هاموی ها از سال ۱۹۸۹ که اولین بار پایشان در پاناما به ارتش ایالاتمتحده باز شد، تابهحال بهعنوان یار غار سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان عمل کردهاند اما باور کنید ۲۶ سال برای یک خودرو و یک طراحی عمر زیادی است و حال وقت مرگ هاموی فرارسیده. چیزی حدود ۲۵ سال طول میکشد تا شاهد رویدادی همچون این باشیم، رویدادی که شرکت اشکوش آغازگر آن بود.
ارتش ایالاتمتحده در پی یافتن یک خودروی سبک تاکتیکی برای جایگزینی هاموی های بهسرعت در حال پیر شدن خود بود و ارتش سه گزینه کلیدی برای انتخاب داشت: شرکت لاکهید مارتین، ایام جنرال الالسی و اشکوش کورپ. پنج روز پیش ارتش طی پیشنهادی ۶.۷۵ میلیون دلاری به اشکوش قصد جایگزینی هاموی هایش با JLTV (L-ATV) های این شرکت دارد که این جایگزینی ۲۵ سال به طول خواهد انجامید. در این ۲۵ سال، اشکوش حدود ۵۵۰۰۰ مدل برای کنار زدن طیف عظیم هاموی های در حال خدمت و کامیونهای بزرگ خواهد ساخت. ۴۹۹۰۹ واحد از آنها به ارتش راه خواهند یافت درحالیکه ۵۵۰۰ عدد را هم به تفنگداران نیروی دریایی تقدیم خواهند کرد. همانطور که شاید حدس میزدید، اشکوش از این انتخاب بسیار خرسند است چراکه کاهش هزینههای نظامی پنتاگون به این کمپانی ۹۷ ساله تولیدکننده خودروهای زرهی آسیبزده بود. همینکه اخبار غلبه اشکوش بر دو رقیبش به رسانه راه یافت، سهام این کمپانی ۱۲ درصد صعود را تجربه کرد تا بسیاری از کاهش سهام سال قبل را جبران کند. از همه اینها که بگذریم سخن از خود ماشین خوش است. چون سبکتر از دستپخت ایام جنرال درآمده، حملونقل هواییاش آسانتر است و حفاظت بیشتری نسبت به مینها و بمبهای کنار جادهای دارد. علاوه بر این بردی طولانیتر دارد و طراحی بادوامش آن را گزینهای مناسب برای حملونقل نیروها و تجهیزات میکند. JLTV از چرخهای ۲۰ اینچی، سیستم تعلیق تطبیقپذیر، سیستم سلاح روی برجک، سیستم سلاحهای از راه دور، سیستم پرتاب موشک، موتور جنرال موتورز ۶.۶ لیتری دورامکس دیزل V8 با ۳۹۷ اسببخار (و مقدار نامشخصی گشتاور)، سیستم انتقال نیروی الیسون، ژنراتور برق آنبرد و زره محافظ ۳۶۰ درجهای بهره میبرد. L-ATV های اشکوش نیرویی است که میتوان در میدان جنگ روی آن حساب باز کرد، نیرویی که ایمنتر، دوربردتر و تطبیقپذیرتر از هاموی است و ایالاتمتحده آن را به چشم بهترین گزینه برای حفاظت سربازانش میبیند.۲۰ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
AMIR
۸ شهریور ۱۳۹۴برای همچین ماشینی کمه قدرت موتورش خیلی کمه بوگاتی از این قوی تره.
ZIPPO
۸ شهریور ۱۳۹۴اقاق من واقعا نمیدونم چه طور میشه به ماشین باز های عزیز کشورمون بفهمونیم که دوستان عزیزی همه چیز تو ماشین قدرت موتور نیست
قدرت موتور یک فاکتور هست که در کنار بقیه اجزا ماشین کارایی خودشو پیدا میکنه
تو این ماشین گشتاوره که مهمه
پدال هم بارها مقاله چاپ کرده در این مورد برید بخونید تا بلکه اطلاعات فنی تون بره بالا
رضا
۸ شهریور ۱۳۹۴مگه بوگاتی رو میبرن جنگ؟؟!!!
چه ربطی داره اخه؟؟!!!
Xman
۱۵ مهر ۱۳۹۴همینو بگو!
Erfan
۸ شهریور ۱۳۹۴آخه برادر من چه ربطی داره؟؟؟؟؟ :|
لابد لندکروز هم چون قدرت بوگاتی رو نداره پس به درد نمیخوره و باید بوگاتی رو برد آفرود :|
ارتباط بوگاتی و این غول بی شاخ و دم را با ذکر مثال شرح دهید :|
ارش
۸ شهریور ۱۳۹۴داداشه تو جنگ که قرار نیست مسابقه رالی بدن که.برای یه ماشین جنگی گشتاور قوی و سخت جون بودن و گذر از موانع سخت طعبیی فاکتور هست.در اول مقاله نوشته تولید25سال یه خودرو زیاده هست!خبر ندارن ما قراره رکورد بزنیم و بیشتر از نیم قرن اشغالای داخلی رو تولید کنیم
AHMADREZA
۸ شهریور ۱۳۹۴فاکتور مهم گشتاور هست
آرمااااان
۸ شهریور ۱۳۹۴اینجا بحث افروده یه ماشین همه فن حریفه قدرت مهم هست،اما الان مهمتر از قدرتش گشتاورشه که حرف اولو میزنه
اگه اشتباه نکنم تو سریع و خشن بود،وقتی دیدمش گفتم خدایا این چیه،دوج یا فورده که بدنشو تقویت کردن،بعدا تو پدال دیدمش
عباس
۸ شهریور ۱۳۹۴جلوش شبیه فلانه،عقبشم کپی فلان ماشینه!اصلا اصالت نداره!!!!از شوخی گذشته یک مستند دیدم درباره همین هاموی ها عجب ماشین های سگ جوونی بودن!حالا این که جایگزین اون شده چه اژدهایی باشه!!!!
american and japan
۸ شهریور ۱۳۹۴دوستان یک کم اطلاعات بد نیست برای این ماشین ها قدرت چندان تفاوتی نمیکنه.شما قدرت نیسان آبی رو ببین.ولی قدرت همه چیز نیست توی این ماشین ها گشتاور هست که بیشتر حرف رو میزنه.اینم گشتاورش بالاست تازه وزنش هم با این که بهش نمیخوره از هاموی کمتره.ولی من تیپ هاموی رو خیلی دوست داشتم عاشقش بودم.کاشک میشد صاحب یکیشون بشم عاشق هاموی هستم.اگر روی این موتور نیسان آبی مینداختن خیلی پر قدرت تر و عالی تر میشد :)
سجاد
۸ شهریور ۱۳۹۴دوستان پیشنهاد میکنم ویدیوهای بقیه ی ماشینای اُشکوش رو ببینید مطمئنم حیرت میکنید، یه مدل از این کشنده هایی که تانک حمل میکنن رو داره خیلی چیزعجیبیه ،وزن ی تانک بیشتر از پنجاه تنِ اون کشنده ی اشکوش با تانک روش یجوری تو لجن حرکت میکرد انگار رو زمین آسفالت بود
احمد باقری
۸ شهریور ۱۳۹۴ابهت خاصی داره. نمای جلوش حرف نداره.
آرین
۸ شهریور ۱۳۹۴یکی از بزرگترین مشکلات هاموی مشکل زره این خودرو بود که بعضی وقتا حتی گلوله تعدادی از سلاح ها ازش رد می شد. به نظر میرسه این خودرو تونسته به خوبی یه زره عالی فراهم کنه
حمید
۸ شهریور ۱۳۹۴عقبش فلان،جلوش بهمان،چرم داخلش تیره ،چوب داخلش روشن،اصالت نداره،نسلللللللللل قبلیش(انگار شجره نامه ژنتیکیه!) بهتر بود،من نسلللللللللل قبلیش رو بیشتر دوست داشتم،همش تقصیر گوردون واگنره…..این رو هم محض خنده و برای مقدمه گفتم که از ایرادات بنی اسراییلی و رایجه که چند وقتیه مد شده.ولی جدا از این بحث یه سوال،اگر خط تولید هاموی رو بستن، یعنی مدل های غیر نظامی این ماشین رو (درست مثل مدل های غیر نظامی هامر که میفروختن)میخوان بفروشن؟! یا فقط واسه مصارف نظامیه؟
M3 RS 4D
۸ شهریور ۱۳۹۴سبکتر، قویتر، خوشهیکلتر: L-ATV اشکوش جانشین هاموی پیر
یه خشن تر هم باید بهش اضافه میکردین ….
ولی عجب قدرتی داره …..
ولی هیکلش انقد گندس بهش نمیخوره رینگاش 20 اینچی باشه …
میخوره بیشتر از 20 اینچ باشه …. هم اندازه کامیونه …
امیر محمد
۸ شهریور ۱۳۹۴چرا یکی از آنتن هاش کجه؟؟
فریا
۹ شهریور ۱۳۹۴بر نامدیران اسبق GM شرم باد که هامر و پونتیاک و الدز رو به فنا دادن !
شرم باد …!
اشکوش هم که عالیه گل کاشت ♥
نوید جهرمی
۱۰ شهریور ۱۳۹۴دو روز دیگه هم روسیه ی مدل در جواب این میزنه.
از اون طرف هم چین میانگین دوتاش رو کپی میکنه.
ماهم کپی جیپ و تویوتای 30 سال پیش رو ب اسم خودروی نظامی دادیم بیرون.
heh...
۱۰ شهریور ۱۳۹۴کجاشو دیدی حالا …؟
http://www.hammihan.com/users/status/original/HM-201342001672033571371962910.6.jpg
seyed
۱۱ اسفند ۱۳۹۴خیلی چیز نازیه .ولی به پای جیپ های ۶۰ساله ما نمیرسه . به جون اقا اگه دروغ بگم شما میتونی باهاش مینی کاتیوشا بزنی؟اگه یکی دست ایران بیفته کاری باهاش میکنن که بشه باهاش موشک بالستیک سجیل شلیک کرد هههه.