شرکت خودروسازی کارما با ۲ محصول جدید در کلاس سدان و سوپراسپرت کوپه به بازار جهانی برگشته است.
علاقهمندان خودرو، احتمالا سوپراسپرت الکتریکی فیسکر کارما را به خاطر دارند. این محصول، قبل از ظهور مدلهای معروف تسلا، سال ۲۰۱۱ به شهرت جهانی رسید. بدنهی چهاردر و پیشرانه تمام الکتریکی، فیسکر کارما را متفاوت نشان میداد اما در نهایت، سودآوری لازم برای خودروسازی فیسکر فراهم نکرد.
کارما اتوموتیو (Karma Automotive) توسط سرمایهداران چینی گروه وانژیانگ (Wanxiang Group) با پرداخت ۱۴۹ میلیون دلار از هنریک فیسکر مالک خودروسازی فیسکر، خریدارشد و سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد. این برند با تیم مهندسی و طراحی و خط تولید در کالیفرنیا امریکا فعالیت میکند. کارما تلاش میکند تا خودروهای اسپرت و لوکس برقی برای مشتریان متمول بسازد. برنامهی تولید این شرکت برای سال ۲۰۲۶، سالانه ۳ تا ۵ هزار دستگاه است.
طی سالهای اخیر، چند نمونه مفهومی با طراحی تحسینبرانگیز توسط کارما رونمایی شده است. حالا دو مدل آمادهی تولید در کلاس سدان و کوپه دونفره موتور میانی برای عرضه آماده میشوند. خودروی چهاردر به نام گیسرا (Gyesera) تولید خواهد شد و سوپراسپرت کارما، کاویا (Kaveya) نام خواهد داشت.
هنوز تصویر واضح از سدان جدید کارما منتشر نشده است. این خودروی برقی، احتمالا براساس پلتفرم محصولات قدیمی تولید خواهد شد و فرم بدنه مشابه کارما GS-6 و REVERO ارایه خواهد کرد. گیسرا همراه دو موتور برقی و ساختار چهار چرخ محرک، ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۹۴۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت. زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو، ۴/۲ ثانیه ثانیه اعلام شده است. توان پیمایس گیسرا با ظرفیت باتری ۱۲۰ کیلووات ساعت، ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود.
سوپراسپرت کارما کاویا، دو نسخه ۲ موتوره و سه موتوره خواهد داشت. مدل پایه، محرک عقب است و ۵۳۶ اسب بخار قدرت دارد. کاویا ۳ موتوره، چهار چرخ محرک است و همراه ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت با ۱۷۲۲ نیوتنمتر گشتاور تولید خواهد شد. براساس اظهارات مدیران کارما، سوپراسپرت کاویا در ارزانترین نمونه، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه خواهد داشت و در قویترین مدل، زمان ۲ ثانیه ارایه خواهد کرد. توان پیمایش این خودرو، حدود ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود.
جزئیات بیشتر از قیمت و امکانات خودروهای مدرن کارما هنوز اعلام نشده است. احتمالا برای مدل سدان، هزینه خرید ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دلار خواهد بود و سوپراسپرت کارما، بیش از ۲۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. هماکنون کارما GS-6 پلاگین هیبرید در بازاز امریکا، هزینه خرید ۸۲ هزار دلار دارد. محصولات جدید کارما، حدود سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ عرضه خواهند شد.
پیام
۲۲ آبان ۱۴۰۲خیلی خوبه
رضا
۲۲ آبان ۱۴۰۲جز معدود برندهایی هست که با وجود شرایط برقی شدن و مد شدن طراحی های مینیمال جذابیت خودشو حفظ کرده
ب ام و باید یاد بگیره
net
۲۲ آبان ۱۴۰۲سوپر اسپرت کوپه نداریم . اسپرت کوپه داریم
net
۲۲ آبان ۱۴۰۲مدل سدان سفید اگر صندوق عقب بالا نرفته بود و کاپوت مسطح بود و صندوق عقب کمی کشیده تر بود و جلوپنجره بهتری داشت زیباتر میشد.قوس و ستون سقف شیشه جلو و ستون سقف شیشه عقب خوبه و ستون رنگ سفید هست و سقف مشکی شده قشنگه
Mortal
۲۳ آبان ۱۴۰۲آره دیگه اگه چینی بود با انواع و اقسام فوش های نامتناهی بدرقش میکردید
هعی
عقبش خوشگله. ولی جلوش اصلا زیبا نیست
سالار فصل
۲۲ آبان ۱۴۰۲ایکاش زباله سازی های داخلی تعطیل و با فقط وفقط و فقط پرداخت ۱۴۹ میلیون دلار امثال این کمپانی های نوآور خریداری و تکنولوژی و خط تولید اونها به داخل انتقال داده میشد.
𝐀𝐥𝐢
۲۲ آبان ۱۴۰۲حتما تعطیل میشه.
Carl
۲۲ آبان ۱۴۰۲قبلا به هزار اسب بخار میگفتیم هایپرکار
امیر
۲۲ آبان ۱۴۰۲خیلی شبیه سوپرکار های ایتالیایی هست ! انگار فراری یه ماشین برقی ساخته
پسته همون نخوده
۲۳ آبان ۱۴۰۲😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶
آره آره این فراریه
منطقیه سید
اگه میگفتی پنین فارینا طراحیش کرده میگفتم شبیهه
فرارییییی؟؟؟ این چیش شبیه فراریه؟
البته آمریکا تولید کرده پس شبیه فراریه ، آره حواسم نبود ببخشید از سهام داران آمریکا عذر خواهی میکنم
۰۰۹۸سامورایی
۲۲ آبان ۱۴۰۲فیسکر رو به تسلا ترجیح می دم.
چون تسلا با شانس و سرمایه رشد کرد ولی فیسکر با فناوری و تکنولوژی، فیسکر یه چیز دیگست.
AMANTE
۲۲ آبان ۱۴۰۲هیچ شرکتی با شانس رشد نمیکنه.
مقایسه ی شرکت تسلا با شرکت کارما هم درست نیست چون کارما یک شرکت با تولید کم هست.
Hamilton1970
۲۲ آبان ۱۴۰۲اختلاف قدرت دو موتوره و سه موتورهش واقعا زیاده!
قشنگ دست رو باز میذاره برای سلیقه های مختلف
blackwing
۲۲ آبان ۱۴۰۲یه لحظه تیتر رو خوندم فکر کردم نوشته معرفی کامارو !! پرام ریخت
P
۲۲ آبان ۱۴۰۲کارما gs6 یجوریه که انگار یه اهنگر یه نیم متر به طولش اضافه کرده
Anti BTS
۲۲ آبان ۱۴۰۲زیبایی و شهرتش به خاطر همین طراحی خاصشه .
OldBoy
۲۲ آبان ۱۴۰۲فیسکر کارما در واقع یک خودروی هایبرید بود که در کنار قوای محرکه برقی یه موتور ۴ سیلندر دو لیتری توربو هم داشت و بیشتر بعنوان اولین خودروی هایبرید لوکس شناخته میشد نه یک سوپراسپرت چهاردر.
Enzo Ferrari 2008
۲۲ آبان ۱۴۰۲چی بگیم