هنسی نسخهٔ جدیدی از هایپرکار F5 را معرفی کرده که با افزایش داونفورس و تغییراتی در تعلیق برای استفاده در پیست در نظر گرفته شده است.
هنسی سومین عضو را به خانوادهٔ ونوم F5 اضافه کرده است. این خودرو که F5 روولوشن نام دارد، نسخهای برای پیست بهحساب میآید که هنسی آن را برای افزایش داونفورس و بهبود هندلینگ بازمهندسی کرده است. در سینهٔ این ماشین همان پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که مثل نسخههای دیگر در اینجا هم ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس تک کلاچه اتوماتیک متصل است اما این موتور حالا برای استفادههای پیست کالیبره شده است.
علاوه بر این، F5 روولوشن با وزن زیر ۱۳۶۰ کیلوگرم، از دو برادر دیگر خود سبکتر است. تغییرات بیشتر اما در آئرودینامیک و سیستم تعلیق F5 اعمال شده است. بال بزرگ و قابل تنظیم عقب داونفورس را افزایش داده و به ۳۶۰ کیلوگرم در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده است که این رقم در سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۶۳۵ کیلوگرم میرسد. هنسی همچنین برای جلوگیری از جریان هوا در زیر خودرو، یک اسپلیتر فیبر کربنی بزرگ را در جلو نصب کرده است درحالیکه دیفیوزر عقب هم هوا را هدایت میکند.
بالههای طرفین دماغه به افزایش چسبندگی در هنگام پیچیدن کمک میکنند و یک دریچهٔ روی سقف هم هوا را به پیشرانه میرساند. در همین حال، سیستم تعلیق دو جناقی خودرو هم تهاجمیتر از قبل تنظیم شده است. هنسی همچنین F5 روولوشن را به کمکفنرهای قابل تنظیم مجهز کرده است که امکان کالیبراسیون آنها در کنار پیست با ابزارهای ساده وجود خواهد داشت. تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی این ماشین هم تجهیز به رینگهای آلیاژی جدید و بزرگتر است که سطح تماس بیشتری با زمین برقرار میکند و قابلیت پیچیدن و توقف خودرو را افزایش میدهد.
F5 روولوشن با سیستم تلهمتری پیست ارائه میشود که اطلاعاتی مثل لپ تایم پیست، نیروی G در پیچها و… را در اختیار راننده قرار میدهد. این نسخهٔ جدید هایپرکار هنسی چند روز دیگر در رویداد موتورکار میامی برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. از F5 روولوشن تنها ۲۴ دستگاه تولید خواهد شد که قیمت هرکدام از ۲.۷ میلیون دلار آغاز میشود. به گفتهٔ هنسی، بخش عمدهای از این تعداد هماکنون فروخته شده و تنها تعداد انگشتشماری باقیمانده است.
TESLA
۲۰ دی ۱۴۰۱رقیب مستقیم : شیرون پور اسپرت و کوئینگزگ جسکو ابسلوت 😎😎🇺🇸🇺🇸🚀🚀💪
Reza Waffen SS
۲۰ دی ۱۴۰۱شیرون پور اسپرت تاپ اسپیدش به 350 کیلومتر محدود شده نمیتونه رقابت کنه
Payfast
۲۰ دی ۱۴۰۱ایشون رقیب مستقیمش بولید هست
Amir.ali
۲۰ دی ۱۴۰۱خارقالعاده است…
Hamilton1970
۲۰ دی ۱۴۰۱هنسی از اول به طرز عجیبی به دل من نشست
احساس میکنم به راحتی قابلیت رقابت با اروپایی هارو داره از بعضی ها هم سر تره
در کل که چیز خوبیه
همه ماشین ها از نظر من جایگاه خودشونو دارن (به جز ایرانی ها و روسی ها و محصولات دوست و برادر چین که کلا جایگاه زیرین رو تصاحب کردن)
آمریکا امسال تمرکزش میشه گفت رو پیست بوده چون نسل جدید ماستنگ هم نسخه مخصوص پیست داشت
ahmad
۲۰ دی ۱۴۰۱۱۸۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۱۷ نیوتن متر گشتاور با وزن زیر ۱۳۶۰ کیلوگرم گرچه که انواع و اقسام سیستم های الکترونیکی محدود کنند مثل ترکشن کنترل رو داره ولی بازم هر کسی نمیتونه این هیولا رو تو پیست کنترل کنه…..
R
۲۰ دی ۱۴۰۱با تبلیغ رکورد سرعت ساختگی خوب چپوند به مشتریا
TESLA
۲۰ دی ۱۴۰۱ممنون خیلی تاثیر گذار بود🙄🤣🤣🤣🤣👎
Payfast
۲۰ دی ۱۴۰۱اون اس اس سی بود :/
R
۲۰ دی ۱۴۰۱اینم مثل همونه مدل پایه رو تست نکرده یکی دیگه رو معرفی میکنه نیازی ام نداره تست کنه آبروریزی کنه. همه رو فروخته!!
پیام
۲۰ دی ۱۴۰۱عالی 👌 بعد مدتها یه خبر ناب واسه ماشین دوستا دیگه خسته شدیم از بس خبر راجب ماشین چینی و برقی و شرایط فروش ویرانخودرو و جایپا و بقیه اشغال سازا کار کردین
دمتون گرم
F22RAPTOR
۲۰ دی ۱۴۰۱به به چقدر زیبا، لذت بردم
Reza Waffen SS
۲۰ دی ۱۴۰۱کی با این عروسک میره پیست آخه
MASOUD 0099
۲۰ دی ۱۴۰۱این به درد ایران نمیخوره الان سپر نداشت 😂
Siyavash
۲۰ دی ۱۴۰۱به نظرم اینم مثل بقیه ادعاهاشون تو خالی هست..دقت کنید گفته تویه سرعت ۴۰۰ کیلومتر ۶۳۵ کیلوگرم دانفورس تولید میکنه….یعنی با این همه ادعا از پورشه gt3rs یا stoیا بلک سریال.کمتر دانفورس تولید میکنه..به نظرم تویه پیست از pista..sto..gt3rs..lt600کندتر عمل کنه….
Carbonado Aventador
۲۰ دی ۱۴۰۱خب استاد اگه قرار بود ۱ تن دانفورس تولید کنه که دیگه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر نمیرسید..
تو این ماشین سعی شده با از دست دادن کمترین سرعت به تعادل خوبی بین دانفورس و تاپ اسپید برسن…
وگرنه میشد با افزایش قطعات ایرودینامیک ، دانفورس افراطی تری هم گرفت
Yasin
۲۰ دی ۱۴۰۱طراحی فرمونش خیلی بده
Sobhan
۲۰ دی ۱۴۰۱اسنزا اندازه وزن این تقریبا دانفورس تولید میکنه 🤣
SRT
۲۱ دی ۱۴۰۱اهمیت:صفر درصد
فعلا با همون ادعاهای قبلیش خوش باشه
رضی
۲۲ مرداد ۱۴۰۲هنسی همیشه اثر هنری تولید میکنه
همایون
۲۱ دی ۱۴۰۱فکر کنم هنسی این ماشین رو تست کرده و نتونسته رکورد سرعت رو بشکنه واسه همینم بیخیال ثبت رکورد شده وگرنه چرا تو محصول قبلیش خیلی زود پس از تولید رکورد گینس رو ثبت کرد ولی این یکی چندین دستگاه ساخته و تحویل مشتریا داده دوتا محصول متفاوت هم بر پایه اش معرفی کرده و هنوز سراغ تست سرعت نرفته.یادمه اویل عرضه شیرون مسئولین بوگاتی گفتن قصدشون زدن رکورد تاپ اسپید نیست ولی بعدش یه محصول بر اساسش توسعه دادن و اون رکورد رو زدن درسته ثبت نشد ولی به همه نشون داد شیرون میتونه به اون سرعت برسه حالا ده تا بالا پایین اما اف فایو اگرچه خودم بهش خیلی امیدوار بودم چون روی کاغذ در مقابل مدعیان بهترین اعداد قدرت و وزن رو ارائه میداد ولی ظاهرا تولید کننده میترسه سراغ ثبت رکورد عمومی بره