سایر خودروهای آمریکاییکارما

معرفی کارما گیسرا، سدان برقی با 590 اسب بخار قدرت بر اساس فیسکر کارما

شرکت کارما اتوموتیو از سدان جدیدی بنام گیسرا رونمایی کرده است. این خودرویی الکتریکی روی پلت‌فرم فیسکر کارما است که در تعداد محدودی ساخته خواهد شد.

شرکت فیسکر که توسط طراح مشهور «هنریک فیسکر» تأسیس شد و با سدان هیبرید ژنراتوری کارما در سال ۲۰۱۱ به شهرت رسید، پس از ورشکستگی توسط یک گروه چینی خریداری شد و به کارما اتوموتویو تغییر نام داد. این شرکت از سال ۲۰۱۴ با شروع دوبارهٔ تولید فیسکر کارما فعالیت خود را آغاز کرد. البته این خودرو به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرد و به کارما ریورو (Revero) تغییر نام داد. بعداً نیز نسخهٔ جدیدی از این ماشین با نام GS-6 به بازار آمد.

حال کارما اتوموتیو به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس خود، سدان جدیدی بنام گیسرا (Gyesera) را معرفی کرده است. این خودرو بر اساس همان پلت‌فرم GS-6 ساخته شده است که در اصل پیشینهٔ آن به فیسکر کارما سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد. بااین‌حال، برخلاف کارما و GS-6 که از پیشرانهٔ بنزینی به‌عنوان ژنراتور برای افزایش برد استفاده می‌کردند، گیسرا خودرویی تمام الکتریکی است. این ماشین به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده و مجموعاً ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۹۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، گیسرا ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

علاوه بر تغییر قوای محرکه، کارما تغییراتی را هم در طراحی بیرونی گیسرا ایجاد کرده است تا مدرن‌تر و بروزتر از GS-6 قدیمی به نظر برسد. این شرکت همچنین با استفاده از شاسی فضایی آلومینیومی، پانل‌های بدنهٔ آلومینیومی و فیبر کربنی و سیستم تعلیق آلومینیومی، سعی کرده وزن سدان خود را پایین بیاورد. بااین‌حال، گیسرا خودرویی الکتریکی است و به خاطر باطری‌ها هنوز هم ۲۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این سدان جدید آمریکایی ۵,۰۷۷ میلی‌متر طول، ۲,۰۰۴ میلی‌متر عرض و ۱,۳۳۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۶۰ میلی‌متر است. این یعنی گیسرا از تسلا مدل S کشیده‌تر و از مرسدس EQS کوتاه‌تر است.

این ماشین از یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۴۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. گسیرا دومین مدل از سه خودروی الکتریکی جدیدی است که کارما قصد دارد به بازار عرضه کند. مدل اول سوپراسپرت کاویا بود که سال گذشته با ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت در لاس‌وگاس رونمایی شد. خودروی سوم هم ریورو GT است که نسخهٔ تمام الکتریکی GS-6 محسوب می‌شود و تا پایان امسال معرفی خواهد شد.

فعلاً قیمت گیسرا اعلام نشده است اما این خودرویی تولید محدود است که طی چهار تا پنج سال فقط حدود ۲ هزار دستگاه از آن ساخته خواهد شد. همچنین رئیس کارما اتوموتیو گفته است این خودرو نسبت به مدل‌هایی مثل پورشه تایکان و حتی کادیلاک سلستیک، سدان خاص‌تری خواهد بود. این شرکت هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید گیسرا را با پیش‌پرداخت ۵ هزار دلار آغاز کرده و خریداران اواخر امسال خودروی خود را با مدل ۲۰۲۵ تحویل خواهند گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3386 ديدگاه)

    این مدل چراغ جلو قدیمی شده اگر از چراغ باریک جدید استفاده کرده بود قشنگتر میشد.طراحی چراغ عقب خیلی قشنگ نیست و رنگ قرمز زرشکی نداره.قوس اطراف شیشه دربها خوبه اگز زه سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد.سقف ماشین متضاد مشکی هست و ستون اطراف شیشه دربها هم رنگ ماشین هست خوبه.رینگ قشنگ نیست.طراحی داخلی یکپارچه مشکی خوبه اگر صفحه نمایش بزرگتر مثل صفحه نمایش عمود با حاشیه کم فورد رنجر ۲۰۲۲ داشت قشنگتر میشد

    موافقم 6
    مخالفم 11
    1. net

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3386 ديدگاه)

      به عنوان یک ماشین سدان کاپوت جلو نسبت به صندوق عقب کمی تقارن نداره و کاپوت جلو ۲۰ سانتی متر اضافی هست و کاپوت جلو خیلی کشیده شده مثل کاپوت کشیده ماشین های شوتینگ بریک شده.اگر کاپوت جلو ۲۰ سانتی متر طولش کمتر بود قشنگتر میشد

      موافقم 3
      مخالفم 14
  2. Kato

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (469 ديدگاه)

    شکوه و فقط شکوه …

    موافقم 13
    مخالفم 1
  3. yaghoub

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (342 ديدگاه)

    طراحی جذاب تری نسبت به فیسکر داره .
    از نمای بغل منو یاد وایپر انداخت .

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. net

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3386 ديدگاه)

      شبیه دوچ وایپر مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ هست مخصوصا کاپوت جلو کشیده

    2. ارسلان

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (260 ديدگاه)

      من هیچ تغییری نسبت به فیسکر کارما قدیمی نمیبینم توش….بعد از بیشتر از ۱۲ سال همون ماشینه که جلوش و از پورشه فقط اسکی رفتند….
      فیسکر اصلا با این قابل مقایسه نیست

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. net

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3386 ديدگاه)

        درسته شبیه دوج وایپر مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ و فیکسر کارما شده

        موافقم 2
        مخالفم 1
  4. amirboss

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (690 ديدگاه)

    یه خودروی لوکس با طراحی اسپرت
    طراحیش زیبا شده
    اما طراحی داخلیش میتونست بهتر باشه
    خیلی بی روح و کسل کننده ست

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. net

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3386 ديدگاه)

      طراحی داخلی و داشبورد و کنسول شبیه ماشین بنزینی شده بی روح نیست

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. amirboss

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (690 ديدگاه)

        از نظر من ماهیت یه خودرو خیلی مهمه
        یه خودروی بنزینی باید همه متریالش با ماهیتش مطابقت داشته باشه و بالعکس.
        تو کابین این ماشین کاش طراح از یه پنل کشیده پشت فرمان,نورپردازی,فیبر کربن یا لااقل کروم برای برخی از قسمت های داخل کابین استفاده میکرد.
        کابین یه خودرو ی برقی باید سرشار از تکنولوژی های فانتزی باشه.

  5. مهدی

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    چقدر خوبه طراحی داخلی این ماشین
    الکی همه چی رو نمایشگر و تاچ و…… نکردن
    بیرون ماشین هم که عالی
    اگه این برقی هست
    میخوامتش🤪🤪🤪🤪🤪

  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1517 ديدگاه)

    طراحی واقعا خوب با تناسبی داره

  7. امیر

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    همینکه داخلش پر از نمایشگر عجخ وجخ نیست بهتره خدایی . اصلا نمیفهمم چرا باید یه تبلت گنده وسط داشبورد باشه نشون بده که من برقیم .ماشین که گوشی نیست

  8. shetab-car

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (222 ديدگاه)

    طراحش فکر کرده طراح پورشه هست این چیه جلوش کامل پورشه است

  9. mehran

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خیلی تعادل در طراحی و سیال بدنه داره واقعا به دلم نشست

  10. M power

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (335 ديدگاه)

    منم پسندیدم ÷]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا