هنسی سقف هایپرکار ونوم F5 خود را جدا کرده و ۹۰۰ هزار دلار به قیمت آن افزوده تا ونوم F5 رودستر ۳ میلیون دلاری را با ادعای سریعترین خودروی روباز جهان معرفی کند. به گفتهٔ هنسی، این رودستر از همان مشخصات فنی نسخهٔ کوپه بهره میبرد که یعنی در سینهٔ آن پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو با ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۴۲ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است و میتواند به حداکثر سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته این سرعت در صورتی قابلدستیابی است که پانل یکتکهٔ سقف در جای خود قرار داشته باشد.
حذف سقف و نیاز به تقویت ساختار خودرو افزایش وزن جزئی ۴۵ کیلوگرمی را نسبت به نسخهٔ کوپه به همراه داشته است اما هنسی اعداد شتاب F5 رودستر را اعلام نکرده است. برای اثبات ادعای هنسی در مورد حداکثر سرعت این خودرو نیز باید تا سال ۲۰۲۳ صبر کنیم تا ببینیم چقدر میتواند سریعتر از ونوم GT اسپایدر قدیمی باشد که در سال ۲۰۱۶ با ثبت سرعت ۴۲۷ کیلومتر بر ساعت رکورد سریعترین خودروی روباز جهان را شکست. البته به این زودیها نمیتوانیم شاهد رکوردشکنی F5 رودستر باشیم زیرا هنسی فعلاً روی تولید هایپرکار خود برای خریداران تمرکز دارد و بعد هم احتمالاً ابتدا قصد دارد با F5 کوپه رکوردشکنی کند.
F5 رودستر مثل همتای کوپهٔ خود روی یک شاسی فیبر کربنی ساخته شده که به گفتهٔ هنسی نیاز به ایجاد تغییرات کمی داشته است زیرا هنگام طراحی اولیهٔ این شاسی ساخت نسخهٔ روباز هم مدنظر بوده است. سقف این ماشین هم مثل دیگر پانلهای بدنه از فیبر کربن ساخته شده و توسط چهار پیچ سریع بازشو و دو چفت برای مقاومت در برابر سرعتهای بالا در جای خود قرار گرفته است. این سقف که در داخل با آلکانترا پوشیده شده است تنها ۸ کیلوگرم وزن دارد و بنابراین میتواند توسط یک نفر برداشته شود. هرچند داخل خود خودرو جایی برای قرار دادن این سقف وجود ندارد اما هنسی کیسهای از پشم مرینو و یک پایهٔ سفارشی را برای قرار دادن آن در گاراژ خانه تدارک دیده است.
یکی دیگر از ویژگیهای ونوم F5 رودستر پنجرهای شیشهای در عقب است که جایگزین کاور پیشرانه شده و نمای واضحی از V8 توئین توربو را فراهم میکند. این موتور که بر اساس پیشرانههای پوشراد سری LS جنرال موتورز ساخته شده است، نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ AMT تک کلاچه به چرخهای عقب میرساند. برای نسخهٔ رودستر این ماشین رینگهای اختصاصی طراحی شده که در جلو ۱۹ و در عقب ۲۰ اینچی هستند و از آلومینیوم فورجکاری شده ساخته شدهاند. روی لبه بیرونی این رینگها هم نوشتهٔ Roadster حک شده است.
در داخل خودرو، روی پشتی صندلیهای فیبر کربنی قسمتهای سوسیس شکلی از فوم با روکش چرمی کار شده است و مقابل صندلی راننده هم مثل نسخهٔ کوپه یک غربیلک فرمان U شکل به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی مستطیلی دیده میشود. به گفتهٔ هنسی، خریداران این خودرو هم مثل F5 کوپه میتوانند هر ترکیب رنگ داخلی و خارجی که دوست دارند را سفارش دهند. به گفتهٔ هنسی، تمام ۲۴ دستگاه ونوم F5 کوپه با وجود قیمت ۲.۱ میلیون دلاری بلافاصله پس از رونمایی فروخته شدند و حالا با وجود که قیمت نسخهٔ رودستر به ۳ میلیون دلار افزایش یافته معتقد است تمام ۳۰ دستگاه این نسخه هم خیلی زود فروخته خواهد شد.
themostfaw
۲۷ مرداد ۱۴۰۱شیرون کش !
Reza Waffen SS
۲۷ مرداد ۱۴۰۱نه دیگه
aMiRsHaYaN
۲۷ مرداد ۱۴۰۱شاید ویرون گرند اسپرت کش
اونم شاید
ایلیا
۲۷ مرداد ۱۴۰۱داداش قبل اینکه بنویسی یه دیقه فکر کن بعد هر چی میخوای بنویس
R
۲۸ مرداد ۱۴۰۱😆😆😆😆 تو خواب
فريد
۲۷ مرداد ۱۴۰۱تا الان فقط ادعا بوده
SRT
۲۷ مرداد ۱۴۰۱خسته شدیم ازین همه ادعا
یکم از کوینیگزگ یاد بگیرین.
فرحان نصیری
۲۷ مرداد ۱۴۰۱چشم یاد میگیریم یادش بخیر با رگراr رکورد بوگاتی رو شکست هر چند بوگاتی هم باشیرون رکوردش رو شکست البته من مسخره نمیکنم فقط در کف اون اتفاقم
Reza Waffen SS
۲۸ مرداد ۱۴۰۱اصلا (رگرا R ) نداریم
Payfast
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ما چیزی تحت عنوان شیرون رودستر سوپر اسپورت ۳۰۰+ نداریم؟ :]
Reza Waffen SS
۲۸ مرداد ۱۴۰۱شیرون سوپراسپرت 300 داریم ولی رودستر نیست مثبتم نداره
Payfast
۲۹ مرداد ۱۴۰۱مگه از اون که ۴۹۰ کیلومترو زد ۶۰ تا نساختن؟
Reza Waffen SS
۲۷ مرداد ۱۴۰۱یه تستی هم بکنین ببینیم چی تو چنته داری
فرزان
۲۷ مرداد ۱۴۰۱هنسی دهن مارو سرویس کرد با لقب سریع ترین ماشین جهان
JDM lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۱من که ویرون گرند اسپرت رو بهش ترجیح میدم
شاید چندین سال از تولیدش بگذره اما هنوزم خیلی دوس داشتنی و جذابه
البته اینم قابل احترامه اما بالاخره یه فرقی بین یه تیونر و یه هایپرکار ساز با سابقه وجود داره
Si
۲۸ مرداد ۱۴۰۱هایپر کارساز؟؟؟ اون که میگی کونیگ زگ هست نه این، این فقط مونتاژ تو فرانسه هست وگرنه اگه بری مستند بوگاتی رو ببینی میفهمی حتی پیچ و مهره ها هم در آلمان ساخته و حتی انجین در آلمان مونتاژ و بعد به فرانسه ارسال میشه من در عجب هستم چرا فولکس آرم خودش رو نمیزنه
R
۲۸ مرداد ۱۴۰۱مستند هر ماشینی رو نگا کنی قطعشو جای دیگه میسازن
Payfast
۲۹ مرداد ۱۴۰۱فشار موج میزند
SamadyHesam
۲۷ مرداد ۱۴۰۱سریعترین خودروی روباز جهان هنوز ویرونه.
هنسی دید نمیتونه با شیرون دربیفته، میخواد این رکورد رو بگیره که یه کاری کرده باشه.
فرحان نصیری
۲۷ مرداد ۱۴۰۱خو معلومه بوگاتی فعلا قصد نداره با رودستر رکورد شکنی کنه واسه همین هنسی میخواد بشکنه
Alireza
۲۷ مرداد ۱۴۰۱از هنسی خیلی خوشم میادا ولی اصلا حس خوبی ب f5 ندارم
ایلیا
۲۷ مرداد ۱۴۰۱آمریکایی ها خوب بلد حتی با موتور ۴ سیلندر هم یه عقاب سرسفید بسازه من امیدوارم بلاخره خودشو ثابت کنه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۸ مرداد ۱۴۰۱دوستانی که میگن فقط ادئا داره و بی عمله لازمه بگم که چند ماه پیش یه تست کوچیک زد تو باند فرودگاه و نزدیک 440 کیلومتر سرعت گرفت در حالی که هندز کلی قدرت پشت پدال خوابیده بود.نکته بعدی هنسی هنوز رکورد دار سرعت کروکی با 427 کیلومتره.البته من خودم اگر میلیاردی پول داشتم و عاشق داشتن یه هنسی سفارش ساخت مجدد وایپر رو میدادم رو آخرین نسلش اونم مدل acr
Kamy
۲۸ مرداد ۱۴۰۱به عمل کار برآید ….
Elemento
۲۸ مرداد ۱۴۰۱اینم که فقط ادعا :))))))))
برو عمو بشین سر جات
رامتین
۲۸ مرداد ۱۴۰۱بیشک رکورد تاپ اسپید خودروی روباز را میزنه اما مهم رکورد کلی هست که فعلا دست شیرونه. اصولا رکوردهای فرعی اهمیت نداره. مثلا بگیم رکورد تاپ اسپید خودروی 3 سیلندر. یا رکورد خودروی 3 ردیفه! هزاران چیز میشه درآورد. کلی باید صحبت کرد و جدا از ثبت شدن یا نشدن در گینس، رکورد دست شیرون با 490 هست.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۸ مرداد ۱۴۰۱یک ادعا تو خالی دیگر از طرف هنسی
حسین دهمرد
۲۸ مرداد ۱۴۰۱قیافش مال اوایل قرنه. ولی تو سرعتش نمیشه شک کرد.
Yasin
۲۸ مرداد ۱۴۰۱فقط حرف و ادعا کاش سریعتر یه تستی چیزی بکنن
مثلا SSC با تواتارا چندبار تست کرد رکورد خوبی هم زد فقط ادعا نیست :)