سایر خودروهای آمریکایی

زینگر به دنبال رکوردهای بوگاتی و کونیگزک و پادشاهی دنیای ابرخودروها

«کوین زینگر»، بنیان‌گذار شرکت زینگر، در جدیدترین اظهاراتش، به تشریح شیوهٔ تولید منحصربه‌فرد هایپرکار خود پرداخته و ادعاهای بزرگی را مطرح کرده است.

شرکت آمریکایی زینگر که با هایپرکار 21C سروصدای زیادی به راه انداخته، قصد دارد بیش‌ازپیش خود را مطرح کند و بدین منظور به دنبال شکستن رکوردهای بوگاتی، کونیگزگ و هنسی است. «کوین زینگر» بنیان‌گذار این شرکت هنگام صحبت در مورد برنامه‌های جدید زینگر، ادعای بزرگ پادشاهی بر دنیای هایپرکارها را با 21C مطرح کرده است. این خودرو اخیراً در مسیر تپه نوردی گودوود زمان ۴۸.۸۳ را ثبت کرد و رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی این مسیر که در اختیار ریمک نورا با ۴۹.۳۲ ثانیه بود را شکست.

به گفتهٔ کوین زینگر، این بخشی از تلاش‌هایی گسترده برای شکستن رکوردهای هایپرکارهای مشهور جهان بوده و سال آینده یک سفر بین‌المللی برای این خودرو در راه خواهد بود. 21C در حال حاضر در سه نسخه شامل معمولی، V Max و بلک‌برد تولید می‌شود که رکورد گودوود توسط نسخهٔ معمولی شکسته شد. در این نسخه، پیشرانهٔ ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. نسخهٔ V Max اما می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالی‌که بلک‌برد ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد.

بااین‌حال، ساخت هایپرکاری که بتواند رکوردهای امروزی را بشکند بسیار دشوار است و حتی اگر چنین خودرویی ساخته شود، یافتن جاده‌ای که برای شکستن رکورد مناسب باشد اصلاً آسان نخواهد بود. بااین‌حال، زینگر قبلاً رکورد برخی پیست‌ها را شکسته است مثل پیست آمریکا که 21C با تولید ۲۵۴۰ کیلوگرم داون‌فورس در سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، رکورد ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه را در آن به ثبت رساند. این خودرو همچنین رکورد سریع‌ترین خودروی پیست لاگونا سکا را هم شکسته است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد 21C شیوهٔ ساخت قطعات آن است که به گفتهٔ زینگر، شبیه هیچ خودروی دیگری نیست. زینگر درواقع شاخهٔ خودروسازی از شرکت دایورجنت است که توسط کوین و پسرش لوکاس زینگر اداره می‌شود. این شرکت برای ساخت قطعات مختلف روشی منحصربه‌فرد را به کار گرفته است به‌گونه‌ای که برای ساخت یک قطعه، مجموعه‌ای از پارامترها به سیستم کامپیوتری فوق‌العاده قدرتمند داده می‌شود و از طریق هوش مصنوعی، قطعهٔ موردنظر با حداقل متریال ممکن طراحی می‌شود. سپس این قطعه با آلیاژ منحصربه‌فرد توسط پرینت سه‌بعدی چاپ می‌شود. با قدرت کامپیوتری رو به رشد، دایورجنت می‌تواند با حداقل متریال و انرژی، یک محصول را به‌طور کامل شبیه‌سازی کند.

یکی از قسمت‌های 21C که تأثیر این شیوهٔ ساخت را به‌خوبی نشان می‌دهد، چیزی است که زینگر آن را BrakeNode می‌نامد. این قطعه سیستم تعلیق عقب و کالیپرهای ترمز را در یک واحد ترکیب می‌کند. به گفتهٔ زینگر، BrakeNode حدود ۴۰ درصد وزن کمتری نسبت به سیستم ترمز با کالیپرهای سنتی دارد اما ۳۰ درصد مستحکم‌تر بوده و مدیریت حرارتی بهتری هم خواهد داشت. به گفتهٔ این شرکت، هنگام تولید قطعاتی مثل این، مدیریت حرارتی، استحکام و کل ساختار قطعه همگی مدل‌سازی می‌شوند.

BrakeNode

این روش تولید منحصربه‌فرد، بسیاری از دیگر خودروسازان را هم علاقه‌مند کرده و در همین راستا، دایورجنت اخیراً همکاری‌هایی را با مک‌لارن و مرسدس AMG آغاز کرده است. این شرکت حتی قطعات سیستم تعلیق بوگاتی توربیون را هم تولید خواهد کرد. تکنولوژی طراحی و ساخت زینگر آن‌قدر پیشرفته است که امکان استفاده از آن در دیگر صنایع هم وجود دارد و در آینده به وسایل نقلیهٔ هوایی، دریایی و فضایی هم راه پیدا خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. froG-driVer

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    دوستان اگر خبرش رو نمیدونستید بدونید که طبق گفته های عوامل شرکت لامبو،سه روز دیگه قراره جانشین هوراکان معرفی شه…

    موافقم 13
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1545 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم زودتر ببینمش

      موافقم 12
    2. B

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (869 ديدگاه)

      همون تمراریو هست؟

      موافقم 11
      مخالفم 1
    3. amir

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      اوووووففففف
      فکر کنم مخصوصا جلو تمراریو خوشگل باشه
      بی صبرانه منتظرم

      موافقم 10
      1. علی

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (799 ديدگاه)

        کل دنیا منتظرن تا لامبو با تمراریو. انفجار خبری. رخ بده

    4. Taha Ayoobi

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4363 ديدگاه)

      لامبورگینی آروم آروم از کنار، بدون سر و صدا داره میاد جلو.
      خیلی دوست دارم ببینم چی ساخته.

      1. froG-driVer

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        یهو قراره بگیره وسط بعد همه چپ کنن

        1. Taha Ayoobi

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4363 ديدگاه)

          خیلی رقابت جذاب شده لامصب.

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. amir

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        کلا لامبو فراری خیلی خفنن بیشتر مدلاشونو میشه عاشقشون شد

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. Alimopar

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    عجب مهندسی بی نقصی داره

    موافقم 9
    مخالفم 1
  3. amirkhanzadeh

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    پیشرفت همیشه جای تقدیر داره

  4. امیر

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مهندسی تولید قطعه یعنی این واقعا

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. Elmiraj

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    این جاست که آب محاسبات و هوش مصنوعی تجربه رو زیر سوال میبره….

    موافقم 5
    مخالفم 4
  6. R@min

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    یکپارچه سازی چند قطعه رویای تمام صنایع هست اما هنوز راه زیادی مونده هر چند کمپانی دایورجنت داره خیلی جدی تلاش می کنه.

    ترکیب سیستم ترمز در تعلیق کار واقعا عجیبیه که باید دید کارکردش به چه شکله.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. مازیار

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    رکورد حداکثر سرعت به نظرم ارزش زیادی نداره حالا میخواد از بوگاتی باشه یا هنسی یا کوئنیگ زگ. هرچند اصلا آسون بدست نمیاد و فاکتورهای زیادی توش دخیله
    خوبه که رقابت توی پیست باشه بخصوص با این ترافیک اخیر هایپرکارها

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. Taha Ayoobi

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4363 ديدگاه)

    لذت بردیم.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. شهروند ایرانی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    حالا اگه همین افراد خلاق کار آفرین تو ایران باشن نهایت یه مکانیکی دارن

  10. Ali

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    تو این سالها تنها برندی که نسل به نسل زیبایش رو حفظ میکرد لامبورگینی بود.
    ببینیم اینبار قراره چیکار کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  11. حسن

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    با اجازه المانی فنها به جاتون بگم اگه این فن اوری المانی بود اینجوری میشد
    این رفته تو یه لیگ دیگه اصلا نمیشه هیشکی را باهاش مقایسه کرد
    اوج تیکنولوجی هیچ کجای دنیا مثش پیدا نمیشه
    امریکا اختراع میکنه اروپا مصرف میکنه
    تمام خودروهاتون دارن از زینکر کپی میکنن
    الان این پست را بخونید یادتون باشه که بعدا نیاییم لینک براتون بفرستیم
    واقعا لینک فرستادنتون را چیکار کنیم کارا عجیب غریب میکنید
    بیا اینم لینکش

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (799 ديدگاه)

      سال هاست. این تیتر رو میبینیم رقابت با بوگاتی یا فلان برند میخواد رکورد بوکاغ رو بشکنه
      عمل مهمه که تا بحال کسی نتوانسته فقط تیتر باقی مونده. حالا هم زینگر واسه معروف شدن از نام بوگاتی استفاده کرده

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. car lover

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1417 ديدگاه)

      زینگر خودش داره با مرسدس و مکلارن همکاری میکنه بعد تو شدی دایه عزیزتر از مادر؟

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا