لوسید ایر دریم ادیشن اخیراً در تست شعاع حرکتی بزرگراه با سرعت ۱۱۲.۶ کیلومتر در ساعت (۷۰ مایل بر ساعت) شرکت کرده است. ما میدانستیم که این خودرو احتمالاً نتایج تست شعاع حرکتی ۴۹۸.۸ کیلومتری سال ۲۰۲۱ برای تسلا مدل ۳ را بهبود میبخشد و اینگونه هم شده است. تسلا مدل ۳ تا قبل از تست لوسید بهترین عملکرد را از این نظر داشته است. تنها سؤالی که پیش میآید این است که فاصله لوسید ایر دریم ادیشن و تسلا مدل ۳ چقدر بوده است؟
ما تلاش داشتیم این تست را در طول ۲ ماه گذشته برگزار کنیم اما یکبار به خاطر بدی آبوهوا و یکبار هم به خاطر ابتلای تیم تست به کرونا این تست برگزار نشد؛ اما لوسید با گشادهرویی از ما استقبال کرد و گفت هر موقع تیم آماده بود خودرو را در اختیار ما میگذارد. سرانجام قول آنها هفته پیش عملی و کار تست از آریزونا شروع شد. لوسید نسخه تولیدی ایر دریم ادیشن با رینگهای ۱۹ اینچی آئرو را در اختیار ما گذاشت، خودرویی که طبق تأییدیه EPA شعاع حرکتی ۸۳۶.۸ کیلومتری دارد. درصورتیکه رینگهای ۲۱ اینچی را برای این خودرو انتخاب کنید شعاع حرکتی به ۷۷۴ کیلومتر کاهش خواهد یافت اما حتی این رقم نیز بهتر از تمامی خودروهای الکتریکی بازار خواهد بود.
همچون همیشه ما تست را با شارژ سریع ایر شروع کردیم. دمای هوا ۱۰.۵ درجه سانتیگراد بود که برای تست شعاع حرکتی شرایط ایده آلی محسوب نمیشد اما در ادامه دمای هوا به ۲۰.۵ درجه سانتیگراد رسید. ما همچنین فشار باد لاستیکها را طبق توصیه سازنده تنظیم کردیم. نکته دیگر هم انتخاب کممصرفترین حالت لوسید ایر یعنی حالت Smooth بود. برای دقت بیشتر هم از جیپیاس استفاده کردیم. سرعت شمار ایر کمی سریعتر بود و سرعت ۱۱۲.۶ کیلومتر در ساعت پشت آمپرها روی جیپیاس بین ۱۰۹.۴ تا ۱۱۱ کیلومتر در ساعت نشان میداد. به همین خاطر ما کروز کنترل لوسید ایر را کمی بالاتر تنظیم کردیم تا تست با نهایت دقت انجام شود. شعاع حرکتی و مصرف انرژی این خودرو در بخشهای مختلف تست تقریباً پایدار بود. در آغاز تست بدترین شعاع حرکتی را داشتیم اما رفتهرفته اوضاع بهتر شد.
زمانی که تست به پایان رسید ما از ۱۱۷ کیلووات ساعت ظرفیت باتری ۱۱۸ کیلووات ساعتی استفاده کردیم بودیم و به همین خاطر باتری بهطور کامل خالی شده بود. حتی پس از صفر شدن شارژ باتری نیز حدود ۱۰ کیلومتر با لوسید رانندگی کردیم. ما میخواستیم به حداکثر ظرفیت باتری قابل استفاده یعنی ۱۱۸ کیلووات ساعت برسیم اما خودرو با فشار پدال گاز دیگر شتاب نمیگرفت. در این زمان بود که فهمیدیم باید تست را به پایان برسانیم. لوسید از تست ۵ سیکل برای تائید شعاع حرکتی خودروی خود توسط EPA استفاده میکند. تسلا، آئودی، پولستار و ریویان نیز از همین تست ۵ سیکل استفاده میکنند درحالیکه برخی شرکتهای دیگر تست ۲ سیکل را انتخاب کردهاند. در تستهای بزرگراهی ما، خودروها از تست ۵ سیکل مورد تائید EPA استفاده میکنند و شعاع حرکتی آنها معمولاً کمتر از مقدار تائید شده توسط EPA است.
برای مثال خودروهای تسلا معمولاً ۱۰ تا ۱۳ درصد شعاع حرکتی کمتری نسبت به ارقام اعلامی EPA دارند. ایر از این نظر بسیار خوب عمل کرده است و تنها ۴ درصد کمتر از ارقام اعلامی EPA را نشان داده است. نکته سورپرایز کننده اینکه شعاع حرکتی لوسید ایر دریم ادیشن در بزرگراه، شهر و ترکیبی برابر با ۸۳۶.۸ کیلومتر بوده است.
Aran+Milan
۴ بهمن ۱۴۰۰به نظرم اگه یه خودروساز قدیمی اینو میساخت الان صف خریدش خیلی خیلی طولانی بود
NAVID۰۰۹۸
۴ بهمن ۱۴۰۰دقیقاً ، دقیقاً با شما موافقم .
این خودرو و این شرکت ، نمونهی بارز ارزشمندی تمام در برابر تسلا و خودروهایش هستند !
واقعاً نمیدانم چرا بازار نسبت به این خودرو هنوز واکنش مثبتی نشان نداده و امیدوارم جایگاه تسلای زشت و بیکیفیت و دو دره باز را بگیرد !
البته فکر میکنم هنوز عرضه و تحویل آن در بازار با جدیت صورت نگرفته و خیلی گام به گام دارند شروع میکنند !
در هر صورت ، کاملاً مشخصه که این شرکت دارد با وسواس و با ارزشمندی به جزئیات خودروسازی وارد بازار میشود که امیدوارم جایگاه خودش را پیدا و از شر این تسلاهای زشت خلاص شویم !
AMIR / ARMI
۴ بهمن ۱۴۰۰لازم بگم مهندسین و متخصصین لوسید از تسلا جدا شدن و این شرکت رو تشکیل دادن
لوسید یه جورایی شعبه دوم تسلا حساب میشه
بهزاد
۴ بهمن ۱۴۰۰تسلا مگه دانشگاه داره که مهندس تربیت کنه؟
طرف خودش زحمت کشیده مدرک گرفته و تخصص داره و در حوزه ی فعالیتش هر جا کار و درآمد بهتری بود مشغول میشه.
اگه طرف مهندس و توسعه ی دهنده ی نرم افزار بود و برای مثلا گوگل مدتی کار میکرد بعد میرفت مثلا سیسکو اونوقت یک داغ رو پیشونیش میزدن که از گوگل وارد شده!
اون متخصصین قبل تسلا کجا بودن؟
NAVID۰۰۹۸
۴ بهمن ۱۴۰۰پس به گفتهی شما و نظر شما باید کیا هیوندای را شعبهی دوم آئودی به حساب بیاوریم چون بیشتر مهندسانش را از آلمان و آئودی آورده !
یعنی کشته مردهی تفکرات شما هستم ، دم شما گرم !
AMIR / ARMI
۴ بهمن ۱۴۰۰من مگه اصلا گفتم تسلا تربیت کرده ؟
این افراد از جمله مدیر عامل لوسید
تجربیات خودشون رو از تسلا برای راه اندازی کمپانی استفاده کردن که هدفش رقابت با تسلا بوده
AMIR / ARMI
۴ بهمن ۱۴۰۰کیا و هیوندای خیلی قبل تر از اینکه طراحان بقیه رو جذب بکنن تأسیس شده بودن
لوسید با دور هم جمع شدن مهندسین و متخصصین سابق تسلا تاسیس شد برای رقابت با تسلا
NAVID۰۰۹۸
۴ بهمن ۱۴۰۰شما دوباره خط آخر کامنت خودتان را بخوانید تا ببینید چه گفتهاید ( شعبهی دوم تسلا ) !
دنیا دهکدهی جهانی شده با تبادلات مختلف !
این حرف شما در باب لوسید و تسلا ، فقط انگاری میخواهیم خودمان را دلداری دهیم ، خیر دوست عزیز ، لوسید یک شرکت مجزا و به نظر من بسیار ارزشمندتر از تسلا هست که با شلوغبازیهای ایلان ماسک نمیخواهد معروف شود .
لوسیدایر با آزمایشها و تستهای مختلف نشان داده که میخواهد حرفهای وارد این عرصه شود و نه مثل تسلا که اول خودرو را میدهد دست مشتری و سپس بدون تبلیغ از طریق دلقکبازی در پیشفروشها و پروپاگانداها خودش را معروف کند که اتفاقاً بسیار هم موفق بوده اما رقیبها یک به یک دارند میآیند و حتی خود ایلان ماسک هم میداند در آینده خودرویی از تسلا وجود ندارد و باید سرمایهگذاریهایش را جای دیگر انجام دهد !
البته همین امروز خبری دیگر از ایلان ماسک خواندم در رابطه با اینترنت استارلینک که مشتریانش را در آمریکا کلافه کرده که یک ساله ودیعه گرفته ولی هیچ خبری از این اینترنت نیست و به نظر میرسه اصلاً اینترنتی در کار نیست !!!
خبرگزاریش هم شبکهی اینسایدر آمریکا هست !
وضعیت پیکاپ ، رودستر ، کامیونهایش هم که در ابهام میگذرد و پیشفروشهایش خودش گویی پروپاگاندا بوده برای بزرگتر شدن ارزش سهام این شرکت !
در کل ، آیندهی این شرکت کاملاً مجهولِ و باید دید چه میشود !
Nima
۴ بهمن ۱۴۰۰واقعا خودرو قابلى هست و ایرادى ازش تاحالا گرفته نشده.
مهردادکمال
۴ بهمن ۱۴۰۰عاشق طراحیشم بسیار جلوتر از تسلا توی طراحیه
ارین صاحب جمعی
۴ بهمن ۱۴۰۰طراحیش خوبه ولی من تو یوتوب دیدم قصد کوبیدن ندارم میگفت از لای درزهای ماشین خیلی صدا میاد و رو دری ها برای یک ماشین لوکس که عملا باید چرم باشه مال این مخمله ولی خوب شعاع حرکتیش خیلی بالاست و طبیعیه که رکورد بشکنه و یک ایراد دیگشم این بود که میگفتن سیستمش خیلی لگ داره لگ خیلی بد و کند در کل از لحاظ تکنولوژی از تسلا عقبه از لحاظ متریال داخلی یک ذره اوضاعش بهتره چون تسلا کلا افتصاحه از لحاظ کیفیت ساخت هم با اون درزها دسته کمی از تسلا نداره در کل تسلا خیلی بهتره
AMIR / ARMI
۴ بهمن ۱۴۰۰اما یه چیز جالب جایگاه id4 نسبت به مدل y
و جایگاه تایکان و e-tron نسبت به مدل اس هستش
کاملا مشخص زحمت ۱۰ ساله تو ۲ سال به دست نمیاد و گروه فلکس واگن یک دهه ای عقب تره
و حالا حالا نمیتونه تسلا رو تهدید بکنه
مگر اینکه کاربران سایت بخوان تسلا رو تهدید بکنن
بهزاد
۴ بهمن ۱۴۰۰تایکان ۳ مایل با تسلا اس پلد فاصله داره در حالی که اعداد بدست آمده بیش از اعداد اعلامی سازنده ست و مدلهای تسلا با اعداد اعلامی کمپانی کاملا مغایرت دارن و هر سه مدل تسلا در جدول به برد ادعا شده نرسیدن.
تسلا اس پلد ۳۰۰ مایل
پورشه تایکان ۲۹۷ مایل
تایکان ۴s هم ۲۷۸ مایل
تنظیم باد تایر با خواست شرکت و همچنین منتظر موندن برای دمای ایده آل هم در نوع خودش جالبه.
تست های واقعی با کولر روشن ، چراغ ها روشن ، سیستم صوتی روشن و دمای هوا بالا یا برعکس با بخاری و دمای پایین هم اگه انجام بشه اعداد واقعی تر خواهد بود.
AMIR / ARMI
۴ بهمن ۱۴۰۰پلاد نسخه پرفورمنس مدل اس هستش
مدل اس لانگ رنج برد 610 کیلومتری یا 380 مایل رو ثبت کرده
پویا
۴ بهمن ۱۴۰۰آقای نوید اون خبر مربوط به مشتریان فقط 10نفر بودن که این اتفاق براشون افتاده اونم بخاطر حجم بالای مشتریان و کمبود چیپ بوده وگرنه استارلینک همین چندوقت پیش رکورد سرعت اینترنت ماهواره ای و تحویل به مشتریان رو زد . بعدشم چندین ساله که داری میگی آینده تسلا مجهوله که امسال فروشش رسید به مرز یک میلیون!!اونی که آیندشون در خطره ژاپنی ها هستن با این روند برقی سازی کندشون. یه وقت مثه صنایع تکنولوژی ژاپن نشن صلوات!!!😂😂😂
BENZ
۴ بهمن ۱۴۰۰شناختی از این برند نداشتم ولی کارش خیلی خوبه