بنابر اخبار رسمی، لوسید ایر سافایر توانسته است در زمان ۱/۸۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر برساعت) برسد. همچنین، سرعتگیری صفر تا صد مایل برساعت (۱۶۱ کیلومتر برساعت) ۳/۸۷ ثانیه ثبت شده است.
حدود ۲ ماه از رونمایی ایر سافایر به عنوان قویترین و سریعترین محصول لوسید میگذرد اما اطلاعات رسمی این خودرو تا امروز منتشر نشده بود. مهمترین اطلاعات فنی این خودرو به قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار و نهایت سرعت ۳۲۲ کیلومتر برساعت اشاره دارد.
در سال ۲۰۲۱، نسخهی جدیدی از تسلا مدل S با نام پلد به خط تولید اضافه شد تا قدرت بیشتر و شتابگیری بهتر فراهم کند. تسلا S پلد، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شرکت سازنده ادعا میکند این خودرو، ۱/۹۹ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد که البته در تستهای واقعی، معمولا عددی حدود ۲/۳ تا ۲/۵ برای تسلا S پلد ثبت شده است. تسلا S پلد، ۳۵ هزار دلار گرانتر از مدل پایه، به قیمت ۱۳۱ هزار دلار فروخته میشود.
لوسید ایر سافایر، تستهای پیشتولید را میگذارند. این مدل برای رکوردزنی در پیستهای مختلف نیز آزمایش شده است. احتمالا نسخهی ویژه از سافایر با سیستم تعلیق و ترمز تقویتشده برای رانندگی هیجانانگیز در پیست سرعت، معرفی خواهد شد.
ایر سافایر، در کلاس سدان لوکس برقی، سنگینتر و بزرگتر از تسلا S است. محصول پرچمدار لوسید، خودرویی تولید محدود با آستانه قیمت ۲۵۰ هزار دلار خواهد بود.
Reza Waffen SS
۲۵ آبان ۱۴۰۱Woooooooooow
هیچکس
۲۵ آبان ۱۴۰۱موافقم
MILADZM
۲۵ آبان ۱۴۰۱حقیقتا لوسید ایر ماشین خوبیه
هم طراحی بیرونی و هم طراحی کابین بسیار دلچسب و زیبایی داره
لوسید ایر هدفش زمین زدن تسلا مدل اس بود
نسخه سافایر هم مستقیم مدل اس پلد رو نشونه گرفته
اما خب من قبلا هم یک بار گفتم تسلا صرفا یه برند خودروسازی نوین نیست
برعکس تصور عموم برتری تسلا فقط محدود به شبکه گسترده سوپرشارژ ها و شتاب در خط مستقیم و پرفرومنس نیست
راحت میشه گفت تسلا مفهوم خودرو رو از اول کوبید و دوباره ساخت
سیستم تحویل خودرو به روش سنتی و نمایندگی رو به کل عوض کرد و البته برتری تکنولوژیکی ش رو هم نسبت به بقیه نباید فراموش کنیم
یجورایی میشه گفت تسلا بیشتر از اینکه خودروساز باشه شرکت گسترش دهنده فناوری های نوین و انرژی های پاکه .
رقابت باهاش به این سادگی که ما فکر میکنیم نیست و برتری های تسلا نسبت به بقیه خیلی گسترده تر از اون چیزیه که ما فکر میکنیم .
AHMADREZA
۲۵ آبان ۱۴۰۱به نظرم از تسلا مدل S جذاب تره
چه کابین چه طراحی بیرون
TML BN
۲۵ آبان ۱۴۰۱مدل اس اصلا حس خوبی به من القاء نمیکنه
لوسید حس لوکسی بیشتری داره مدل اس اسپرتی بیشتر
Biyop
۱۷ خرداد ۱۴۰۲من اولین باره به لوسید علاقه مند شدم گفتم بیام یکم راجعش بخونم و واقعا با دیدن عکساش جذبش شدم در حالی که قبلا واسه تسلا چنین حسی نداشتم
محمدرضا
۲۵ آبان ۱۴۰۱خب معلومه با این پول میشه یه s plad یدومه مدل x خرید
تسلا اگر روزی خودرو ۲۵۰ هزار دلاری تولید کنه دیگه هیچ خودرو سازی به گردش هم نمیرسه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۵ آبان ۱۴۰۱این صفر تا صد هم مثل قبل دیگه برکت نداره
AMANTE
۲۵ آبان ۱۴۰۱موشک چهار سرنشینه.
HS
۲۵ آبان ۱۴۰۱داداش لینکی داری از این عکس پروفایلت که با کیفیت باشه بذاری؟
بدجور میخوامش:)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۱شبیه عکسی که می خواین :)
https://images.hgmsites.net/hug/mark-webber-takes-delivery-of-a-porsche-918-spyder_100524702_h.jpg
برقیه جارو برقی
۲۵ آبان ۱۴۰۱ممنون از شما اقای اشتری بابت توجه و محبتتون
AMANTE
۲۵ آبان ۱۴۰۱HS
پست اینستاگرامی بود و مال چندماه پیش بود ولی سیو اش کرده بودم فقط باید پیداش کنم.
پیداش کردم لینک اش رو اینجا یا توی یک پست میزارم.
البته اگه گذاشتن لینک از اینستاگرام مشکلی نداشته باشه.
علی جردن
۲۵ آبان ۱۴۰۱پسر خوشگل کی میای ایران چشمون به جمالت روشن شه
AMIN
۲۵ آبان ۱۴۰۱شما حاضرید 911 توربو اس بخرید یا این؟
Arshia m3csl
۲۵ آبان ۱۴۰۱قطعا پورشه ۹۱۱ چون ۹۱۱ رو خیلی دوست دارم و اصالت خاصی داره و طراحی رترو و در عین حال مدرن ۹۱۱ رو خیلی دوست دارم و ۹۱۱ توربو اس خیلی ماشین خاص و زیبایی هست
Taha Malek
۲۵ آبان ۱۴۰۱هیچ ربطی به هم ندارن
AMIN
۲۵ آبان ۱۴۰۱قیمتاشون خیلی هم به هم ربط داره و در ضمن اینو میگن ماشین لوکسیه مگه 911 لوکس و با امکانا نیست؟
سوشیانت
۲۵ آبان ۱۴۰۱اگه یه ماشین لوکس میخوای یا باید دنبال شاسی بلند بری یا سدان نه یه کوپه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۵ آبان ۱۴۰۱اصلا ربطی نداره
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۵ آبان ۱۴۰۱اصلا ربطی نداره 911 اسپرته این لاکچری اون کوپه هست این سدان
Doubt
۲۶ آبان ۱۴۰۱من 911 gt3 نسخه معمولی
های های های مردم در فراقش
SRT
۲۵ آبان ۱۴۰۱عالییی
از بین برقیا از لوسید خوشم میاد هم از نظر طراحی هم پرفورمنس
Mad.z.Max
۲۵ آبان ۱۴۰۱واقعا دیوانه وار هست! مخصوصا شتاب صفر تا صد و شصت کیلومترش که کمتر از 3.9 ثانیه هست!! واقعا توی مخیله ی آدم نمیگنجه همچین چیزی.. الان چند دقیقس دارم تصورش میکنم فقط
اونا کجان و ما کجا
توی بهترین زمان ممکن در یکی از بدترین نقاط دنیا داریم زندگی میکنیم، خدایا شکرت!
Hadi
۲۵ آبان ۱۴۰۱درسته این شتاب ها واقعا قابل تقدیره و بیانگره علم و مهندسی هست ولی واقعا کاربردی نیست
الان شده جنگ جنگ شتاب، هرکی کمتر خفن تر ولی تو دنیای واقعی اصلا نمیشه استفاده کرد مخصوصا اینکه راننده های عادی هم قراره از این شتاب استفاده کنن و خودش میشه مشکل و باعث تصادف
یا به فرض رانندگی ما خفن، مردم دیگه رانندگیشون خفن نیست و نمیتونن واکشن مناسب داشته باشن، هرچند این خودرو ها رو کنترل شده برنامه نویسی میکنن ولی باز به نظر من کاربردی نیست و بیشتر حالت شومن بودن داره، الان خودرویی قابل ستایش هست که باتریش دیرتر تمام بشه و مسافت بیشتری بره و زودتر شارژ بشه و دیرتر خراب
Arshia m3csl
۲۵ آبان ۱۴۰۱برعکس تسلا کیفیت و لوکس بودن از سر و روی لوسید ایر میباره ماشین شیک و خوبیه لوسید ایر و کیفیتش هم عالیه و طراحی خاصی هم داره واقعا میشه ترجیح داد لیسیدن ایر رو به تسلا مسخره و زشت لوسید ایر طراحی داخلی هم خیلی قشنگه و یک تلوزیون نداره فقط و صفحه نمایشگر هاش خوب چیده شده ولی بازم اگه ماشین لوکس اسپرت سدان بخرم انتخابم audi s8 هست چون هم سال های زیادی هست که ائودی a8 تو بازار حضور داره و هم ائودی خوب بلده چطور یک ماشین لوکس و اسپرت رو بسازه و لوکس بودن و اسپرت بودن رو ترکیب کنه باهم چون هم تجربه لوکس سازی داره ائودی و هم تجربه اسپرت سازی داره ائودی
پارسا
۲۵ آبان ۱۴۰۱لوسید بزرگ ترین مشکل تسلا رو نداره
طراحی افتضاح . چه داخل چه بیرون حد قابل قبولی داره
محمد
۲۵ آبان ۱۴۰۱فکر کنم اینطوری که شتاب ماشین ها داره میره بالا به جای صفر تا صد باید صفر تا دویست رو ملاک شتاب بذاریم😂 دوستان برای یک ماشین بزرگ و لوکس این شتاب خارق العاده هست صفر تا صد ۱/۸۹ و صفر تا ۱۶۱ ۳/۸۷ !!!!!!! حالا یه عده میگن تو زندگی عادی کاربردی نیست بله تو هشتاد نود درصد اوقات این شتاب به کار شما نمیاد ولی شما از سطح مهندسی لاستیک ، سیستم تعلیق ، شاسی ، آیرودینامیک ، اینورتر و انجین برقی ، باطری و هزاران موارد دیگه که باعث ایجاد این شتاب و تحمل این پرفورمنس میشه لذت ببر ، لوسید فقط تو رانندگی خوردان از تسلا عقب تره و گرنه تو بقیه موارد داره پا به پای تسلا میاد جلو
SLR _ 722
۲۵ آبان ۱۴۰۱این لوسید خیلی خوب بنظر میرسه . اینکه بی حاشیه هم هست باعث میشه دوستداشتنی تر بشه
Taha Malek
۲۵ آبان ۱۴۰۱ایول لوسید این شرکت عالی کار کرده امیدوارم مدلای جدیدش هرچه سریع تر معرفی بشن اگه همینجور پیش بره صد در صد موفق میشه
Just toyota
۲۵ آبان ۱۴۰۱یعنی از ریمک نورا هم سریع تر هست ، چون طبق برسی مت واتسون ریمک در عرض ۲/۱۱ به ۹۶ کیلومتر بر ساعت و در عرض ۴/۳۳ به سرعت ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید ، کاش میگفتن لوسید ۴۰۰ متر هم تو چقدر طی کرده چون ریمک تقریبا تایمش ۸/۶ بود ، این هم احتمالا همون حدود ها بزنه
بی خیال اسم
۲۵ آبان ۱۴۰۱نورا از این هم سریع تر است…
Just toyota
۲۵ آبان ۱۴۰۱منتظر تایکان توربو gt باشید 😈 😎🇩🇪🇩🇪🇩🇪💪
مهران
۲۵ آبان ۱۴۰۱کابینش عالیه…تسلا که که نشستی پشت ۱۹۲۱😑😅
Just toyota
۲۵ آبان ۱۴۰۱آقای اشتری از نظر شما تو مسافت ۴۰۰ متر : سافایر سریع تره یا ریمک نورا ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۱ریمک در کلاس ابرخودرو با وزن 2150 کیلوگرم قدرت 1914 اسب بخار
لوسید ایر سافایر وزن 2300 تا 2400 کیلوگرم قدرت 1200 اسب بخار
——————–
نتیجه گیری با خودتون
Just toyota
۲۵ آبان ۱۴۰۱با تشکر فراوان 🙏🙏 ، والا از نظر من رقابت بسیار نزدیکی با هم حداقل تو ۴۰۰ متر دارن ، اون موقع که سافایر رونمایی شد اصلا فکر نمیکردم تو واقعیت هم این حد سریع باشه ، کلا دنیا برقی ها از نظر من داره جذاب میشه واقعا تا ۱۰ سال پیش کی فکرشو میکرد سدان لوکس فول سایزی ساخته بشه که تو درگ از همه هایپرکار های بنزینی و هیبریدی سریع تر باشه ، قطعا در آینده محصولات خیلی جذابی از برند هایی مثل پورشه ، بنتلی یا فراری رونمایی میشن که حتی از این سافایر هم احتمال داره سریع تر باشن
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۵ آبان ۱۴۰۱واقعا لوسید در برقی ها یک چیز دیگس
amir
۲۵ آبان ۱۴۰۱تو ماشینای برقی خوبه ولی من با این پول یه m5 cs برمیدارم بقیشم یه اس یو وی امریکایی ❤️
JDM lover
۲۵ آبان ۱۴۰۱سلام دوستان
بعد از دوماه برگشتم دوباره به پدال
کسی به طور خلاصه میتونه بگه تو این دو ماه چه اتفاقاتی افتاد ؟ ( در دنیای خودرو )
مهدی
۲۵ آبان ۱۴۰۱اگر اعداد و ارقام نورا واقعی باشه و عملی که اینطور هم بوده نتایج لوسید ایر اشتباه و تبلیغاتی هست. نسبت وزن به قدرت هر دو خودرو در دسترسه میتونید مقایسه کنید و البته از نظر من این نسبت وزن به قدرت تا یه جایی روی شتاب تاثیر گذار هست و بعد از اون دیگه بحث تقسیم وزن و تکنولوژی تایر و آسفالت مهمه که راننده بتونه این همه قدرت لحظه ای رو اعمال کنه و هدر نره
GMA
۲۵ آبان ۱۴۰۱پادشاه مطلق سدان های الکتریکی