سایر خودروهای آمریکایی

پلیموث رود رانر 1969 کوین هارت با قلب تپنده 940 اسبی!

احتمالاً می‌دانید که کوین هارت علاقه زیادی به خودروها دارد و جدیدترین خودروی عضلانی او نیز آماده خودنمایی شده است. شما را با پلیموث رود رانر ۱۹۶۹ هارت آشنا می‌کنیم که توسط تیم طراحی ویسکانسین سالواگیو بازسازی شده است. در بازسازی این پلیموث از فیلم هالووین الهام گرفته شده است.

کار را با زیر کاپوت شروع می‌کنیم یعنی جایی که نیروگاه ۸ سیلندر همی قرار دارد. این پیشرانه که به عنوان پلی بین دیمن و هلفانت توصیف شده است از میل‌لنگ وینبرگ، پیستون‌های CP، برخی قطعات دیمن، تزریق سوخت هالی دومینتور، اگزوز مگنافلو و سوپرشارژر ۳.۸ لیتری با رنگ نارنجی سود می‌برد. قلب تپنده این پلیموث رود رانر سفارشی در صورت استفاده از سوخت با اوکتان ۹۱ قدرت ۹۴۰ اسب بخاری خواهد داشت.

پیشرانه بنا به درخواست کوین هارت با گیربکس ۶ سرعته دستی ۶۰۶۰ کمپانی Tremec همراه شده است. البته در این گیربکس تغییراتی رخ داده است تا توانایی تحمل قدرت بالای پیشرانه را داشته است. کل خودرو هم بر پایه فریم سفارشی سالواگیو شکل گرفته است. قدرت توقف پلیموث رود رانر ۱۹۶۹ توسط ترمزهای ۶ پیستونه برمبو در جلو و ۴ پیستونه در عقب تأمین می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی شرکت HRE اشاره کرد.

بدنه هم مثل رینگ‌ها برای حفظ ویژگی‌های کلاسیک رود رانر ۱۹۶۹ طراحی شده است اما تلاش‌های زیادی روی ارائه کاری تمیز صورت گرفته است. تیم طراحی سالواگیو می‌گوید فقط سقف، درب‌ها، گلگیرها و پانل‌های عقب متعلق به خودروی اصلی هستند و غیر از آن همه بخش‌ها یا تعویض شده‌اند و یا ارتقا یافته‌اند. برخی بخش‌ها همچون کاپوت فیبر کربنی و سپرها دارای متریال سبک‌وزنی هستند تا وزن خودرو کاهش یابد.

عناصری همچون دستگیره درب‌ها و آینه‌ها نیز طراحی متفاوتی دارند تا ظاهر خودرو ارتقا یابد. جلوپنجره نیز از آلومینیوم تولید شده است. در داخل کابین شاهد غربیلک فرمان، شیفتر و پانل پشت آمپرهای آلومینیومی هستیم. صندلی‌ها نیز با چرم ایتالیایی سفارشی پوشانده شده‌اند. زمانی که کار کشیدن چرم روی صندلی‌ها تمام شد، چرم اضافی هم برای تولید یک جفت کتانی سفارشی نایکی برای کوین هارت استفاده شد. سازنده این خودرو می‌گوید رود رانر کوین هارت محصولی راحت، قابل‌اعتماد و قدرتمند است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Regra loaded

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    چی بگم ؟؟😐
    فراتر زا زیبایی فراتر از یک خودرو

    موافقم 38
    مخالفم 2
  2. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    الماس خالص

    موافقم 26
    مخالفم 4
  3. SRT

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (624 ديدگاه)

    کاش یه ویدیو از صداشم بود.

    موافقم 26
    مخالفم 3
  4. Swedish Arrogant Tiger

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    کار تمیزی شده ولی همونطور که اشاره شده بود محفظه موتورش زیاد جالب نیست، کابین هم که حس و حال کلاسیک نداره.
    کار تمیزی شده ولی باز سازی تمیز نه!

    موافقم 15
    مخالفم 19
  5. آرش

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    نابودگر

    موافقم 22
    مخالفم 3
  6. جناب ایکس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    اصلا نمیشه با شکل موتورش ارتباط برقرار کرد

    موافقم 16
    مخالفم 9
  7. viper

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    بعضی وقتا فقط باید سکوت کرد

    موافقم 16
    مخالفم 4
  8. Aboalfazl demon

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    تیر آهن ۹۴۰ اسبی

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. mm-yarlou

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    واقعا چرا باید یه برقی رو به این پلیموث ترجیح داد

    موافقم 4
    مخالفم 3
  10. MOHAMMAD.n.r

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    زیبایی خالص!!
    حداقل میشه ۲۴ ساعت بهش زل زد.
    هر چند نمونه های فابریک رو بیشتر دوست دارم ولی این عااالی شده.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. یوسف

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    به نظر من تمام ماشین های آمریکایی تا پایان دهه 70 الماس هستند و همشون یه شاهکارن….. با در نظر گرفتن این آثار هنری….. خودرو های امروزی در معنای واقعی کلمه پسرفت حساب میشن…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا