همه میدانیم که هدف اصلی هنسی ونوم F5 شکستن سد سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت است. این هایپرکار آمریکایی پس از رسیدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت در طول آزمایشهای آئرودینامیکی در سال ۲۰۲۱ و سپس دستیابی به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت در ژانویهٔ امسال در طول آزمایشهای سرعت بالا، رفتهرفته به این هدف نزدیک میشود. حال این ماشین دوباره به پیست بازگشته و این بار توانسته به سرعت ۴۳۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
این سرعت در ماه فوریه در طول آخرین آزمایشهای ونوم F5 بهمنظور کالیبراسیون نهایی فرمان، ترمزها، پیشرانه و آئرودینامیک در میدان آزمایشی جانی بومر در فلوریدا ثبت شده است. این یعنی هدف هنسی باز کردن قفل سرعتهای بالاتر نسبت به آزمایشهای قبلی نبوده ولی بااینحال F5 توانسته به سرعتی بیش از ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته به این زودیها نباید انتظار رکورد زنی با این خودرو را داشته باشیم زیرا به گفتهٔ جان هنسی، در حال حاضر تمرکز شرکت روی تولید خودروی خریداران و تحویل آنها است. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود، امسال بیش از دوازده دستگاه ونوم F5 به خریداران تحویل داده خواهد شد.
به گفتهٔ هنسی، آزمایشهای سرعت بالای F5 احتمالاً اواخر امسال از سر گرفته خواهد شد و سازندهٔ آمریکایی امیدوار است بتواند این هایپرکار ۱۸۰۰ اسب بخاری را به مرز سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک کند. این نیروی عظیم توسط یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود که به یک گیربکس تک کلاچهٔ نیمه اتوماتیک با پدالهای تعویض دنده متصل شده است. به لطف این نیرو، F5 ظرف ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که شاید شتاب خیلی چشمگیری نباشد اما این ماشین برای رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۱۵.۵ ثانیه زمان نیاز دارد که عدد قابلتوجهی است. از ونوم F5 تنها ۲۴ دستگاه ساخته میشود که هرکدام ۲.۱ میلیون دلار قیمت دارند.
هنسی اما تنها شرکتی نیست که به دنبال شکستن رکورد سرعت است زیرا شرکت SSC نیز قصد دارد با هایپرکار تواتارا به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. امیدواریم بهزودی کوئنیگزگ هم با جسکو ابسلوت وارد این بازی شود. از سوی دیگر اما بوگاتی پس از رسیدن به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت با شیرون سوپراسپرت ۳۰۰، عقبنشینی کرده و دیگر علاقهای به شکستن رکورد سرعت ندارد. البته ازآنجاییکه این سرعت فقط در یک جهت حاصل شد، بهعنوان یک رکورد رسمی به ثبت نرسید ولی بااینحال قطعاً موفقیت چشمگیری برای بوگاتی بود.
فريد
۵ فروردین ۱۴۰۱اینم شد مثل هالک ایرانی که 😂😂😂
AMANTE
۵ فروردین ۱۴۰۱فکر کنم شرکت هنسی رو با شرکت SSC که گفته بود مدل تواتارا از ۵۰۰ کیلومتر رد شده ولی معلوم شد دروغه اشتباه گرفتید.
کافر مقدس
۵ فروردین ۱۴۰۱والا ما یادمون نمیاد ونوم اف 5 مگه مثل هالک ایرانی و ایرانی های مستعان ساز ادعایی کرده باشه از قبل
فرید
۵ فروردین ۱۴۰۱چرا هالک ایران مسابقه نداد؟
سرنوشتش چی شد؟
نمردیم از بدبختی
۶ فروردین ۱۴۰۱۱۴ یا ۱۵ یا ۱۳ فروردین فکر کنم
AMANTE
۵ فروردین ۱۴۰۱خوبه داره کم کم پیش میره تا آخر یک رکورد قابل توجه بزنه.
بنظرم میتونه از مرز ۵۰۰ کیلومتر در ساعت هم رد بشه ولی عوامل مختلف مثل لاستیک ها، تاثیر باد، عدم پیست با طول مناسب و…. جلوش رو میگیره.
zeg02
۵ فروردین ۱۴۰۱رکورد قطعا برای کوئنیگ زگ است
Joker
۵ فروردین ۱۴۰۱عجب🤣
MOHAMMAD.DEMON
۵ فروردین ۱۴۰۱مثل اسب عرب میمونه کشیده عضلانی سیاه و زیبا
نمردیم از بدبختی
۵ فروردین ۱۴۰۱از جلو خوب از پشت زیادی شلوغ
GMA
۵ فروردین ۱۴۰۱فکر میکنم جسکو بسیار سریع تر باشه
راستی SSC تواترا قرار بود دوباره رکورد بزنه ماشینشون پوکید، الان دوباره سرپا نکردن ماشین رو که رکورد بزنه؟!
MOHAMMAD.DEMON
۵ فروردین ۱۴۰۱البته داریم ماشین هایی رو که اندازه خرس قطبی وزن دارن و شبیه شرک میمونن 😂
TOM KRISTENSEN
۶ فروردین ۱۴۰۱منظورت چلنجره یا چارجر؟
TOM KRISTENSEN
۶ فروردین ۱۴۰۱منظورت چلنجره یا چارجر؟
viper2
۵ فروردین ۱۴۰۱دوستان یه سوال داشتم و ربطی به این مطلب نداره .
تویوتا لندکروز 3f برای افرود بهتره یا شورلت بلیزر؟
Humer
۵ فروردین ۱۴۰۱هردو خوب هستن ولی بنظرمن شورلت خیلی خوبه البته همیشه تشنست
تو این رنج میشه به پاترول هم فکر کرد
یا جیپ صحرا فکر کرد
کافر مقدس
۵ فروردین ۱۴۰۱با امثال این ماشین ها یکبار تصادف کنی دیگه تمومه. در نتیجه مشتری هاش دنبال حداکثر سرعت نیستن عین رولزرویس که فقط میخرن و خیلی ها دلشون نمیاد سوارشن
وضع کسایی که بوگاتی خریدن رو نگاه کنید . فقط میذارن یک گوشه بعد ها به اسم کلکسیون بفروشن . اصلا مصرف کننده نمیبینی
شهاب
۵ فروردین ۱۴۰۱رکورد سرعت هر چند سال یک بار توسط یک برند شکسته میشه اما واقعا این همه سرعت در سطح زمین به چه کاری میاد و به چه دردی میخوره ؟
نمردیم از بدبختی
۵ فروردین ۱۴۰۱به معروف شدن برند 🗿
Clean energy (صیانت!)
۵ فروردین ۱۴۰۱اینا واسه اینه که شرکتا اسم رسمی از خودشون به جا بزارن
بگن ما میتونیم اینکارو کنیم و اینجور چیزا
برای افراد عادی بدرد نمیخوره زیاد
اما اینم بگیرید که وقتی شرکتا توی هایپر کار هاشون سطح سرعت رو بالا میبرن یواش یواش واسه ماشینای عادی هم سطح سرعت بالا میره، این واسه شتاب نرمی تکنولوژی و همه چیز صدق میکنه
Humer
۵ فروردین ۱۴۰۱برای کشف پتانسیل های خود خودروسازی
اگه فیلم فورد در برابر فراری رو دیده باشه ۲۲۰ مایل
برای اون زمان سرعت خیلی زیادی بوده ولی الان تعداد زیادی از خودرو ها سرعت ۲۲۰ مایل رد کردند حالا فکر کن ۴۰ سال دیگه خودرو ها حتی معمولی از چه سرعت هایی عبور کرده اند
D-jan
۵ فروردین ۱۴۰۱از دید کلی خیلی جالبه که یه خودروساز برای چند کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتر چنصد میلیون دلار سرمایه گذاری میکنه :/
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ فروردین ۱۴۰۱عجب شیطانی شده.چه صدایی اوف.اینجا نوع دیگری از وی8 پوشراد رو داریم که به راحتی به دورهای بالا و بیش از 8000 دور میرسه اونم با توربو.البته انجین مورد نظر و انجین تواتارا که اون هم پوشراد دور بالاست بر اساس تکنولوژیه نسکار ساخته شدن که صدای بسیار خاص و انحصاری تولید میکنن.فرقشون با انجینهای دیگه اینه که به راحتی میشه قدرتهای بسیار زیاد ازشون گرفت بدون اینکه انجین آسیب ببینه.
رامتین
۵ فروردین ۱۴۰۱از شیرون خیلی خوشم اومد به سادگی به 490 رسید. بیشک در مسیر برگشت هم شرکت میکرد 470 را میزد و طبق قانون میانگین این دو عدد یعنی 480 را میتونست رسمی کنه. احساس میکنم هنسی و ssc یه پله پایینتر از شیرون هستند.
Jdm باز
۵ فروردین ۱۴۰۱ایشالله که بتونه بزنه این رکوردو
Habib
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱تا زمانی که تست نشه معلوم نیست هیچی،فعلا که توتارا و ونوم اف۵ تست شدن و پایین تر بودن از ادعاشون تو سرعت و شتاب(تا الان)و این که بتونه از ۵۰۰کیلومتر بر ساعت رد کنه تو عمل شاید راحت نباشه،فعلا بوگاتی از همه یک قدم جلوتره هم تو زیبایی هم تو عملکرد ماشین با یک کابین آرام و استیبل در سرعت های بالا و شتاب گیری و سرعت فوق العاده ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت و ۳۰۰تا ۴۰۰کیلومتر در ۱۰ثانیه در فیلم رکورد میرود،اگر بوگاتی شیرون مسیر برگشت رو هم میرفت حداقل به سرعت ۴۷۰کیلومتر بر ساعت میرسید و با میانگین سرعت ۴۸۰اول بود،فعلا که بوگاتی در سرعت و شتاب اولیه یک سر و گردن از همه جلوتره تا الان ۳سال از ۴۹۰تای بوگاتی میگذره یکی از هایپرکارسازای دیگه ولو در یک جهت به این سرعت نزدیک هم نشدند،به نظر من ۳ سال رکورد ۴۹۰ دست بوگاتیه رکورد سرعت دست بوگاتیه حتی اگر گینس تایید نکرده باشه کاملا مشخصه که اگه برگشت رو میرفت از میانگین سرعت ۴۵۵تای توتارا بیشتر میرفت،لطفا ببینید ادعای شتاب ونوم اف۵ با چیزی که در ویدئو میبینیم تفاوت زیادی داره،نوشته تو۱۵.۵ثانیه به ۴۰۰تا میرسه ولی تو ویدئو شتابگیریش که تا ۴۳۷تا رفت،۲۶ثانیه طول کشید که به ۴۰۰ برسه و همچنین ۱۴ثانیه برای رسیدن به ۳۰۰تا