«کوین زینگر»، بنیانگذار شرکت زینگر، در جدیدترین اظهاراتش، به تشریح شیوهٔ تولید منحصربهفرد هایپرکار خود پرداخته و ادعاهای بزرگی را مطرح کرده است.
شرکت آمریکایی زینگر که با هایپرکار 21C سروصدای زیادی به راه انداخته، قصد دارد بیشازپیش خود را مطرح کند و بدین منظور به دنبال شکستن رکوردهای بوگاتی، کونیگزگ و هنسی است. «کوین زینگر» بنیانگذار این شرکت هنگام صحبت در مورد برنامههای جدید زینگر، ادعای بزرگ پادشاهی بر دنیای هایپرکارها را با 21C مطرح کرده است. این خودرو اخیراً در مسیر تپه نوردی گودوود زمان ۴۸.۸۳ را ثبت کرد و رکورد سریعترین خودروی تولیدی این مسیر که در اختیار ریمک نورا با ۴۹.۳۲ ثانیه بود را شکست.
به گفتهٔ کوین زینگر، این بخشی از تلاشهایی گسترده برای شکستن رکوردهای هایپرکارهای مشهور جهان بوده و سال آینده یک سفر بینالمللی برای این خودرو در راه خواهد بود. 21C در حال حاضر در سه نسخه شامل معمولی، V Max و بلکبرد تولید میشود که رکورد گودوود توسط نسخهٔ معمولی شکسته شد. در این نسخه، پیشرانهٔ ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند. نسخهٔ V Max اما میتواند به حداکثر سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالیکه بلکبرد ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد.
بااینحال، ساخت هایپرکاری که بتواند رکوردهای امروزی را بشکند بسیار دشوار است و حتی اگر چنین خودرویی ساخته شود، یافتن جادهای که برای شکستن رکورد مناسب باشد اصلاً آسان نخواهد بود. بااینحال، زینگر قبلاً رکورد برخی پیستها را شکسته است مثل پیست آمریکا که 21C با تولید ۲۵۴۰ کیلوگرم داونفورس در سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، رکورد ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه را در آن به ثبت رساند. این خودرو همچنین رکورد سریعترین خودروی پیست لاگونا سکا را هم شکسته است.
یکی از ویژگیهای منحصربهفرد 21C شیوهٔ ساخت قطعات آن است که به گفتهٔ زینگر، شبیه هیچ خودروی دیگری نیست. زینگر درواقع شاخهٔ خودروسازی از شرکت دایورجنت است که توسط کوین و پسرش لوکاس زینگر اداره میشود. این شرکت برای ساخت قطعات مختلف روشی منحصربهفرد را به کار گرفته است بهگونهای که برای ساخت یک قطعه، مجموعهای از پارامترها به سیستم کامپیوتری فوقالعاده قدرتمند داده میشود و از طریق هوش مصنوعی، قطعهٔ موردنظر با حداقل متریال ممکن طراحی میشود. سپس این قطعه با آلیاژ منحصربهفرد توسط پرینت سهبعدی چاپ میشود. با قدرت کامپیوتری رو به رشد، دایورجنت میتواند با حداقل متریال و انرژی، یک محصول را بهطور کامل شبیهسازی کند.
یکی از قسمتهای 21C که تأثیر این شیوهٔ ساخت را بهخوبی نشان میدهد، چیزی است که زینگر آن را BrakeNode مینامد. این قطعه سیستم تعلیق عقب و کالیپرهای ترمز را در یک واحد ترکیب میکند. به گفتهٔ زینگر، BrakeNode حدود ۴۰ درصد وزن کمتری نسبت به سیستم ترمز با کالیپرهای سنتی دارد اما ۳۰ درصد مستحکمتر بوده و مدیریت حرارتی بهتری هم خواهد داشت. به گفتهٔ این شرکت، هنگام تولید قطعاتی مثل این، مدیریت حرارتی، استحکام و کل ساختار قطعه همگی مدلسازی میشوند.
این روش تولید منحصربهفرد، بسیاری از دیگر خودروسازان را هم علاقهمند کرده و در همین راستا، دایورجنت اخیراً همکاریهایی را با مکلارن و مرسدس AMG آغاز کرده است. این شرکت حتی قطعات سیستم تعلیق بوگاتی توربیون را هم تولید خواهد کرد. تکنولوژی طراحی و ساخت زینگر آنقدر پیشرفته است که امکان استفاده از آن در دیگر صنایع هم وجود دارد و در آینده به وسایل نقلیهٔ هوایی، دریایی و فضایی هم راه پیدا خواهد کرد.
froG-driVer
۲۳ مرداد ۱۴۰۳دوستان اگر خبرش رو نمیدونستید بدونید که طبق گفته های عوامل شرکت لامبو،سه روز دیگه قراره جانشین هوراکان معرفی شه…
𝐀𝐥𝐢
۲۳ مرداد ۱۴۰۳خیلی دوست دارم زودتر ببینمش
B
۲۳ مرداد ۱۴۰۳همون تمراریو هست؟
amir
۲۳ مرداد ۱۴۰۳اوووووففففف
فکر کنم مخصوصا جلو تمراریو خوشگل باشه
بی صبرانه منتظرم
علی
۲۴ مرداد ۱۴۰۳کل دنیا منتظرن تا لامبو با تمراریو. انفجار خبری. رخ بده
Taha Ayoobi
۲۳ مرداد ۱۴۰۳لامبورگینی آروم آروم از کنار، بدون سر و صدا داره میاد جلو.
خیلی دوست دارم ببینم چی ساخته.
froG-driVer
۲۳ مرداد ۱۴۰۳یهو قراره بگیره وسط بعد همه چپ کنن
Taha Ayoobi
۲۳ مرداد ۱۴۰۳خیلی رقابت جذاب شده لامصب.
amir
۲۳ مرداد ۱۴۰۳کلا لامبو فراری خیلی خفنن بیشتر مدلاشونو میشه عاشقشون شد
Alimopar
۲۳ مرداد ۱۴۰۳عجب مهندسی بی نقصی داره
amirkhanzadeh
۲۳ مرداد ۱۴۰۳پیشرفت همیشه جای تقدیر داره
امیر
۲۳ مرداد ۱۴۰۳مهندسی تولید قطعه یعنی این واقعا
Elmiraj
۲۳ مرداد ۱۴۰۳این جاست که آب محاسبات و هوش مصنوعی تجربه رو زیر سوال میبره….
R@min
۲۳ مرداد ۱۴۰۳یکپارچه سازی چند قطعه رویای تمام صنایع هست اما هنوز راه زیادی مونده هر چند کمپانی دایورجنت داره خیلی جدی تلاش می کنه.
ترکیب سیستم ترمز در تعلیق کار واقعا عجیبیه که باید دید کارکردش به چه شکله.
مازیار
۲۳ مرداد ۱۴۰۳رکورد حداکثر سرعت به نظرم ارزش زیادی نداره حالا میخواد از بوگاتی باشه یا هنسی یا کوئنیگ زگ. هرچند اصلا آسون بدست نمیاد و فاکتورهای زیادی توش دخیله
خوبه که رقابت توی پیست باشه بخصوص با این ترافیک اخیر هایپرکارها
Taha Ayoobi
۲۳ مرداد ۱۴۰۳لذت بردیم.
شهروند ایرانی
۲۳ مرداد ۱۴۰۳حالا اگه همین افراد خلاق کار آفرین تو ایران باشن نهایت یه مکانیکی دارن
Ali
۲۳ مرداد ۱۴۰۳تو این سالها تنها برندی که نسل به نسل زیبایش رو حفظ میکرد لامبورگینی بود.
ببینیم اینبار قراره چیکار کنه.
حسن
۲۳ مرداد ۱۴۰۳با اجازه المانی فنها به جاتون بگم اگه این فن اوری المانی بود اینجوری میشد
این رفته تو یه لیگ دیگه اصلا نمیشه هیشکی را باهاش مقایسه کرد
اوج تیکنولوجی هیچ کجای دنیا مثش پیدا نمیشه
امریکا اختراع میکنه اروپا مصرف میکنه
تمام خودروهاتون دارن از زینکر کپی میکنن
الان این پست را بخونید یادتون باشه که بعدا نیاییم لینک براتون بفرستیم
واقعا لینک فرستادنتون را چیکار کنیم کارا عجیب غریب میکنید
بیا اینم لینکش
علی
۲۴ مرداد ۱۴۰۳سال هاست. این تیتر رو میبینیم رقابت با بوگاتی یا فلان برند میخواد رکورد بوکاغ رو بشکنه
عمل مهمه که تا بحال کسی نتوانسته فقط تیتر باقی مونده. حالا هم زینگر واسه معروف شدن از نام بوگاتی استفاده کرده
car lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۳زینگر خودش داره با مرسدس و مکلارن همکاری میکنه بعد تو شدی دایه عزیزتر از مادر؟