تاکنون ویدئوها و بررسیهای متنوعی از لوسید ایر دریم ادیشن منتشر شدهاند اما هیچیک از آنها توسط مالکان حقیقی این خودروهای سدان لوکس ساخته نشدهاند.
در متن زیر نظرات یک مالک (جان رتینگر) لوسید ایر دریم ادیشن با ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت را میخوانید که از خودروی برقی خود به مدت ۲ ماه بهعنوان خودروی روزمره استفاده میکرده و چندهزار مایل را با آن پیموده است. این شخص برای هشت سال مداوم، خودروهای برقی سوار میشده و پیش از این مالک خودروهایی چون تسلا مدل ۳، مدل S و مدل X نیز بوده است.
رتینگر که بهعنوان موسس شرکت «تکنوبوفالو» و فعالیت در یوتیوب شناخته میشود، ماه دسامبر سال گذشته میلادی و پس از اینکه مرسدس بنز قیمت مدل EQS را ۵۰ هزار دلار افزایش داد، تصمیم به خرید یک دستگاه لوسید ایر گرفت. حال سوال این است که آیا رتینگر از خرید خود راضی است؟! صددرصد! جان در یک ویدئو نسبتا طولانی میگوید که لوسید ایر، بهترین خودروی ممکن برای رانندگی است.
او میگوید که حس سواری ایر بهقدری خوب است که تصور میکنید این خودرو را شرکتی با قدمت طولانی تولید کرده است؛ درحالیکه ایر نخستین خودروی گروه خودروسازی لوسید به شمار میرود. رتینگر معتقد است که لوسید سدان برقی حس آشنایی را به رانندهاش منتقل میکند؛ انگار که طراحان آن افرادی بودند که به رانندگی علاقه دارند. اعداد و ارقام سرسامآور این خودرو نیز گواه این مسئله هستند: شتاب اولیه برابر ۲.۵ ثانیه است و عملکرد اجزایی چون پدالها، فرمان، فرمانپذیری، دید و فنربندی شما را شگفتزده خواهد کرد.
این مالک لوسید ایر بهخصوص به سیستم فنربندی خودرو خود علاقه دارد؛ چراکه تفاوت میان حالات رانندگی را روشنتر از باقی خودروها نمایان میکند. همه اینها درحالی اتفاق میافتد که لوسید ایر از سیستم تعلیق مرسوم در خودروها (میراگرها نیمهفعال بهجای فنربندی بادی خودکار) استفاده میکند. اگر با آن به آرامی رانندگی کنید، خودرو نیز رفتاری سنگین و رنگین از خود نشان میدهد و به گزینه عالی برای رفتوآمد در بزرگراهها تبدیل میشود؛ اما اگر پا را بیشتر روی پدال گاز فشار دهید، عملکرد بیشازپیش چابک میشود.
البته توجه داشته باشید که با توجه به قیمت ۱۶۹ هزار دلاری این خودرو، مردم انتظار چنین عملکردی را نیز دارد. کاربران این خودروها انتظار ارائه بهروزرسانیهای متعدد را نیز برای خودروشان دارند. طبق گفته رتینگر، لوسید نیز در طی دو ماهی که او خودروی خود را خریداری کرده است، هفت بهروزرسانی را منتشر کرده است. برای نمونه، هنگامی که او لوسید ایر خود را خرید، ویژگی «DreamDrive ADAS» فعال نبود اما پس از دو هفته و نیم، این سیستم فعال شد و ویژگیهایی چون کروزکنترل تطبیقی، تشخیص علامتهای رانندگی و… را به خودرو اضافه کرد.
همانطور که از سخنان رتینگر مشخص است، لوسید هنوز ویژگی دریمدرایو پرو را با قابلیت رانندگی نیمهخودران را برای او منتشر نکرده است. با این وجود انتظار میرود هرچه زودتر این بهروزرسانی نیز برای رتینگر عرضه شود. رتینگر در این ویدئو از مسائل دیگری چون تجربه شارژکردن، مسافت قابلپیمایش (۷۲۰ کیلومتر)، کاربردیبودن، نرمافزار، مجلل بودن، سرویسها و سایر فاکتورهای مهم لوسید ایر خود نیز حرف میزند.برای تماشای نسخه کامل این بررسی از طریق یوتیوب، اینجا کلیک کنید.
ارین صاحب جمعی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰لوسید ایر واقعا بینظیره ولی مشکل بزرگش ناشناخته بودن و راه خیلی طولانی برای ایجاد بازار داره که کاملا طبیعیه واینکه الان اصلن نمیشه دربارش نطر داد هیچ ماشینی بعد یک یا دو ماه یا یک سال دوسال خودشو نشون نمیده فقط زمانی میشه نظر دادکه ماشین ۵ ساله داره راه میره اگر قرار باشه تو همون سال اول همچیش ایراد داشته باشه که ماشین محسوب نمیشه یک ذره اغراق آمیز بود نظرش مخصوصا راجب یک برند کاملا ناشناخته لوسید ایر خیلی راه داره برای رسیدن به یک برند معتبر
مهدی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰همچی عالی فقط یه باربیکیو و جکوزی کم داره
Carbonado Aventador
۱۱ اسفند ۱۴۰۰شما پراید هم بخری تا ۲ سال و یا ۶۰ ۷۰ هزارکیلومتر مشکلی از خودش نشون نمیده..
.
به نظرم هنوز مونده تا کیفیت واقعی و دوام ماشین های لوسید ایر مشخص بشه..
.
حداقل باید ۲ ۳ سال یا ۶۰ ۷۰ هزار مایل بگذره تا بشه نظر داد
ارین صاحب جمعی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰۲ یا ۳ سال خیلی کمه ماشین راحت باید تا ۶ سال راه بره اینم کلا ۲۰ تا ماشین ساخته نه توروخدا بیاد بدم بسازه تیراژ میلیونی که نداره تو اعداد ۲ رقمیه هنوز
ابوالفضل
۱۱ اسفند ۱۴۰۰عمر مفید خودرو درکشورهایی مثل امریکا ووکشورهای اروپایی بین ۵تا۷ سال است
عاشق پدال
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ما که یه روسری خریدیم از چهار راه ولیعصر برا زید جدیدمون. الحمدالله رب العالمین زیر پامونم ماشین ژاپنیه. نمیدونم اینا که ایفون میخرن از کدوم قشرن
عه فهمیدین برگشتم؟
HamiD
۱۱ اسفند ۱۴۰۰وات
کوبیده
۱۱ اسفند ۱۴۰۰تو برقیا از لوسید و ریویان خوشم میاد
لوسید ک بنظر جواب داده
AMIR / ARMI
۱۱ اسفند ۱۴۰۰جالب که نظرش از خرید بنز eqs به لوسید ایر
تغییر داده
این همون حرف لوسید نبود که گفته بود رقیب ما مرسدس هستش نه تسلا ؟
الحق که به حرف خودشون عمل کردن
لوسید ایر به نظر من با اینکه از نظر ابعاد تقریبا یه خودروی میان سایز مثل تسلا مدل اس یا سری پنج بی ام و هست اما کابین بسیار بزرگ تری از این کلاس و کاملا خودش بزرگ تر نشون میده
که باعث میشه بیشتر رقیب eqs به نظر بیاد
در واقع لوسید چابکی و سرزندگی کلاس میده سایز رو با ویژگی های کلاس فول سایز مثل جادار تر بودن و طراحی کلاسیک سنگین رنگین ادغام کرده که مشتری هر دو کلاس جذب بکنه
دقیقا من یاد کادیلاک ct6v بلک وینگ میندازه
دقیقا جایی که هیچ رقیبی نداره
واقعا جای تبریک داره اینده رو همین استارت آپ ها تشکیل میدن
محمد
۱۱ اسفند ۱۴۰۰نظرات همه بوی دیکتاتوری میده
پدال تایید کن
ارین صاحب جمعی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰بخاطر افزایش قیمت اینکارو کرده تو هم بهت بگن این ایرباس انقدر این بوئینگ انقدر کمتر با اینکه اون از این بهتره بوئینگرو میخری
میثم
۱۱ اسفند ۱۴۰۰یکی مثل لوسید ایر که اولین محصولش اینطور درآمده
دیروز یه کلیپ تو یوتوب دیدم که یه نفر تو آمریکا یه تویوتا تاندرا صفر خریده و ایرادات مونتاژی شو داره توضیح میده و واقعا افتضاحی بود برای تویوتا.
فکر کنم تو سایت کار باز هم مقالشو منتشر کردن.
اصلا از تویوتا با این همه قدمت و کیفیت بینظیر سالهای قبل انتظارشو نداشتم.
بعنوان یه تویوتا فن، واقعا حالمو گرفت
کافر مقدس
۱۱ اسفند ۱۴۰۰مشکلات مونتاژ مربوط به کشورهای مونتاژ کننده میشه و اونم شامل حال همه ماشین های تولیدی نمیشه
پورشه تایکان هم کلی ایراد مونتاژ و درز و کیفی و… داشت ولی الان کمتر شده . بستگی داره کدوم کشور مونتاژ کرده باشه و کلا درصدکمی هستن
آرمین
۱۲ اسفند ۱۴۰۰یه کلیپ دیدم چند وقت پیش تویوتا تاکوما بود نه تندرا و اونم طرف دو دستی چسبیده به شبکه پلاستیکی جلو و داره تکنونش میده طوری که احساس میکنی داره از جا درش میاره و ممکنه پیچ هارو شل کرده تا لق بزنه و هرچیزی رو نمیشه باور کرد اونم در مورد تویوتا.
viper2
۱۱ اسفند ۱۴۰۰عالیه این ماشین . آفرین . خیلی خوبه . امیدوارم در سال های آینده هم این شرکت نو پا پیشرفت کنه و فروش بیشتر داشته باشه . البته وقتی کیفیت و هنر در طراحی و پرفورمنس خوب داشته باشی معلومه که فروشت هم بالا میره .
کافر مقدس
۱۱ اسفند ۱۴۰۰شما ببین میری آمریکا یه استارت اپ میزنی بعدش میری کمپانی میزنی ماشین تولید میکنی و مشتری ها هم کیف میکنن به همین راحتی . چیزی که 40ساله توایران ممکن نیست
HamiD
۱۱ اسفند ۱۴۰۰بین برقی ها من ریویان رو دوست دارم …
و بنظرم موفق ترین شرکت برقی آیندس :)
آرمین
۱۲ اسفند ۱۴۰۰آندسته از عزیزانی که فرمودند باید ۳ تا ۵ سال بگذره تا معایب خودرو مشخص بشه ظاهرا اطلاع ندارند که خود کارخانه سخت ترین تست هارو روی خودروی تولیدی خود قبل از عرضه به بازار انجام میدهد و اینگونه نیست که چارتا قطعه رو مونتاژ کنن بعد بگن بفرمایید اینم ماشین!
استانداردهای آمریکا سخت گیرانست و بی جهت به عنوان خودروی سال معرفی نمیشود.