این نسخه تولید محدود از رِوِرو از بدنه سبکوزن فیبرکربنی و ۵۴۳ اسب بخار قدرت سود میبرد.
خودروسازی کارما اتوموتیوز یکی از برندهای نهچندان مطرح در صنعت خودرو به شمار میرود که به حرکت آرام خود ادامه میدهد. این برند آمریکایی بهتازگی از خودرویی جدیدی رونمایی کرده است که مانند تمام مدلهای قبلی از همان چهره آشنای فیسکر کارما استفاده میکند. با این وجود، سازنده آن را یک نسخه عملکردبالا و متمرکزتر از سدان لوکس رِوِرو میداند.
شرکت کارما برای تمایز این خودرو از سایر محصولاتش از مواد اولیه خاصی چون فیبرکربن استفاده کرده است؛ اینویکتوس از کاپوت، سقف، طاق چرخ و در صندوق کربنی بهرهمند شده است که بههمراه مواد سبکوزن دیگر بهکاررفته در جلوپنجره، گلگیرهای جانبی، اسپیولر عقب و دیفیوزر وزن بدنه اینویکتوس را بیشازپیش کاهش دادهاند. رینگهای ۲۱ اینچی این خودرو هم از جنس آلومینیوم تهیه شدهاند تا کارما در دستیابی به هدفش موفق باشد؛ ناگفته نماند که تمام مجموعه با تکیهبر لاستیکهای عملکردبالای میشلین پایلوت اسپرت 4S به حرکت درمیآیند.
با وجود اینکه جنس مواد بهکاررفته در تولید بدنه تغییر کرده اما ظاهرا بدنه بیرونی تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. این مسئله درباره کابین هم صدق میکند؛ جایی که ظاهر تنها تغییر محسوس آن، طرح دوخت روی صندلیها و پنل درها با الهام از ساختمانهای مشهور شهر نیویورک است.
کارما اعلام کرده این خودرو هم مانند برادر ارزانتر و نهچندانویژه خود، از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر استفاده میکند که بههمراه دو موتور برقی دیگر قدرت موردنیاز را تولید میکند. یک بسته باتری ۲۸ کیلووات ساعتی وظیفه تامین نیروی الکتریکی خود را بر عهده دارد و به پیشرانه درونسوز کمک میکند تا رویهمرفته ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای عقب منتقل کند. ناگفته نماند که این باتری نهچندان بزرگ این خودرو با هر بار شارژ کامل توان پیمایش مسافتی ۱۲۹ کیلومتری را دارد.
کارما مدعی شده که اینویکتوس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۹۷ ثانیه زمان نیاز دارد. این رقم برای نسخه معمولی رورو برابر ۴.۵ ثانیه اعلام شده بود. همین پیشرفت نهچندان چشمگیر نشان میدهد که کاهش وزن بیتاثیر نبوده و حتی چسببندگی خودرو را هم بهبود بخشیده است.
از دیگر بخشهای بهبودیافته این خودرو در مقایسه با رورو میتوان به سیستم تعلیق ارتقایافته بههمراه فنرهای کویلاور «اولینز» و «سوییفت» اشاره کرد. سازنده آمریکایی میگوید که فرمانپذیری اینویکتوس هم دقیقتر شده و بهواسطه ارائه چسبندگی بهتر، رفتاری قابل پیشبینیتر را به راننده خود ارائه میدهد؛ چه مسیر پیش رو هموار باشد یا پستی و بلندیهایی را سر راه راننده قرار دهد.
کارما تولید این سوپرسدان فستبک را به ۳۰ دستگاه محدود کرده و هنوز حرفی از قیمت نهایی و زمان تحویل آن نزده است. هر چند کارما دیگر با شرکت شکستخورده فیسکر ارتباطی ندارد و هماکنون بخشی از «گروه چینی وانشیانگ» محسوب میشود اما همچنان روندی کندی را طی میکند. شاید هدف مسئولان این برند، خاص نگه داشتن آن است. شاید هم قلم طراحی هنری فیسکر برای همیشه طلسم شده است. نظر شما چیست؟
Soroush
۱۷ آبان ۱۴۰۳.تا حد زیادی حس ماشین های استون مارتین رو بهم میده
Siyavash
۱۷ آبان ۱۴۰۳دقیقا.👌
جرمی کلارکسون
۱۷ آبان ۱۴۰۳خودروی مورد علاقه دوستداران خرس قطبی
سینا
۱۷ آبان ۱۴۰۳هنریک فیسکر طراح DB9 و DBS بوده
hosen
۱۸ آبان ۱۴۰۳دقیقا شبیه ماشین های استون مارتینه
𝐀𝐥𝐢
۱۷ آبان ۱۴۰۳مگه ورشکست نشده بود؟
فقط انگلستان
۱۷ آبان ۱۴۰۳آمار فروش خودروسازان آمریکایی در سال ۲۰۲۳
۱.فورد: ۴،۲۴۶،۰۰۰
۲.شورلت: ۲،۷۹۰،۰۰۰
۳.تسلا: ۱،۸۰۸،۰۰۰
۴.جیپ: ۱،۰۳۷،۰۰۰
۵.بیوک: ۷۰۸،۰۰۰
۶.جی ام سی: ۶۹۰،۰۰۰
۷.رم: ۶۷۶،۰۰۰
۸.کادیلاک:۳۶۰،۰۰۰
۹.دوج: ۲۴۲،۰۰۰
۱۰.لینکلن: ۱۶۷،۰۰۰
۱۱.کرایسلر: ۱۴۶،۰۰۰
۱۲.ریویان: ۵۰،۰۰۰
۱۳.لوسید: ۶،۰۰۱
۱۴.فیسکر کارما: ۴،۹۲۹
.
فقط تعداد برند خودروسازی فعال آمریکا😍
Nismo
۱۷ آبان ۱۴۰۳آمار فروش خودروسازان ژاپنی در سال 2023:
1.تویوتا: 11,233,039
2.لکسوس: 824,258
3.نیسان: 3,290,271
4.اینفینیتی: 64,699
5.هوندا: 3,854,000
6.آکورا: 145,655
7.مزدا: 1,244,613
8.سوبارو: 132,833
9.میتسوبیشی: 87,340
10.سوزوکی: 75,000
11.ایسوزو: 7,249
مساحت کل کشور ژاپن اندازه دوتا فقط دوتا ایالت آمریکاست. تقریبا از هر نوع منابع خدادای نفت و گاز و زغال سنگ فقیرن
دوتا هم بمب اتم تا به حال بهشون خورده
اما این آمار بالا نشون دهنده سخت کوشی و فرهنگ درست این کشور و تدبیر مدیران درستکاره
هم اکنون هم با 11 خودروساز فعال رتبه اول آمار فروش و گستردگی خدمات رو در اختیار دارن
ماشالا
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۷ آبان ۱۴۰۳فقط ژاپن🏆😎💪
فقط انگلستان
۱۷ آبان ۱۴۰۳نیسمو عزیز تعداد زیادی از آمارهات اشتباهه
اول تویوتا که فروش کل تویوتا و زیر مجموعه هاشو نوشتی
و فروش خود تویوتا: ۹،۴۸۳،۰۰۰
اینفینیتی: ۸۴،۰۰۰
آکورا: ۱۶۰،۰۰۰
سوبارو: ۹۱۲،۰۰۰
میتسوبیشی: ۷۸۹،۰۰۰
سوزوکی: ۳،۰۷۲،۰۰۰
ایسوزو: ۷۰۲،۰۰۰
و اینکه حرفتون درسته خودروسازی ژاپن هم خیلی قویه و تعداد زیادی برند داره.
سوشیانت
۱۷ آبان ۱۴۰۳آمار فروش فقط سلیقه مردم رو نشون میده نه چیز دیگه ای
Nismo
۱۷ آبان ۱۴۰۳حرف شما درسته اما اگه بحث فورد و شورلت و کادیلاک و مخصوصا تسلا باشه قضیه فرق میکنه این کمپانی ها اگه امار فروششون بالا باشه یعنی خدان یعنی هیچکسی در حدشون نیست یعنی بقیه خودروسازهای بدرد جرز لای دیوار میخورن
سوشیانت
۱۷ آبان ۱۴۰۳من داخل کدوم کامنتم گفتم آمار فروش مهمه؟!
A1
۱۷ آبان ۱۴۰۳کاش هنریک فیسکر بفهمه فقط طراح خوبی بودن دلیل نمیشه بتونی کمپانی خودروسازی راه بندازی
امیر
۱۷ آبان ۱۴۰۳رضوانی:شوخی میکنی؟
بنیتو موسولینی
۱۷ آبان ۱۴۰۳یه چیزی مثل آستون مارتین شده
علی منصوری
۱۸ آبان ۱۴۰۳چرا اینقدر کم؟؟ مسافتی ک با شارژ شدن میره دقت کنین؟؟
ظاهر بدی نداره ، بهرحال سبک طراحیش تو استون داره ادامه میده، ولی نه نام بزرگیه نه برند خاص و معتبری…
Farhan
۱۸ آبان ۱۴۰۳تو طراحیش استون مارتین و فیسکر کارما رو هم میشه دید
علی علوی
۱۹ آبان ۱۴۰۳هنریک فیسکر طراح و سازنده اتومبیل های بسیار پیشرفته و حرفه ای در دنیای خودرو به عنوان یک آمریکایی متولد دانمارک بسیار شناخته شده می باشد
ایشان نخستین اتومبیل هیبریدی لوکس جهان را با موتور الکتریکی و بنزینی و به همراه سلولهای خورشیدی یکپارچه بر روی سقف اتومبیل به جهان خودرو ارایه کرده و توانایی شارژ کامل باتری را با استفاده از سلولهای خورشیدی دارا می باشد