ابر خودروی جدید هنسی که فعلاً نامی رسمی ندارد به عنوان جانشین آمریکایی پورشه کررا GT عرضاندام خواهد کرد.
هنسی میخواهد با تولید وسایل نقلیه خاص و ویژه تصویر جدیدی از برند خود به دنیا ارائه کند و به عنوان سازنده سطح بالای ابر خودروها مطرح شود. به همین منظور تولید خودرویی همچون ونوم F5 و نسخههای گوناگون آن کافی نخواهد بود و همین امر باعث شده محصول بعدی هنسی که یک هایپر جی تی برقی با چهار صندلی است توسعه یابد؛ اما فرایند توسعه خودروی موردبحث که با نام پروجکت دیپ اسپیس شناخته میشود به تعویق افتاده است.
این تأخیر به دلیل عدم توانایی هنسی در پیشبرد اهداف خود طبق چارچوب زمانی اعلامی نیست بلکه هدف از آن جابجایی اولویتها در تولید یک ابر خودروی متفاوت است، خودرویی که بنا بر اساس اظهارات جان هنسی جانشین آمریکایی پورشه کررا GT خواهد بود. کار باز در مصاحبه با ناتان مالینیک، مدیر طراحی هنسی مشتاق کسب اطلاعات بیشتر درباره پروژه موردبحث بوده است. خودروهایی همچون ونوم GT و ونوم F5 با تواناییهای باورنکردنی خود برای جابجایی رکوردها ساخته شدهاند اما خودروی جدید هنسی که فعلاً نام رسمی ندارد محصولی کاملاً متفاوت خواهد بود. علت این تفاوت نیز به جابجایی اولویتها مربوط میشود به این معنی که هنسی حداکثر سرعت، لپ تایم و حتی قدرت خروجی پیشرانه را اولویت اصلی خود نمیداند. در واقع محصول جدید این شرکت تنها به خاطر یک دلیل تولید خواهد شد و آنهم ارائه حداکثر هیجان و درگیری راننده است.
هنسی قمار بزرگی روی این خودرو کرده اما زمانی که مالینیک درباره خودروی جدید شرکت صحبت میکند برق چشمانش را نمیتواند پنهان کند. او میگوید:
من واقعاً نمیتوانم خیلی وارد جزئیات شوم
تصمیم هنسی برای توقف توسعه یک پروژه اعلام شده و دنبال کردن مسیری دیگر شاید سورپرایز کننده به نظر برسد اما نشان دهنده اشتیاق هنسی در دریافت بازخوردهای مشتریان است. مدیر هنسی میگوید:
ما به حرف مشتریان گوش دادیم و میدانیم که آنها خواهان خودرویی دستی، هیجانانگیز، تنفس طبیعی و بسیار درگیر کننده هستند. جان هنسی قبلاً از این خودرو به عنوان جانشین آمریکایی پورشه کررا GT نام برده و بنابراین این اولویت جدید ماست
از مالینیک خواسته شد تا اطلاعات بیشتری درباره این خودرو ارائه کند و او اظهار داشت ابر خودروی جدیدشان به فکر ثبت رکوردهای جدید نیست بلکه به هیجان رانندگی و درگیری بیشتر راننده با خودرو میپردازد. پورشه کررا GT جزو شاخصترین خودروهای تاریخ محسوب میشود و یکی از دلایل اصلی آن نیز پیشرانه ۱۰ سیلندری است که از فرمول یک گرفته شد. این نیروگاه جذاب از پاسخ آنی پدال گاز برخوردار بود و جان هنسی نیز خواهان چنین ترکیبی است هرچند توسعه یک پیشرانه جدید برای ابر خودروی بعدی هنسی دیوانهوار به نظر میرسد ولی احتمال هر کاری وجود دارد. شاید استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ونوم F5 گزینهای بدیهی به نظر برسد چراکه بهطور ویژه برای هنسی توسعه یافته و باعث کاهش هزینهها میشود.
اما این پیشرانه ۶.۶ لیتری از دو توربو استفاده میکند درحالیکه هنسی قبلاً اظهار داشته بود خودروی جدید از پیشرانهای تنفس طبیعی برخوردار خواهد بود. شاید هنسی دو توربوی این پیشرانه را حذف کند هرچند طبیعی است که قدرت ۱۸۱۷ اسب بخاری آن نیز کاهش خواهد یافت. در بخش طراحی باید گفت با عرضه ونوم GT هر دو نسخه کوپه و کانورتیبل آن در دسترس خریداران بود. ونوم F5 نیز همین روش را در پیش گرفت و نسخههای کوپه و رودستر آن تولید شدند؛ اما آیا محصول جدید هنسی هم اینگونه خواهد بود؟ مالینیک میگوید قبلاً تولید نسخههای گوناگون ونوم F5 برنامه ریزی شده بود:
ما با ونوم F5 میخواستیم طراحیهای مختلف را ارائه کنیم و آنها را سریعاً عرضه کردیم زیرا تلاش داشتیم مردم بدانند درباره این خودرو واقعاً جدی هستیم.
او درباره خودروی جدید هنسی میگوید:
بدون وارد شدن به جزئیات باید بگویم این خودرو همان فلسفهای را دارد که به دنبالش هستیم. تمامی رقبای ما دارای نسخههای متنوع از خودروهای خود هستند و بازار نیز چنین چیزی را میخواهد.
احتمالاً هنسی نسخههای کوپه و رودستر محصول جدید خود را تولید خواهد کرد. اگرچه مالینیک از ارائه جزئیات بیشتر خودداری میکند اما اشتیاق واضحی در اعمال او وجود دارد هرچند دستور هنسی مانع از انتقال اطلاعات بیشتر به رسانهها شده است؛ اما چه زمانی این خودرو معرفی خواهد شد؟ چارچوب زمانی خاصی تائید نشده ولی احتمال دارد ابر خودروی جدید هنسی را سال ۲۰۲۷ ببینیم چراکه تولید ونوم F5 در آن زمان کامل میشود. از طرف دیگر هنسی تائید کرده سه خودروی جدید قبل از سال ۲۰۳۱ تولید خواهند شد که شامل همین خودروی بینام، پروجکت دیپ اسپیس و یک پروژه دیگر است.
صرفنظر از زمان معرفی، جانشین آمریکایی پورشه کررا GT محصولی خاص خواهد بود؛ اما در دنیایی که محصول بعدی بوگاتی از پیشرانه ۱۶ سیلندر هیبریدی استفاده خواهد کرد، حتی استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی و گیربکس دستی نیز نمیتواند موفقیت هنسی را تضمین کند. نظر شما چیست؟
(Ali(chevynova
۴ فروردین ۱۴۰۳ماشالاه هنسی
Taha Ayoobi
۴ فروردین ۱۴۰۳برا چی دیس میدید آخه
بده بگه ماشالا؟
مهراد
۴ فروردین ۱۴۰۳جون جدت بکش بیرون 😭
۴ فروردین ۱۴۰۳نگو جون جدت بکش بیرون
بگو تو رو روح جدت بکش بیرون
khashayar0
۴ فروردین ۱۴۰۳تبریک به جناب ماشالاه بخاطر 6782 کامنت ماشالاه. امیدوارم در سال جدید به رکورد 10000 تایی برسی.
—————————-
ماشالاه به زبان عربی بخاطر کلمه ماشالاه
ماشالاه به جانشین آمریکایی پورشه کررا GT
۴ فروردین ۱۴۰۳داش من میگم به جای اسم
(Ali(chevynova
بنویسه :
(Ali(Mashallah
این اسم خوبیه
۶۷۸۲ تا کامنتش هم همش ماشالله ماشاالله بود 😐😂
khashayar0
۴ فروردین ۱۴۰۳آفرین (Ali(Mashallah اسم خوبیه. 😂
————————
ماشالاه (Ali(chevynova
ماشالاه (Ali(Mashallah
ماشالاه (Mashallah(chevynova
ماشالاه (chevynova(Mashallah
ماشالاه (Mashallah(Mashallah
net
۵ فروردین ۱۴۰۳جالبه هر موقع هم میخواد بگه ماشالله ایشالله اصالت اولین کامنت ثبت میشه😃
۵ فروردین ۱۴۰۳😂😂😐
سوشیانت
۴ فروردین ۱۴۰۳بهتره اینو بدونی که هیچکدوم از شرکت های آلمانی نتونستن ماشینی در حد ونوم اف فایو بسازن و تا جایی هم که من میدونم ماشین جدید هنسی قراره از کررا جی تی الهام بگیره نه اینکه بر اساس اون ساخته بشه و این به این معنا نیست که قراره از تکنولوژی پورشه تو ماشین هنسی استفاده بشه
khashayar0
۴ فروردین ۱۴۰۳ماشالاه سوشیانت بزرگ . از رقیب اصلی تسلا و فورد و جی ام (کادیکاک) و کرایسلر چه خبر؟ خبرها میگن از ترس byd به خودشون **** .
Taha Ayoobi
۴ فروردین ۱۴۰۳خشایار کمتر کسی پیدا میشه که ندونه چین رو آمریکا بزرگ کرده و داره میچرخونه
سوشیانت
۵ فروردین ۱۴۰۳خشایار اون پست راجب ماشین های اقتصادی بود نه پرچمدار حداقل متن رو بخون بعد بیا از رو تعصب مثل همیشه کامنت بده
مجید
۴ فروردین ۱۴۰۳هنسی و شلبی همیشه جذابن چه به عنوان تیونر و چه خودروساز.
NAVID۰۰۹۸
۴ فروردین ۱۴۰۳یه زمانی مردم اسب سوار بودن و ثروتمندان خودرو!
رفته رفته مردم خودرو سوار شدن و ثروتمندان اسب دارند و هزینه بالا میکنند جهت نگهداریشون!
الان هم شرکتهای قدرتمند میدانند که هیچ خودرویی طعم واقعی ندارد مگر تنفسطبیعی و این در حالیه که بقیه دارند به اصطلاح پیشرفته ، هیبرید و برقی میشوند اما دیگر بر کسی پوشیده نیست که همه دارند به شدت مصرفی و یکبار مصرف میشوند در حالی که تنفسطبیعی بینهایتِ و فقط تعمیر تعویض جزئینیاز دارد با لذتی بیانتها!!!
پاراگرافها را که بخوانید و خواستههای مشتریان ، بعد میفهمید که اصل خودرو و خودروشناسان چه میخواهند نه تکنولوژیهای دهانپُرکن و روی مُد و بسیار مستهلک همچون هیبرید و توربو که بسیار هزینه نگهداری بالا و لذت مصنوعی راندن دارد!!!
ناموس برای عاشقان خودرو یعنی تنفس طبیعی و سپس دنده دستی و باقی ماجرا….!
هنسی یه آمریکایی اصیل هست در دنیایی که اکثریت از اصل افتادن و روی مد جامعه دارند حرکت میکنند بدونِ اینکه خودرو بسازند و در اثل دارند ماشین میسازند بدون روح و زیبایی!!!
۴ فروردین ۱۴۰۳ده هزار تایید موبارک نوید جون
۴ فروردین ۱۴۰۳ماشینه قیافش شبیه دخترای سیبیلو دانشگاهه🤢
۴ فروردین ۱۴۰۳داش ببین کامنتای بالامو تایید شده یه جوری میگی انگار چی گفتی که تایید نشه
اونی که کامنت ها رو تایید میکنه داداش ماست
نه داش الآنم فکر کنم باشه با اینکه میدونم نیست😂
من دیگه حوصله درسو ندارم وگرنه تا دکترا میرفتم اونم بخواطر همین دختر ها
Taha Ayoobi
۴ فروردین ۱۴۰۳عجب چیزیه
Amir
۴ فروردین ۱۴۰۳این به پای پورشه نمیرسه
موتور V10
گیربکس دستی
لذت بی پایان رانندگی 🥲
new reventon
۴ فروردین ۱۴۰۳ارزش کل شرکت های سهامی آمریکا 55 تریلیون دلار
ارزش هولدینگ بلک راک (آمریکا) به تنهایی 10 تریلیون دلار
ارزش شرکت های سهامی چین 10 تریلیون دلار(تازه خیلیاشونم شرکت های مادرشون آمریکایی یا اروپایی هستن)
ارزش کل شرکتهای سهامی ایران 150 میلیارد دلار
Anti Tesla
۴ فروردین ۱۴۰۳ایران بیشترش دولتی هست.
چین دولتی داره ولی مقدارش نمیدونم.
علی یوسفی
۴ فروردین ۱۴۰۳بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت تقریبا ۲۰ سال پیش بود که با شرکت هنسی آشنا شدم اون موقع وایپر افسانه ای رو به طرز دیوانه واری با قدرت و شتاب و سرعت بالا تیونینگ میکرد بعدا در مجله ماشین دیدم خودش خودرویی ساخته با نشان تجاری h بنام ونوم جی تی که بر اساس شاسی لوتوس اگزیج بود و خیلی به عظمتش پی نبرده بودم تا اینکه ماکت اتوآرتشو دیدم واقعا مخوف و عجیب بود در عین حال زیبا و دلنشین بخاطر همین هم ماکتشو خریدم طراحیش یادآور حشرات و مورچه های عظیم الجثه ای بود که انگار مناسب سریال دوران کهن بود بدنه داخل بود و گلگیر ها بزرگ و حجیم و طراحی دریچه های هوا و چراغ ها در عین زیبایی بسیار ابهت داشت حالا هم نسل جدیدش عالی و بینظیره و در یک کلام جان هنسی یکی از نوابغ دنیای خودروئه.
yaghoub
۴ فروردین ۱۴۰۳هایپر کار تمام بنزینی کم میاره
هایپر کار تمام برقی کمبود صدا و هیجان داره و مشتری خاص . ارضا نمیشه.
تنها راه ساخت یه خودرو هیبرید هست . هم صدا و هیجان داره . هم گشتاور لحظه ای بالا و آلایندگی مناسب .
نمیدونم چند بار گفتم. ولی باز میگم . آینده صنعت خودرو . هیبرید هست. تو تمام کلاس های خودرویی .
amirboss
۵ فروردین ۱۴۰۳هنسی یکی از زیرمجموعه های شلبی هست.
واقعا خودرو هایی که تیون میکنه تا فی خالدونش ازش قدرت میکشه بیرون که این خودش یه نوع جنونه.
خود پورش کررا جی تی واقعا یه اسطوره بود چه از لحاظ پلت فرم و چه از لحاظ فنی بخصوص صدای جیغ مانند پیشرانه ش که روح از تن آدم میبره.اهل فن میفهمن چی میگم
حالا از این همه خودرو هنسی دست گذاشته روی کررا.
ساختار فوق العاده ای که موتور کررا داره با اون بالانس موتوری که به راحتی به پدال گاز واکنش نشون میده تنها انتخوابیه برای یه خودرو درنده خو با حدود ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت و از یه طرفم فریم محشر پلت فرم و شاسی فضایی که…
حوصله ام نمیگیره بیشتر توضیح بدم.