کراساوور فیسکر اوشن در آزمونهای رسمی WLTP حداکثر برد ۷۱۰ کیلومتر را به ثبت رسانده که از تمام شاسیبلندهای برقی حال حاضر بازار بیشتر است.
فیسکر اوشن که قرار است اواخر سال جاری برای فروش به بازار عرضه شود، بیشترین برد را در بین همهٔ شاسیبلندهای الکتریکی بازار خواهد داشت. این خودرو در نسخهٔ بالا ردهٔ اکستریم خود در آزمونهای رسمی WLTP توانسته برد ۷۱۰ کیلومتری را ثبت کند. برای مقایسه، این رقم بسیار بیشتر از برد ۵۶۵ کیلومتری تسلا مدل X و ۵۸۷ کیلومتری مرسدس بنز EQS SUV است. فیسکر هنوز مشخصات دقیق باطریهای اوشن را اعلام نکرده اما نسخۀ پایهٔ این خودرو پکیج باطری کوچکتری دارد که بردی تا ۴۴۰ کیلومتر را فراهم میکنند.
فروش اوشن تا پایان آوریل امسال در اروپا آغاز میشود و تحویل آن به خریداران مدت کوتاهی بعد شروع خواهد شد. قیمت این کراساوور الکتریکی در ایالاتمتحده بسته به نسخه از ۳۷,۵۰۰ دلار تا ۶۹ هزار دلار خواهد بود درحالیکه این رقم در بریتانیا از ۳۴,۹۹۰ پوند شروع میشود. به گفتهٔ فیسکر، ازآنجاییکه اوشن در اروپا (اتریش) تولید میشود، قیمت آن در این قاره به خاطر عوارض واردات افزایش پیدا نخواهد کرد. اوشن در سه نسخهٔ مختلف به بازار عرضه میشود. نسخهٔ پایه که اسپرت نام دارد، از یک موتور الکتریکی با ۲۷۵ اسب بخار قدرت در جلو استفاده میکند که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۶.۶ ثانیهای را فراهم خواهد کرد.
نسخهٔ بعدی اولترا نام دارد که در هر محور به یک موتور مجهز است. این ترکیب قدرت را به ۵۴۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را به ۳.۹ ثانیه میرساند. نسخهٔ اکستریم هم با ۵۵۰ اسب بخار قدرت ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. فیسکر هنوز ظرفیت باطری این نسخهها را اعلام نکرده است ولی میدانیم که نسخههای اولترا و اکستریم از باطریهای نیکل منگنز کبالت ساخت شرکت چینی CATL استفاده میکنند. نسخهٔ اولترا با قیمت پایهٔ ۴۸,۹۰۰ پوند بردی ۶۳۰ کیلومتری خواهد داشت درحالیکه قیمت نسخهٔ اکستریم از ۵۹,۹۰۰ پوند شروع میشود.
نسخههای بالایی اوشن روی سقف خود به پانلهای خورشیدی مجهز هستند که به گفتهٔ فیسکر این ویژگی میتواند سالانه تا ۲۴۰۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند. همچنین به گفتهٔ سازندهٔ آمریکایی، این خودرو پایدارترین شاسیبلند الکتریکی تاریخ محسوب میشود زیرا کابین آن کاملاً سازگار با محیطزیست بوده و از متریال بازیافتی از تورهای ماهیگیری، تیشرتها و لاستیکها ساخته شده است. به گفتهٔ هنریک فیسکر، بازار اروپا برای موفقیت این کراساوور بسیار حیاتی خواهد بود. این شرکت اخیراً دفتر اروپایی خود را در مونیخ آلمان افتتاح کرده و فروش سالانه حدود ۶۰ هزار دستگاه را در اروپا پیشبینی کرده است.
Alan.r
۹ فروردین ۱۴۰۲طراحیش افتضاحه
elonlion
۹ فروردین ۱۴۰۲به نظر من که زیباست ولی یه سری اضافه کاری داره
مثلا دفیوزر عقب به اون بزرگی نیاز نداره جلو پنجره به این بزرگی نیاز نداره اون قسمت نجره مانند خیلی کوچیک عقب نیاز نداره
بدون این ها زیبا میشد
MehdiTurbo
۹ فروردین ۱۴۰۲داخلی قبول دارم بسیار افتضاحه دو تا تبلت چسبوندند
ولی بیرونیش برای برقی خیلی خوش رخم هست
چیزی که جالب بنز و ولوو و خیلی ماشینای دیگه شدند تبلتی یه تبلت برای پشت کیلومتر یه مانیتور بزرگ وسط
و برای خودرو ساز بسیار از لحاظ هزینه ای چه زمانی چه قیمتی و حتی خرابی بسیار به صرفه است یعنی هزینه تولید تو تعداد به شدت کاهش میده و درگیری فیزیکی دستی بسیار کم میکنه
واسه همین اکثر خودرو سازا رو اوردند به این طراحی
ولی خب به نظر من افت
الان این تفاوت دو نسل بنز کاری به بهبود طراحی فرمان ندارم کلیش میگم
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/22c0377-024-1670273659.jpg?
crop=1xw:1xh;center,top&resize=980:*
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/amv-prod-cad-assets/wp-content/uploads/2018/02/2018-Mercedes-AMG-S65-141.jpg?resize=980:*
اصلا فقط تو همون طراحی ساعت انالوگ وسطش کلی لذت و عشقه تو نسل قبل
elonlion
۹ فروردین ۱۴۰۲با توجه به اینکه اعداد wltp حدود 22 درصد از epa بیشتر هستش
در واقع برد epa این ماشین حدود 553 کیلومتر خواهد بود
یوسف
۹ فروردین ۱۴۰۲سال 2010 وقتی رنجرور اووک تولید شد کارشناسان گفتن 15سال از طراحی روز دنیا جلوتره و ژن جدیدی رو وارد طراحی ماشیت میکنه…… اون گفته واقعا اثبات شده الان…. و توی اکثر شاسی بلند های جدید ردی از رنجرور اووک هست….
علی جردن
۹ فروردین ۱۴۰۲قدیم ها نقد بر این بود که طراحی داشبورد ماشین ها مثل هم شده مثلا داشبورد کل محصولات بی ام و با هم مشابه است یا داشبورد کل محصولات پورشه خیلی شبیه هم هستند.
امروزه در عصر التریکی داشبورد کل خودروهای برقی چه محصولات تسلا چه موستانگ مک ای همه باهم شبیه هستند فقط مانیتور پشت آمپر و یه مانیتور وسط داشبورد… خلاقیتی در کار نیست همه مدل ها شبیه هم شدن