هنسی ونوم روولوشن با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۱۱.۳۳ ثانیه، رکورد سریعترین خودروی پیست آمریکا را از هایپرکار زینگر گرفته است.
پیست آمریکا (Circuit of the Americas یا بهطور مخفف COTA) در آستین تگزاس، پیستی است که یکی از سه مسابقهٔ فرمول یک آمریکا در آن برگزار میشود. تا به امروز رکورد سریعترین خودروی جادهای این پیست در اختیار هایپرکار زینگر 21C با زمان ۲ دقیقه و ۱۱.۳۳ ثانیه بود اما تیونر تگزاسی، هنسی، نمیتوانست تحمل کند که رکورد پیست شهرش در اختیار شرکت دیگری باشد. به همین دلیل، هایپرکار ونوم F5 روولوشن راهی این پیست شده و رکورد زینگر را شکسته است تا سریعترین خودروی تولیدی COTA لقب گیرد.
این خودرو با لاستیکهای خیابانی میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R یک دور پیست آمریکا را در ۲ دقیقه و ۱۰.۹ ثانیه طی کرده و با اختلاف ۰.۴۳ ثانیه رکورد زینگر را شکسته است. رکورد هنسی نزدیک به ۷ ثانیه از مکلارن P1 افسانهای که قبلاً این پیست ۵.۵ کیلومتری را در ۲ دقیقه و ۱۷.۱ ثانیه طی کرده بود سریعتر است که نشان میدهد طی یک دههٔ گذشته تکنولوژی سوپراسپرتها چقدر پیشرفته کرده است. در این رکوردشکنی، برندهٔ سابق لمانز «دیوید دونوهو» پشت فرمان ونوم F5 نشسته است. وی در پیچها فشار جانبی حداکثر ۱.۵۹ جی و هنگام ترمز گیری شدید ۱.۶۱ جی فشار را تجربه کرده است. این هایپرکار آمریکایی به لطف پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو با ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت توانسته در سریعترین قسمت پیست آمریکا به سرعت ۳۱۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
هرچند نسخهٔ روولوشن ونوم F5 از نسخهٔ معمولی قدرت بیشتری ندارد اما از چندین تغییر در شاسی و آیرودینامیک بهره میبرد که آن را در پیست توانمندتر میکند. «برایان جونز» مهندس سابق AMG One که به هنسی پیوسته بر پروژهٔ روولوشن نظارت داشته و بال کربنی بزرگ و اسپلیتر و دیفیوزر بزرگتر عقب را به F5 اضافه کرده است. در این نسخه همچنین تنظیمات سیستم تعلیق هم اصلاح شده و خنککنندگی بهبود پیدا کرده است.
به گفتهٔ هنسی، هرچند تمام نمونههای نسخهٔ کوپهٔ معمولی ونوم F5 فروخته شده است اما هنوز تعدادی نسخهٔ رودستر و روولوشن باقیمانده است. این شرکت امیدوار است اواخر امسال بتواند F5 را به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند و رکورد سریعترین خودروی تولیدی جهان را بشکند. پیشازاین، یک نمونهٔ معمولی از هایپرکار هنسی در تأسیسات سابق فرود شاتل در فلوریدا به سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد و این شرکت اکنون به دنبال یافتن یک باند فرودگاه یا جادهٔ عمومی مناسب با فضای کافی است تا بتواند F5 را به حداکثر سرعت واقعی خود برساند.
مازیار
۸ فروردین ۱۴۰۳نتیجه خیلی خوبیه
البته سطح توان زینگر کاملا پائین تره اما هنسی نشون داد اهل پیست نوردی هست. امیدوارم تایم زنی های بیشتری ازش ببینیم هم از هایپرکارهای دیگه که یکی یکی دارن خودشونو به روز قیامت هایپرکارها میرسونن
Carbonado Aventador
۸ فروردین ۱۴۰۳با توجه به فیلمی که دیدم و تجربه ای که از این پیست دیدم..
اگر راننده جیگر بیشتری به خرج میداد میتونست ۲ تا ۳ ثانیه سریعتر باشه..
توانایی این ماشین بیشتر از این ها بود..
این تایمی که تونست ثبت بکنه صدقه سر قدرت انجینش بود که شتاب خروج از پیچ وحشتناکی داشت..
داخل پیچ ها بشدت کند بود
مجید
۸ فروردین ۱۴۰۳دقیقا پیچ و خما هستن که ریزهکاری تیم مهندسی رو نشون میده و گرنه قوی کردن موتور تنها هنر خودروساز نیست، برای همینه که پیست نوربرگرین معیار اصلی شده.
علی
۹ فروردین ۱۴۰۳اگه مهندس amg نبود نمی تونست
khashayar0
۸ فروردین ۱۴۰۳اسکی نیست تمسخره 😀
(Ali(chevynova
۸ فروردین ۱۴۰۳اکانت دومت خشایاره؟
net
۸ فروردین ۱۴۰۳من همین یک اکانت دارم
Elmiraj
۸ فروردین ۱۴۰۳از زینگر سریعتر بودن کار هر شرکتی نیست…!!!
طراحی بسیار زیبایی هم داره
(Ali(chevynova
۸ فروردین ۱۴۰۳ماشالاه امریکن هنسی
نشون داد که بهترینه
به هرحال فرق یه شرکت امریکایی با یکی مثل مکلارن که برای بحرین هست اینجاها مشخص میشه دیگه
NGU
۸ فروردین ۱۴۰۳واقعا چه افتخار بزرگی شکستن رکورد مکلارن p1 که 11 سال پیش ساخته شده
khashayar0
۸ فروردین ۱۴۰۳یعنی تکنولوژی هنسی (امریکا) بعد از 11 سال به حد مک لارن رسیده. اینم یه پیشرفته بزرگه برای هنسی کوچولو.
ماشالاه امریکن هنسی
سوشیانت
۸ فروردین ۱۴۰۳اونایی که هی میگن مکلارن بهتره بدونن که مکلارن موتور هاش رو با کمک شرکت ریکاردو طراحی میکنه ولی هنسی به تنهایی این کار رو میکنه
مهندسی آمریکایی🇺🇲💪
فقط انگلستان
۸ فروردین ۱۴۰۳این دو برابر p1 قدرت داره تازه p1 مال سال ۲۰۱۳ هستش.
net
۸ فروردین ۱۴۰۳ماشالله اصالت
ماشالله امریکن
ماشالله پشتوانه
ماشالله کادیلاک
ماشالله جنرال موتور
(Ali(chevynova
۸ فروردین ۱۴۰۳اسکی نرو
net
۸ فروردین ۱۴۰۳همین یک اکانت دارم
ab0lf4zl
۹ فروردین ۱۴۰۳بالای شیش هزارتا کامنت داری ولی یکی از اونیکی بچگونه تر
FY
۸ فروردین ۱۴۰۳با اینکه مکلارن ماشین خاصی نبود ولی برتری ماشین های کره ای رو نسبت به برند های اروپایی می توان دید…
OMID-LAMBO
۸ فروردین ۱۴۰۳من هرچقدر کامنتتو خوندم ربط ماشینهای کره ای به آمریکایی رو در مورد این مقاله متوجه نشدم
هنسی . زینگر . مکلارن . رکورد زنی . قدرت بالای 1000 است . ماشین کره ای ؟؟
.
و اینکه مکلارن ماشین خاصی نبود ؟؟؟ عجب !!!!!!
نشناسی بهتره
۸ فروردین ۱۴۰۳اینم نامفهوم ترین کامنت تو سال جدید
خودروی آمریکایی تو پیست آمریکایی رکورد میزنه بعد کره رو با اروپا مقایسه میکنی؟؟؟
Hadi
۸ فروردین ۱۴۰۳هنسی درست شد تا پوز بوگاتی رو به خاک بماله و در این کار موفق هم عمل کرده
وی خودمونیم بوگاتی با 16 سیلندر نتونست جلوی هنسی با 8 سیلندر قد علم کنه
این است تکنولوژی برتر آمریکا در برابر اروپا و حتی آسیا
Ali
۸ فروردین ۱۴۰۳برتر در مقابل آسیا هست آمریکا ولی کلا در رقابت با اروپا هست برای هر چیز
Amir
۸ فروردین ۱۴۰۳بوگاتی شیرون از موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با چهار تا توربو ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت میکشه بیرون !
هنسی ونوم اف ۵ از موتور ۶.۶ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت میکشه بیرون !
عجیبه ولی واقعیه 🤌
B
۸ فروردین ۱۴۰۳هنسی تو قدرت گرفتن خداست ماشینایی تیون میکنه هم قدرت عجیب غریبی از موتورشون بیرون میکشه
امیر علی
۸ فروردین ۱۴۰۳امیر داداش اگه به قدرت گرفتن باشه
از 2jz بیشتر از ۳۰۰۰ اسب هم گرفتن
R@min
۸ فروردین ۱۴۰۳از جی ام تشکر کنین که شاسی و بلوک LS ساخته و همچنین جمعی از مهندسان انگلیسی.
بوگاتی، هنسی، پاگانی و… که ادعای سازنده خودرو دارن بدون کمک و مهندسی ابرکمپانی ها یه بلوک ۳ سیلندر هم نمی تونن بسازن.
موتورش هم به نسبت قدرت دورگیری تنبلی داشت.
بی خیال اسم 2
۸ فروردین ۱۴۰۳قابل توجه سوشیانت که هعی می گه هنسی به تنهایی این کار رو کرده
هیچ شرکتی تو دنیا صفر تا صد یک ماشین رو توسعه نمی ده
ممنون رامین جان
علی
۹ فروردین ۱۴۰۳شما یه تیونر رو با یه کمپانی مقایسه میکنی
یه تیونر میتونه یه سوبارو رو تیون کنه و مثلاً بوگاتی شکست بده اون موقع باید بگیم سوبارو بهتر از بوگاتی هست خخخخخ بادامی سطحی نگر نمیشه بحث کرد ولش کن
جرمی کلارکسون
۸ فروردین ۱۴۰۳ماشینی که یه تیونر مثل هنسی بسازه قطعا وحشیه
ali
۸ فروردین ۱۴۰۳با سلام
سال نو رو خدمت همه همراهان عزیز تبریک عرض می کنم.رکورد جالبی بود دمش گرم.ولی تیر مقاله گمراه کننده بود.چون من فکر کردم که رکورد ماشینهای فرمول 1 رو شکسته ولی دیدم نه چیز دیگه ای داره می گه.جالبه که بدونید رکورد این پیست توسط ماشینهای فرمولهای یک زده شده توسط والتری بوتاس با مرسدسw10 هست که 1.32.029 هست.خداییش ماشینهای فرمول یک با 6 سیلندر و نهایت مهندسی پیشرفته اختلاف وحشتناک زیادی رو دارند.گرچه قیاس مع الفارغه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۸ فروردین ۱۴۰۳بوگاتی دقیقا کجایی.
blackwing
۸ فروردین ۱۴۰۳قطعاً بوگاتی با مدل بولاید جواب هنسی رو میده
NGU
۸ فروردین ۱۴۰۳همین که عالم و آدم میخوان خودشونو با بوگاتی مقایسه کنن معلومه جایگاهش کجاست
(Ali(chevynova
۸ فروردین ۱۴۰۳باشه NGU
حالا استراحت کن چند روز دیگه مدرسه ها قرار باز بشه
NGU
۸ فروردین ۱۴۰۳منم دوست دارم
Bmw
۸ فروردین ۱۴۰۳یانکی
فعلا بوگاتی تنها خودروسازیه که حرفشو عملی کرد و سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت رو ثبت کرد
هنسی دیده نمی تونه این رکورد بزنه رفته رکورد ماشینی که ۱۰۰ سال پیش ساخته شده رو شکسته تا حواسارو پرت کنه از ادعای تو خالیش🤣
علی
۹ فروردین ۱۴۰۳دمت گرم گل گفتی
دانیال_Surrey،England
۸ فروردین ۱۴۰۳این همه زور زد دید نمیتونه رکورد اصلی بوگاتی رو بزنه گقت بیایم یه نسخه پیست بسازیم که رکورد مک لارن 11سال پیشو اونم با 7 ثانیه و 1800 اسب بخار بزنیم!!
اونم تازه با راننده مخصوص و اصلاحات خود شرکت سازنده.
همین مک لارن سنا با حدود 800اسب حاضرم شرط ببندم رکورد اینو میشکونه.
البته این رکورد یه جنبه دیگه ای هم داشته،خواسته یه طورایی مشتری جمع کنه،اینم بماند که هنوز این مدل کامل فروش نرفته مثل اف5 پایه که تا چند ماه پیش مونده بود رو دستشون و افت قیمت شدیدی هم داشت!
کلا بچسبه به همون تیون بهتره،که البته تو اون کارم عالی نیست.
سوشیانت
۸ فروردین ۱۴۰۳بوگاتی مجبوره از موتور فولکس واگن استفاده کنه و مهندسیش در حدی نیست که بتونه یه موتور خوب خودش طراحی کنه همین نشون میده که مقایسه بوگاتی با هنسی مثل یه شوخیه
khashayar0
۸ فروردین ۱۴۰۳PORSCHE 919
سوشیانت
۸ فروردین ۱۴۰۳چه ربطی به پورشه داره؟!
khashayar0
۸ فروردین ۱۴۰۳سوشیانت عزیز هرجا اسم پیست و مسابقه و سرعت میاد پورشه اونجا ایستاده. میدونی که 919 از ماشین های F1 هم سریعتره .
تازه هنسی از مهندسین AMG ONE استفاده کرده. وگر نه خودش که نمیتونه.
سوشیانت
۸ فروردین ۱۴۰۳در جواب به خشایار پورشه تو خواب هم نمیتونه به سرعت ۴۸۳ هنسی برسه و در ضمن هنسی هیچ ارتباطی به کمپانی بنز نداره
دانیال_Surrey،England
۸ فروردین ۱۴۰۳بله خیلی شوخیه.
منتها امثال بوگاتی ماشیناشون چند سال قبل از عرضه فروش میرن،ولی هنسی بعد از عرضه هم خریداری نداره!
blackwing
۸ فروردین ۱۴۰۳البته هنسی بخاطر اینکه رکورد حداکثر سرعت نتونست ثبت کنه ، خیلیها به چشم ادعا بهش نگاه میکنن ، انگار نتونسته اعتماد خریدارها رو جلب کنه.
بوگاتی ویرون وقتی رونمایی شد فوراً گفتن سریع ترین ماشین جادهای دنیا ، تست هم شد و بالای ۴۰۰ رو ثبت کرد ، همین باعث شد بوگاتی کامبک بزنه و هنوزم بوگاتی رو بخاطر لقب سریع ترین ماشین دنیا میشناسن
سوشیانت
۸ فروردین ۱۴۰۳راجب فروش صحبت نمیکنیم راجب مهندسی کمپانی ها داریم صحبت میکنیم
سوشیانت
۸ فروردین ۱۴۰۳بلک وینگ کی گفته هنسی نتونست ادعاش رو ثابت کنه او ۴۳۵ رو خود هنسی گفت هدفشون تست ترمز و آیرودینامیک و پیشرانه بوده نه تست حداکثر سرعت
بی خیال اسم
۸ فروردین ۱۴۰۳دانیال داداش دمت گرم
سوشیانت رو بی خیال شو
blackwing
۸ فروردین ۱۴۰۳خیر ، ۴۳۵ کیلومتر با ۵۰۰ کیلومتر ادعایی که جان همسی داشت خیلی فرق داره ، قرار بود F5 سرعت بالای ۴۸۰ ثبت کنه.
کونیگزگ آگرا سال ۲۰۱۷ سرعت ۴۴۴ کیلومتر رو ثبت کرده بود ، پس چیزی که هنسی ثبت کرد ضعیف تر از اونه
سوشیانت
۸ فروردین ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/american/hennessey-venom-f5-271-mph/
بلک وینگ عزیز خب معلومه که باید کمتر باشه میگم خود هنسی گفته هدفش ثبت سرعت نبوده بالاتر هم گفتم هدفش تست ترمز آیرودینامیک پیشرانه و… بوده
علی
۹ فروردین ۱۴۰۳هنس کیلو چنده کسی به این پول نمیده. مقایسه این با امثال بوگاتی. توهین به بوگاتی هست خواهشن نکنید بوگاتی سلطانه
Dark Knight
۸ فروردین ۱۴۰۳همین که هنوز بحرینی یا هندی نشده و اصالت آمریکایی رو حفظ کرده نشون میده یک صفر جلو هست 😂🤣
مازیار
۸ فروردین ۱۴۰۳کاش به جای اصالت یه راننده ماهر داشتن تا اینقدر چشمشون به چراغهای عقب اروپایی ها خشک نشه
و بعد از این هم بحرینی ها !!!
روزهای سختی در پیشه
سوشیانت
۸ فروردین ۱۴۰۳فعلا که با وجود هنسی دوج تسلا لوسید و… این اروپایی ها هستن که باید به چراغ عقب آمریکایی ها نگاه کنن
حسن
۸ فروردین ۱۴۰۳اخه بوگاتی چه رکوردی داره مثلا رکورد شتاب داره رکورد پیست داره رکورد سرعت داره چه رکوردی داره یه خودرو تبلیغاتی
با تریلی هم تو شیب موافق و در جهت باد موافق حرکت کنی 50 تا بیشتر از توان موتور سرعت میگیره
مهم جهت مخالف بود که جرات نکردن تایم بگیرن اما تبلیغات برا طرفدارهایی که قانون را بلد نیستن و معادلات را نمیدونن قطعا کارکرد داره
Siyavash
۸ فروردین ۱۴۰۳آخه چرا وقتی چیزی نمیدونید حرف میزنید یکی میگه بوگاتی از ۱۶ سیلندر همش ۱۶۰۰ اسب گرفته و هنسی از ۸ سیلندر ۱۸۰۰ اسب گرفته…بله حق با شما هست با نصف سیلندر بوگاتی ۲۰۰ اسب هم بیشتر گرفتن،ولی طول عمر بوگاتی و کیفیت و ماندگاری بوگاتی رو هم دارن…راندمان موتورش آیا مثل بوگاتی هست…
هرکس تجربه سواری بوگاتی رو داره میگه تویه سرعت هایه بالا وقتی تویه بوگاتی نشستیم اتفاق خاطی نمیافته و انگار داریم با یه سرعت معمولی مثلا همون ۱۲۰ یا ۱۵۰ کیلومتر رانندگی میکنیم در حالی که عقربه کیلومتر از ۳۰۰ هم گذشته…ولی هیچ هایپر دیگه ای این حس رو نداره…
R
۸ فروردین ۱۴۰۳بوگاتی میتونه از اون موتور بالای ۲۰۰۰ اسب بیرون بکشه اون همون موتور هزار اسبی ویرونه که تو شیرون ۶۰۰ اسب بخار تا بهش اضافه کردن بدون تغییر حجم….
اما کیفیت سواری کجا امنیت کجا و قابلیت استفاده چند باره کجا این یک بار مصرف کجا تازه این هنوز نتونسته به رکورد سرعت بوگاتی نزدیکم بشه…
علی
۹ فروردین ۱۴۰۳اون راننده ای که با این گاری ۴۰۰ تا پر کنه احمق هست این ماشین متلاشی میشه. توی سرعت بالای ۴۰۰چیو با چی مقایسه میکنید
Alan.r
۸ فروردین ۱۴۰۳نتونستن رکورد سرعت رو بشکنن ، رکورد پیست مکلارن یک دههی قبل رو شکستن
ماشاالله امریکن کارز
سوشیانت
۸ فروردین ۱۴۰۳باز هنسی ۴۸۳ تا میره اون وقت آلمان چی؟🤣
Bmw
۸ فروردین ۱۴۰۳سوشیانت
حتما رویا زیاد میبنی چون در واقعیت همچین رکوردی ثبت نشده
یاد ssc افتادم که رکورد جعلی سرعت رو ثبت کرد 🤣
amirboss
۸ فروردین ۱۴۰۳منتظر نوربرینگ هستم…
BMW
۸ فروردین ۱۴۰۳دمش گرم البته🥲👌
رامتین
۸ فروردین ۱۴۰۳خوب بود ولی گویا آرزوی خودروسازها از تاپ اسپید 500 تقلیل پیدا کرده به 480 که میشه 300 مایل بر ساعت. بهرحال جالب بود برام. ولی همه میدونن 491 زده شیرون. مهم هم نیست ثبت شده یا نه.
حسن
۸ فروردین ۱۴۰۳بزرگواران المانی فن وجدانا رکورد دار تاپ اسپید بوگاتی نیست
اون بدبخت جرات نکرد خلاف جهت و در جهت باد مخالف تایم گیری کنه در جهت باد موافق و شیب موافق بز هم سریعه دیدین از کوه چجوری میاد پایین سطح اطلاعاتتون را بالا ببرید قوانین را مطالعه کنید بعد بوگاتی را شرمنده کنید
حسن
۸ فروردین ۱۴۰۳تواتارا رکورد دار سرعت
هنسی رکورد دار پیست امریکن
المان فنا فشاری در حال مهمل بافی والا بوگاتی اصلا نمیدونه پیست چیه
حسن
۹ فروردین ۱۴۰۳سلطان پیست هنسی
مازیار
۹ فروردین ۱۴۰۳آقای حسن
هنسی توی این پیست کمتر از یک ثانیه از زینگر سریع تر بوده
والکری توی پیست خیلی کوتاه تر از این (لاگوناسکا) شش ثانیه از زینگر سریع تر بوده
لقب سلطان رو زود خیر نکن
ضمنا پیست محور بوگاتی هم بولید هست که میدونی چه خواهد کرد
JDM سابق
۹ فروردین ۱۴۰۳زینگر و تونست بزنه یعنی خطرناکه ولی بنظرم این ماشین میتونست بهتر ستاپ بشه، جا واسه کاهش وزن هم داره ولی خب نیازمنده 💰
علی
۹ فروردین ۱۴۰۳زشت و بد ترکیب فقط ادعا
مجید
۹ فروردین ۱۴۰۳کامنتا پر از مقایسههای بیربطه! اولا هم بوگاتی شیرون و هم هنسی ونوم اف ۵ تا وقتی نیان تو نوربرگرین و مثل کورویت C8 عیارشون سنجیده نشه با رکورد 7:29.9، فقط رو کاغذ و تستهای یکجانبه حرف برای گفتن دارند و معیار نوربرگرینه، هر چند رانندههای آلمانی بهترن و بیشتر با پیست آشنایی دارند و به نفع اوناست معمولا ولی خیلی اثر نداره این موضوع و بیشتر از ۱ ۲ ثانیه رو توجیه نمیکنه.
همون ویرون ۲۰۰۵ تایمش با SLR یکی بود 7:40 بود.
و همین برای اینکه ثابت کنه اعداد و ارقام روی کاغذ چقدر با واقعیت متفاوته کافیه.
دوما هنسی ونوم اف ۵ به نسبت شیرون خیلی تولیدش محدودتره و خیلی عمومی نیست.
جایی که رکورد ماشین تولید انبوه و تیون نشدش دست پورش ۹۱۱ جی تی ۳ آر اسه که چند دهم ثانیه از Aventador SVJ سریعتره و ۳ رتبهی اول هم AMG One ه که تولید محدوده و بعدش هم AMG GT بلک سریز و یه GT2 تیون شده
امیدوارم هم بوگاتی و هم هنسی جرات حضور تو نوربرگرین رو پیدا کنن.
حسن
۹ فروردین ۱۴۰۳28 پیچ داره که بعضیها 180 درجه هستند وقتی المانیها مث کوچه ی خودشون میشناسنش پس چشم بسته این پیست را طی میکنن بهترین راننده های دنیا هم وقتی وارد این پیست شدن حتی با تعداد دورهای تمرینی زیاد موقع تایم گیری به مشکل خوردن و حتی بعضیها تصادف کردن و مرگ را دیدن
پس تفاوت یک راننده ی مخصوص پورشه که کلا پتو انداختن اونجا و دائم داخل پیستن با یه راننده ی جدید الورود قطعا بالای 20 ثانیه است
حسن
۱۰ فروردین ۱۴۰۳بروس لی میگه – من از کسی نمی ترسم که 10,000 ضربه را یکبار تمرین کرده است، بلکه از کسی می ترسم که یک ضربه را 10,000 مرتبه تمرین کرده باشد.
حالا حکایت رانندگان فولکس واگن تو نوربره یه ماه با تایکان یه ماه ما جانشین تایکان انواع و اقسام لامبو که فقط یه کیت با هم تفاوت دارن و صد روز با اسامی مختلف 911 اونجا پلاسن خوب معلومه پیست تو دستشونه
نوربر چالش راننده است تا خودرو اون کسی که میگه تفاوت تکنولو جی تو پیچ 180 درجه معلوم میشه یا بیسواده یا گوشش درازه
همین پیست تو هر کشوری غیر از المان تبلیغاتی بود با شکایت المانیها به عنوان پیست پر خطر و بلای جان رانندگان تعطیل میشد