسان راضی بیرون نمیاد…وقتش و اینم تلف کرده!!! باید با استلانتیس مذاکره کنه ، متخصص خرید شرکت و برند ، تو این یک ماه فقط دوتا استارتاپ خریده ، یکی برا تراشه ، یکی ام باتری ، لیپ موتورهم که صاحب شد…اینم روش
Absurd Hero
۱۰ فروردین ۱۴۰۳قیمت اوشن خیلی خوبه واقعا
Hamidreza
۱۰ فروردین ۱۴۰۳1000 یورو سهامشو خریدم تو ژانویه ، الان شده ۲۰ یورپ البته متوقف شده معاملاتش تا تکلیفش مشخص بشه
سبحان
۱۰ فروردین ۱۴۰۳من یه 45 میلیون دارم میخوام ایفون 15 بگیرم اگه به دردشون میخوره روش سرمایه گذاری بکنم حیف این برند بره کنار
البته قطعا سرمایه گذاره پیدا میکنه
عرب ها شدیدا دنبال این فرصت ها هستن
حسن
۱۱ فروردین ۱۴۰۳کاش دولت ما هم مثل بقیه کشورا از اینجور فرصتا استفاده میکردو چنین شرکتیو میخرید
البته با توجه به انحصاری و استثماری بودن صنعت خودرو فروش خوبی تو ایران میتونست داشته باشه راحت ایرانو سی سال جلو مینداختو از انحصار چین بیرون میاوردو سود خوبیم نصیب دولت میشد