لوسید ایر سافایر در آزمایش واقعی توانست ظرف ۱.۷۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۸.۹۳ ثانیه طی کند.
درگتایمز برای برگزاری مسابقات درگ بین سریعترین خودروهای جهان در ۴۰۰ متر یعنی لوسید ایر سافایر، تسلا مدل S پلد و دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ آماده میشود اما درحالیکه مشتاقانه منتظر دیدن این رقابتها هستیم، آخرین ویدئوی «بروکس وایزبلات» صرفاً روی عملکرد لوسید ایر سافایر در ۴۰۰ متر تمرکز دارد. لوسید این ماشین را اولین سوپرسدان لوکس تمام الکتریکی جهان میداند و اعداد و ارقام نشان میدهند که ادعای لوسید بیراه نیست. سافایر به لطف دو موتور الکتریکی در عقب و یکی در جلو، ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
طبق اعلام لوسید، این هیولا ظرف ۱.۸۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، ظرف ۳.۸۴ ثانیه از مرز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت عبور میکند و ۴۰۰ متر را در ۸.۹۵ ثانیه پشت سر میگذارد. سافایر همچنین به لطف پکیج باطری ۱۱۸ کیلووات ساعتی، با هر بار شارژ کامل میتواند تا ۶۸۷ کیلومتر را طی کند درحالیکه حداکثر سرعت آن به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
حال بیایید ببینیم این سوپرسدان آمریکایی در دنیای واقعی چه اعداد و ارقامی را ثبت میکند. بروکس در اولین تلاش خود توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۱.۹۲ ثانیه ثبت کند و ظرف ۸.۹۳ ثانیه به خط پایان ۴۰۰ متر برسد؛ بنابراین، اگر رولاوت ۳۰ سانتیمتری را در نظر بگیریم، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت سافایر ۱.۷۷ ثانیه خواهد بود. بروکس یک بار دیگر آزمایش را انجام داد اما همان اعداد اول تکرار شد؛ بنابراین، لوسید ایر سافایر را باید یکی از سریعترین خودروی جهان دانست. در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، تنها هایپرکار ۱۹۰۰ اسب بخاری ریمک نورا با ۱.۷۴ ثانیه از لوسید سریعتر است. این در حالی است که قیمت سافایر از تنها ۲۵۰ هزار دلار آغاز میشود.
Mr. gt c
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳این شتاب ها فقط قرای برقی دوستان خوبه وگرنه برای ماها همون شتاب بالای ۳ ثانیه بی ام و ام ۵ کافیه، مگه میشه اون صدا و اون هیجان رو با ۱ ثانیه سریع تر بودن عوض کرد، خدایی روزی چند بار لانچ میکنین؟
زیزیگولو
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳تلاش واسه ثبت شتاب بالاتر فقط یه رقابت بین کمپانیای خودروسازی هستش که بتونن برتری مهندسی خودشون رو به رخ بکشن وگرنه این بدرد مردم تو کوچه و خیابونای شهرها نمیخوره .……… در کُل یکی از دلایل پیشرفت صنعت خودروسازی رقابت بر سر تولید محصول بهترو باکیفیت تر هستش و موقعی که کمپانیای خودروسازی زیادی تو سطح بین المللی باهم رقابت میکنن هر کدومشون واسه جذب مشتری برنامه های خاص خودشونو دارن و نهایتاً صنعت خودروسازی تبدیل شده به یه میدان رقابت و مسابقه بزرگ واسه کمپانیای معروف و مطرح که این رقابت و کشمکش بین کمپانیای معروف در نهایت منجر به تولید محصول بهترو با کیفیت تر شده نتیجه ش فقط پیشرفت صنعت خودروسازی بوده
Matin
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بی ام و هم ام فایو level رو داره ک صفر تا صدش 1.8 ثانیس
ولی خب فابریک نیس
آرین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه به فابریک نبودنه که سوپرا 2000 اسبی میارن
Mercedes
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳هرکس سلیقه ای داره بهتره احترام بذاریم
دوره اختراقی ها ا وحود تمام لذت ها ، هیجانات و زیبایی هاش تموم شد
علم پیشرفت میکنه و با پیشرفت علم سبک زندگی هم تغییر میکنه
برقی ها مزایای خیلی زیادی هم دارن که کسی بهشون توجهی نمیکنه
مثل اینکه ۱۰۰ سال اینده که همه خودرو ها برقی بشن دیگه شهر ها اینقدر صدای موتور و اگزوز ماشین نمیده و به ارمان شهر های یوتوپیایی خیلی شبیه تر میشه
نمیشه همیشه تو گذشته گیر کنیم
بنزینی ها شایسته احترام و یک پایان باشکوه هستن
ولی ذجه زدن واسه زندگی تو گذشته و قدیم اصلا کار جالبی نیست
مثل این میمونه یک نفر بگه چرا کاشین ها اختراع شدن من دوست داشتم خیابون پر از اسب باشه چون حس اینکه سوار یک موجود زنده باشی و وقتی میدوعه شیهه میکشه و اون صدای سم هاش که به زمین میخوره روح منو ارضا میکنه
Mr wrong
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳دگ با روند برقی سازی رکورد و…بی معنیه
محمد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳از معدود برقی هایی است که به نظرم کارش رو درست انجام داده👌🏼
Killer
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳به bz4x نمیرسه ،اون خودش نرسه چرخش میرسه به خط پایان
amir
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳باز اون چرخش میرسه rn22e کلا نمیرسه چون میره تو یونجه ها
Godziila
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳از ارابه های انفجاری هیا کیوندا حداقل بهتره.
برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یک انفجار معذرت
Mercedes
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳عاشق اسمتم
من به برادرهات اضافه کن
فندق
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دهنت 😂 دوساعته دارم میخندم
رامتین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳جذاب نیست برام. در یه حالت البته خودروهای برقی را میپسندم! شتاب 0 تا 100 بهترین بزنه. سپس 400 متر. سپس نیم مایل. در ادامه یک مایل و در نهایت تاپ اسپید. این اهمیت داره نه صرفا بعضی معیارها.
آریوبرزن
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳با تشکر از مطلب و زحمات شما ، فقط یه نکته اینکه تلفظ صحیح این مدل ، سافییِر ( سَفی یِر ) به معنای یاقوت کبود هست . در عنوان مقاله سافایر اشتباهه .
Mercedes
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳کاش رنگ یاقوتی هم واسش میذاشتن
به اسمش بخوره
datsun
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳تو اسفالت درگ زده
سوشیانت
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خب که چی؟
Mohammad
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته این ماشین برقیه ولی قیافش به برقیا نمیخوره و به نظر من یکم دوست داشتنی تر از برقی های دیگس
Taha Ayoobi
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳چه جالب
Mike
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳لوسید واقعا یه کلاس دیگست، من همه همه این ماشینا از برقی و بنزینی وهایبرید رو. تست کردم، ویا داشتم. بوسید قابل مقایسه نیست. من یه تسلا وای، و یه لوسید گردند تورینگ خریدم و راضیم.
صدای موتور خوبه ولی این دیگه نسل آخره. نسل جدید بسمت برقی میره، و لوسید واقعا متفاوت هست.