سایر خودروهای آمریکاییفیسکر

نقاط قوت و ضعف شاسی‌بلند برقی فیسکر اوشن از زبان مالک آن

شاسی‌بلند برقی فیسکر اوشن چهار سال پس از رونمایی سرانجام راهی بازار فروش شده است. اولین نمونه‌های این خودرو حدود یک ماه پیش به دست برخی مالکان از جمله در کشور دانمارک رسیده‌اند و حالا یکی از اولین مالکان اوشن به بیان تجربه مالکیت خود پرداخته است.

تنها نسخه‌ای از اوشن برقی که فعلاً به دست مشتریان رسیده مدل لانچ ادیشن با ۶۹ هزار دلار قیمت است. این مدل ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مدل لانچ ادیشن اوشن با نام اوشن وان شناخته می‌شود و به مجموعه باتری ۱۰۶ کیلووات ساعتی مجهز بوده و شعاع حرکتی تخمینی آن برابر با ۵۸۰ کیلومتر است. دنیل سیمونسن اخیراً اوشن وان خود را در کپنهاگ دانمارک تحویل گرفته است. او بررسی مختصری از خودروی خود را منتشر کرده و تجربیات یک‌هفته‌ای را در اختیار بینندگان گذاشته است. در کل سیمونسن کاملاً تحت تأثیر این خودرو قرار گرفته و همان ابتدای کار ویژگی‌های خلاقانه شاسی‌بلند برقی فیسکر همچون آینه عقب دیجیتالی باکیفیت را ستوده است.

بنا به گفته مالک خودرو سیستم تعلیق اوشن عالی بوده و احساس بسیار راحتی در زمان عبور از سرعت‌گیرها و مسیرهای ناهموار دارد. تکنولوژی‌های دستیار راننده خودرو نیز بسیار خوب عمل می‌کنند هرچند او خیلی وارد جزئیات نشده است. پرفورمنس اوشن در خط مستقیم نیز بسیار عالی است. با فعال شدن حالت بوست اوشن وان از نظر شتاب گیری تقریباً مشابه تسلا مدل Y پرفورمنس خواهد بود. سیمونسن همچنین می‌گوید سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر ۱۷ اینچی وضوح بالایی داشته و به خوبی پاسخ می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد کیفیت ساخت خودرو نیز سطح بالایی داشته باشد.

اگرچه هنریک فیسکر مدیرعامل این برند مسئول تولید خودروی کارما در چندین سال قبل نیز بوده اما برند جدید فیسکر برنامه‌های کاملاً متفاوتی دارد و رضایت مالکان از کیفیت ساخت اوشن جدید نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد. شاید یکی از دلایل مهم کیفیت بالای اوشن به تولید آن در مگنا اشتایر اتریش مربوط باشد. این شرکت مشهور بیش از ۲۰ سال است که به خاطر تولید محصولاتی باکیفیت شناخته می‌شود و هرساله حدود ۲۰۰ هزار خودرو را تولید می‌کند. علاوه بر اوشن، مگنا اشتایر مسئول تولید محصولات شناخته شده‌ای همچون مرسدس بنز C کلاس، بی ام و سری ۵ و جگوار آی پیس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیرمسعود

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    شاید برای ما عجیب باشه اما خودشون سالهاست که بااین ماشینها وکیفیت وامکانات آشنایی دارند.باتشکراز پدال

    1. علیرضا

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (223 ديدگاه)

      دقیقا با حرفت موافقم
      و اینم اضافه کنم که منظور مردم خارج از ناهمواری یه چیزی در حد قوطی کبریته مگر نه همین ماشین توی ایران بخاد روزانه ازش استفاده بشه و سالی ۲۰ هزار کیلومتر بندازه سر سال هیچی ازش نمیمونه

      حالا حساس نشید بگید دارم از تولید د ا خ ل حمایت میکنم اتفاقا برعکس دارم میگم خیابونامون از جاده های فرعی فقیر ترین کشور خارج هم کیفیتش کمتره و کلا توی ۱۹۷۰ گیر کردیم😅 پس بهترین انتخاب برای کشور جهان چهارمیمون همون خودروهای جهان چهارمیه

      موافقم 8
      مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا