سرانجام زمان آن فرارسیده است که لوسید ایر را در مسابقات درگ ببینیم زیرا این خودرو رسماً به بازار عرضه شده است. درگ تایمز اخیراً فرصت بررسی و آزمایش این سدان الکتریکی را پیدا کرده و این درواقع یکی از اولین آزمایشات مستقل ایر محسوب میشود. در این آزمایش نسخهٔ پرفورمنس ایر حضور دارد که با ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۹۰ نیوتن متر گشتاور با تسلا مدل S پلاد قابلمقایسه است.
به گفتهٔ لوسید، این سدان لوکس الکتریکی در پیست مخصوص درگ میتواند ظرف ۲.۴۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۶۷ ثانیه طی کند. در آزمایش درگ تایمز، ایر کمی کندتر از این اعداد عمل کرده است اما این هنوز هم پرفورمنس بسیار چشمگیری محسوب میشود. ایر دریم ادیشن پرفورمنس در این آزمایشها در بهترین حالت با لانچ کنترل در ۲.۸۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۰۴ ثانیه طی کرده است. در ادامه میتوانید نتایج آزمایشهای مختلف درگ تایمز با این خودرو را مشاهده کنید.
آزمایش اول | آزمایش دوم | آزمایش سوم | |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹۳ ثانیه | ۲.۹۱ ثانیه | ۲.۸۸ ثانیه |
یکهشتم مایل | ۶.۷۷ ثانیه | ۶.۶۷ ثانیه | ۶.۶۱ ثانیه |
یکچهارم مایل | ۱۰.۲۱ ثانیه | ۱۰.۰۹ ثانیه | ۱۰.۰۴ ثانیه |
لوسید ایر دریم ادیشن به باطریهای ۱۱۸ کیلووات ساعتی مجهز است که در نسخهٔ پرفورمنس با رینگهای ۱۹ اینچی ۷۶۰ کیلومتر و با رینگهای ۲۱ اینچی ۷۲۵ کیلومتر برد را فراهم میکنند. این خودرو از قابلیت شارژ سریع حداکثر ۳۰۰ کیلوواتی هم برخوردار است که با حدود ۲۰ دقیقه شارژ تا ۴۸۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه میکند. این سدان لوکس و سریع آمریکایی قرار است در ویدئوی بعدی درگ تایمز با تسلا مدل S و پورشه تایکان مسابقه دهد.
تماشا در یوتیوب:
مردیم از خوشی
۳۰ دی ۱۴۰۰قبلا کاربر ها مشخصات روی کاغذ را با تسلا مقایسه میکردند و میگفتند رقیب نزدیک و قوی هست ولی من گفتم باید صبر کرد تولید انبوه بشه دید مشکلاتش چیه ، اعداد و ارقام درسته یا نه ! الان هم آمارش خوبه ولی با آنچه اعلام کرده خیلی فاصله داره و تسلا باز هم کاملا برتر هست
البته کابنیش زیباتره ولی من بازم عکس ها را که نگاه میکنم به نظرم مدل اس پلید اسپورت تر و شیک تر هست از لحاظ طراحی بیرونی (بلاخره سلیقه ها متفاوتند )
فرامرز
۳۰ دی ۱۴۰۰با عرض معذرت تسلا از سال ۲۰۱۲ تا الان کمتر از ۱۰ درصد تغییر ظاهری داشته. از اون موقع همه خودروها حداقل دو نسل عوض کردن.
Aboalfazl demon
۳۰ دی ۱۴۰۰پرفورمنس خوبی داره اما نه در حد پلاد
ولی من به اس پلاد و eqs ترجیحش میدم
مهدی
۳۰ دی ۱۴۰۰طراحیش خیلی قوی تره
ناشناس
۳۰ دی ۱۴۰۰سرعت تاچ اسکرین خیلی ضعیفه. به نظر یکم رو اعصاب بود. اما اینکه از صفحه کوچیک میفرستاد رو بزرگه جالب بود
new RAMIN
۳۰ دی ۱۴۰۰زمانی که ایر معرفی شد نسخه دریم ادیشن قرار بود 2.5ثانیه به 100 برسه و درگ 400متر هم در 9.9ثانیه طی کنه. بعد گذشت یه مدت لوسید گفت در پیست درگ میتونه در 2.42 ثانیه به 100 میرسه و 9.67ثانیه 400متر رو عبور میکنه.تو این تست ها نتونست به هیچکدومش برسه ولی به نظرم این ماشین به راحتی میتونه 400متر رو در زیر10ثانیه تموم کنه. شتابش هم میتونه 2.5 ثبت کنه. به نظرم توانایی شو داره. البته بستگی به مهارت راننده،زمین،میزان شارژ،دما و… هست اما توانایی شو داره.
در آخر خوشابحال خریداران لوسید ایر دریم ادیشن، انصافا شاهکاری گیرشون اومده.لوکس ، با کیفیت ، بزرگ و جادار ، میزان پیمایش عالی، زمان شارژ عالی، شتاب محشر، کلی آپشن جذاب. در کل حسابی خریدارانش کیفشو میکنن
درگ بعدی درگ تایمز هم تسلا اس هست هم لوسید ایر هم تایکان.عجب رقابتی بشه بین تایکان و ایر…
مردیم از خوشی
۳۰ دی ۱۴۰۰خب بر چه اساسی اینقدر مطمئنی که میتونه 2.5 هم بزنه
تو اون درگ هم اگه اس پلید باشه نتیجه از همین حالا مشخصه
Elmiraj
۳۰ دی ۱۴۰۰اینکه بقیه ( به قول یه سری : بزرگان !! ) نتونستن به گرد پای model S برسن ولی یه استارتاپ اومد و حداقل در بازدهی تونسته با سلول های یک و نیم دهه پیش تسلا برابری کنه بسیار ارزشمند جلوه میکنه…
.
.
به لطف پتنت سلول باتری ۲۱۷۰ که تسلا قبل ورود عمومی کرد و تنی چند از مهندسان نامدار تسلا امروزه میبینیم که استارتاپ های لوسید و ریویان به بهترین رقبای تسلا تبدیل شدن که باعث خوشحالیه و این پیشرفت هر چه بیشتر تسلا میانجامه .
بهزاد
۳۰ دی ۱۴۰۰این علاقه و پشت کار شما برای تکرار توهمات بسیار جالبه!
https://techcrunch.com/2020/07/30/panasonic-boosts-energy-density-trims-cobalt-in-new-2170-battery-cell-for-tesla/amp/
باتری های لیتیوم جدید با اندازه ی ۲۱۷۰ توسط پاناسونیک توسعه و ساخته شده برای محصولات تسلا!
باتری های مورد استفاده در لوسید ایر هم ساخت LG هست و دخل و تصرفش توسط شما هم در نوع خودش جزو عجایبه!
https://marketrealist.com/p/who-makes-lucid-motors-battery/
تسلا تا بدین زمان حتی یک عدد سلول باتری لیتیومی نساخته و اگر در آینده ساخت ما تبریک میگیم و آب از آب تکون نمیخوره.
Elmiraj
۳۰ دی ۱۴۰۰سلول ۲۱۷۰ ساخت تسلا هست و پاناسونیک در گیگافاکتوری نوادا تأمین کننده آن .
.
سلول های باتری لوسید و ریویان هم از نوع ۲۱۷۰ ساخت samsung SDI هست نه LG…
بهزاد
۳۰ دی ۱۴۰۰تسلا سازنده ی سلول باتری لیتیوم نیست و تمامیه سلولها توسط پاناسونیک ساخته میشه.
لوسید ایر اوایل ۲۰۲۰ تامین کننده ی باتری خودشو از سامسونگ برد به سمت LG.
https://www.lucidmotors.com/media-room/lucid-motors-announces-partnership-lg-chem-secures-battery-cells-long-term-volume-production
فیلم ذهن زیبا با بازی راسل کرو را حتما چند بار ببین و شما بیش از حد تو تصورات خودت غرق شدی و باعث تاسفه که برخی ورودی های دیتا در شما قفل شده.
به هر روی خیلی ها حالتو خریدارن.
از الان منتظر نتایج ۲۰۲۶ بازار خودرو هستیم تا ببینیم این قفل ها باز میشه یا نه.
Elmiraj
۳۰ دی ۱۴۰۰تسلا طراح و توسعه دهنده ۲۱۷۰ هست و پاناسونیک تامین کننده آن .
همانطور که اپل طراح و توسعه دهنده iphone هست و فاکسکان تامین کننده آنه .
.
.
تا همین چند وقت پیش منتظر ۲۰۲۵ بودین ، چرا یهو شد ۲۰۲۶ ….!؟!؟
Elmiraj
۳۰ دی ۱۴۰۰و جهت اطلاع شما بگم که لینک اول به افزایش چگالی ۵ درصدی سلول ها و کاهش کبالت موجود در آنها اشاره داره .
لینک دوم هم گفته در سال ۲۰۲۳ به دنبال افزایش ظرفیت تولید لوسید LG chem هم به تامین کننده دوم لوسید خواهد شد .
.
.
.
(( سعی کن لینکی را انتخاب کنی که به موضوع ربط داشته باشه !!! ))
بهزاد
۳۰ دی ۱۴۰۰متن رو نمیخونی!؟
سال ۲۰۲۰ تولید باتری توسط lg شروع میشه که شده و تا سال ۲۰۲۳ تامین کننده ی خودروهای لوسید هست و بعد از اون امکان امضای قرارداد بلند مدت بین این دو وجود داره.
یکم سطحتو ببر بالا
هنوز تو ۲۰۱۷ موندی و قفل زدی.
بهزاد
۳۰ دی ۱۴۰۰انتهای ۲۰۲۶ سالیه که مدلهای معرفی شده تا ۲۰۲۵ به حداکثر ظرفیت تولید میرسند و در آمار فروش جلوه میکنند.
در اون زمان شرکت ها ساختار تولید و تامین باتری و الکتروموتورشان به حد نصاب رسیده و مثل الان نیست که در حال توسعه باشند.
شما صنعت الکترونیک را با خودرو مقایسه نکن هرچند از نظر تامین کننده تفاوت چندان با هم ندارند و اونجا هم تولید کننده ی باتری آیفون catl هست و فاکسکان اونو درون گوشی قرار میده اگر یک نفر بشینه پشت مانیتور و بگه باتری توسط اپل طراحی میشه و فاکسکان میسازش در فقر کم دانشی به سر میبره.
مثلا ایستگاه های شارژ سریع تسلا توسط دو شرکت b&v و SAI GROUP طراحی و ساخته میشه و شما میای اینجا میگی تسلا تونسته شارژهای جدید v4 را برای مشتری عرضه کنه و یک شو به روش تسلا عرضه میکنید در حالی که این کار توسط سایرین انجام گرفته و اگر پیشرفتی حاصل شده به خاطر شرکت های تخصصی در موارد نامبرده ست.
Silent
۳۰ دی ۱۴۰۰https://driveteslacanada.ca/wp-content/uploads/2021/12/giga-texas-4680-equipment-678×381.jpg
تصویری از گیگاتگزاس در حال توسعه که مربوط به خط تولید 4680 هست توو خود مجموعه! حالا اینکه پاناسونیک توو تگزاس کجاس؟!
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۳۰ دی ۱۴۰۰من به طرفدارای تسلا خیلی بدی کردم ولی واقعن حداقل از نظر سرعت و شتاب به تسلا نمیرسه
ولی از نظر ظاهری حسابی از تسلا جلو هست
Philipp
۳۰ دی ۱۴۰۰یه سدان واقعیه
نه مثل تسلا که چیزایی که برای یک سوپرکاره رو بچپونن توی یک سدان
مردیم از خوشی
۳۰ دی ۱۴۰۰از خوب بودن بدتون میاد یا از اینکه تسلا خوب باشه بدتون میاد ! اگه این کار برند مورد علاقتون میکرد میشد اوج مهندسی
یاد اون پست افتادم که به علت زیادی خوب بود تسلا اجازه درگ تو پیست بهش نمیدادند 😂 خیلی حرفه هاااا خیییلیییی ، شاید
AMIN (M.A.S)
۳۰ دی ۱۴۰۰یه سری از پیست ها چون قوانین NHRA رو خیلی سفت و سخت اجرا میکنن به ماشین هایی که یک چهارم مایل رو در زیر9.99ثانیه و سرعتی بالاتر 135MPH طی میکنن اجازه فعالیت نمیده مگر اینکه رول کیج های کابین و چتر عقب رو داشته باشه مهندس
درباره داج دیمن هم چنین قانونی وجود داشت فقط تسلا سریع نیست
درگستر هایی که میخوان تو رویداد ها و تورنومنت های NHRA شرکت کنن باید چتر عقبو داشته باشن و امکانات ایمنی رو داشته باشن
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۳۰ دی ۱۴۰۰امین راست میگه دیمن هم نذاشتن کع بیاد!
بهنام
۳۰ دی ۱۴۰۰خودروسازی که تازه شروع کرده خیلی مهمه که عالی شروع کنه و به اصطلاح همون اول با توپ پر بیاد بازار.مثلا لکسوس با ال اس خیلی قوی وارد گود شد و تا مدت ها کارشناسان و عموم مردم رو تحت تاثیر گذاشت .لوسید هم برای شروع خیلی خوب ظاهر شده و بی شک در آینده ی نزدیک و با مدل های جدید و فیس لیفت های آتی میتونه رقابت رو برای رقبا خیلی سخت کنه .