لوسید، مدل پایه ایر خود را با قیمت ۸۲,۴۰۰ دلار (بهاستثنای هزینه ۱,۵۰۰ دلاری حمل تا مقصد) به بازار عرضه میکند. این قیمت ۱۰,۶۵۰ دلار کمتر از قیمت قبلی همین مدل است. لوسید همچنین قیمت مدلهای تورینگ و گرند تورینگ ایر را به ترتیب ۱۲,۵۵۰ دلار و ۱۲,۵۵۰ دلار کاهش داده است.
لوسید ایر پیور AWD اکنون ۴۸۰ اسب بخار، مدل تورینگ ۶۲۰ اسب بخار و مدل گرند تورینگ ۱,۰۵۰ اسب بخار قدرت دارند. لوسید همچنین قیمتهای ویژهای را برای اجاره سه مدل ایر ارائه کرده است. قیمت اجاره لوسید ایر پیور AWD در ماه ۷۴۹ دلار، قیمت اجاره ایر تورینگ ۱,۱۴۹ دلار در ماه و قیمت اجاره ایر گرند تورینگ ۱,۳۹۹ دلار در ماه برای ۳۶ ماه است.
این قیمتهای جدید تا پایان آگوست در دسترس خواهند بود. قیمت لوسید ایر سفیر سه موتوره با قیمت ۲۴۹,۰۰۰ دلار بدون تغییر باقی خواهد ماند. لوسید این قیمتهای جدید را بهعنوان بخشی از تلاشهای گستردهتر فروش و بازاریابی خود اعلام کرده است. این شرکت میگوید که این قیمتها “برای افزایش آگاهی از برند و افزایش تقاضا و تحویل” طراحی شدهاند.
تسلا مدل S و مدل S پلاد که رقبای مستقیم ایر هستند، اکنون به ترتیب ۸۸,۴۹۰ دلار و ۱۰۸,۴۹۰ دلار قیمت دارند. این قیمتها در ابتدای سال جاری ۱۰۴,۹۹۰ دلار و ۱۳۵,۹۹۰ دلار بود؛ بنابراین کاهش قیمت خودروهای برقی شتاب گرفته است.
یک سال پیش، لوسید و سایر شرکتهای همرده آن مجبور به افزایش قیمت خودروهای خود شدند. زیرا قیمت مواد اولیه و مشکلات زنجیره تأمین ناشی از کووید-۱۹، صنعت خودروسازی را تحت تأثیر قرار داده بود. بااینحال، افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم و ترس از رکود، تقاضای مصرفکنندگان را کاهش داده است. این امر باعث شده است که تسلا، پیشرو بازار، قیمتها را در سال جاری کاهش دهد. این اقدام، موجی از تغییرات را در صنعت ایجاد کرد و باعث شده که شرکتهای نوپا مانند لوسید در رقابت با خودروسازان سنتی که مدلهای الکتریکی را عرضه میکنند، برای به دست گرفتن سهم بازار دچار مشکل شوند.
برخی از مدلهای با قیمت پایینتر با استفاده از ۷,۵۰۰ دلار تشویقی فدرال تحت قانون کاهش تورم، مشتریان را جذب میکنند. اما خودروهای گرانتر مانند لوسید ایر واجد شرایط این وام نیستند.
لوسید که در Newark کالیفرنیا مستقر است، و سهامداران عمده آن عربستانی هستند بهزودی در عربستان سعودی هم خط تولید خود را راهاندازی میکند. البته انتظار میرود در گزارش درآمدهای سهماهه دوم سال ۲۰۲۳ لوسید ضررهای عمیقتری را ببینیم؛ زیرا این شرکت تولید خود را در آوریل – ژوئن به دلیل مشکلات زنجیره تأمین کاهش داده بود.
F22RAPTOR
۱۶ مرداد ۱۴۰۲صندوق عقب رو که باز میکنی ماشینت به یه هاچ بک تبدیل میشه
NAVID۰۰۹۸
۱۶ مرداد ۱۴۰۲قضیه برقی کردن و حمایت از اون توسط دولتهای غربی ، یه موضوع بودار هستش که نیت شومی پشتش خوابیده !!!
هنوز که هنوزه خیلی از ابهام دارند و دروغها و بزرگنماییهایی که این خودروها در ارائه به مشتری دارند ولی توسط گروهی قدرتمند حمایت میشوند !!!
رومانی>چین>فرانسه
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ایولللل
عه یادم رفته بود ایرانیم
Enzo Ferrari 2008
۱۶ مرداد ۱۴۰۲لوسید و تسلا هردو ماشین های زیبا قوی هستند
(نوع برقی ),بهترین هستن اما حیف که نمی تونیم پشت فرمون این دو ماشین بشینیم
حالا فکر نکنید من برقی فنم !
ُSinaSVJ
۱۶ مرداد ۱۴۰۲مردم هرچی جلوتر میرن میفهمن خیلی زود هیجانی شدن و رفتن سمت برقیا ولی این ماشینا اساسا نه تنها پاک نیستن بلکه روند ساختشون و تامین برقشون به اندازه اون 10 سال کار ماشین بنزینی کربن تولید میکنه و کاربرد کمتری هم دارن از مضخرفیشونم میشه به این اشاره کرد که تو سرما راندمان باتری و موتور پایین میاد تو تابستان هم که موتور بخاطر گرما قدرت پایینتری رو ارائه میده بعد ده سال هم یا باید باتریو عوض کنی یا ماشینو بندازی دور
AMIN JAFARI
۱۶ مرداد ۱۴۰۲طرز فکر خنده داری :)
ببخشید حودروی بنزینی قطعاتش در طبیعت رشد میکنه ؟ فوتونستزه :)
ماشین بنزینی سوختش نکنه هوا هستش ما خبر نداریم؟
هزینه کلی باطری های ماشین برقی ب هزینه سالانه سرویس نگهداری خودروی بنزینی نمیرسه اینو یادت باشه خودروی برقی ب نفع مصرف کننده هستش قیمتشم خیلی کمتره و نیاز ب سرویس نگهداری خیلی کمی داره
پس بهتره قبل از کامنت گذاشتن ی ذره فکرکنی !
ُSinaSVJ
۱۷ مرداد ۱۴۰۲آره بابا برقیا انقد خوبن که بعد کوچکترین تصادف باید اوراقشون کنی شما هم قبل اینکه برقی فن بودن خودتو نشون بدی بهتره فکر کنی
میکائیل
۲۷ مرداد ۱۴۰۲داداش این نظراتو دقیقا از کجات درمیاری؟
برقی بیسرو صدا و پرقدرت و پرشتاب که هزینه نگهداری و استهلاک کمتری داره رو چیشو داری تخریب میکنی؟
این ماشینهای برقی تازه اول راهم هستن با گذشت زمان از هر لحاظ میترکونن ولی همین اول راه کل بنزینیارو سوسک کردن
کاظم جفائی
۳۱ مرداد ۱۴۰۲بله درسته. من به عنوان یک مهندس مکانیک با حداقل دو دهه تجربه در بازار تکنولوژی، گفتهی شما رو تصدیق میکنم. اما متاسفانه مردم ایران خودشون رو در تمام زمینهها متخصص میدونن. خودروهای برقی هنوز راه درازی درپیش دارند تا همسطح خودروهای سوخت فسیلی شوند. این اعداد نصفهنیمهی روی کاغذ هم صرفاً روی کاغذ ارزشمنده.
GMA
۱۶ مرداد ۱۴۰۲فقط طراحیش👌👌
Hamid
۱۶ مرداد ۱۴۰۲سلام. سهامدار اصلی این شرکت، عربستان سعودی است. این کشور پس از فروش سهام تسلا، به این شرکت روی آورد و با استفاده از ظرفیت های این برند می خواهد خودروسازی خود را بنا نهد. به نظرم کوتاه ترین و کم هزینه ترین انتخاب برای خودرو ساز شدن بود.
dimitripetrenko
۱۶ مرداد ۱۴۰۲میشه مثه پیکان های ایران خودرو فقط مونتاژه خودروسازی حساب نمیشه
همایون
۱۶ مرداد ۱۴۰۲چرا سفیر انقدر گرونه مگه به جز یه موتور بیشتر چی چیزی اضافه تر از بقیه مدلها داره که این اختلاف قیمت رو توجیح کنه براش.لوسید اگه پول عربستان پشتش نبود تاحالا به بحرانهای جدی برخورد کرده بود چون قیمت بالایی داره و حریف مستقیم اس پلد رو داره بیشتر از دوبرابر قیمت میزاره درسته لوکستر از تسلاست ولی سخت بتونه با همین یه تیپ محصول دووم بیاره حتی خود تسلا اس هم خیلی ارزونتر از اینه آنچنان فروشی نداره الان نزدیک نود درصد فروش خود تسلا مدل 3وy هستن که این شرکت حریفی براشون نداره
درسته که لوسید ایر بسیار از تسلا لوکستره ولی برندش قدرت برند تسلا رو نداره از اونورهم همه خودروسازان بزرگ محصولاتشون به بازار اومده و کسی بخواد سدان برقی لوکس بخره بنز بیامو و جنسیس هستن
اشکان
۱۶ مرداد ۱۴۰۲این شرکت با این قیمت ماشیناش بدرد همون عربستان میخوره !! آمریکا میدونه چکار کنه …..
پیمان
۱۷ مرداد ۱۴۰۲کی اینارو طراحی میکنه که با این همه تنوع در طراحی توی دنیا بازم خلاقانه و جدید وبدون الگوبرداری از دیگر محصولات هستن ،،چقد خلاق هستن پس چرا ما همچین طراحهایی نداریم زیباترین طراحی ما دنا هست که اونم فیس لیفت سمند هست نه یه طرح جدید ،،،تارا هم ،انگار ازدوطرف لای گیره فشارش دادن