شرکت کارما اتوموتیو از سدان جدیدی بنام گیسرا رونمایی کرده است. این خودرویی الکتریکی روی پلتفرم فیسکر کارما است که در تعداد محدودی ساخته خواهد شد.
شرکت فیسکر که توسط طراح مشهور «هنریک فیسکر» تأسیس شد و با سدان هیبرید ژنراتوری کارما در سال ۲۰۱۱ به شهرت رسید، پس از ورشکستگی توسط یک گروه چینی خریداری شد و به کارما اتوموتویو تغییر نام داد. این شرکت از سال ۲۰۱۴ با شروع دوبارهٔ تولید فیسکر کارما فعالیت خود را آغاز کرد. البته این خودرو بهروزرسانیهایی را تجربه کرد و به کارما ریورو (Revero) تغییر نام داد. بعداً نیز نسخهٔ جدیدی از این ماشین با نام GS-6 به بازار آمد.
حال کارما اتوموتیو به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس خود، سدان جدیدی بنام گیسرا (Gyesera) را معرفی کرده است. این خودرو بر اساس همان پلتفرم GS-6 ساخته شده است که در اصل پیشینهٔ آن به فیسکر کارما سال ۲۰۱۱ بازمیگردد. بااینحال، برخلاف کارما و GS-6 که از پیشرانهٔ بنزینی بهعنوان ژنراتور برای افزایش برد استفاده میکردند، گیسرا خودرویی تمام الکتریکی است. این ماشین به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده و مجموعاً ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۹۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. به لطف این نیرو، گیسرا ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
علاوه بر تغییر قوای محرکه، کارما تغییراتی را هم در طراحی بیرونی گیسرا ایجاد کرده است تا مدرنتر و بروزتر از GS-6 قدیمی به نظر برسد. این شرکت همچنین با استفاده از شاسی فضایی آلومینیومی، پانلهای بدنهٔ آلومینیومی و فیبر کربنی و سیستم تعلیق آلومینیومی، سعی کرده وزن سدان خود را پایین بیاورد. بااینحال، گیسرا خودرویی الکتریکی است و به خاطر باطریها هنوز هم ۲۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این سدان جدید آمریکایی ۵,۰۷۷ میلیمتر طول، ۲,۰۰۴ میلیمتر عرض و ۱,۳۳۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۶۰ میلیمتر است. این یعنی گیسرا از تسلا مدل S کشیدهتر و از مرسدس EQS کوتاهتر است.
این ماشین از یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی بهره میبرد که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۴۰۰ کیلومتر را فراهم میکند. گسیرا دومین مدل از سه خودروی الکتریکی جدیدی است که کارما قصد دارد به بازار عرضه کند. مدل اول سوپراسپرت کاویا بود که سال گذشته با ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت در لاسوگاس رونمایی شد. خودروی سوم هم ریورو GT است که نسخهٔ تمام الکتریکی GS-6 محسوب میشود و تا پایان امسال معرفی خواهد شد.
فعلاً قیمت گیسرا اعلام نشده است اما این خودرویی تولید محدود است که طی چهار تا پنج سال فقط حدود ۲ هزار دستگاه از آن ساخته خواهد شد. همچنین رئیس کارما اتوموتیو گفته است این خودرو نسبت به مدلهایی مثل پورشه تایکان و حتی کادیلاک سلستیک، سدان خاصتری خواهد بود. این شرکت هماکنون پذیرش سفارشات خرید گیسرا را با پیشپرداخت ۵ هزار دلار آغاز کرده و خریداران اواخر امسال خودروی خود را با مدل ۲۰۲۵ تحویل خواهند گرفت.
net
۱۴ اسفند ۱۴۰۲این مدل چراغ جلو قدیمی شده اگر از چراغ باریک جدید استفاده کرده بود قشنگتر میشد.طراحی چراغ عقب خیلی قشنگ نیست و رنگ قرمز زرشکی نداره.قوس اطراف شیشه دربها خوبه اگز زه سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد.سقف ماشین متضاد مشکی هست و ستون اطراف شیشه دربها هم رنگ ماشین هست خوبه.رینگ قشنگ نیست.طراحی داخلی یکپارچه مشکی خوبه اگر صفحه نمایش بزرگتر مثل صفحه نمایش عمود با حاشیه کم فورد رنجر ۲۰۲۲ داشت قشنگتر میشد
net
۱۴ اسفند ۱۴۰۲به عنوان یک ماشین سدان کاپوت جلو نسبت به صندوق عقب کمی تقارن نداره و کاپوت جلو ۲۰ سانتی متر اضافی هست و کاپوت جلو خیلی کشیده شده مثل کاپوت کشیده ماشین های شوتینگ بریک شده.اگر کاپوت جلو ۲۰ سانتی متر طولش کمتر بود قشنگتر میشد
Kato
۱۴ اسفند ۱۴۰۲شکوه و فقط شکوه …
yaghoub
۱۴ اسفند ۱۴۰۲طراحی جذاب تری نسبت به فیسکر داره .
از نمای بغل منو یاد وایپر انداخت .
net
۱۴ اسفند ۱۴۰۲شبیه دوچ وایپر مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ هست مخصوصا کاپوت جلو کشیده
ارسلان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲من هیچ تغییری نسبت به فیسکر کارما قدیمی نمیبینم توش….بعد از بیشتر از ۱۲ سال همون ماشینه که جلوش و از پورشه فقط اسکی رفتند….
فیسکر اصلا با این قابل مقایسه نیست
net
۱۴ اسفند ۱۴۰۲درسته شبیه دوج وایپر مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ و فیکسر کارما شده
amirboss
۱۴ اسفند ۱۴۰۲یه خودروی لوکس با طراحی اسپرت
طراحیش زیبا شده
اما طراحی داخلیش میتونست بهتر باشه
خیلی بی روح و کسل کننده ست
net
۱۴ اسفند ۱۴۰۲طراحی داخلی و داشبورد و کنسول شبیه ماشین بنزینی شده بی روح نیست
amirboss
۱۴ اسفند ۱۴۰۲از نظر من ماهیت یه خودرو خیلی مهمه
یه خودروی بنزینی باید همه متریالش با ماهیتش مطابقت داشته باشه و بالعکس.
تو کابین این ماشین کاش طراح از یه پنل کشیده پشت فرمان,نورپردازی,فیبر کربن یا لااقل کروم برای برخی از قسمت های داخل کابین استفاده میکرد.
کابین یه خودرو ی برقی باید سرشار از تکنولوژی های فانتزی باشه.
مهدی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲چقدر خوبه طراحی داخلی این ماشین
الکی همه چی رو نمایشگر و تاچ و…… نکردن
بیرون ماشین هم که عالی
اگه این برقی هست
میخوامتش🤪🤪🤪🤪🤪
𝐀𝐥𝐢
۱۴ اسفند ۱۴۰۲طراحی واقعا خوب با تناسبی داره
امیر
۱۴ اسفند ۱۴۰۲همینکه داخلش پر از نمایشگر عجخ وجخ نیست بهتره خدایی . اصلا نمیفهمم چرا باید یه تبلت گنده وسط داشبورد باشه نشون بده که من برقیم .ماشین که گوشی نیست
shetab-car
۱۴ اسفند ۱۴۰۲طراحش فکر کرده طراح پورشه هست این چیه جلوش کامل پورشه است
mehran
۱۴ اسفند ۱۴۰۲خیلی تعادل در طراحی و سیال بدنه داره واقعا به دلم نشست
M power
۱۶ اسفند ۱۴۰۲منم پسندیدم ÷]